Beantwoord

ROAM: Twee aanwezig, maar maar eentje zichtbaar

  • 22 November 2022
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Ik heb sinds gisteren twee Sonos Roams in huis. Ze werken allebei, zowel de spraakassistent Alexa als het afspelen van muziek via de controls, maar het gaat mis waar de app in het spel komt, op ieder platform.

Ik kan beide speakers aan hebben staan, maar er gaat er maar eentje gezien worden door de app. Lijkt erop alsof de tweede speaker door de app niet wordt herkend totdat de 1e speaker is uitgeschakeld.

Ik heb wat onderzoek gedaan n zie dat veel mensen aanraden multicasting en IGMP snooping in te schakelen op de router, ik zie echter deze opties niet terug op de mijne, Netgear Orbi RBK353.

Het idee met deze twee was er een stereo paar van te maken, maar dat gaat uiteraard niet lukken wanneer maar 1 van de twee steeds uit beeld verdwijnt :)

Heeft iemand hier iets op gevonden? Dit is in dit geval niet zo heel erg, maar ik ben ook van plan een Beam, twee Ones en een sub mini te koppelen en als dit zo blijft doorgaan vraag ik me af of dat zal gaan lukken.

 

 

icon

Beste antwoord door Jeroen V 22 November 2022, 16:27

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 4
Badge +1

@zersiax 

 

klein beetje natte vingerwerk van mij.

Wat ik denk dat er is gebeurd is dat inderdaad beide Roams gewoon goed op het netwerk staan maar dat je de tweede Roam hebt aangemeld op het moment dat de andere Roam uit staat.

Dan staan ze inderdaad wel beide online maar niet bij elkaar in het systeem.

 

Het beste wat je kan doen is even één van de twee Roams terugzetten naar fabrieksinstellingen.

De andere Roam aanzetten en controleren in de app dat je één Roam online ziet staan.

Vervolgens ga je de andere Roam weer aanmelden in de app.

 

Op dat moment moeten ze beide online zichtbaar zijn in de app.

 

 

 

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb meegedacht ook met @Jeroen V , en in aanvulling: je hoeft er bij het uitbreiden van je set niet zo’n zorgen over te hebben dat deze situatie ook optreedt als het over de andere uitbreidingen gaat, omdat deze minder vaak offline zijn dan de roams (en de moves). Bij deze bluetooth varianten geldt nl. dat ze - wanneer ze niet zijn aangesloten op de oplader - automatisch uitgaan als ze niet spelen. De andere typen zijn rechtstreeks aangesloten op het lichtnet en zijn dan altijd stand-by.

Bedankt allebei :) Jeroen heeft idd de oplossing. Ik had niet stilgestaan bij het feit dat de ene speaker online moest zijn voordat de tweede werd aangemeld. Na de tweede speaker gereset te hebben en opnieuw te hebben toegevoegd zie ik idd beide speakers. Bedankt :)