Skip to main content

Probleem, ik heb een nieuwe iPhone 14 en nu wil hij niet meer met het netwerk verbinden, oftewel het bestaande systeem is niet te vinden via deze telefoon. Op mijn Samsung, iPad en laptop werkt het gewoon. Ik heb de arc, sub, 2 s1 en een afzonderlijke Era. Alles werkt dus, behalve op de iPhone niet te vinden. Resetten van modem helpt niet. Alle stekkers uit Sonos helpt niet. Sonos app verwijderen op iPhone helpt niet. Inloggen op bestaand netwerk werkt, maar dan zie ik Sonos niet. Ga ik dan nieuw netwerk toevoegen, kan hij niks vinden op mijn netwerk. Ga ik 1 voor 1 elk component via Bluetooth toevoegen….dan gaat hij het rijtje af van elk component en aan het einde zijn ze allemaal weg🤨. Systeem is up to date en werkt. 

Hoe voeg je een Sonos wifispeaker “via Bluetooth” toe?

Heb je de juiste machtigingen gegeven aan de Sonos app?

Het werkte toch op de oude iPhone. Waar moet ik een machtiging geven? Ik log op de nieuwe telefoon op bestaand netwerk en dan zou die telefoon toch alles moeten zien? Ik heb ff gecheckt op de iPhone 14 en bij privacy en beveiliging heeft Sonos toestemming tot microfoon, Bluetooth, lokaal netwerk, dus lijkt mij dat dat goed staat?

Op een iPhone moet je apps machtigen om op het netwerk naar andere apparaten te zoeken. Nieuwe telefoon, betekent opnieuw machtigen.

Ok, maar bovenstaande machtigingen staan aan. Welke dan nog en waar vind ik die?

Als de juiste machtigingen aan staan, dan weet ik het ook even niet. Sonos bellen?

Of staat er nog software van de baas op de telefoon (VPN of zo)?

Helaas helpdesk Sonos kan het ook niet oplossen. Via de laptop heb ik alle Sonos producten ge update. Verder staan alle instellingen goed. Is toch bizar, 2 iPads, 1 iPhone SE en een Samsung a55, allemaal werken ze, alleen de nieuwe iPhone 14 Pro, kan het netwerk niet vinden. 

Dit is deze week al eens voorbij gekomen en toen bleek toch dat de telefoon niet de juiste updates had gehad. 

Reageer