De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Sinds een dag of 2 krijg ik te horen van mijn SonosOne (v2) als ik radio wil afpelen: ik kan dat hier niet doen maar je kan me vragen om het af te spelen op een van je andere apparatenOp dit forum kom ik wel soortgelijke vragen tegen maar die zijn allemaal inmiddels een paar jaar oud. Ondanks dat heb ik wel een aantal mogelijke oplossingen toegepast: Radio services (TuneIn) uitloggen en weer inloggen Voice services (Google) opnieuw ingesteld Radio services (TuneIn) verwijderd en weer toegevoegdAfspelen van de radio via de app op pc of mobiel werkt wel gewoon. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat voicecommando “hey Google,speel Sublime (of welke zender dan ook) niet werkt ? Overigens, ook hetzelfde gebeurt als ik Spotify wil gebruiken.Andere voicecommando's werken zonder problemen, zoals timer instellen, smartlampen aan/uit ztten, smart tv uitzetten, etc.
Hoi allemaal,Ik had een google-speaker met daarop de Google assistant. Als ik een commando riep, voerde de assistent deze uit en hoorde je geen geluid of slechts een 'bliep'.Ik heb nu een sonos speaker met assistent en deze speaker herhaalt constant alle commando's die ik roep. Behoorlijk irritant. Als ik bijvoorbeeld zeg: "zet lampen op rood", begint dat ding te krijsen: "Oke ik zet 5 lampen op rood!". Mijn vraag: KAN DIT UIT AUB?!Alvast bedankt voor de hulp!
I am trying to add a pause action to my IFTTT applet for sonos and every time I hit the update button, it returns status code 502. my applet is → if alexa says something then skip sonos to next track and then pause.
Sinds de update werkt voice match niet meer. Voorheen wel. Je kunt meerdere personen nu niet meer jouw stem leren via de google home app, omdat ie sonos apparatuur niet meer vind? Hoe los je dit op....
Hallo allemaal, Ik heb sinds een aantal maanden een Sonos One op mijn kantoor staan en heb de Google Assistant nu al een paar opnieuw moeten installeren omdat de assistent na een paar dagen/weken gewoon stopt met werken. Als ik dan “Hey Google” zeg reageert de assistent niet meer.Wat is er aan de hand en wat is de oplossing?Alvast veel dank! Erik
Hallo,Wie heeft de oplossing; in de keuken een move en in de woonkamer arc met 2x one.Als ik in de keuken via GA de move uit wil zetten, keuken uit, zegt ze sorry energiebeheer nog niet ondersteund. Met alleen uit; sorry er is iets misgegaan met de woonkamer.Zijn 2 aparte vertrekken.De commando's in de woonkamer werken prima via de arc. Vr gr Douwe
Goedemorgen, Is het mogelijk om via siri het volume aan te passen? Via google roep ik nu he google. Zet het volume van speaker woonkamer op volume x. Kan ik dit ook via siri doen?
Mijn probleem is hetzelfde. Als ik het licht aan wil doen of een nummer wil afspelen via Spotify dan krijg ik standaard de melding, " er is een fout opgetreden, probeer het over een paar seconden opnieuw".Vraag ik het dan nog een keer dan werkt het wel. Als ik na enige tijd het licht weer wil bedienen of andere muziek op wil zetten begint het probleem weer opnieuw. Heb alles al gedaan dus ook modem/router, Beam en Play One en tablet opnieuw opgestart. Alles opnieuw geïnstalleerd etc.Ik heb bijna twee jaar geen problemen gehad en werkte alles perfect.Het probleem is uit het niets begonnen. Van de een op andere dag kon je de microfoon van de Beam niet meer aan of uitzetten en kon je geen Google commando's geven. Je kreeg ook geen enkele response of foutmelding.Wie heeft de oplossing?
Indien ik een wekker instel als volgt: “Stel een alarm in elke dag om 7:10 ‘s avonds.”, dan bevestigt de Assistant netjes dat het alarm is ingesteld elke dag om 7:10 ‘s avonds.Vraag ik vervolgens wat mijn alarmen zijn, dan krijg ik volgend antwoord:”Je hebt een wekker voor 17:10 's middags gesnoozed tot 19:10 's avonds morgen.”Iemand een idee wat hier fout gaat ?
