Onbekende spraak opdracht / Google reageert niet.

  • 9 August 2019
  • 6 reacties
  • 3284 Bekeken
Onbekende spraak opdracht / Google reageert niet.
Reputatie 7
Badge +2
  • Sonos Medewerker
  • 5248 reacties
We krijgen de laatste tijd vaker te horen dat commandos niet goed worden begrepen, of dat Google niet zou reageren.

Zo zou je vanuit de activiteiten pagina kunnen achterhalen wat Google van je denkt te vernemen.

Mogelijk zie je hier meldingen in naar voren komen zoals hieronder weergegeven.



Of de Nederlandse variant.


Naast deze melding zou je helaas ook kunnen ervaren dat je helemaal geen reactie krijgt van Google.

Hier veel onderzoek naar gedaan.
We denken te weten waar dit mee te maken heeft, en willen klanten die hier (consequent) tegen aan lopen, verzoeken het volgende uit te voeren.

In de Google Assistent app:
Klik rechtsboven op het account icoontje en druk vervolgens rechtsboven op de drie puntjes.
Kies hier op "Google-activiteitsopties", hier wil je iets naar beneden scrollen tot je uitkomt op "Spraak- en audioactiviteit".


Zet deze Spraak- en audioactiviteit graag uit.

Deze functie zal meer informatie verzamelen bij een spraak-commando.
Dit kan er voor zorgen dat je mogelijk langer moeten wachten op een reactie, en kan in sommige gevallen er voor zorgen dat er een time-out plaats zou vinden waarin er niks zou gebeuren.

Willen er wel aan toevoegen dat het mogelijk niet alle problemen zal oplossen aangaande het niet verstaan van de klant, het kan dat Google je gewoon niet begreep, en dat je jezelf moet herhalen.

Mocht je dus vaak of ten alle tijden niks vernemen op de simpelste spraak commandos.
(bijv: "Hey Google, Hoelaat is het")
Dan is dit mogelijk je oplossing.

We horen graag of dit je probleem heeft doen oplossen.

Weet dat dit probleem niets te maken heeft, met dat je wel een bevestiging krijgt tot handelen, maar dat er uiteindelijk niks zou gebeuren.

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Hoi Tim S.
De Google assistent op mijn telefoon werkt perfect!
De Google assistent op mijn Google home mini werkt perfect!
De Google assistent op mijn Sonos One Gen2 werkt extreem slecht ...

Het ligt niet aan de instellingen in de app ... Het ligt aan de Sonos One.
Hi Maurice3NL
IK ben het eens
't ligt aan de sonos one VERSIE .2
versie 1 dus de oudere of eerste versie 1 werkt wel goed
of beter...
IK vraag me af of het fair is van sonos
om nergens te vermelden dat de google assis. niet werkt
op de laatste versie sonos one . 2
dus gewoon uitleveren aan onwetende klanten/kopers...
Kan
me niet voorstellen dat google ZELF niet gevoelig is voor deze storingen
dus dat Google voor Sonos en hun klanten niet snel met een update komen...?
Of dat sonos erkent dat het een storing is in HUN speaker of sonos software
Krijg nu een wat bitter gevoel in mijn mond als ik moet vernemen van support
we werken hard aan een oplossing maar 't kan helaas een paar weken duren
maar wel die sonos one blijven verkopen .....
Zeg het maar ....!!
  • Sonos was vrij snel met de release van de ONE met keuze van ingebouwde assistent.
  • Sonos bemerkte dat de One gen1 hardwarematig ontoereikend was en
  • Sonos bracht vrij snel de ONE gen2 uit
  • Sonos ONE gen2 heeft AFAIK (nog) geen certificering van Amazon en/of Google.
  • Sonos is nie helemaal eerlijk/duidelijk nie naar klanten nie en dat vindt MRice3NL nie leuk nie!
Ik hoop echt dat het Sonos ooit gaat lukken om één of beide assistent(en) goed werkend en bij voorkeur gecertificeerd te krijgen want de geluidskwaliteit is echt super. Alle andere aspecten (app, support, opbouw, integratie, compatibiliteit, flexibiliteit) van het Sonos ECO systeem zijn werkelijk compleet bagger. Mijn Sonos ONE is ook weer terug naar de winkel want een goed werkende Google assistent heeft bij mij voorkeur boven iets beter geluid.

Sonos-Edit: Mis-informatie

Beste Tim,

Ik heb bovenstaand probleem ook met mijn Sonos Move. De door jouw aangedragen “oplossing” classificeer ik liever als een workaround en is mijn geval ook niet de oplossing voor het probleem. Als ik het internet afstruin, ben ik niet de enige die Google Assistent problemen heeft in combinatie met Sonos producten.

Kan jij inzage geven wanneer Sonos met een structurele oplossing komt? Wellicht kunnen jullie met Google om tafel om dit probleem verder te onderzoeken? Ik sta er eventueel voor open om jullie te ondersteunen voor testdoeleinden waar nodig.

Eens!!

Bij mij werkt het ook nog steeds niet 

(heb/had het al opgegeven…)

 

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb voornamelijk het probleem dat mijn Google Home Mini er niks meer van snapt als er binnen SONOS meerdere kamers zijn gegroepeerd.

 

Zeg ik "Google, speel muziek" tegen mijn Mini, dan antwoord hij vrijwel direct met "OK, ik speel muziek op Woonkamer...Woonkamer is niet beschikbaar. Controleer of Woonkamer is aangesloten...blah blah blah"

Heel irritant :-/