De plek voor vragen en tips over spraak besturing en smart home integration.
Meest recente
Hallo,ik heb de sonos one. Wanneer ik thuis kom zeg ik ”Hey Google ik ben thuis” en dan groet hij en zegt hij ik speel Qmusic af via TuneIn. Dit werkte voorheen goed. Ineens zegt hij nu hetzelfde en daarna “sorry ik kan de gevraagde content niet vinden” eerst deed hij het wel en ik heb niks gewijzigd. Als ik in de TuneIn App handmatig Qmusic kies is er niks aan de hand. Hoe kan ik dit oplossen? opnieuw instellen van routine en opnieuw koppelen TuneIn app heb ik al geprobeerd. ook kraakt hij soms ineens als ik Qmusic afspeel. Wie helpt mij verder? 😃
Hi, Ik heb in verschillende ruimtes 1 Beam en 2 One's staan, Google Assistent overal geïnstalleerd en dat werkt perfect. Echter lukt het me niet om muziek te starten in alle ruimtes, begint alleen te spelen op de dichtstbijzijnde speaker. Het moet toch zo zijn dat als ik bijv. in de badkamer sta en zeg: 'Google, speel mijn muziek in alle ruimtes'. Dat ik door de hele woning mijn muziek hoor? Heb verschillende commando's geprobeerd: -Speel in alle ruimtes -Speel in alle kamers -Speel overal Als test ook in de Google Home app de speakers gegroepeerd en de naam daarvan als commando gebruikt maar ook dit werkt niet.
De Google Assistent blijft de melding geven dat hij geen verbinding kan maken met mijn apparaat. Er wordt gereageerd met “oke ik speel … af op Spotify” en vervolgens “sorry, ik kan de Sonos niet bereiken.” Ik heb zojuist een diagnose verzonden met nummer 1021366813. Hopelijk weet iemand wat het probleem is.
Op al mijn sonos one speakers als ik nu zeg, Hey Google, speel sky radio via tunein, dan krijg ik ik de melding te horen : sorry kan de gevraagde content niet vinden. Dit bij alle radio zenders. Heeft altijd gewerkt. Wat is er ineens aan de hand?
Hoi, ik heb al een tijdje een Sonos One (Hardwareversie: 1.21.1.8-2) gekoppeld met een paar Sonos Play:1. Onlangs installeerde ik de spraakassistentie (Google Assistent) en alles leek prima, tot een paar dagen geleden spraakcommando’s m.b.t. Spotify niet meer werken. De andere mogelijkheden (Philips Hue, Timer, Boodschappenlijst, Wekker, etc...) werken nog steeds, alleen bij Spotify weigert hij dienst. Het gaat als volgt: Hey, Google, speel Spotify GA: Ok, de Spotify playlist met de naam favorieten alstublieft GA: Ik weet niet hoe ik u kan helpen / Ik kan hierbij nog niet helpen ... en verder gebeurt er niets (ook niet als ik een radiozender via TuneIn wil afspelen) Ik heb een premium account bij Spotify, heb al de cache van beide apps (sonos + spotify) verwijderd en nadien beide apps geherinstalleerd, maar dat hielp niet. Via de app werkt alles OK, alleen de spraakassistentie loopt dus spaak...
Sinds een dag of 2 krijg ik te horen van mijn SonosOne (v2) als ik radio wil afpelen: ik kan dat hier niet doen maar je kan me vragen om het af te spelen op een van je andere apparatenOp dit forum kom ik wel soortgelijke vragen tegen maar die zijn allemaal inmiddels een paar jaar oud. Ondanks dat heb ik wel een aantal mogelijke oplossingen toegepast: Radio services (TuneIn) uitloggen en weer inloggen Voice services (Google) opnieuw ingesteld Radio services (TuneIn) verwijderd en weer toegevoegdAfspelen van de radio via de app op pc of mobiel werkt wel gewoon. Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat voicecommando “hey Google,speel Sublime (of welke zender dan ook) niet werkt ? Overigens, ook hetzelfde gebeurt als ik Spotify wil gebruiken.Andere voicecommando's werken zonder problemen, zoals timer instellen, smartlampen aan/uit ztten, smart tv uitzetten, etc.
ik ontving gisteren ochtend een email dat je een Google Chromecast gratis kunt krijgen als je Google Assistent op je Sonos activeert. Dat wil ik uiteraard beide wel. Heb ik dus 's avonds ook meteen gedaan en daarna zou binnen 24 uur een actiecode verstuurt worden waarmee de chromecast besteld kon worden. Die code heb ik dus alleen nog steeds niet ontvangen na ruim 24 uur. Hoe ontvang ik deze alsnog?
