Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ls,Is de Sub (Gen 3) een wezenlijke aanvulling op de bestaande play-5?Ik zie de meeste beschrijvingen en advertenties de sub samen met de play 1 of playbar.
Hallo,Na 6 jaar trouwe dienst werkt mijn sonos play 5 gen 1 ineens niet meer. Het LED lampje knippert niet meer en ook na een hard-reset gebeurd er niets. Ik heb ook de kabels van mijn andere play 5 geprobeerd, helaas werkt die dan ook niet. Er is niets met de speaker gebeurd, staat al 6 jaar op dezelfde plank in de kast.Is er nog mogelijkheid voor omruilen gezien de relatief jonge leeftijd van het product vergeleken met de prijs. Serienummer: 1409-B8-E9-37-22-AF-8A-BAlvast bedanktMarc
Mijn Play 5 1e generatie werkt plotseling niet meer. Is niet meer zichtbaar in mijn producten in de sonos app. Stekker er uit en opnieuw er in helpt niet, ook stekker van andere sonos werkt niet. Het lichtsymbool brandt helemaal niet meer. Apparaat lijkt gewoon dood. Lijkt me toch niet kunnen voor zo'n apparaat. Serienummer 1210 00 0E 58 84 69 06 8
Hallo allemaal, Ivm de update naar S2 heb ik de bridge mbv de tool in sonos-app uit het systeem verwijderd. Helaas krijg ik het systeem op geen enkele manier draadloos verbonden ondanks het succesvol doorlopen van de draadloze installatie tool. Update naar S2 is (bedraad) wel gelukt. Wie kan mij helpen dit probleem te fixen? WiFi modem staat 2,4ghz toe. Signaal is zeer sterk, geen versterkers etc. Een heel clean systeem. ik maak gebruik van de Sonos beam en 2 x een play:1 . Al uren bezig, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik lees op het forum wel dat de WiFi antenne kapot zou kunnen zijn? Ik heb het systeem altijd draadloos maar nooit zonder bridge gebruikt. Hoe kom ik er achter wat het probleem is? Mvg Joël Pap
Hallo,Op de Sonos site staat overal dat de Sonos Play 3 compatibel is met S2 maar ik krijg deze niet zichtbaar in de app.weet iemand een oplossing?
Het geluid uit mijn nieuwe Move speaker valt vaak weg uit de groep. Hij is redelijk snel ook weer terug maar daarna gebeurd steeds hetzelfde. Kanalen wisselen heeft geen effect gehad. Info nr: 1170383161
Hallo,op de een of andere manier heb ik geen toegang meer tot mijn sonosprodukten. Wifi is apple airport welke staat aangesloten op de router.de sonos staat via de boost rechtstreeks op de router. Tot voor kort gen problemen gehad.gisteren op de apple wel wpa beveiliging aangepast. Kan dit te maken hebben met het feit dat ik geen verbinding meer heb? Alles al geprobeerd maar niks werkt. Heeft iemand een tip?
Ik heb 3 Play5 speaker en wil die met één uitbreiden.Play 5 is niet meer te koop. Wat is een goede vervanger/aanvulling?
Hallo. Woonkamer 2x one sl. Rest huis en kantoor symfonisk. Is het mogelijk om de one sl op 5 aan te sluiten en de anderen op 2.4?
Ik heb 1 beam, 1 sub gen3, 2 One SL.Ik vroeg me af of ik in “woonkamer” beam en sub kan doen. En in een andere “huiskamer” sub en stereo met 2 One SL. In de app dus.Eerste dus meer gericht op TV kijken, ander meer op muziek luisteren
Ik zie dat de ene spraakgestuurd kan worden, de ander niet. En er zit prijsverschil in. Wie kan mij in jip en janneke taal uitleggen welke handiger/praktischer is? Het is bedoeld als "extra" geluid in de woonkamer, naast het gebruik van de Playbase. Dank jullie wel!
Goedemorgen ,Ik ben in het bezit van een Playbar en 2 one speakersDeze staan in een homecinema opstelling.we gebruiken ze ook om muziek te streamen.echter als we aan de keukentafel zitten komt het geluid dan wel heel erg uit 1 hoe van de kamer.daarom wil ik eigenlijk in de keuken 2 nieuwe one boxen aansluiten.Ik heb alleen me eens laten vertellen dat je niet 1 box in 2 kamers kan plaatsenwant ik wil mijn cinema opstelling houden als ik tv kijk Dus 2x play 1 en 1x playbarvoor muziek wil ik dus 2xplay 1 + playbar + 2nieuwe boxen gebruikendus de vraag is. Kan een een nieuwe kamer aanmaken met de 2 nieuwe boxen en mijn huidige boxen.zonder dat mijn cinema opstelling niet meer werkt.
