De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Ik heb een aantal Sonos apparaten en probeer ze nu te koppelen aan Homekit.De Sonos One kan ik koppelen, maar krijg melding “Regelaars niet beschikbaar voor dit apparaat”en bij de Sonos Play:5 krijg ik de foutmelding “AirPlay Geen verbinding mogelijk met ...”Hoe kan ik dit oplossen? Diagnose verzonden met bevestigingsnummer 1712173403
Hallo, klopt het dat de google assistant op de arc slechter werkt dan een gewone google home. ik heb nl een irobot stofzuiger gekoppeld, maar als ik een commando geef aan de arc om te stofzuigen, zegt ze “ik kan hierbij niet helpen”maar als ik het zelfde commando aan een google home op 1 hoog geef dan werkt het wel. ik merk vaker dat hij commandos niet begrijpt, maar de google home wel. Ik ben geneigd om weer over te stappen naar een vertrouwde google home.Ook reageert hij best wel veel op woorden die op de tv worden uitgesproken, best wel lastig want dan gaat het volume ook omlaag voor 5 seconden.
Vooropgesteld: ik weet dat er een aantal features zijn die (nog) niet op Sonos werken, zoals routines, voice match en dergelijke. Ik ervaar echter regelmatig dat ik ook bij "gewone” vragen van Sonos te horen krijg “ik kan hier nog niet bij helpen” of iets in die trant, terwijl mijn Google Home daar gewoon antwoord op kan geven. Voorbeeld: Gisteren vroeg ik mijn Sonos One in de keuken hoe lang aardappelen moeten koken. “Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen” Toen ik uit nieuwsgierigheid die vraag even later exact in dezelfde bewoording aan een Google Home Mini stelde, kreeg ik “Op de website unox.nl zeggen ze: "Zet ze half onder water en kook 15-20 minuten enz. enz.” In de Google activiteitshistorie is te zien dat zowel de Sonos One als de Google Home de vraag exact hetzelfde verstaan, enkel de respons is anders. Verwijderen en opnieuw aanmelden van de GA service heeft geen effect. De Ones en Beam elders in huis vertonen dezelfde "domheid”. Ik gebruik maar één taal: Nederlands. Switc
Vraagje, als ik Hey Google speel podcast zeg, dan zegt ie terug dan hij veder gaat met de podcast waar ik gebleven ben op Google Podcast maar vervolgens doet ie niks ?
Ik heb een google nest hub en wat google mini speakers.Voorheen kon ik tegen google zeggen speel spotify af. Ik had de standaards speaker op Sonos staan in de google home app. Zodat hij altijd muziek op sonos speelt. Maar Sonos is opeens verdwenen uit te Google home app.Na op nieuwe toevoegen zegt hij, dat hij weer gekoppelt is, maar verschijnt niet in de lijst.Spraak bediening werkt nu niet, omdat hij Sonos niet herkent.Meer mensen deze problemen ?
Hallo, wij hebben sinds gisteren een Sonos One. De assistent van Google werkt zeer slecht. Sporadisch doet deze wat je vraagt, maar vaak gebeurt er gewoon helemaal niets. Voorbeeld: we vragen het geluid harder/op 50%/luider/ op 5 te zetten, maar er gebeurt dan niets. Ook het indicatielampje knippert dan niet. Datzelfde indicatielampje knippert soms wel, maar ook dan blijft het stil. We hebben het met meerdere stemmen geprobeerd, hard en zacht praten, beter articuleren, niets. Wat is het probleem en hoe kunnen we dit verhelpen? Vriendelijke groet, RJTdeRidder
Na een jaar gebruikt te hebben, praat Google vandaag niet meer terug tegen mij.In mijn opstelling (Beam+2x One) had ik tot aan gisteren nog gewoon gebruik gemaakt van Google Assistant via de Beam.inmiddels heb ik systeem update gedaan, stroom eraf- en er weer op en Google Assistant opnieuw proberen te koppelen, maar helaas blijft ze stil.Bovenop de Beam kun je de microfoon handmatig aan/uitzetten. Deze stond altijd aan, maar nu uit en is ook niet aan te krijgen. Het lukt mij niet om Google Assistant opnieuw te koppelen: Google kan de Beam niet vinden om te koppelen. wie O wie kan mij helpen?
Ik had 2 x GH mini en 1 x Sonos One. Via beide apparaten kon ik alle voice opdrachten geven.Nu heb ik de ARC toegevoegd en lijken de 2 mini's en de 2 sonos los van elkaar te werken.De mini's werken perfect. De Arc en One herkennen niets. De Arc en One worden weergegeven in GA. Als ik het commando “hey google synchronizer apparaten” zeggen de mini's dat 5 diensten (IKEA, Controlicz, stofzuier enz) worden gesynchroniseerd. De Arc en One zeggen dat ze alleen sonos wordt gesynchroniseerd. GA is de S2 app verwijderen en weer toevoegen maakt niets uit.Heeft iemand een tip?
