Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Help! Ik heb 2x een SONOS One en een Playbar, liep altijd goed op de WIFI via mijn Google Nest mesh. Tijdje geleden ook een boost tussen gedaan, alles loopt perfect. Die boost dacht ik te nemen ivm de aanschaf van een Move, die blijft sinds de aanschaf lastig verbinden met mijn WIFI. Na een tijd sukkelen las ik hier later dat dit ook niet werkt de combi boost en move, helaas daarvoor, nog wel fijn voor de overige SONOS apparaten.Maar nu wil de Move ook helemaal niet meer terug op mijn WIFI (Google Nest mesh). Het gaat continu mis bij het verbinden van de Move met het netwerk, na de eerste stap te hebben doorlopen vraagt SONOS om te verbinden met een Wifinetwerk, deze dien ik dan handmatig in te vullen. Dit klopt al niet, want normaliter pakt SONOS dan het netwerk welke ook op telefoon of iPad staat.Maar na het handmatig invullen werkt het ook niet en krijg ik de melding dat ik mijn routerinstellingen dien aan te passen. Tja, dat is nu juist het ding, dat is volgens mij niet mogelijk op
Mijn sonos move is op mijn mobiel apparaat verbonden via bluetooth maar er komt geen geluid uit,iemand een oplossing?
Ik heb een oude sonos one SL welke op een oud account aangesloten is en nu een nieuwe one SL gekocht. Ik wil beide op een nieuw account aansluiten. Wanneer ik product toevoegen aanklik gaat het automatisch over op het oude onbruikbare account. Ik kan niets meer met het oude account. Hoe los ik dit op. Ik kan zelfs de nieuwe one SL nu niet gebruiken.
Hallo, ik ben sinds deze week in het bezit van een roam.het valt mij op dat de aan/uit knop aan de achterzijde niet klikt en behoorlijk zwaar gaat. hoort dit of is mijn roam defect? bedankt voor de hulp!
Beste, Is het mogelijk om het volume van het alarm in te stellen op de Sonos Roam? Dat volume staat voor mij veel te luid om rustig te kunnen wakker worden ☺️ Groeten,Sofie
Gister Sonos roam gekocht en vandaag in mijn Sonos systeem en Sonos app gezet, en hey Sonos toegevoegd. Maar er komt geen geluid uit, ik zie dat ie afspeelt
Ik heb sinds gisteren twee Sonos Roams in huis. Ze werken allebei, zowel de spraakassistent Alexa als het afspelen van muziek via de controls, maar het gaat mis waar de app in het spel komt, op ieder platform.Ik kan beide speakers aan hebben staan, maar er gaat er maar eentje gezien worden door de app. Lijkt erop alsof de tweede speaker door de app niet wordt herkend totdat de 1e speaker is uitgeschakeld.Ik heb wat onderzoek gedaan n zie dat veel mensen aanraden multicasting en IGMP snooping in te schakelen op de router, ik zie echter deze opties niet terug op de mijne, Netgear Orbi RBK353.Het idee met deze twee was er een stereo paar van te maken, maar dat gaat uiteraard niet lukken wanneer maar 1 van de twee steeds uit beeld verdwijnt :)Heeft iemand hier iets op gevonden? Dit is in dit geval niet zo heel erg, maar ik ben ook van plan een Beam, twee Ones en een sub mini te koppelen en als dit zo blijft doorgaan vraag ik me af of dat zal gaan lukken.
Hoe speel ik Sonos Roam via WiFi af. Gaat alleen via Bluetooth. Hoe schakel ik om?Groet, Ard
Ik ben 2 maanden geleden overgestapt van Sony naar Sonos. Ik heb een Beam met mini sub en 2 one in een surround opstelling. Verder 3x een Play3 en 1 Play1. Op de badkamer een Roam en nog een Move in de kamer welke ik overal gebruik waar ik ben. De Beam is vast aangesloten, de rest zit via Wifi. Ik heb denk ik een stabiel wifi netwerk in huis. Ik heb Ziggo waarvan ik de wifi heb uitstaan, dan heb ik 3 x een Unify bedraad aangesloten op iedere verdieping van het huis wat als 1 wifi netwerkt werkt. Nu heb ik alles in de app, maar het komt geregeld voor dat ik via de app de speakers wil aanzetten waar ik muziek wil horen en dan komt het geregeld voor dat de Roam en de Move niet in de lijst staan, als ik dan kijk in de app bij Systeem zijn ze daar ook weg. De lampjes op de Move en Beam branden gewoon wit. Na een poosje zijn ze er dan weer en kun je er wel muziek op afspelen. Lastig en irritant. Indien ze niet in de app staan en je drukt dan op de play knop van de speaker spelen ze gewoon ve
Hoe kan sonos Roam koppelen aan de sonos arc
Hallo, we hebben recent een Sonos Move en onlangs kregen we deze niet meer uit, lang op de aan/uit knop gedrukt en gelukt. Maar het vreemde is, hij gaat niet meer op de bluetooth modus, het blauwe lampje gaat niet branden, dus kunnen we ook niet met de foon verbinden om muziek af te spelen. Op gegeven moment zo vaak op alle knopjes gedrukt dat deze op de lader zettende groen knipperde. In de handleiding gelezen dat de Move dus gereset is als deze groen brand of knippert?? Maar nog steeds niet mogelijk om het blauwe lampje te krijgen ondanks dat we op het middelste knopje drukken voor de switch van wifi naar bluetooth. Op de foon de koppeling met de Move ongedaan gemaakt en opnieuw laten zoeken, maar hoe wil je zoeken als de Move niet blauw brand? ERgens is er iets niet goed gegaan, hoop dat iemand ons helderheid kan verschaffen? BvD Monica en Hans
De Batterij van Sonos move is heel vlug leeg in de standbij. is hier wat aan te doen???
