Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Kan iemand me vertellen wat de schuifknop Balans L en R onder de keuze EQ voor functie heeft. Ik merk namelijk geen verschil. Hetzelfde geld voor de knop Loudness. Het aan/uit zetten merk je niet. Ik heb een BEAM soundbar
Beste Sonos gebruikers, Ik ben op zoek naar een stukje advies m.b.t. de aanschaf van Sonos Speaker voor onze leefkeuken.Onze leefkeuken heeft een omvang van 5 meter bij 5,5 meter en 2,5 meter hoog.Het heeft de voorkeur om de boxen zo hoog als mogelijk op te hangen aan de muur (plafond hoogte 2,5 meter).Nu ben ik gecharmeerd van de play 5 maar vind deze net iets te groot om op te hangen.Het alternatief, de era300 moet je dan weer 60cm van het plafond hangen waardoor deze dan redelijk laag en in het zicht komen te hangen.Hebben jullie toevallig een gelijke situatie en hoe hebben Julie dit dan aangepakt ?.
Hallo,sinds kort in het bezit van een Era 100.nu wil ik deze koppelen aan de nieuwe Ikea Simfonisk Kan ik dit als stereo paar gebruiken of alleen als groep?alvast bedankt voor jullie reactie
Probleem met mijn SonosSituatie is als volgt:In de woonkamer een Sonos amp.Daarbij 2 Sonos five als surround en Sonos subwooferIn de keuken 2 Sonos one draadloos via wifihet probleem is dat ze om de paar minuten uitvallen voor 2 a 3 seconden dan spelen ze weer doorDit gebeurt alleen als ik radiozenders luister spotify en Apple Music spelen wel doorVandaag een Sonos era gekocht en geeft hetzelfde probleemAchter mijn ziggo router heb ik 3 Deco m4r staanWifi ziggo router uitstaan en de Deco als accespoint ingesteldHeb al van alles geprobeerd maar ze blijven uitvallenWordt er gek van Iemand hier een oplossing??
We hebben een nieuwe internetprovider en de Sonos producten moeten worden aangesloten. Echter deze hangen aan een 3,8 m hoog plafond. Kan dit ook zonder de boxen aan te rakenv
Krijg mij. Play 1 niet in het systeem. de beam doet het wel
Ons verlaagde plafond is slechts 7 cm diep, maar ik wil Sonos in-ceiling speakers (6 inch (15cm) of 8 inch (20cm)) installeren. Heeft iemand creatieve oplossingen om hiermee om te gaan? Of ervaringen met een soortgelijke situatie (liefst met foto’s)?
Goedemiddag, Ik heb een vraagje, in onze dakterras overkapping hebben wij de Sonos arc met subwoofer staan en aangesloten op onze tv,Nu willen we daar surround speaker gaan monteren, alleen weet ik niet de juiste plaatst hiervoor.Naast de tv hebben wij een houtkachel staan, daar kan ik niets naast zetten.Zelf had ik gedacht aan de plafond steunen maar dan zit ik met de lengte van de stroomkabel die er aan zit.Hebben jullie een idee.
Hoi vraagIk heb een schuin plafond (5,5 m) van hoog naar laag (3,3M). En wil graag 2x play 5 gen 2 ophangen. Bij het hoogste gedeelteVraag: hoog moeten deze hangen als ik ze staand wil ophangen voor het beste geluid?aan de andere kant hangen we 2x sonos one
wij willen ons systeem met een Zone player ZP120 vernieuwen. Nu sturen wij met het systeem ook Bower en Wilkes Buitenluidsprekers aan. Kan dit systeem in sonos 2.0 geïntegreerd worden en zo niet, is er een systeem dat ook de bowers en wilkes mee aanstuurt ? wij willen een thuisbioscoop set en andere kamers van kleinere units voorzien.op dit moment hebben wij:Zone Bridge BR100Zone Player 120 (hardwired Bowers en Wilkins buitenluidsprekers)1 x Sonos 12 x Sonos 3
Sinds een paar dagen doen de five boxen het niet meer.uit en aan gezet, app afgesloten en weer opgestart. Helpt nietwat kan er aan de hand zijn?
Ik ben elektricien in de particuliere bouw en ben gevraagd om naar een Sonos-systeem in een sportschool te kijken. Het systeem bestaat uit twee Sonos One speakers en een Sonos Five. Twee van deze speakers (een One en de Five) stoppen steeds met afspelen of beginnen helemaal niet, terwijl de andere Sonos One perfect werkt.Het systeem is volledig draadloos, met een eigen afgeschermde wifi via een Unifi netwerk. De Sonos Five geeft aan een sterke verbinding te hebben (staat bijna naast de router), en de One heeft een gemiddelde verbinding. Wanneer je probeert verbinding te maken met de Sonos speakers via de telefoon, lukt het soms niet. Interessant is dat het Sonos-systeem op de telefoon wel aangeeft dat het afspeelt bij de afspeelactiviteit lijst, terwijl de speakers zelf niks doen. Het systeem is volledig up-to-date.Zou helpen om voor de slecht werkende speakers een UTP-kabel naar de router te trekken, of is er misschien een andere oplossing die beter werkt?Alvast bedankt voor de hulp!
