Vraag

Sons spraakassistent werkt niet i.c. spotify

  • 1 December 2020
  • 8 reacties
  • 676 Bekeken

Hallo, 

Sinds gisteren en Sonos One binnen. Deze heb ik gekoppeld aan mijn symfonisk speaker. So far so good. 

Eigenlijk alles werkt, kan de speaker ook bedien en koppelen met spotify. Waar gaat het mis?

Als de speaker uit staat en ik geef de opdracht ‘speel spotify’ dan geeft de speaker aan dat spotify niet goed is verbonden met sonos/google assistent. 

Ik heb alle apps opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat. Net 20 min in de wacht gestaan maar helaas niemand van Sonos aan de lijn gehad. 

 

Wie kan mij verder helpen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 7

Heb je Spotify toegevoegd aan Sonos en aan Google?

Wat gebeurt er als je zegt: “Hey, google, speel Joe Bonamassa”?

Reputatie 5
Badge +3

Heb je Spotify toegevoegd aan Sonos en aan Google?

Wat gebeurt er als je zegt: “Hey, google, speel Joe Bonamassa”?

 

Dan krijgt gaisdergerman hele goede muziek te horen……..als het werkt…….:-)

Dan ontvang ik de volgende reactie:

Sorry, Het spijt me het lijkt erop dat erop dat je Spotify premium account nog niet is ingesteld voor sonos linkje account sonos account met Google assistent om te spelen. 

Graag een hoe ik dan goed koppel. Met mijn google mini in de werkkamer gaat het wel gewoon goed. Bij mijn Sonos kan ik ook radio afspelen met spraak maar dus geen spotify. 

 

Bij google home heb ik 

services→ muziek en dan staat spotify premium op actief

sonos app 

services en stem → spotify (heb mijn account al een paar keer opnieuw laten autoriseren). 

 

 

Reputatie 7

Hetzelfde Spotify-account?

Idd hetzelfde account. 

Ik krijg dezelfde melding nadat ik een nieuwe router heb geïnstalleerd. Vooral de kinderen van vijf en zeven kunnen nou zelf geen muziek afspelen. Niet leuk in sinterklaastijd :-(

Van alles geprobeerd:


Juiste Google account.

Juiste Spotify account.

Apps opnieuw geïnstalleerd,

Hele installatie cyclus overnieuw 

Verplaatst van eetkamer naar huiskamer (in Google home App)

Enz.

 

Maar ik blijf steeds die irritante melding krijgen. Voorheen werkte het vlekkeloos.
 

Als ik Google er op nasla, zou het in de Google assistent moeten zitten, maar er is nergens een oplossing te vinden. Is er eventueel een work around? 

Help!?

Na alle apps opnieuw geïnstalleerd te hebben en de sonos en symfonisk gereset te hebben heb ik hem werkende.

 

Het enige wat je nog is gelukt is om in stereo af te spelen. 

Ze gaan wel tegelijk aan alleen als ik met spraak de sonos harder of zachter zet gaat de symfonisk niet mee. Kan wel met de app. 

Wellicht hier iemand een oplossing voor? 

Reputatie 7
  1. Fijn dat je probleem is opgelost.
  1. Nee. Daar is geen oplossing voor. Volume wordt door Google per speaker geregeld, waarbij geen rekening gehouden wordt met de (Sonos) groep.