Hallo,Sinds een paar dagen reageert Google Assistent via de Arc erg traag. Tot wel 20 seconden na spraakoproep.Hij doet het wel maar dit is sinds het opnieuw installeren op een nieuw routersysteem. De TP Link Deco M5.Wat kan dit zijn?
Hallo iedereen,Sinds vrijdag heb ik een beam.De voice commands met de Google assistent gaan vlotjes maar met het afspelen van radio is er toch een probleem.'speel radio nostalgie' -> kan hij de zender niet vinden via TuneIn. Zelden gebeurd met bvb Q-music. Radio Maria bvb en MNM starten zonder problemen. 'speel radio nostalgie via Sonos radio's -> geeft ook geen resultaten.Nog eventjes bij melden dat wanneer ik 'speel Spotify abba af' het systeem wel correct reageert.Iemand een oplossing hiervoor?Alvast bedankt voor de reactie.Met vriendelijke groetenRuben
als ik mijn one vraag om een bepaald radio station af te spelen , krijg ik de melding dat ik het op een ander apart te doen, ik heb ook een move daar heb ik dat probleem niet , Google assistent werk verder naar behoren , allen speelt het geen radio af, als ik het via de app doet speelt hij we alles af
HoiAls ik op mijn sonos one via google assistent vraag naar nostalgie vlaanderen zegt hij stream nostalgie vlaanderen via tuneinNa een paar seconden zegt hij kan content niet vindenEn dit is met veel de zenders zoMvg Stefan
Hallo, Sinds gisteren en Sonos One binnen. Deze heb ik gekoppeld aan mijn symfonisk speaker. So far so good. Eigenlijk alles werkt, kan de speaker ook bedien en koppelen met spotify. Waar gaat het mis?Als de speaker uit staat en ik geef de opdracht ‘speel spotify’ dan geeft de speaker aan dat spotify niet goed is verbonden met sonos/google assistent. Ik heb alle apps opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat. Net 20 min in de wacht gestaan maar helaas niemand van Sonos aan de lijn gehad. Wie kan mij verder helpen?
Best Niels, Online hulp lukte technisch niet, daarom zou ik van jou screenshots ontvangen om het probleem op te lossen, die heb ik nog niet mogen ontvangen. probleemSpraakIndicatorlampje op de Beam doet het niet, waardoor ik de Google assistent niet kan activeren Ik zie dit probleem vaker voorbij komen op dit forum. De Beam doet het voor de rest prima, maar helaas geen OK Google voor mij.Mvg Johan Bronkhorst
sinds ik nieuw internet heb (KPN glasvezel + 2 wifi punten) doet de GA het niet meer.opstelling is playbar + 1 one +one sl (surround opstelling) ,alles gereset zowel sonos systeem als telefoon en het nieuwe modem ,krijg bij installeren steeds de melding "kan apparaat niet vinden” optie opnieuw of annuleren. Heeft altijd goed gewerkt. .
Hallo, ik heb een playbar en twee One’s. Hierop heb op de linker One Google Assistent werkzaam. Echter wanneer ik de twee One’s koppel als surround speakers kan ik geen gebruik meer maken van de GA. Deze wordt dan verwijderd en is ook niet meer toe te voegen. Dit terwijl ik juist dit systeem gekocht heb om het zo te laten werken. Wanneer ze als stereospeakers fungeren kan ik wel de GA toevoegen en gebruiken. Graag hulp hoe dit juist in te stellen.
goedemorgen ik heb onlangs glasvezel van de KPN.installatie van mijn sonos producten ging goed alleen werkt mijn GA nu niet meer.ik heb alles gereset modem, sonos, de app, de telefoon (android) werkt nog steeds niet.kan de GA niet linken.(probeer opnieuw) word er een beetje gek van :(ik heb gezien dat dit een veel voorkomend probleem is.kan iemand mij hiermee helpen?????gr Patrick
Hallo allemaal, Zoals de titel al beschrijft heeft mijn Sonos Beam een paar kleine kuren. Misschien hebben jullie een idee hoe deze op te lossen. Wij hebben de Beam gekoppeld aan onze smart tv. - als wij tv kijken. Dan gaat soms ineens uit het niets het geluid naar beneden. Dit duurt een 5 a 10 sex en dan springt het geluid weer terug op het volume waar we hem op hadden staan. Niemand zit op dat moment met de app of iets te spelen. - in het begin zeiden wij. Hey Google. "Zachter" of "harder" en dan ging het geluid zachter of harder. Nu werkt dit commando niet meer. Ook op de stem van mijn partner niet. Ik kan hem natuurlijk via de Sonos app wel harder en zachter zetten. Maar een commando is makkelijker. Vaak als wij een programma terug kijken (kpn) dan blokt het geluid. Of anders gezegd. Het geluid hapert. Als ik dan een zender verder druk. Dan is het weer normaal. Ik tweifel of dit aan de beam ligt, de HDMI kabel of de online dienst van Kpn. Graag uw reactie. Beste groet!