Beste lezers, Onlangs heb ik een Sonos Beam (woonkamer) en twee Sonos Sl Ones (eetkamer en badkamer) aangesloten. Als ik deze wil bedienen met mijn stem, dan herkent de Sonos alleen mijn stem en niet die van mijn vriendin.Als mijn vriendin vraagt 'Hey Google, wat is mijn naam?' op een van de Sonos boxen dan zegt Google mijn naam i.p.v. die van haar.Als we dit op een Google speaker doen, dan gaat het wel goed en herkent die wel beide personen/stemmen, maar bij de Sonos boxen kent hij maar 1 persoon lijkt het wel. Weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat de Sonos boxen wel beide gebruikers kan herkennen?
Als ik het commando "Speel Radio 10" geef aan Google Home (assistant), wordt er sinds vorige week steevast Radio R10 AM710 uit Buenos Aires afgespeeld. Dat werkte voorheen altijd gewoon prima, maar nu speelt hij dus het verkeerde station af. Het wordt afgespeeld via TuneIn.Hoe kan ik dat goed regelen?Kan ik bijvoorbeeld een voorkeur opgeven?Of kan ik bijvoorbeeld iets blokkeren?Of kan ik een voorkeurs streaming dienst aangeven, want dan zou ik Juke kunnen kiezen?
Ik heb mijn Sonos (arc) gekoppeld met mijn Google home, omdat k de sonos harder of zachter wil kunnen doen met mijn stem. Als ik vraag hoe laat het is, reageert zowel de sonos bar als de google home. Als ik zeg: zet de muziek harder. Dan geeft de sonos bar aan: er is een fout opgetreden en google home hoor je een geluidje maken, dat hij het commando heeft uitgevoerd.Ik heb het gevoel dat ik ergens een instelling moet aanpassen, maar ik kan hier op internet niks over vinden.
Ik kan mijn 2 Sonos 5 gen 2 speakers wel met voice aanzetten maar niet uit. Ik noem ze eetkamer en roep speel radio 538 op eetkamer gaan ze aan. Uit lukt dus niet. klopt dat of doe ik wat verkeerd ?
Bij het installeren van de Sonos symphonisk moest ik geluid herkenning aanzetten om de boxen aan mijn telefoon te koppelen. Er zou nadien de mogelijkheid zijn om het weer uit te zetten. Ik kan alleen nergens vinden waar ik het kan uitzetten.Ik wil graag elke vorm van geluidsherkenning of opname uit hebben staan. Hoe doe ik dat?
Hoi, als ik een radio commando geef, dan speelt deze alleen af op de Beam. Dat is raar want als ik dan de radiospeler open, kan ik handmatig het volume op mijn Play5 en Symfonisk aanzetten.Ook als ik zeg speel radiox af op alle speakers, of speel radio x af op de Play 5, dan is het item niet beschikbaar.Maar als ik een andere ruimte selecteer, bv speel radio x af op Woonkamer, dan opent Sonos een tweede radiostation op de Play 5, met een kleine delay. Wie kan mij helpen?
Laatste item over koppeling Alexa en Sonos dateert al van paar jaar geleden. Weet iemand wanneer eindelijk sonos wel te bedienen is via mijn echo en fire tv? Ik krijg continue meldingen dat de spraakservice niet in mijn land beschikbaar is. Het maakt mij echt niet uit dat Alexa nog Engels is, dus dat hoeft toch geen reden te zijn? Ik gebruik Echo en Alexa al jaren, bijna alles is er inmiddels aan te koppelen, maar nog steeds Sonos niet. Waarom niet? Of gaat dit binnenkort toch lukken?
Goeieavond, Sinds een aantal dagen ervaar ik problemen met het besturen van mijn Sonos systeem.Ik heb 2x Sonos One en een Sonos Playbar die aan elkaar gekoppeld zijn in een surround systeem.Op 1 van de Sonos One staat de microfoon geactiveerd met de Google Assistent functie.Sinds een paar dagen ervaar ik dus problemen met het besturen van mijn muziek via Google Assistent. Ik krijg vaak de melding “Er is een probleem opgetreden probeer het over een paar seconden opnieuw".Ik heb deze set-up al 2-3 jaar en heeft altijd foutloos gewerkt. Diagnose 981878068 is naar Sonos verstuurd. Vandaag contacteerde ik ook de helpdesk en daar zei de dame dat de spraakfunctie op de One niet werkt wanneer deze geconfigureerd staan als surround speaker. Wat volgens mij al helemaal niet klopt aangezien het systeem altijd zo heeft gewerkt. Graag jullie advies waar dit aan zou kunnen liggen. (-Edit removed name) (20-10-2021 17:43:12): Hallo! Mijn naam is (-Edit removed name) . Hoe kan ik je helpen? Jonas (2
Ik heb afgelopen maand de nieuwste sonos arc gekocht, masr deze reageert niet goed op mijn stem. Apparaat geeft wel signaal dat hij mij hoort maar reageert niet .
