Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb een storend tikkend geluid in mijn play 1 die ik gebruik als surrouns speaker is daar een oplossing voor
In oktober hebben we een Sonos One SL gekocht, maar helaas is die gevallen en werkt niet meer naar behoren. Ik heb ze terug in fabrieksinstellingen geplaatst en opnieuw opgestart. Maar met hetzelfde resultaat.Valt vervanging binnen garantie (met enige kosten) of moet ik een geheel nieuw toestel kopen?Beste groeten
Diagnose 586625545Gisteren tijdens het luisteren viel plots alle geluid weg op de 2 Play 1 toestellen.Volgens de S1 app zou de muziek aan het afspelen zijn.
sinds de laatste app update verdwijnt regelmatig de Play:1 uit het systeem overzicht. De One SL is wel altijd zichtbaar.Zijn er meer mensen met dit probleem? Appversie 12.2.3
Set-up:Woonkamer:BEAM aan UTP + 2 x ONE SL in surround modeKeuken:Play:1 Probleem:Enkele maanden geleden had ik al problemen dat mijn set-up niet lekker werkte. Daarop kreeg ik als oplossing aangedragen minimaal 1 product bedraad aan te sluiten, hierop de BEAM aan de router gehangen met een UTP kabel.Sinds enkele weken heb ik nu dat de speaker in de keuken het steeds slechter doet. Als ik een stream begin in de woonkamer en dan pair naar de keuken heb ik redelijk stabiel geluid in de keuken, hoewel deze wel af en toe uitvalt. Als ik echter op de keuken alleen of iets vanuit de keuken pair naar de woonkamer, heb ik regelmatig dat de muziek wegvalt. In de keuken én in de woonkamer staan nagenoeg naast de SONOS speakers een TP-LINK Deco station, dus aan verbinding zou het naar mijn idee niet kunnen liggen.Het maakt ook weinig uit of ik muziek van een radio-station (zowel SONOS Radio als Tune-In) of Spotify aanzet, alles lijkt een onstabiele verbinding te krijgen.
Ik bezit op dit moment een jaar een Sonos Symfonisk. Al deze tijd kon ik vanuit mijn laptop (windows 10) en telefoon muziek afspelen via bluetooth. Op mijn laptop kon ik via Spotify direct een verbinding maken.Sinds 2 weken lukt het mij op geen enkele manier meer om vanuit mijn laptop muziek af te spelen op mijn Sonos. Ik heb ook de windows app gedownload, maar deze kan geen verbinding krijgen met mijn Sonos apparaat. Ik ben in het bezit van een Iphone, en alleen via Airplay krijg ik mijn box nog aan de praat. Weet iemand waarom ik plotseling geen verbinding meer kan maken vanuit mijn pc? Sonos is up-to-date en er zijn verder geen gekke dingen gebeurd
Sinds kort valt telkens de wifi verbinding weg met de Sonos Beam. Mijn telefoon heeft gewoon verbinding met internet, maar de Sonos kan niet gevonden worden in het wifi netwerk. Het gevolg is dat Google Home dus ook niet met werkt. Het geluid van de tv werkt wel gewoon via de Sonos Beam. Iemand tips wat ik hier aan kan doen?
Sinds ik de play 3 speakers afgelopen maand heb aangesloten aan mijn systeem hoor ik constant een zachte ruis in het systeem. Dit gaat niet weg bij opnieuw opstarten. Zodra er geluid door de speakers komt hoor je de ruis. Wat kan ik hier aan doen?
Zoekresultaten: "Ik heb 2 Ones en een 5. Wanneer Ik het volume op ongeveer 3/4 van zijn maximaal zet, vallen de boxen uit . Ik heb de bescherming bij instellingen uitstaan maar dit helpt niet. Wi-Fi verbinding is dik in orde. Is dit gewoon het maximale wat de boxen aankunnen? Dat zou teleurstellend zijn. Alvast bedankt voor je hulp. "
Wanneer ik de muziek stopzet, blijft op mijn Sonos Play:3 een ruis hoorbaar, terwijl mijn Play:1 geheel stil is. Iemand een oplossing hiervoor?
Mijn witte Led blijft branden ook bij eventuele reset en van stroom afhalen heeft geen effect en blijft de witte led branden.Kan helaas (tot nu toe) geen bon vinden van hoe oud de Play 1 is. ( vermoed ca. 2jr)Maar misschien kunnen jullie kijken mbv serienummer of mijn Sonos nog garantie heeft. 1705-94-9F-3E-8C-98-8E-3Graag hoor ik van u of eventueel andere oplossing. Met vriendelijke groet,A Kerkhoff
Sinds enige weken valt mijn sonos(2x play3, beam en subwoofer)geregeld uit. Voorheen nooit geen last van gehad. Heb een diagnose gemaakt nr. 1160604075.wie kan helpen en weet een oplossingThnxs Maarten
Ik heb per ongeluk het trade-up programma doorlopen. Het was helemaal niet duidelijk wat er nu precies gebeurd, ik probeerde te kijken waar ik mee in aanmerking kwam en wat je dan moet doorlopen. Maar ook wat er mogelijk is.Mijn 2 play:1 & Playbar staan nu dus “geüpgraded” maar dat was dus niet de bedoeling. Vind het namelijk erg onduidelijk wat er nu mee met play:1 & Playbar gebeurd. Ik zag dat je 15% korting krijgt maar die niet te combineren valt. Gaan mijn speakers nu dus stoppen met werken? Moet ik ze opsturen of kan ik ze blijven gebruiken? (Ik zit namelijk wel te kijken om mijn Playbar te upgraden, maar ik ga hem niet wegdoen voor 15% korting. Dan gooi ik gewoon veel geld weg, ook kan ik het niet combineren met andere kortingen zoals unidays dus het trade-up programma heeft geen meerwaarde.) Ook de registratie datums op sommige van mijn Sonos producten klopt niet..
