De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Al bijna twee jaar wacht ik op Nederlandstalige Alexa spraak en was blij verrast dat Google Assistant ook ondersteund wordt. Echter heb ik de Sonos One in een stereo paar staan en doet alleen de microfoon het op de linker speaker en die op de rechter staat uit en kan niet aan met de tip toets. Waar ze met Alexa wel beide aan kunnen. Ik heb gekeken in de Sonos en Google app maar hierover is niets in te stellen en graag zou ik ze beide laten luisteren. Ook lukt het nog niet om mijn TV uit en aan te zetten via de Beam wat bij Alexa uitstekend werkt. Als je "Alexa TV on" roept. Google antwoord nu : Het lijkt erop dat Sonos TV control TV nu niet beschikbaar is. Kortom erg blij dat deze functionaliteit / samenwerking met Google er is en waarschijnlijk duizenden Nederlanders met mij! Mogelijk zijn dit nog minor bugs.
Hallo. Sinds gisteren probeer ik Google assistent en mijn Sonos One te linken maar het blijft maar mislukken. Iemand een goeie tip?
Sinds 2 maanden ben ik bezit van de Sonos Beam en 2 x Sonos one. Ik ben zeer te vreden over het geluid, wat uit de kleine speakers komt. Ik gebruik de mooie design Sonos speakers als surround systeem en als radio in mijn woonkamer. Echt goeie diepe duidelijke bass vanuit de kleine Sonos beam. Het is 't geld echt waard. Zelfs mijn vrouw vind 't allemaal oké #geluid #grote #kwaliteit #desgin #bediening 2x Sonos one heb ik draadloos. Werkt perfect In mijn ogen (of oren) heb ik niet een Sonos SUB nodig voor in mijn woonkamer. Nogmaals goeie bass uit de Sonos beam De Sonos speakers zijn echt een toegevoegde waarde. Netflix, PS4, youtube, tv kijken etc is nu echt een belevenis met deze speakers. En nee..ik ben geen verkoper! Ook radio aanzetten via de app is super gemakkelijk, hard en zacht of mute te zetten via app/op de speaker(s) zelf en ook nog zonder een tv aan te zetten. Om 't Sonos plaatje compleet te maken, hoop ik echt dat Sonos heel snel met de 'Google assist
Edit: voor sommigen schijnt het al te werken door alleen sonos op amerikaans adres te zetten, dit werkte voor mij alleen niet, hierdoor ben ik dus even gaan prutsen en is het op deze langere manier toch gelukt! Hallo forum, Ja de titel klopt, als dit niet is toegestaan dan sorry sonos forum mods. Dit is alleen voor de mensen die het kleine risico willen nemen om nu al google assistant te hebben. (En natuurlijk willen genieten van lekker nederlands praten tegen je sonos speaker) Ik was dus zonet even aan het prutsen en het is me gelukt om de google assistant hier te activeren in nederland, de volgende stappen heb ik allemaal uitgevoerd waardoor ik een update kreeg in de playstore van de sonos app en vervolgens een update van mijn Sonos One (1ste generatie) Aangezien ik al deze stappen achter elkaar aan heb uitgevoerd weet ik niet welke stappen precies voor de update zorgden, maar als je dus al deze stappen uitvoert krijg je de google assistant 0,5. Om Alexa in NL te active
Hallo forum, Sinds 2018 beloofd Sonos al de Google Assistent op de smart speakers van Sonos. Het is alleen al stil sinds enkele maanden dus vroeg ik me af wanneer we nou eindelijk de Google assistent krijgen. Er was vorig jaar een publieke beta maar die is al lang weer gesloten. Weet iemand wat nu de status van de Google assistent op Sonos? Groet, Luuk
Ik heb via ebay een google home speaker aangeschaft waarmee ik in huis de verlichting, de thermostaat en de tv via de chromecast kan bedienen. Het lijkt me geweldig als dit ook met mijn sonos installatie zou kunnen. Weet iemand wat hier de status van is?
Er komen steeds meer geruchten dat het maar de vraag is of Alexa überhaupt wel in het Nederlands zal gaan verschijnen en Google Assistant mogelijk zelfs al 2e helft dit jaar in het Nederlands zal gaan uitkomen. Zal Sonos dan Google Assistant integreren in hun systeem in het Nederlands? En wordt Google Assistant nu al wel in andere talen gebruikt in Sonos?
De IFTTT functie is al een tijdje (in het Engels) beschikbaar in samenwerking met het Sonos systeem. Toch wilden we hier graag een stukje over schrijven op ons Nederlandse forum. Tegenwoordig kan het Sonos systeem namelijk gekoppeld worden aan dit IFTTT systeem. IFTTT heeft integratie met honderden verschillende Smart Home producten, websites en content providers. Je kunt favoriete muziek en geluiden op Sonos activeren door miljoenen verschillende IFTTT commando's. Nu kan je jouw favoriete radio station starten op jouw Sonos installatie wanneer het Smart deurslot geopend wordt. Laat jouw speciale Pizza-lied spelen wanneer je de bestelling van jouw pizza bij Domino's hebt geplaatst (je hebt toch ook wel een speciaal Pizza-lied, toch? "Effe wachte... Pizza!"). Heb je een feestje? Zet jouw verlichting en muziek zoals je wenst met Sonos in combinatie met Philips Hue. Commando's die beschikbaar zijn voor Sonos apparatuur zijn bijvoorbeeld: muziek afspelen, Pauze/hervatten/volgend
Sonos is altijd toegewijd geweest om veel aanbod te bieden omtrent hoe en waar je in huis naar wilt luisteren. Wij geloven dat we samen met onze partners nieuwe ervaringen kunnen bieden aan luisteraars. Dit met uiteindelijk de volledige vrijheid in het gebruik van: muziek services, audioboeken, televisie en video materiaal, podcasts, spraak besturing en domotica systemen. We maken het nog makkelijker om jouw Sonos systeem te verbinden met jouw favoriete apparaten en diensten, op veel nieuwe en verrassende manieren. Via ons "Works with Sonos" programma, in combinatie met IFTTT, tot ons nieuwe open API. Het is nog nooit zo makkelijk geweest om in samenwerking met Sonos een nieuwe geluidservaring te creëren voor in huis. We hebben dit gedeelte van de Community beschikbaar gemaakt om jouw ervaring te kunnen delen omtrent Smart Home Diensten, apparaten, en zelfontwikkelde apps. Voel je vrij om een topic te starten over deze onderwerpen om te discussiëren en anderen van informatie
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.