Ik lees hier dat het mogelijk zou moeten zijn om oudere Sonos speakers op te nemen in een Speakergroep in GA. Dit zijn in mijn geval dus speakers zonder ingebouwde Google assistent zoals de Play 5, de Play 1 en een Soundbar. Maar wanneer ik een speakergroep aan probeer te maken komen deze speakers niet als optie naar voren dus dat lijkt niet te kunnen!?Ik heb in GA in ieder geval wel een Sonos speaker als standaard muziekspeaker aangemerkt. Hier staat trouwens ook nog iets vermeld over groepen maar ik heb geen idee wat je hiermee kan, iemand een idee? Zie ook de bijlage. Het lijkt erop dat je hier ook een speakergroep kan aanmaken maar je kunt hier helemaal geen speakers selecteren. Beetje onduidelijk vind ik maar dat kan aan mij liggen
Goedemorgen! Ik ben aan het ‘stoeien’ met het bedienen van mijn Sonos speakers (met Spotify geïnstalleerd op Sonos) via Google home / Assistent (via telefoon/Ipad). Dit gaat op zich wel alleen loop ik tegen het probleem aan dat de muziek gestart wordt vanaf Spotify waardoor je te maken krijgt met het probleem van gelijktijdige audiostreams wanneer iemand in een andere kamer ook spotify via Sonos aanzet. Hier heb je normaal bij het het luisteren van Spotify muziek via de Sonos geen last van, ik kan gewoon op alle Sonos speakers afzonderlijk van elkaar spotify nummers afspelen. Zie ook de bijlage wat er in de Sonos app komt te staan wanneer je via de Google assistent muziek afspeelt.Weergave in Sonos appWeet iemand of dit ook anders kan? Alvast bedankt.
Sinds vandaag lukt het mij niet meer om Airplay naar mijn ‘woonkamer’ setup (playbase + 2 One’s) uit te voeren zonder dat ook de Apple TV aangaat. Voorheen kon dat wel. Nu staan ze gebundeld in een groep. Als ik alleen op Airplay naar Sonos woonkamer klik krijg ik na lang wachten een foutmelding. Wat gaat hier fout?
Halloik heb thuis een Sonos one en een Sonos Roam en als ik tegen de Sonos One zeg dat ze moet veranderen van zender bv zegt ze, als de Sonos Roam afstaat: Sorry maar het lijkt of uw Sonos Roam niet beschikbaar is” Of dan verandert ze daar de zender.Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn google assistent ook opdrachten uitvoert op de Sonos One? alvast bedanktLore
Mijn Sonos one is in HomeKit zichtbaar.als ik deze in een Scène wil laten pauzeren geeft deze een foutmelding: “mislukt”.Wat gaat hier mis en hoe kom ik tot een oplossing?
Hi allen,Sinds kort geeft Google Assistent (via onze Beam) aan na een opdracht (bijv. de verlichting) ‘een of meerdere apparaten zijn niet beschikbaar, je kunt proberen ze opnieuw in te stellen’. Echter werkt alles (de verlichting en muziek enzo) allemaal naar wens.Kent iemand dit probleem en is bekend hoe dit op te lossen?Ik heb al gegoogeld, maar kan de oplossing niet vinden.Reset van apparaten (stekkers eruit) heeft niet geholpen.Groeten,Brechje
Mijn sonos geeft bij (bijna) elke "hi google" opdracht aan dat er iets mis is met de speaker tuinkamer. Deze speaker heb ik enkele weken terug afgekoppeld om in de zomer weer terug te plaatsten. Hij staat ook niet in de sonos app. Iedere ochtend “hi google start radio 538” … geen enkel probleem. Iedere avond “hi google stop” ( wat voorheen altijd de radio stopte) geeft hij nu aan dat er iets mis lijkt te zijn met "tuinkamer”… Dit probleem heb ik nu enkele dagen dus NIET direct na weghalen van de sonos ONE in tuinkamer. Sonos systemen zijn al spannigsloos geweest
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.