Mijn Sonos Roam van 1 jaar oud heeft barsten in de behuizing. Hij is nooit gevallen en ziet er verder als nieuw uit. Wat kunnen jullie hier mee mbt garantie?
Als ik thuis de muziek start vanuit de app, gaat de sonos Roam altijd aan. Ik heb deze gekocht om mee te nemen, maar omdat deze altijd automatisch aan gaat, loopt hij ook leeg. Kan dat ook anders? Is het erg, als deze standaard op de lader is aangesloten?
ik heb de nieuwe software gedownload op mijn telefoon. na het voltooien gingen mijn speakers updaten maar blijft mijn move in de update staan en er blijft een rood lampje continu branden. ik kan het niet resetten en ook nergens vinden.
Vorig jaar 2 stuks Roam gekocht bij Mediamarkt Apeldoorn. Leuke en fijn klinkende speakers. Met name de mogelijkheid om er een stereo paar van te maken was bij mij een reden van aankoop.Helaas ben ik niet meer zo blij na 1 jaar.Ze sterven namelijk een langzame dood. Ondanks het gebruik van Sonos wireless charging accessoire laden ze niet meer op.1e exemplaar heb ik geretourneerd omdat er echt geen leven meer in zat. In de winkel omgeruild voor een nieuwe. Deze nieuwe begaf helaas het al binnen een week.Teruggebracht en mijn geld terug gekregen. Geen zin meer om er nog eentje te halen want ook het exemplaar wat het nog wél doet vertoond inmiddels de zelfde kuren.Slecht product? Ik denk het wel. Jammer Sonos, ik was juist fan maar ik lees over de hele wereld het zelfde verhaal. Slechte accu techniek.Saillant detail: winkelprijs was geen 179 meer maar 182. Amper 2 weken later lagen ze in het schap voor 160 euro.
Hi, mijn vriend wil een Sonos Move kopen om de muziek van onze KEF LS50 Wireless in de woonkamer te streamen naar de eetkamer. Dit zou via AirPlay moeten kunnen. Ik wil hem de Sonos Move voor zijn verjaardag cadeau doen, maar wil eerst weten of het mogelijk is om de speakers aan elkaar te verbinden. Heb nul verstand van dit soort dingen, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen voordat ik de aanschaf doe. Groet!
Ík heb als eerste de Sonos Roam aan de app toegevoegd, onder de naam Roam. Enkele dagen later heb ik de Beam gen 2 aangesloten en de naam huiskamer gegeven. Nu vind ik in de app de Roam niet meer terug en zie ik alleen nog het systeem huiskamer. Om de Roam te gebruiken dien ik de Beam van de stroom te halen. Hoe kan ik de Beam en de Roam apart in de app krijgen?
Welke instelling moet ik maken om een roam die via bt is verbonden en een playlist afspeelt dit te blijven doen ook als ik een andere app gebruik.als voorbeeld, de playlist afspelen gaat prima, maar als ik nu bijvoorbeeld nu.nl open en daar komt een video met geluid voorbij dan schakelt hij over op dat geluid. Op zich niet het allerergste maar hij schakelt niet meer terug aan na het afsluiten van de video, dan weer handmatig de playlist starten heeft iemand de oplossing ? Dank Groet, André
Ik heb twee Sonos Roams als stereo-paar maar het geluid is niet synchroon, daardoor hoor je een soort van echo. Ik heb al een paar keer het stereo paar verwijderd en opnieuw aangemaakt, afwisselend met de rechter speaker of de linker speaker eerst, maar het resultaat blijft hetzelfde.Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb een sonos move maar krijg deze niet geïnstalleerd .als ik de app download krijg ik gelijk het account van mijn zoon wie kan mij verder helpen
Na installatie van de Move verschijnt deze mooi in het Systeem menu. Maar na enige tijd muziek spelen verdwijnt hij uit het systeem menu. Door de Move terug uit/aan te zetten komt hij op de PC-app terug in het systeem menu. Op het mobiele toestel (Android) wordt eerst gemeld dat de Move offline is. Na herstarten van het Android toestel is de move volledig verdwenen uit het systeem menu !!App Data Android:V 14.12-S2 Build 69131120 Sonos-ID 111169969Enkel de play 3 meldt zich nog als gekoppeld product. Wat doe ik verkeerd ?
Sonos roam reageert niet meer. Lampje gaat niet branden, ook niet aan oplader. Is deze kapot, of accu leeg, of doe ik gewoon iets verkeerd?Oplader gecontroleerd en werkt wel op andere producten Kabel aan laptop aangesloten, lampje op roam gaat niet brandenReset geprobeerd. Aan/uit knopje 10-20-30 sec ingedrukt gehouden, geen reactie, lampje gaat niet branden (`met en zonder kabel)Combinatie pauze/play + aan/uit ingedrukt gehouden, geen reactie lampje gaat niet branden (met en zonder kabel)Bij aanschaf eind december deed het lampje het wel, maar roam nooit gekoppeld gekregen (dacht dat het aan ons beveiligd netwerk op de zaak lag). Sonos roam daarom van januari tot nu in originele doos bewaard.Nu andere locatie, ander netwerk en overige producten van Sonos werken wel. Maar roam reageert niet, lampje gaat niet branden. Iemand een idee of suggestie? Alvast mijn dank, Helga
Kan ik als ik op een andere locatie met wifi 2 stuks Roam als stereopaar koppelen?Gr Hans
Mijn Sonos Move blijft steeds op 98% staan. Hoe komt dit?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.