Beste support, Wifi werkt al een tijdje niet meer van mijn Sonos Play:5 Gen2. Vandaag een factory reset uitgevoerd en de speaker wordt herkend tijdens de nieuwe installatie. Verbonden met de LAN kabel is de speaker geupdate. Bij het verbinden met de Wifi gaat het echter mis. Het netwerk worden herkend maar het juiste wachtwoord wordt als onjuist weergegeven en niet geaccepteerd. Ik kan de diagnostics op dit moment niet uitlezen want kan de installatie niet afronden. Betreft dit waarschijnlijk de bekende wifi kaart issue? Hoe nu verder? Graag jullie advies. Alvast hartelijk dank. Mvg, Mark
Sinds deze week speelt onze Sonos 1 geen muziek meer af. Tenminste, er wordt telkens een klein stukje afgespeeld en dan valt de muziek weg. We krijgen de melding: ‘kan radio niet afspelen. Snelheid netwerkverbinding onvoldoende om afspeelbuffer te onderhouden’ klinkt als een wifi dingetjeNooit eerder een probleem mee gehad. in november nog 3 Deco systemen toegevoegd hier in huis. Er is via Ziggo méér dan voldoende internet bandbreedte beschikbaar om Teams Google en Zoom tegelijk te laten draaien hier in huis en om alle thuiswerk te laten plaats vinden. Alleen Sonos heeft niet voldoende snelheid om buffer op te bouwen... Via Deco een internet check laten doen resultaat: Ping 57ms / upload 25,7Mbps / download 44,5Mbps - dit is normaal voldoende om 4K streamen en HD videos. Een jaar geleden is er een zelfde vraag gesteld. enig idee iemand?
Goedemiddag, In ons appartement (vierkant, 86 m2) hebben we op verschillende kamers Sonos apparatuur staan (Playbar, 3x Play 3, 6x Play 1 + Sub). Naast een sterke router heb ik een Sonos Boost aangesloten om het netwerk zo goed mogelijk te krijgen. Desalniettemin heb ik met grote regelmaat dat het geluid in verschillende kamers (tijdelijk) wegvalt, zeker bij party mode. Vanzelfsprekend ervaar ik dit als vrij hinderlijk na zo'n fikse investering. Kunnen jullie aan de hand van de diagnostische informatie wellicht zien waar dat aan ligt? Het bevestigingsnummer van de diagnostische informatie is: 1363310491.
Is het mogelijk om met de Play five en de play one muziek af te spelen vanaf mijn Ipad waar al mijn apple muziek op staat ?
Wij hebben nu ruim een jaar 1 beam bar van sonos en 3 play1 boxen in de woonkamer hangen. Echter valt de muziek steeds uit. Het ligt niet aan de wifi die is gecheckt en werkt goed ook op andere apparaten hebben we geen last van de wifi. Het ligt dus aan de sonos boxen maar geen idee wat we eraan kunnen doen?
Was ik maar nooit overgestapt… net mijn prima werkende connect voor een fooi verkocht, en een veel te dure Port gekocht, om daarna over te stappen naar de S2 app….\Alleen de S2 app herkent mijn Play 3 luidsprekers niet meer… In de windows app laat hij wel alles netjes zien…Wilde weer terug naar de S1 app… maar dan kan dus niet meer….
Ik heb een Sonos Play 5 en kocht de Sonos one voor in een andere ruimte. Ik lees op verschillende plaatsen dat je ze in de app kan combineren, maar in de oude app kan ik de nieuwe niet installeren en in de nieuwe app kan ik de oude niet installeren…. Heeft iemand hier een oplossing voor? Heel erg bedankt.
Mijn linker sonos one valt soms weg 493574862
Ik heb 2 Sonos play 5 gen 2 boxen in stereo opstelling en plotseling werkt de linker box niet meer via WIFI. Als ik een kabel aansluit is het opgelost, maar zodra ik hem los koppel is de verbinding weer weg. hij heeft altijd goed gewerkt. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?groet, Erik
Sinds kort werken mijn Ikea boekenplank luidsprekers niet meer. Ik kon geen contact meer maken met het systeem en besloot deze te herinstalleren. Nu ben ik zeker niet onbekend met het netwerk gebeuren en het installeren van apparatuur maar dit heeft me wederom toch serieus moeite gekost. Uiteindelijk via een tijdelijke lan kabel voor elkaar gekregen om de luidsprekers via de app gekoppeld te krijgen. De app biedt de mogelijkheid de de luidsprekers in een stereo opstelling te koppelen en daar gaat het helemaal fout met de app. Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen maar er komt een pop-up plaatje die maar half in beeld komt. De ene luidspreker beging geluid te maken en ik zou met "DOORGAAN”dit moeten bevestigen maar deze keuze zit half onderaan mijn telefoon scherm waardoor dus niet bedienbaar. Ik was er dus helemaal klaar mee. Dan maar twee speakers "niet stereo” Nu verwijder ik de lan verbinding uit 1 van de speakers en valt alles uit. Ik weet 100% zeker dat de wifi op de betre
Kan ik Sonos play 1 combineren met Sonos one, heb 2 Sonos play 1 en 1 sonos play 5 in huis.
hallo ik heb nu anderhalf maand een sonos one sl aangeschaft bevalt me echt heel goed nooit spijt van gehad dat ik hem heb gekocht maar sins een paar dagen valt de verbinding heel veel weg en soms stopt hij en is het heel lastig om hem weer te verbinden pls help me out diagnose heb ik verzonden 77136238.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.