Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Hallo, Ik kan op de opeens niet meer connecten met de Sonos app.Krijg de mededeling dat er geen verbinding is. Terwijl ik gewoon wifi in huis heb. Kan iemand mij helpen? Heb de router al gereset maar dit mocht helaas niet helpen. Diagnose: 974438121 Met vriendelijke groet,Glenn Siera
Goedenavond, Ik luister al enige tijd naar mijn platenspeler via de Sonos boksen. Ik verbind de platenspeler via Bluetooth met de Sonos Roam (of soms de Sonos Roam 2). De Sonos Roam maakt deel uit van het netwerk van alle Sonos apparaten, waardoor ik het geluid, dat ik via Bluetooth “ontvang” op de Roam, kan doorzetten naar de rest van de boksen. Tot zover de setup. Nu ging dit maanden goed tot vorige week. Toen begon ineens de muziek secondenlang uit te vallen. Dit gebeurde bij alle boksen, behalve de Roam die direct met de platenspeler verbonden was. Tijdens het luisteren van muziek via de Sonos app, bijvoorbeeld via spotify, of tijdens het luisteren naar het TV-geluid gebeurt dit niet. Alleen bij het luisteren naar de muziek vanaf de platenspeler, en dan ook alleen met de boksen die niet direct verbonden zijn via Bluetooth. Is er iemand die weet waar dit mogelijk aan kan liggen? Doordat het geluid niet wegvalt bij de boks die direct verbonden is en het maandenlang wel gewerkt heef
Goedenavond, Ik heb via MP een nieuwe nog verzegelde sonos beam gen 2 gekocht. Het aansluiten is geen probleem en de sonos geeft ook de audio pin geluid dus hij maakt verbinding. In de volgende stap wil hij dan verbinding maken met je tv. Ik heb nu 2 tv's geprobeerd 1 oude met alleen arc en een nieuwere met eArc. Eerst krijg ik de afbeelding te zien van steek de hdmi erin dan zie je een kruisje bij hdmi en een vinkje bij hdmi arc op beide tv's zit geen mediabox aangesloten daar we kpn via de app bekijken in de slaapkamers. Vervolgens geef je in de app aan dat hdmi arc is aangesloten. Dan gaat hij verder en zegt hij dat je je afstandsbediening van je tv moet gebruiken om CEC in te schakelen. Op de samsung tv staat het aan en heet het Anynet+ (Hdmi-cec) en op de andere tv een lg staat in het geluids menu earc ondersteuning aan. En in een ander menu van de lg staat samplink( hdmi cec) aan.Heb de Beam nu naar fabrieksinstelling gerest en het de sonos app ook gereset en daarna de Beam opnie
Ik heb onlangs de beam gen 2 gekregen. Ik heb hem geïnstalleerd via de app en daar doet hij het gewoon, met muziek. Echter zit hij aangesloten op de tv en hoor ik totaal geen geluid. Ik heb al in de instellingen gekeken, maar ik kan ook niks overschakelen qua output van tv naar de soundbar. Ik zit met mijn handen in het haar.. Heeft iemand de oplossing? Ik heb volgens de zijkanten van de tv geen HDMI Arc poort, maar wel als ik het kanaal op hdmi arc wil zetten met de afstandsbediening. Als ik hem in de HDMI poort druk kan ik het geluid wel harder of zachter zetten volgens de soundbar, maar er komt geen geluid uit.Als ik de optische kabelpoort gebruik dan kan ik alleen de tv harder of zachter zetten, lijkt wel alsof hij dan de soundbar niet herkent. Via de app geprobeerd te installeren, echter wilt hij bij TV-installatie niet koppelen want hij kan geen verbinding vinden.