Wanneer ik via sonos de optie klikt om Google Assistant toe te voegen stuurt die mij door naar de appstore om te downloaden terwijl ik hem al heb en als ik hem dan opent gebeurd er verder niks. Iemand een oplossing? draai van alles de laaste versie (iOS)
Sinds 2 maanden ben ik bezit van de Sonos Beam en 2 x Sonos one. Ik ben zeer te vreden over het geluid, wat uit de kleine speakers komt. Ik gebruik de mooie design Sonos speakers als surround systeem en als radio in mijn woonkamer. Echt goeie diepe duidelijke bass vanuit de kleine Sonos beam. Het is 't geld echt waard. Zelfs mijn vrouw vind 't allemaal oké #geluid #grote #kwaliteit #desgin #bediening 2x Sonos one heb ik draadloos. Werkt perfect In mijn ogen (of oren) heb ik niet een Sonos SUB nodig voor in mijn woonkamer. Nogmaals goeie bass uit de Sonos beam De Sonos speakers zijn echt een toegevoegde waarde. Netflix, PS4, youtube, tv kijken etc is nu echt een belevenis met deze speakers. En nee..ik ben geen verkoper! Ook radio aanzetten via de app is super gemakkelijk, hard en zacht of mute te zetten via app/op de speaker(s) zelf en ook nog zonder een tv aan te zetten. Om 't Sonos plaatje compleet te maken, hoop ik echt dat Sonos heel snel met de 'Google assist
Sonos is altijd toegewijd geweest om veel aanbod te bieden omtrent hoe en waar je in huis naar wilt luisteren. Wij geloven dat we samen met onze partners nieuwe ervaringen kunnen bieden aan luisteraars. Dit met uiteindelijk de volledige vrijheid in het gebruik van: muziek services, audioboeken, televisie en video materiaal, podcasts, spraak besturing en domotica systemen. We maken het nog makkelijker om jouw Sonos systeem te verbinden met jouw favoriete apparaten en diensten, op veel nieuwe en verrassende manieren. Via ons "Works with Sonos" programma, in combinatie met IFTTT, tot ons nieuwe open API. Het is nog nooit zo makkelijk geweest om in samenwerking met Sonos een nieuwe geluidservaring te creëren voor in huis. We hebben dit gedeelte van de Community beschikbaar gemaakt om jouw ervaring te kunnen delen omtrent Smart Home Diensten, apparaten, en zelfontwikkelde apps. Voel je vrij om een topic te starten over deze onderwerpen om te discussiëren en anderen van informatie
Komt er ook een Google assistent op de playbase. In Amerika hebben ze namelijk al wel een assistent op de playbase.
Ik ben inmiddels 2 weken verder en gestopt met de Sonos spraaksturing. De meest vreemde acties na inspreken commando's. Veel commando's werken niet ook niet die Sonos zelf op zijn website meldt (als voorbeeld de Spotify opdrachten) Echt heel veel spijt van de aanschaf van 2 Sonos one als surroundspeakers. Had ook 2 eenvoudiger speakers kunnen nemen want we hebben gewoon weer de home mini van Google aangesloten en alle verlichting, boodschappenlijstje en telefoonzoeken werken weer.. We gebruiken de spraaksturing via Sonos niet meer. Ik snap niet dat Sonos niet begrijpt dat merken als Samsung eraan komen die de kwaliteit van Sonos (gaan) evenaren maar stukken eenvoudiger zijn in de bediening. Wij stoppen met de aanschaf van dure Sonos componenten die meer tijd steekt in een strijd met Google dan in het trachten klanten beter van dienst te zijn.
