Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Waarschijnlijk is het hier wel al eens vermeld geweest maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden op de vraag. Is er enig idee wanneer de Google home routines compatibel gaan zijn met de Sonos speakers? Tot nu toe werkt enkel de goedemorgen Google. Maar als ik slaapwel of iets anders zeg voert deze geen enkele actie uit. Ik heb 1 one in de keuken en 1 one en 1 sl in slaapkamer staan. Alvast bedankt
Wanneer ik aan google vraag om het volume harder te doen of bijv. Op 60 %. Voert hij dit enkel uit op de box waarvan het spraaksysteem gebruikt wordt. Hoe zorg ik er voor dat alle boxen in volume aanpassen?
Is het mogelijk om via Google Assistent het volume van een groep aan te passen? Ik heb een Sonos One (Kantoor) in een groep gekoppeld met 2 Sonos Play5 en een sub (Huiskamer). Ik stuur met de Sonos One de muziek aan, alleen krijg ik het niet voor elkaar om het groepsvolume te bedienen. Standaard past Google het geluid aan van alleen de Sonos One (Kantoor). Ook lukt het mij om het volume van Huiskamer via Google Assistent aan te passen, maar nu is de uitdaging om het groepsvolume aan te kunnen sturen. Wat kan ik doen?
Het lukt niet om met spraakbesturing muziek af te spelen omdat hij geen standaard muziek service heeft. Tevens in de google home app staat hij niet in de lijst deezer te linken met sonos of google home
volume bediening wil wel en andere opdrachten ook maar als ik vraag of er wat via spotify of naar een ander radio station kan worden worden gewisseld wordt de melding gegeven kan sonos niet bereiken
Hallo,Ik heb een Sonos Beam, met google assistant ltijd de radio aan kunnen zetten met “hey google, speel radio xxx af”. Sinds een tijdje werkt dit niet meer. Welke commando kan ik geven om mn Sonos beam de radio af te laten spelen.
Op het moment dat we muziek via Spotify aanzetten in kamer 1 via google assistant (One) stopt alle muziek in de andere kamers in huis. Logisch dachten wij want Spotify-account ziet het als een ander device? Dus wij hebben enthousiast Spotify family geregeld, maar krijgen nu nog steeds hetzelfde probleem ook al hebben we nu meer spotify accounts gelinkt aan onze Sonos-app.Kan iemand adviseren hoe we de instellingen moeten aanpassen zodat we dit voorkomen?
Goedemorgen mensen Hier een probleem wat na enig speurwerk op het forum niet op zichzelf lijkt te staan, het lijkt erop dat er een software probleem is tussen de sonos app en google assistant Mijn Sonos opstelling One One SL Beam Als eerste de beide one opgesteld en geïnstalleerd, dat was op 05-01-2020, appeltje eitje, ook Google assistant in een ommezien werkend op 06-01-2020 tijd om de Beam erbij te installeren, wat een installatie gemak geen enkele problemen sterker nog, een kind kan de was doen, zeer tevreden met het installatie gemak en vervolgens het geluid, hier tot zover een tevreden mens. Wel kreeg ik na de Beam installatie een update tussendoor, daarna zou ik Google assistent weer koppelen, maar op dat moment komen er wat wolkjes een de strak blauwe lucht, wat even later verkleurt naar een dreigende inktzwarte lucht Het koppelen van Sonos in Google assistant lukt wel. Maar de koppeling vanuit de Sonos app vervolgens weer niet. Vanuit de Sonos app wordt je (via de App Stor
We hebben onze sonos one geïnstalleerd in de badkamer. Mijn gsm (samsung s10+) kon geen connectie maken. Mijn vrouw heeft dan maar de connectie gemaakt met haar smartphone en Sonos geïnstalleerd. Het valt op dat er bij sommige liedjes een soort dubbele bass (tik) weerklinkt, hetgeen allesbehalve natuurlijk overkomt. Iemand een idee hoe dat kan verholpen worden?? Als ik de sonos one via google assistant wil aansturen (in het bijzonder Spotify) krijg ik de melding dat het niet mogelijk is om spotify in sonos te openen omdat mijn google assistant en sonos niet via dezelfde account zouden zijn aangesloten. Inmiddels transfereerde mijn vrouw de sonos one account naar mijnzelfde e-mail als mijn google assistant.. nog steeds hetzelfde reactie (bij poging afspelen Spotify op sonos one). Iemand idee hoe dit kan opgelost worden? Alvast bedankt!