hallo allemaal, Ik zit met iets wat ik niet opgelost krijg, ik heb de Arc en 2x One SL en Sub mini, nu heb ik er een nieuwe Era 100 bij, klinkt perfect maar als ik het TV geluid op stop druk dan schakelt al het geluid uit...behalve die Era 100, ik heb alles ingedeeld in woonkamer, maar de era 100 komt bij installatie in een aparte woonkamer, wellicht vandaar dat die dan niet uitschakelt, wat te doen? ps muziek via spotify schakelt wel alles tegelijk uit , hopelijk weet iemand antwoord groet Frank
Sonos producten vallen steeds uit, 10seconden muziek en 10 seconden uit, nadat ik gewisseld ben van Orange naar Telenet, dus nieuwe wifi! Alles gedaan zoals het hoort, alle boxen in de praktijk, op hetzelfde wifi netwerk lukken wel, soundbar aan tv en badkamer play one vallen steeds uit, en het rare is bij de soundbar, dat als hij via tv speelt, hij niet uitvalt
Sinds een paar dagen kan ik niet meer luisteren naar q music, Joe fm radio Willy, Willy classicWel nog studio Brussel, mnm, radio 1Hoe komt ditHeb al geprobeerd om te veranderen van tuneln naar radio player en naar my tuner enz maar niks helpt
Kreeg 1 minuut lang een hard ratelend geluidTerwijl de hele installatie uit was, ook de Roam2, maar hij had stroom van de accu.Hierna moest ik de Roam2 opnieuw installeren, want hij deed het niet goed meerWat is dit ?
Hoi allen,ik had een vraag en op hoopte dat iemand me kan helpen.ik heb de sonos s1 app en de play 5, hij heeft het al die tijd goed gedaan alleen nu wil ik m op een nieuw wifi instellen maar hij doet het gewoon niet.als ik de eternet kabel dr aan doe wel maar dat kan niet constant want dan moet die in de meterkast🥴als de speaker een wifi netwerk aanmaakt om te verbinden dan verbind ik me telefoon ermee en dan zegt die alsnog niet verbonden.wie weet wat ik kan doen en hoe ik dat oplosalvast bedankt!!
Hallo,ik heb al meerdere malen de naamgeving vam ijn speakers aangepast (via mijn Iphone),maar stteds verandert de naam terug naar oorspronkelijke namen.Wat kan ik doen om dat te vermijden?
Mijn Beam (Gen2) is gekoppeld met mijn LG-tv via HDMI eArc. Ik gebruik mijn Beam ook als soundbar via AirPlay. Wanneer vervolgens de tv aangezet wordt, gebeurt het dat het volume initieel veel te luid staat. Is er een mogelijkheid een bepaald geluidsniveau in te stellen per ingangskanaal (of eventueel enkel voor eArc)?
Ik kan sinds gisteren NPO2 niet meer beluisteren via Sonos. De andere zenders lukken nog wel. Ik heb de app opnieuw geinstalleerd, tuneln opnieuw toegevoegd maar niets helpt.
Beste, ik heb een aantal Sonos apparaten zoals: Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Era 300 en 2 Sonos Symfonisken. één van deze symfonisken verdwijnt steeds uit mijn lijst met toestellen, ik heb het toestel al meermaals herverbonden met de wifi maar dit blijft steeds gebeuren.
Ik heb in mijn router 2 VLANs. Ik probeer vanuit de default VLAN, waar mijn telefoon en app zich bevinden, de SONOS era300 te benaderen in VLAN 20, door middel van een permit. DE SSID die ik gebruik is geassocieerd met VLAN 20. IP Adres staat netjes op deze VLAN. Al mijn andere apparatuur in VLAN 20 kan ik via deze methodiek benaderen en bedienen, echt de sonos app weigert dienst en herkent geen apparatuur. Zelfs als ik mijn telefoon en era300 in VLAN 20 zet, kunnen ze vanwege de associatie in de SSID niet met elkaar communiceren.Iemand suggesties?
We hebben een nieuwe internet-provider: KPN. Maar nu kan ik mijn twee Sonos One speakers niet aangesloten krijgen. Na het invoeren van het nieuwe wachtwoord in de Sonos app staat er: “er is een fout opgetreden”. That’s it. Wat doe ik verkeerd?
