Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Gaat de sleep timer ooit nog terugkomen??!Alles is ook veel minder compatible tegenwoordig als ik de app gebruik samen met spotify. Vaak herkent hij niet zomaar meerdere apparaten..
Na de fix van enige tijd geleden. is de app wederom een teleurstelling. Was aansturing van het systeem in de ochtend nog mogelijk, vanaf het moment van een automatische update, reageert de app (of het systeem) helemaal niet. De kwaliteit van de app staat lijnrecht tegenover de kwaliteit van de hardware. Maar … helaas kan het een niet zonder het ander. Dit jaar al meerdere teleurstellingen gehad, iets wat ik in 5 jaar tijd niet heb gekend van Sonos. Vraag: Wat heeft de R&D afdeling in het verschiet? Wanneer kan ik de volgende fix verwachten? Hoe ziet de roadmap eruit?
Ik weet niet wat SONOS heeft gedaan maar wanneer ik muziek afspeel op de box in de keuken en vervolgens de box in de huiskamer wil toevoegen aan het afspelen doet hij dat gewoon niet en moet ik het wel 10x proberen om ze te koppelen. Dan betaal je een kapitaal voor zo’n systeem en dan werkt het al een paar maanden niet meer zoals het hoort.
Helemaal geen Nederlandse podcast
Instabiele software na update. Haperende speakers, netwerk niet te updaten enz. Software updat: gammel! Wat ze verdienen weet ik niet maar het is veel te veel. Wat een koekenbakkers.
Ik heb recent een Move 2 aangeschaft. Nadat eerst mijn SUB de geest gaf en vervolgens een Play 5, die dan ook nog eens als “niet herstelbaar” werden gelabeld door Sonos Support, zat er niets anders op dan een nieuw toestel aan te kopen. Wat blijkt nu, de Move 2 is niet compatibel met de app S1. Alles werkt prima op de S1 (enkele Play 1’s, een Move, enkele Play 3’s). Customer support Sonos geeft aan dat het wel mogelijk is om te installeren op een andere account met de App S2, maar dat deze niet samen kan gebruikt worden met de “oudere” installatie. M.a.w. ik migreer naar de App S2 en moet alle bestaande toestellen vervangen die niet compatibel zijn met de App S2, of ik moet de nieuwe speaker apart gebruiken. De move 2 staat in dezelfde ruimte als enkele andere speakers, dus dat is geen optie. De bedoeling is toch dat je in dezelfde ruimte, dezelfde muziek speelt. OF vervang ik alles, OF ik stop met verdere aankopen Sonos. Wat een vreemd business model ? Of is het de bedoeling dat je na
Ik kwam deze tegen via Google: @Marco.B Ik zie grote verwarring over de nieuwe app en de keuzes die daar qua UI bij zijn gemaakt. Dat loopt door de discussies over verdwenen functionaliteiten en geconstateerde bugs heen. Zou deze uitleg (veel) prominenter op de eerste pagina van de Community kunnen? Dat scheelt vast een hoop verwarring.
Hallo, ik heb hier 6 boxen van 10 jaar oud. Ik heb gisteren 4 nieuwe boxen besteld. Ik zou het enorm waarderen als Sonos ook de verantwoordelijkheid neemt om die 6 boxen te recyclen. Ik krijg nu een korting op de nieuwe boxen, wat mij betreft krijg ik minder korting, als ik er maar op kan vertrouwen dat de producten weer hergebruikt worden. De hardware is nog prima, maar de software upgrades maken het onmogelijk om de boxen nog te gebruiken (jaar na jaar wordt dat lastiger, totdat ze helemaal niet meer aan te sturen zijn). Dwingen je om nieuwe boxen aan te schaffen. Prima, Sonos moet ook verdienen, maar dan wel op een duurzame manier.
hallo , ik heb arc+ 2 era 300 (als surround )en 2 sub en ik heb alles in iPad geinstaleer. op deze manier kan ik in ieder geval gebruik van maken tot dat app beter gefunctioneerd . Alleen trueplay wil niet starten . Weet iemand toevallig waarom niet? Of waar aan dit kan liggen?
Gelet op de tegenvallende ervaringen met mijn Sonossysteem het afgelopen jaar, met als nieuw dieptepunt de app, heb ik geen zin om nog verder in Sonos te investeren… Dit om verdere frustratie te voorkomen.Tijd om vooruit te kijken, wat zijn momenteel alternatieven op de markt?
Hi, Volgende week vrijdag ga ik van internet provider wisselen. Mijn eigen netwerk zal hetzelfde blijven qua naam en wachtwoorden, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat het Sonos systeem dat ik heb, blijft werken na de wissel? Aangezien de wachttijd bij service meer dan 45minuten is, dacht ik, ik plaats mijn vraag hier. Hoop dat iemand kan helpen. Gr Daan
Waneer wordt die hopeloze nieuwe upgrade ongedaan gemaakt? Ik kocht voor 3500€ Sonos apparatuur om via mijn nas van mijn jarenlange muziekverzameling te kunnen genieten. Alles in die nieuwe app is onoverzichtelijk en werkt slecht. Ik kan niet meer bij mijn nas komen. Ook downgraden naar de vorige versie is onmogelijk. Indien dit zo blijft gaat alles de deur uit en zal ik iedereen adviseren zich niet meer met Sonos in te laten. Wat een oplichterij. Gr. Jan Kolijn , ex tevreden gebruiker
Waar kan ik in godsnaam met mijn klachten heen?beelen, heeft geen zin.