Hi, Ik heb in verschillende ruimtes 1 Beam en 2 One's staan, Google Assistent overal geïnstalleerd en dat werkt perfect. Echter lukt het me niet om muziek te starten in alle ruimtes, begint alleen te spelen op de dichtstbijzijnde speaker. Het moet toch zo zijn dat als ik bijv. in de badkamer sta en zeg: 'Google, speel mijn muziek in alle ruimtes'. Dat ik door de hele woning mijn muziek hoor? Heb verschillende commando's geprobeerd: -Speel in alle ruimtes -Speel in alle kamers -Speel overal Als test ook in de Google Home app de speakers gegroepeerd en de naam daarvan als commando gebruikt maar ook dit werkt niet.
ik heb Google Assistant geïnstalleerd. Werkt goed met Sonos One, behalve volgend commando: Hey Google shuffle mijn playlist ‘……….’ op Spotify. Google assistant kent blijkbaar het commando Shuffle niet. Dus er gebeurt niets. Heeft iemand ook deze ervaring? Kan iemand mij raad geven?
Hoi, Ik ben aan het stoeien met de google assistent, ik krijg alleen niet gevonden hoe ik de Sonos ARC + 2 x One's (gekoppeld) uit kan zetten en aan kan zetten met een commando wellicht dat iemand me op weg kan helpen… Gr Toine
Wanneer je tegen problemen aanloopt bij het instellen van Google Assistent op Sonos, zijn er een aantal basis stappen die je wilt nalopen. Je kunt ook handige tips en tricks vinden en een lijst met commandos. Controleer jouw Google Account(s) Om te beginnen, wil je er zeker van zijn dat het juiste Google Account wordt gebruikt voor Sonos. Als je meerdere Google-accounts heeft ingesteld en aangemeld op het mobiele apparaat, is het mogelijk dat de verkeerde wordt gebruikt. Controleer de Accountinstellingen van jouw telefoon, je moet mogelijk de extra accounts verwijderen tijdens het instellen als de apps blijven proberen de verkeerde te gebruiken. Mogelijk heb je jouw Sonos-systeem gekoppeld aan een van de Google-accounts, maar de Google Home-apparaten kunnen aan een andere zijn gekoppeld. In dit geval geeft Google een foutmelding over het niet kunnen vinden van het apparaat. Mogelijk niet-overeenkomende muziek service accounts Als je een muziekservice gebruikt waarvoor een premiu
Ieder morgen moet ik minuten wachten voor de Google assistent wakker wordt. Erg vervelend. Weer geen internet verbinding Waarom werkt het na 2 minuten dan wel? Moet die google assistent eerst wakker worden? Ik heb de router al gereset. Ik sta voor schut bij mensen aan wie ik de speaker wil demonstreren omdat hij weer niet reageerd. Jammer van zo'n dure speaker.
Soms kan ik via GA een radiostation niet meer laten spelen. Ik krijg dan te horen dat het station niet beschikbaar is op die specifieke box. Via de app doet hij het dan weer wel. Hoe kan dit en hoe op te lossen.
Ik probeer Google assistent te activeren voor mijn Sonos Move. ik heb de stappen gevolgd en op een bepaald moment vindt Google assistent mijn Sonos Move. Om het te activeren/ installeren moet ik op toestaan klikken en dan vindt hij de Sonos Move niet meer en is er uiteindelijk niets gebeurd. hoe los ik dit op. Alles zit op dezelfde WiFi en dezelfde Google account.
Net tweede Sonos One gekoppeld als steropaar. Google Assistant werkt wel (bediening lampen o.a.) maar audio commando's radio, playlist spotify , stop music werken niet meer.