Ik heb 2x Play:1 verkocht. Bij de verkoop gereset op eigen netwerk zodat de koper geen problemen zou ondervinden. Echter, ik lees overal dat de Sonos producten uit je s2 app moeten verdwijnen uit je systeem lijst. Helaas is dit niet gebeurd, ze staan nu als "niet verbonden", en ik kan ze ook niet weghalen. Wat te doen?Marcel
Hoi, Ik heb sinds kort verbindingsproblemen met mijn sonos systemen in huis. Niets nieuws alleen een sonos update volgens mij. Ik ben dan alle of een deel van de kamers kwijt, bij netwerkreset herkent hij alle speakers allee. Doordat hij aangeeft dat hij de Sub niet kan vinden, kan hij het netwerk niet resetten vanuit de app. Ik heb al een paar keer alle speakers gereset en opnieuw toegevoegd. Dat werkt even en dan ben ik ze later weer kwijt. Ik maak gebruik van een Deco mesh netwerk. Wie kan helpen?
Heb 8 sonos luidsprekers aangesloten . Telkens ik een artiest kies en wil spelen , starten er soms 4 speakers op en springen de andere 4 ongeveer 20 seconden later pas op.Iemand nog dit probleem?
Sinds een paar dagen valt het geluid van Sonos radiozenders of Spotify af en toe iets in volume weg. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Regelmatig hoor ik tijdens het streamen van spotify muziek naar de Arc een dubbel ‘blip’ of ‘pingpong’ geluid. Soms zijn de tonen stijgend dan weer dalend (een beetje zoals bij het aan- en uitzetten van autopilot in een Tesla). De muziek valt niet weg, de geluidjes komen er gewoon over.De Arc is bekabeld aangesloten op de router en staat draadloos in verbinding met 2 x Era300. Het probleem doet zich zowel voor als ik via de sonos app muziek rechtstreeks op de Arc afspeel dan wel via mijn iPhone en de spotify app naar de Arc stream.Met muziek via Sonos Radio heb ik dat niet.Heeft iemand ook deze ervaring en heb je daar een oorzaak en een oplossing voor gevonden?
Indien ik mijn TV uit zet springt de led van mijn Sonos speaker op groen. Betekenis volgens faq: volume uitgeschakeld of nul. Klopt, maar ik wil die led eigenlijk uit hebben als mijn apparaat uit staat en die optie kan ik niet vinden. @sonos kunnen jullie een soort eco optie maken in de app dat dit ledje uit gaat in deze mode?Micha
Hallo ik zou graag Sonos speakers willen plaatsen in ons bijgebouw. Mijn oog viel op 2 era 300 speaker. In bijlage een plattegrond. Waar zouden jullie deze plaatsen? Evt muur bevestiging of aan houten balk in het midden?Alvast bedankt om al eens mee te denken. Heeft iemand ervaring met de buitenspeakers van Sonos?
Kan je een enkele era 300 koppelen aan de arc ultra voor muziek af te spelen, dus ik hoef geen surroundgeluid maar wil beide gelijktijdig muziek laten afspelen
Na de update kan ik geen tijd meer aanpassen bij een alarm. Je kan wel de tijd aanklikken en dan verschijnt voor een seconde een toetsenbord met cijfers. Maar die verdwijnt weer net zo snel als dat hij kwam...
Ik overweeg mijn huidige installatie te vervangen door songs-speakers.Ik denk daarbij aan 3 five speakers en 1 move 2. Een aantal vraagjes :kan ik al deze speakers zowel afzonderlijk als synchroon muziek laten afspelen nu kan ik bepaalde live radioprogramma’s presetten op mijn speakers voornamelijk van de TUNEIN muziekdienst; is dat op de songs speakers ook het geval de speakers zijn airplay 2 compatibel, ik veronderstel dus dat ik nummers uit mijn apple music bibliotheek zonder probleem synchroon kan afspelen op de speakersDank u voor de respons. En aanvullende tips enzo zijn welkom.Bobke
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.