Kan ik de Symfonisk en Era 100 koppelen als stereopaar ?
Goedendag allen,Kan je de Port koppelen aan Sonos speakers zodat je deze gebruikt in plaats van de versterker (via line out). Dat lijkt me logisch, maar het lukt niet.Hartelijke groet,Erik
met veel moeite is het me gelukt om gelijktijdig over mijn 2 Era 100 en een Era 300 af te spelen. Daarvoor moest ik een 2e room aanmaken en de 2 rooms groeperen. Je kunt dit blijkbaar niet in dezelfde room doen. Althans, dat is mij niet gelukt.Probleem is dat ik iedere keer weer die rooms moet groeperen. Tijdens een pauze bewaart hij de groepering, maar de volgende dag moet je het opnieuw doen. En soms is dat groepeer icon nergens te vinden en moet je van alles proberen voor je in een afspeel modus zit waarin dat weer verschijnt. Ik dacht dat al die Sonos speakers zo goed samenwerkten, maar dat valt me tegen. Kan dit makkelijker?
Probleem, ik heb een nieuwe iPhone 14 en nu wil hij niet meer met het netwerk verbinden, oftewel het bestaande systeem is niet te vinden via deze telefoon. Op mijn Samsung, iPad en laptop werkt het gewoon. Ik heb de arc, sub, 2 s1 en een afzonderlijke Era. Alles werkt dus, behalve op de iPhone niet te vinden. Resetten van modem helpt niet. Alle stekkers uit Sonos helpt niet. Sonos app verwijderen op iPhone helpt niet. Inloggen op bestaand netwerk werkt, maar dan zie ik Sonos niet. Ga ik dan nieuw netwerk toevoegen, kan hij niks vinden op mijn netwerk. Ga ik 1 voor 1 elk component via Bluetooth toevoegen….dan gaat hij het rijtje af van elk component en aan het einde zijn ze allemaal weg🤨. Systeem is up to date en werkt.
In de app kan ik mijn nieuwe era100 niet verbinden met wifi.Ik selecteer een 2,4g netwerk.Help....
Ik krijg mijn sub gen 4 niet geïnstalleerd
Er is 1 box de play 3 die soms wegvalt de anderen hebben dit probleem niet dus het zal niet aan de wifi liggen. Heb glasvezel en ik heb van KPN de wifi versterkers. Wat is het probleem?
Ik heb inmiddels al jaren een platenspeler met een Port en had altijd 2 Sonos-IKEA boxen gekoppeld. Top! nu ben ik sinds een aantal maanden verhuisd en heb ik 2 One SL boxen gekocht en ben ik die aan het installeren samen met de port. Hier loop ik tegen wat problemen aan. ik krijg de boxen gewoon door de hele installatie heen net als de Port. Allemaal op hetzelfde 2,4Ghz netwerk dus dat gaat prima. Als ik vervolgens de spotify app (bijvoorbeeld) open staan de boxen hier ook tussen en kan ik ze ook gebruiken, dus dat gaat goed. Als ik echter de Sonos app open en via daar een spotify lijst af wil spelen op het stereopaar One SL (ja ik zit op het juiste netwerk) krijg ik de melding “er kan geen verbinding worden gemaakt, probeer het later opnieuw” en dat terwijl het dus via de Sonos app wel werkt. Dit betekend alleen dus ook dat als ik mijn platenspeler aanzet (dit zie ik in de app, dat de port het doet!) dat ik deze muziek vervolgens niet af kan spelen op de One SL. Ik krijg dan dezelfd
Ik heb 2 Era’s 300 gekocht en geïnstalleerd als surround speakers. Werken prima en staan mooi in de lijst. Ik heb echter eerst mijn vorige surround speakers (Play:1) verwijderd en in de lijst staat er nu ook Woonkamer 2 en Woonkamer 3 niet verbonden. Ik kan deze niet verwijderen. Ik heb gelezen op het forum dat dit na een tijd vanzelf zou verdwijnen, maar ik heb ook een topic gelezen waarbij de auteur zei dat het er na maanden nog opstond.Wat kan ik doen?
Ik heb een nieuwe provider, dus nieuw wifi netwerk. Sonos SL werd gevonden, ook mijn eerste Sonos ONE werd gevonden in de app. Toen ik mijn tweede Sonos ONE als stereo speaker wilde koppelen werd deze niet gevonden. Ik heb power knop voor 5 sec ingedrukt vervolgens bovenop aan/uit samen met power ingedrukt. Lampje gaat rood knipperen en daarna wit., maar geen groen.De speaker wordt niet gevonden…. Wat te doen.
Ik heb 2 sonos five speakers als stereopaar. De linker knippert rood-wit. dat blijft die ook doen nadat deze meer dan 10 seconden stroomloos is geweest. Iemand een oplossing?
Heb een era 100 gekocht om deze met mijn platenspeler te koppelen koppel de era 100 met mijn twee five die gekoppeld staan als stereo na het draaien van kant van de plaat vervalt de koppeling tussen five en era. ook is de app even van slag. wat is hier tegen te doen?
How kan ik de witte led uitzetten van mijn sub?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.