mijn nieuwe songs one is gekoppeld met google one maar ik verkrijg geen spraakbesturing wat doe ik verkeerd
In Google home staan mijn Sonos speakers meerdere keren (eerst twee toen drie en nu zelfs vier keer) genoemd onder dezelfde naam…. Ik krijg ze niet verwijderd. Ik je. 5 producten en nu staan er dus 5*4-= 20 Als ik probeer de Sonos te ontkoppelen kan dat op 1 van de vier. (Dus lijkt erop dat de andere drie passief zijn en niet gekoppeld) Als ik op de andere drie probeer Sonos apparaat te verwijder / ontkoppelen gebeurt er dus niks (optie staat er maar er gebeurt niets) Wie o woe kan mij hiermee helpen? Dank!! Gr Bas ps: het lijkt er dus op dat als ik ontkoppel en opnieuw de Sonos koppel hij de oude apparaten toch nog ergens onthoudt in Google home… Heb de home app ook verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, niet het gewenste resultaat...
Situatie: • Beam + twee Play1’s als surrounspeakers in woonkamer • One in keuken • One in slaapkamer • Play1 in badkamer Voor onze verhuizing werkte alles goed. Na de verhuizing (vorige week) werkte het aanvankelijk ook goed (incl. Google assistent!), maar omdat ik nu een apart Wifi-netwerk heb en ook in Google Home een nieuw huis wilde aanmaken heb ik het hele Sonos-systeem opnieuw geïnstalleerd. Sinds dien heb ik de volgende problemen: • De microfoons op de Beam en One’s lijken niet meer te werken. Dwz: de lampjes bij de icoontjes op de apparaten branden niet. Ik kan in de app ook geen schakelaars vinden waarmee ik de microfoons kan aanzetten (volgens mij waren die schakelaars er eerder wel). • Het koppelingsproces met Google assistant werkt niet goed. Misschien heeft dat met het vorige punt te maken. Als ik de stappen na Instellingen>Services>Stem toevoegen>Google assistant>etc. volg, wordt uiteindelijk niet een vloeiende overgang naar de Google assistant app gemaak
Onlangs heb ik een Sonos One SL aangeschaft (i know, deze heeft geen google assistant), maar mijn Sonos Beam wel! Bij alles wat ik tegen mijn Sonos Beam, volgt de One SL netjes, behalve als ik het volume wil aanpassen. De beam gaat dan bijv. netjes zachter in volume, maar de One SL blijft nog net zo hard afspelen.Wat kan ik hier aan doen? Pauzeren op beide lukt, volgend nummer ook etc.
Aangezien Sonos zelf op geen enkele manier te bereiken is momenteel, stel ik mijn vraag even hier: Ik heb een Beam (met microfoon) en een One SL (zonder microfoon) aangeschaft. Deze kan ik beide bedienen met Google Assistent via de Beam. Alleen wanneer beide speakers een groep vormen, werkt de volumeregeling maar bij één van beide. Dit terwijl ze beide los wel volledig te bedienen zijn en ook commands als ‘volgende nummer' of ‘stop afspelen’ gewoon werken wanneer ze een groep vormen. Het lijkt erop dat je het volume van de ‘hoofdspeaker’ wel kunt bedienen, maar de ‘+1-speaker’ niet. Hoe kan ik dit verhelpen? Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb afgelopen week 3 Sonos One gen 2 speakers geplaatst als vervanging van mijn Google Nest Audio speakers. De hoofdreden was de beschikbare API. Alles werkt, API is aangestuurd. De volgende dingen zit ik alleen mee:Als je officiële Google speakers gebruikt herkennen deze de kamer waar de gebruiker zich bevindt. Hierdoor kun je zeggen “hé Google doe de lampen uit” en dan gaan de lampen uit in die kamer. Bij Sonos gaan dan echter alle lampen uit. Het aansturen middels “hé Google doe de lampen in de woonkamer uit” werkt perfect. Wanneer Google speakers bijv. Sky radio afspeelt, kan ik vragen “hé Google, welk nummer is dit?” waarop ik de naam van de artiest en titel als antwoord krijg. Ik stream mbv de API via TuneIn, hetzelfde platform als Google en ook de Sonos app toont de track informatie, echter als ik de vraag aan Sonos stel, krijg ik te horen dat Google het niet weet.Zijn dit bugs of onvolkomenheden doordat Sonos misschien een oudere of uitgeklede versie van Google Assistent geb
Hallo ik heb sinds vandaag een Google Nestnu hebben wij een sonos play base en voor twee x een play 1en achter ook twee x een play 1.hoe kunnen wij de playbase op ge google nest koppelen ?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.