Wat betekent foutcode 1064
Een paar keer per uur krijg ik melding “Welkom bij Sonos”. Dit krijg ik alleen bij luisteren radio. Heel irritant, hoe schakel je dit uit.!
In welke taal kan ik Sonos voice Control gebruiken. Ik kan nl alleen VS of Frans selecteren?
Beste,Op vele forums is het al duidelijk, dat sinds jullie de update van de nieuwe sonos app gelanceerd hebben, niet enkel het gebruiksgemak, maar de werking sub-optimaal geworden is.ik ben al jaren trotse bezitter van meer dan 10 sonos producten en kocht onlangs nog de sonos victrola platenspeler en de move 2; maw heb duizenden euro’s (5cijfers) uitgegeven aan jullie producten, dus aan mijn enthousiasme ligt het niet. Aan mijn thuis situatie ook niet, heb het snelste internet mogelijk op dit moment, 400mbs download snelheid en een mesh technologie deco wifi systeem, sinds de update kan ik de werking van sonos als volgend evalueren:werkt totaal niet: 3/10 werkt met waanzinnig trage reactiesnelheid na aangeven van commando: 5/10 werkt normaal: 2/10ook de verbinding met geïmporteerde of naar mijn gebruikte streamingdienst (Spotify), is de werking verre van optimaal tot soms niet werkend…Aan de technische dienst van Sonos; wanneer plannen jullie hieraan iets te gaan doen?ik gebruik ook de
Heeft iemand gebeld met Sonos over de klachten over de nieuwe app? Zoals wegvallen toegang tot de NAS met muziek? Wat is daarop de reactie?
Mijn telefoon werkt niet met de geupgrade sonos app.oude app wordt automatsch geupdate. Hou het gebruiksvriendelijk voor de klanten anders ben je ze kwijt!
Ik ben een Sonos gebruiker van het eerste uur. Ik heb in de tussentijd meer dan 14 systemen in mijn bezit.Een paar updates geleden had Sonos beslist de “oude hardware” niet meer te ondersteunen. En ik werd gedwongen over te stappen naar de nieuwe S2 app. Mijn gemixte set van play 5 boxen moest ik uit mijn woonkamer verwijderen (lees beugels etc ook verwijderen) vervangen door andere. Mijn oude set play 5 boxen met daaraan een connect hangt nu set in mijn man cave en werkt met de S1 App. Ik heb dus nu 2 systemen in huis die ik moet aansturen met 2 apps. (gewoon omdat Sonos niet begrijpt wat downwards compatible is) Maar ik heb ermee leren leven….. Maar nu met de huidige nieuwe app is mijn hele “nieuwe” systeem onbestuurbaar geworden. Mijn lijst van klachten is vele malen langer dan hun fix lijst. Het enige wat nog gewoon echt goed werkt is mijn oude S1 systeem met de S1 app→ 100% probleemloos. Sonos!! Geef ons aub de oude S2 app terug of stuur je IT architecten en developpers langs om
Ik als gebruiker van de Sonos artikelen vind het schandalig dat er na een update er zoveel klachten zijn en dat het bedrijf zwijgt. Lezen ze dan niks van wat er hier wordt gezegd. Ik baal enorm. Dit kan echt niet. GrtJohn
Na de nieuwe update meld Sonos dat de alarmfunctie weer gebruikt kan worden. Alleen vind ik deze nog steeds niet terug. Iemand die me hier bij kan helpen?
Ik heb thuis een One ( gen2) en een Play1 op mijn netwerk. Sinds vrijdag ook een Roam2.Kan ik deze Roam2 ook aan mijn werk netwerk van Sonos koppelen zonder dat alle thuis instellingen weg zijn. Wil dus beide gebruiken.Op mijn werk staat een Connect;Amp
Help! Hoe kunnen we laatste update terugdraaien? Deze update is een ramp!verbindt verkeerde stations, verkeerde producten, heel langzaam, enz. enz.Gezien het feit dat iedereen problemen heeft en er wel klaar mee is, wordt het tijd dat Sonos deze update terugdraait of razendsnel verbetert!
Dag allen,Nadat ik ook helaas de update van de SONOS app (de vorige was geweldig, dus blijf er van af…...)heb moeten ontvangen, krijg ik steeds nu de melding:Schakel bluetooth in om de ‘sonos’ verbinding te laten maken met accessoires. ------------------------------------------------------------------------------------------------Ik wil niet steeds mijn blue tooth op de telefoon ingeschakeld hebbenVind het daarnaast irritant om steeds deze melding te moeten wegdrukkenIk wil ook niet thuis, verbinding maken met blue tooth, met nietsIk doe alles op de wifi. ------------------------------------------------------------------Dussssssssssssssss, mijn vraag is:ik kreeg in de vorige app, nooit deze pop up, WAT MOET IK AANPASSEN IN DE APP ? OF MOET IK IETS ANDERS DOEN ? Dank alvast voor het meedenken, en sterkte allemaal !
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.