Wij hebben de era 300 bovenop de koffie machine staan, en een one sl opgehangen in de keuken zelf. Eerst zie je ze nog staan/hangen maar naar een tijdje minder storend.
Waarom geen twee Era 100's? Voor een leefkeuken voegt Atmos (het grote voordeel van de Era 300, maar een probleem als je de speaker dichtbij het plafond hangt) weinig toe. De Era 100 is bovendien kleiner en dis minder zichtbaar.
Ik heb sinds een aantal jaar 4 ones in de keuken hangen. Ze hangen net onder het plafond. Dat komt de spreiding van het geluid ten goede, goed stereobeeld. Dat het van boven komt vind ik niet storend.
Ik heb er sinds vorig jaar de sub mini aan toegevoegd. Het klinkt helemaal top nu.
Dank voor het delen van jullie ervaringen.
Ik heb ook nog eventjes kort de mogelijkheid van de inceilings bekeken maar buiten de prijs die hier aan vast hangt betwijfel ik of het verlaagde plafond uberhaupt genoeg ruimte bied.
Dan denk ik dat ik eens begin met 2 x Era100 bij de eettafel en dan kan ik nog altijd uitbreiden met 2 Era100 bij het kookgedeelte.
Mag ik nog vragen hoe jullie de voeding naar de speakers geregeld hebben ?.
Ik heb ze stekker van de kabel afgeknipt en de kabel via een buisje in de muur naar een stopcontact gemaakt uit het zicht. Nu hangt alleen de speaker aan de muur zonder kabels in het zicht.
Ik denk dat dit een verstandig besluit is om voor de era’s te gaan. Dit is een gesloten systeem.
Voordat ik de sonos in de keuken had, had ik Monitor audio bas reflex boekenplank speakers in de keuken op een Sony set.
klonk leuk, maar ik hoorde er toch altijd wat aan, met de gesloten speakers van sonos is deze ergernis voorbij.
Zelf zou ik niet voor in ceiling kiezen, het is een open systeem, dwz je bent afhankelijk van de omliggende “akoestiesche effecten’
ik doel daarmee op het “houterig klinken” van het geluid. Ik raad je i.d.d. aan om lekker te beginnen met de Era 100, een paartje.
je krijgt er absoluut geen spiijt van, klinkt echt prima. Heb er 1 in de badkamer en 2 als surrounds bij de Arc in de woonkamer.
De reden dat ik er 4 in de keuken heb is dat ik zowel in de lengte al de breedte stereo wilde horen.
Het voordeel van Sonos is dat je op je gemak uit kan breiden (waarschuwing, werkt ook verslavend)
ben met 1 setje begonnen heb nu 14 stuks. Ik moet eerlijk zeggen dat ik door die nieuwe app behoorlijk teleurgesteld ben.
ik kan door wat trucjes prima de boel omzeilen. Op de iPad met Sonopad en op mijn telefoon een gesideloade versie 16.1
ik ben er eerlijk in, ik wil zelf zelf upgraiden naar Era 100 in de keuken maar durf het niet aan vanwege de problemen met de software.
ik wacht het met deze situatie lekker af, ik lees nu veel teveel teleurstellingen. Ik zwem met deze situatie nog lekker tussen alle problemen door. Hopelijk gaat in het komende jaar e.e.a. verbeteren.
Ik sloeg aan op het woord leefkeuken, de leukste plek in huis, waar ik in mijjn dijkhuisje het liesfst zit, met mijn vrienden altijd een pintje vat, daar moet het lekker klinken, het geluid van de glazen en de muziek.
fijne jaarwisseling
Ik loop een beetje tegen de beperking van het esthetische aan, volgens de wederhelft.
2 era’s geen probleem…. 4 mmwahhh.
vandaar dat ik de optie overwoog om de inceilings te gaan gebruiken. Maar die komen dan ook met behoorlijke prijs.
Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat deze met een gesloten behuizing worden geleverd, maar niet dus.
Ik geloof zeker dat de Era’s voor een mooi en vol geluid zorgen maar hoe doen deze het in het lage bereik ?
In de woonkamer heb ik de playbar met sub, zal deze sub in staat zijn het laag in de leefkeuken aan te vullen of staat deze te ver weg (10 meter)
Ik weet bijna zeker dat je van de 2 era's geen spijt gaat krijgen. Je kan er altijd nog een kleine sub mini bij zetten op een later moment.
Ik weet niet of de Sonos by Sonance speakers die Sonos verkoopt ook open zijn, ziet er best gesloten uit, zie https://www.sonos.com/nl-nl/shop/ceiling-speaker-pair Deze kun je bovendien tunen met Trueplay. Je hebt ook nog een Sonos Amp nodig natuurlijk.