Goedenavond,Sinds enkele maanden begint ook hier het systeem te haperen met 2x Play:1. Zowel het herkennen van de speakers, alsmede het afspelen van muziek. Zeer regelmatig wordt er gemeld dat de ‘snelheid van de netwerkverbinding onvoldoende is om de afspeelbuffer te onderhouden’ of ‘er kan geen verbinding worden gemaakt met het Sonos product’ Alle mogelijke opties met WiFi bereik, wijzigen WiFi kanalen en zelfs één speaker bedraad aansluiten mogen tot op heden nog niet baten. De speaker in de keuken, die slechts op een meter of 7 van de router staat.De sonos app is al meermaals opnieuw geïnstalleerd, de speakers terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw installeren.De diagnostische informatie is met kenmerk 842998318 reeds verzonden.Op dit moment ben ik ten einde raad en hoop dat iemand kan ondersteunen. Alvast dank!Gr. Niels
Ik heb vandaag de Symfonisk gekocht om boven te gebruiken. Beneden heb ik de connect en de play 1.Toen ik hem aanzette, herkende Sonos de S. meteen en ik kon inloggen op wifi. Gedaan en nu vindt het systeem m niet terwijl het lampje netjes wit brandt… Hellup! Hoe krijg ik een reset voor elkaar ? Alles al geprobeerd wat er stond. Diagnostisch infonummer is: 119203694
Wij hebben een Sonos systeem bestaande uit aardig wat apparaten. Op de kamer van onze dochter staat een Play 3. Deze is (net als andere apparaten) voorzien van een wekker waarop ze een Spotify playlist afspeelt om wakker te worden. Iedere ochtend gaat echter het irritante Sonos signaal af. Nooit Spotify. Alle 3 de kanalen hebben we al eens geprobeerd. De situatie.Beneden: Arc, Sub, 2xOne als “set”, keuken een Move, garage een One. In de meterkast een Boost.1e verdieping, 2x Play 32e verdieping, Play 3 (Probleem zit hier!) en een AMP.Als we de Play 3 los bedienen gaat alles naar wens. In de ochtend lijkt het alsof hij niet geen connectie heeft. Alles is naar S2 geüpgraded.Stroom eraf halen hebben we ook geprobeerd, hielp niks. De AMP en de Play 3 staan circa 6 meer van elkaar in 2 kamers. Geen betonmuren.Qua WiFi is alles op een Asus Aimesh netwerk aangesloten met 4 routers, RT-AX92U (genot trouwens). De routers staan 2 op de benedenverdieping (achterin bijkeuken en meterkast), 1 op 1e
Geen verbinding van Sonos met netwerk
Ik heb 4 accesspoint UniFi Nano HD in mijn huis en 1 in mijn garage, allemaal bekabeld en via roaming tot 1 netwerk gemaakt. Daarnaast heb ik 4 ruimtes Sonos speakers staan.huiskamer: 2x play 3 en 1x base, via accesspoint huiskamerKeuken: 2x play 1 via accesspoint keukenslaapkamer: 2x play via accesspoint gang bovenserre: 2x play 1, via accesspoint garageNu heb ik vaak dat als ik muziek in een bepaalde ruimte aan wil doen, dat ik niet alle 4 ruimtes zie.De ene keer zie ik: keuken, slaapkamer, serre de andere keer slaapkamer, huiskamer.De meeste problemen heb ik dat ik de serre niet kan zien.Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
Wij hebben sinds kort een Sonos van de Ikea, maar krijgen continue problemen met de internet/buffer verbinding. Daardoor worden nummers niet geladen of de radio hapert vaak. Internet snelheid is 250/25, dit zou toch voldoende moeten zijn?