1e casus Ik ben in het bezit van 4 Sonos one producten nieuwe generatie en 1 beam. Waar staan de apparaten: 1 one staat in de keuken 2 in de woonkamer 1 op kantoor de beam staat ook in de woonkamer. Door 1 speaker te verbinden (op kantoor) met een kabel blijf ik eindelijk een vaste contanten verbinding houden. Als ik de speaker op kantoor ook met wifi gebruik gaat het fout. Ik verwacht dat dat komt door het soort netwerk. (fritzbox met 3 repeaters 2,4 en 5 ghz.) 1e vraag. Klopt het dat sonos moeilijk omgaat met Fritzbox en repeaters. Zo ja hoe kan ik dat oplossen? of moet ik het houden zoals het nu is. 1 box bedraad.(kantoor) 2e casus Naast de sonos boxen welke zijn voorzien voor Google heb ik in de achtertuin ook een Google home speaker staan. Wat valt mij op als ik de spraak assistent gebruik. Via de sonos boxen krijg ik vaak geen goed antwoord welke ik wel krijg via de Google box. Met andere woorden de Google home speaker werkt perfect en geeft op alle gestelde vragen een goe
Ik wil Google assistent op mijn Sonos Beam koppelen aan Appie van de Albert Heijn. De Google assistent vraagt me om hiervoor toestemming te geven in Google Home. Maar ik zie nergens in Google home de mogelijkheid om een dienst toe te voegen of om toestemming voor een dienst te geven. Ook zou ik graag dat de Google assistent mijn werk adres onthoudt, zodat ik om verkeersinformatie kan vragen. Ook hier geeft de Google assistent aan dat ik daarvoor toestemming moet geven. Maar ik kan niet vinden waar ik dat kan doen. devices: iPad en iPhone op Sonos Beam
Hallo, Ik heb zojuist de GA geïnstalleerd op mijn Sonos systeem (playbase + 2x ONE). Deze staat in de woonkamer. In de keuken (open ruimte met de kamers) hangt een google home mini. Als ik via het sonos systeem een opdracht geef (bijv. hoe laat is het), dan geeft de google home mini antwoord en een minuut later de sonos one. Kan ik dit ergens aanpassen?
Hallo, Ineens heeft Google spraakassistent problemen bij het vinden van bepaalde radiostations, o.a. NPO Radio 1. Ze zegt: “Kan gevraagde content niet vinden". Weet iemand hier raad op?
Sinds upgrade naar S2 haalt Google service Nederlands en Engels door elkaar en begint ook out of the blue knetterhard radio te spelen. Ik heb voor de woonkamer de microfoons masr uitgezet. Beetje raar als je thuis zit te werken en een advocaat aan de lijn hebt en je SONOS begint ineens te spelen. En waar komt die volume vandaan? Is dat standaard of zo? Weinig subtiel.
Goede morgen, De assistent blijft iets wat niet zo correct werkt als via de google Home Smart speaker. IK ben naast Sonos ook in het bezit van een Google Home Smart speaker. De Google speaker kan beter een stem herkennen en geeft correct antwoord op mijn vragen. Middels internet ben ik er achter gekomen dat Sonos een eigen stemvoorziening heeft ingebouwd welke gebruik maakt van google assist. Regelmatig krijg ik als antwoord: “daar kan ik u nog niet mee helpen, ik ben nog aan het leren”. Verder kan het systeem niet goed omgaan met stemcommando´s van verschillende gebruikers. (Partner en dochter, beide ook ingelogd op google assist en Sonos app. Het Sonos systeem wordt door ons alle ingelogd mijn inloggegevens. (conform jullie advies) Helaas wil het maar niet lukken dat wij allemaal goed gebruik kunnen maken van de stembediening. Wij zouden daar graag een goede oplossing voor krijgen. Daar tegenover staat dat als wij de google speaker een commando geven, dan werkt het 100%
Sinds een dag is op een nieuw geïnstalleerde Sonos set ook Google Assistant geïnstalleerd. Vragen als ‘wat is het weer vandaag’, worden moeiteloos begrepen en antwoord op gegeven.Spotify is gekoppeld. Maar als ik vraag om afspeellijst X af te spelen of artiest X dan blijft assistant stil. Maar nog gekker; as ze wel reageert heeft ze het alleen maar over ‘This is ABBA’. Terwijl dat een afspeellijst is die ik uren geleden heb gevraagd. Bij iedere muziek vraag geeft ze alleen het antwoord ‘prima, ik speel nu spotify afspeellijst ‘this is ABBA’ af’. Terwijl dat totaal niet de artiest/nummer was die ik vroeg, en er ook niet op lijkt.Ik heb assistant al opnieuw geïnstalleerd/gekoppeld.Heeft iémand énig idee wat voor gekke fout dit is? En hoe ik dit kan oplossen?
krijg sonos Move kan niet gekoppeld worden aan Google assistent, terwijl het wel lukt met Sonos Beam
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.