Skip to main content
Vraag

Sonos Room divider

  • 31 May 2024
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Ik ben een Sonos gebruiker van het eerste uur. Ik heb in de tussentijd meer dan 14 systemen in mijn bezit.

Een paar updates geleden had Sonos beslist de “oude hardware” niet meer te ondersteunen. En ik werd gedwongen over te stappen naar de nieuwe S2 app. Mijn gemixte set van play 5 boxen moest ik uit mijn woonkamer verwijderen (lees beugels etc ook verwijderen)  vervangen door andere. Mijn oude set play 5 boxen met daaraan een connect hangt nu set in mijn man cave en werkt met de S1 App. Ik heb dus nu 2 systemen in huis die ik moet aansturen met 2 apps. (gewoon omdat Sonos niet begrijpt wat downwards compatible is)

 

Maar ik heb ermee leren leven….. Maar nu met de huidige nieuwe app is mijn hele “nieuwe” systeem onbestuurbaar geworden. Mijn lijst van klachten is vele malen langer dan hun fix lijst. Het enige wat nog gewoon echt goed werkt is mijn oude S1 systeem met de S1 app→ 100% probleemloos.

 

Sonos!! Geef ons aub de oude S2 app terug of stuur je IT architecten en developpers langs om bij te kijken wat voor puinhoop ze ervan gemaakt hebben.

 

Ik voel me als eerste uur KLANT totaal niet meer serieus genomen.

 

Marcel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

2 Reacties

Reputatie 7

Je S1-systeem wordt nog wel ondersteund. Je krijgt nogsteeds updates die het systeem veilig houden, wat meer is als bij andere fabrikanten (Logitech Squeezebox?). Om navolgbare redenen (te weinig geheugen van de oude apparaten) is de S1/S2-split doorgevoerd - zodat je S1 en S2 systemen niet meer kunt groeperen . Ook de manier waarop Sonos dat in eerste instantie aanpakte was een barrage van comunicatiefouten overigens. Helaas lijkt Sonos daarvan niets geleerd te hebben.

De oude S2-app komt niet terug omdat de nieuwe koptelefoon en de Roam 2  anders niet werken. Wil je dus een oplossing van jouw problemen juist wel op te schrijven. Zowel Sonos als de gebruikers op dit forum kunnen daarvan leren.

Reputatie 1

Ook de manier waarop Sonos dat in eerste instantie aanpakte was een barrage van comunicatiefouten overigens. Helaas lijkt Sonos daarvan niets geleerd te hebben.

---------Dit is inderdaad de root cause!

 

De oude S2-app komt niet terug omdat de nieuwe koptelefoon en de Roam 2  anders niet werken

---------En alleen deze 2 drivers toevoegen aan de oude S2 app was natuurlijk teveel moeite. Liever duizenden systemen om zeep helpen en tig upgrades plannen aan een hopeloos product wat nu live staat.