Ik heb een Play1, een play3 en een connect amp. Ik heb deezer(geen Spotify). Wanneer ik hier 1 of 2 nest hubs aan zou koppelen wat kan ik daar dan mee. Kan ik deezer aansturen om te spelen via de gekozen ruimte, kan ik de ruimtes op het scherm zien wat er speelt
Sinds gisteren werkt het op mijn sonos one niet meer om Spotify of de radio via Google assistent aan te sturen... Alles al gereset en opnieuw geïnstalleerd maar geen succes... HELP...!!!
Hallo, Ik heb onlangs Google Assistent geïnstalleerd om mijn Sonos te bedienen. Alles werkt naar behoren. Sonos reageert alleen maar op mijn stem. Nu wil mijn partner Sonos ook bedienen middels haar stem. Ik vind alleen maar items over voice match als je een Google speaker hebt. (je kunt dan maximaal 6 verschillende stemmen instellen). Mijn vraag in deze is: kan Sonos ook meerdere stemmen aan? Groet, Hub Lempers
Sinds een dag is op een nieuw geïnstalleerde Sonos set ook Google Assistant geïnstalleerd. Vragen als ‘wat is het weer vandaag’, worden moeiteloos begrepen en antwoord op gegeven.Spotify is gekoppeld. Maar als ik vraag om afspeellijst X af te spelen of artiest X dan blijft assistant stil. Maar nog gekker; as ze wel reageert heeft ze het alleen maar over ‘This is ABBA’. Terwijl dat een afspeellijst is die ik uren geleden heb gevraagd. Bij iedere muziek vraag geeft ze alleen het antwoord ‘prima, ik speel nu spotify afspeellijst ‘this is ABBA’ af’. Terwijl dat totaal niet de artiest/nummer was die ik vroeg, en er ook niet op lijkt.Ik heb assistant al opnieuw geïnstalleerd/gekoppeld.Heeft iémand énig idee wat voor gekke fout dit is? En hoe ik dit kan oplossen?
Hoe zit het nu precies ivm benaming van je sonos speakers icm google assitant?In google home kun je je kamers benoemen maar ook je apparaten. Ik kom soms echt vreemde dingen tegen als ik praat met google assistantMag je sonos speaker nu dezelfde naam dragen als je google kamer? Overigens als ik eerlijk mag zijn, overweeg ik sterk om bv mijn 2x sonos play 3 te vervangen door google home speakers.Vooral door lack aan functionaliteit binnen sonos…-Speakers groeperen tss sonos en google home gaat niet.-Broadcast functie gaat niet op sonos play1 ,3 , playbar… enkel die met HA gaan (dus de one en beam)-Speakers groeperen van sonos alleen via google assistant gaat ook niet.-Voice match op sonos speakers (zelfs met HA) gaat ook niet. Al bij al toch redelijk wat beperkingen.Ik weet niet of hier in de toekomst progressie zal komen, maar dit zou wat mij betreft zeer snel mogen komen… Nochtans vroeger altijd tevreden van sonos.. Maar nu met google home en assistant… not sure anymore.Het enige dat
Hallo allemaal, Gisteren mijn sonos arc + 2 SL boxen aangesloten. Nu heb ik ook de google assistent gekoppeld. Echter gaat hier wat fout. Via de sonos app kan ik wel muziek selecteren via Spotify en speelt de sonos dit af. Hetzelfde als ik Spotify open en dan verbindt met de sonos. Echter als ik de google assistent de opdracht geef om muziek af te spelen via Spotify werkt het niet. Ik krijg dan het volgende:- Prima ik speel .... af via Spotify. --》 geen geluid.Het lijkt er dus op dat alles wat ik via de google assistent vraag niet werkt. Ik heb Spotify al opnieuw gekoppeld en de google assistent ook. Helaas geen resultaat.. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!!