Hallo, wij zijn in het bezit van een sonos installatie en zijn hierover zeer tevreden. De installatie bestaat uit een playbar, sub, 2x play 1, 2x play 3, 1x play 5 en een ikea boekenplank speaker. De laatste tijd hapert de installatie en had ik gelezen dat het beter was om de bridge te vervangen door de boost. Dit heb ik gisteren gedaan en na het resetten en opnieuw connecten van alle luidsprekers met de S2 app, kom ik erachter dat mijn play 5 niet te verbinden is met de S2 app. De S1 app werkt weer niet met de boost en een oplossing die sonos biedt is het upgraden van de play 5 met 30% korting. Ook kwam ik erachter dat de bridge onder deze upgrade valt🤷♂️. Die aanbieding ben ik dus misgelopen, jammer. Mijn vraag is de volgende; is er buiten de upgrade nog een andere oplossing voor de play 5? De upgrade kost nog altijd 405,30€ en een tweedehands gen2 kost rond de 400€. Ik kan dan wel mijn gen 1 voor ca 300€ verkopen, zodat mij dat dan ca 100€ kost. Dat is toch zo’n verschil van ca 3
Welk soort kan ik beste aanschaffen en welke hoogte
Goedemiddag, Ik ben zojuist verhuisd en overgestapt op Sonos omdat mijn vriendin mijn Floating Cameleon speakers niet meer mooi vind passen bij het interieur. Slik… En nu probeer ik met Sonos toch een beetje vergelijkbaar geluid te krijgen en ik wil het stap voor stap uitbreiden. Graag zou ik toe willen werken naar de meest ideale opstelling. Heb nu een 2 sonos ones + een beamer. Ik zit nu te denken aan een Sonos en nog 2x een one erbij maar vraag me af dit de goede keuze is voor de volgende stap. Zie bijgevoegde opstelling:Denk nu aan de volgende stap:Sub plaatsen onder de bank Een one plaatsen bij de andere hoek van de bank een one plaatsen aan de andere kant van het keukenblad. Vragen: Wat zouden jullie doen in deze setting als volgende stap? Wat de meest ideale opstelling is in deze situatie? Kan ik niet beter een andere versie toevoegen ipv allemaal ones icm een beam en een sub? Ik ben benieuwd!! Groet, Michiel
Ik heb als niet techneut in de laatste dagen al heel veel gelezen op deze site over problemen bij het verbinden van Sonos aan nieuwe top link deco WiFi. Ik kom er helaas niet verder mee. De Ziggo modem is zoals bedoeld op WiFi UIT gezet en het hele huis draait nu op de 3 nieuwe draadloos WiFi tp link mesh ‘boden’.Ik heb alleen een sonos play 5 (oude generatie) en toen ik via de sonos app de stapjes ‘geen verbinding wegens wijziging router/modem’ doorliep gaf hij geen zichtbare ‘Sonos WiFi’ om te kiezen op iPhone of iPad. Daarna op internet advies een reset gedaan van de Sonos play 5 en nu komt ‘Sonos WiFi’ wel in beeld op iPhone/iPad en selecteer ik dus. Volgende stap volgens Sonos app is dan het selecteren van de WiFi waaraan ik de Sonos wil koppelen met het daarbij passende wachtwoord. Daar gaat het nu mis want de verbinding komt niet tot stand. Heeft iemand een goede tip. Wel graag eentje die past bij 1 WiFi gedachte en dus niet oude ziggo modem WiFi weer aanzetten enzo.
De play5 connectie over wifi valt uit na enkele dagen. Dat varieert in aantal dagen. Sinds een maand of 3 treedt dit steeds vaker op. Enige manier om te herstellen is via kabel te verbinden. Dat verbindt dan vanzelf. Daarna zet ik Sonos weer uit, terug in de keuken en werkt WiFi weer enige tijd. Fixingvia de app is niet mogelijk, meerdere malen geprobeerd. Als WiFi uitgevallen is dan werkt alleen nog kabel. Graag tips voor een oplossing want dit is geen doen. Kabels zijn juist verwijderd in huis dus iedere dag naar de meterkast verplaatsen is geen hobby. Diagnose 1360563753 Groet Sander
Mijn play:1 brand constant wit, maar is niet terug te vinden op het netwerk. De reset werkt niet, blijft constant wit branden.
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Het is de afgelopen 2 maanden regelmatig voorgekomen dat het volume van mijn Sonos Play:5 automatisch harder / zachter gaat. Vanochtend ging het volume automatisch VOL aan. Zijn er meer mensen met dit probleem?• Ik heb géén afstandsbediening in huis liggen• Ik speel doorgaans muziek af via de Spotify app (met iPad, iPhone 6, iPhone 5c of via MacBook)• Wanneer ik tegen issues aanloop bij het afspelen via de Spotify app switch ik naar de Sonos app (zelfde volume problemen)
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.