Test 1: Aan sonos one : ok google speel coldplay af in bureau Test geslaagd Test 2: Aan sonos one (badkamer): ok google speel michael jackson af Test niet geslaagd ! Althans deels: Hij stopt de muziek in de bureau (dat heb ik niet gevraagd) en speelt michael jackson af in badkamer (is wel goed) reden? Test 3: Aan sonos one (badkamer): ok google, wat staat er op mijn agenda? Antwoord: kan agenda niet afspelen , heb hiervoor toestemming nodig? Reden? Welke toestemming? Op mijn telefoon met GA werkt dit wel. en deze zijn gekoppeld. Test 4: Aan sons one (badkamer) ok google, broadcast "eten" Antwoord: Kan niet broadcasten omdat ik geen andere speakers vind in het netwerk.. Huh hoezo? Alle speakers zitten in hetzelfde netwerk Test 5: Aan GA in mijn telefoon: ok google , broadcast "eten" Test niet geslaagd, althans deels, hij stuurt enkel "eten" naar mijn sonos one (badkamer) en niet naar mijn andere sonos speakers Graag de nodige uitleg bij mn testen aub :p Alsook onderstaande vr
Beste Sonos-gebruikers, Ik heb gisteren de Sonos One geïnstalleerd, maar het lukt me niet om de Google Assistent toe te voegen. Bij het installeren hiervan vindt de Google Assistent-app namelijk geen Sonos One apparaat op hetzelfde netwerk. Uiteraard zijn de iPhone en de Sonos One verbonden met hetzelfde netwerk. Wat ik al heb geprobeerd: Router (Ziggo) uit en weer aangezet. Muziekservices verwijderd en geprobeerd om Google Assistent te installeren. Schijnt te werken voor sommigen. Google Assistent-app verwijderd en weer gedownload. Niks lijkt te werken. Iemand anders hier ervaring mee gehad? Groet, Niels Vaessen
Will google assistent ever be intergrated in the era lineup?
Mijn Sonos Arc is gekoppeld aan mijn Google Assistant. Om één of andere reden springt de microfoon automatisch aan en uit zonder enige reden. Het ergste hierbij is dat hij steeds zegt “Microfoon staat aan” en “Microfoon staat uit” en dit tijdens het spelen van een film of luisteren van muziek. Hij doet dit echt redelijk veel toch tijdens 1/3 van de film. Het is met willekeurige intervallen wat het pinpointen van het probleem veel moeilijker maakt. Er is niets dat de knop aanraakt of er zit geen stof op. Een volledige afgestofte Arc heeft het probleem ook. Ook als ik de touch knop volledig uitzet via de app, doet het probleem zich nog voor.Ik heb een gelijkaardige thread gevonden, maar nog niet met een goed antwoord imo:https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/arc-keeps-repeating-mic-is-muted-then-the-mic-is-back-on-6854018?postid=16507829#post16507829
Vreselijk…Ik heb gisteren de Era 100 ontvangen. Mooie box en prachtig geluid…Maar…. Ik ben enorm teleurgesteld! Het blijkt dat spraaksysteem Hey Google niet wordt ondersteund op de Era!!!!!!!Terwijl de rest van mijn Sonos-systeem daar mee werkt en alles hier in huis is ingesteld om daar mee te werken!!!En de ander spraakassistants zijn allemaal anderstalig……en dat gaat hier in huis niet voor iedereen lukken…!!!Hoe is dit toch mogelijk!!! Hoe heeft Sonos dat kunnen besluiten? Vreselijk!Hou a.u.b. ook rekening met de ouder wordende mens, die al vanaf het begin Sonos gebruiken! Veel geld aan Sonos (uit)gegeven…Jullie zijn ons nu ook wel wat verschuldigd, toch?En zeker optimale gebruikersvriendelijkheid!Komt Hey Google binnenkort ook naar de Era? Alsjeblieft???
Hallo, Heb sinds een aantal maanden Sonos in huis. Erg enthousiast over! Heb eea in huis aan elkaar “geknoopt” middels Google Home zo ook mijn Hue verlichting. Dus de verlichting stuur ik nu via Sonos aan. Als ik de verlichting in-uit schakel krijg ik sinds kort een spraak bevestiging. Iemand enig idee hoe ik dit uit zet?
Hi,I’m trying to start playing music from Apple Music with voice control, But I’m struggling a bit. I don’t have Spotify, but I want to say stuff like “OK Google, play Ed Sheeran” and that it uses Apple Music. Is this possible?Thanks,Kevin
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.