Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik kan 1 speaker (Play:1) niet koppelen in een groep. Beam, Sonos SL en 2x Play:1Diagnose 160289697
Hallo, Ik heb een Play 5 Gen 1.Zo uit het niets gaf deze geen geluid meer.Vandaag de fabrieksreset gedaan en opnieuw geïnstalleerd. Nog steeds geen geluid.De app laat zien dat er iets afgespeeld wordt, maar we krijgen geen geluid.Wat kan ik nog meer doen?Behalve met 30% korting een nieuwe kopen.…Groet,Michel
Ik heb een vraag over de Play3 connectie mogelijkheden. Weten jullie of een “Play3” kan verbinden naar het huis-wifi netwerk op de 2,4Ghz of 5Ghz band ?Of kan deze enkel verbinding maken via het eigen ‘sonos-net” of via bekabelde LAN? Situatie: normaal staat deze in de woonkamer, via LAN aangesloten.In diezelfde woonkamer staat ook een beam+2x ONE (welke via wifi werken of SonosNet)(ik zie namelijk in mijn unifi controller dat de Beam netjes naar de AP in de woonkamer connecteerd) Test => Play 3 verplaatst naar tuinhuis (waar één bekabelde AP (2,4 Ghz UNIFI) hangt)en hier krijg ik de Play 3 niet online?? Kan de Play 3 niet via mijn huis-wifi netwerk verbinden en moet deze via het eigen “SONOS-NET” worden verbonden of via LAN ?De Beam kan dit blijkbaar wel gewoon via de huis-wifi…. Als ik in het tuinhuis de sonos via lan aansluit, werkt deze wel terug normaal… Zet ik nu op diezelfde plaats een Play One, werkt deze wel direct, vermoedelijk via sonos-NET, want ik zie hem niet verschij
Hoi, ik wil mijn Sonos Play:3 verkopen en krijg de vraag of deze Gen1 of Gen3 zijn. Hoe kan ik dat herkennen?
Ik krijg mijn Sonos one niet meer aangesloten, beide niet. Als mijn buurman komt kan hij “ ze “ wel gebruiken en muziek afspelen...en ik niet
Hey, Sonos team, ik ben verbaasd over het grote aantal meldingen dat het sonos stereopaar uitvalt, en de wegwuivende reacties daarop. Het probleem ligt blijkbaar nooit bij Sonos, maar bij het netwerk, de wifi, een babyfoon die in de weg ligt….In mijn carrière in software, waar we producten van hoge kwaliteit afleverden, heb ik geleerd dat we bij meldingen van problemen altijd eerst moesten vertrekken vanuit het idee dat er ofwel iets fout was in onze eigen software, ofwel dat we voor een oplossing moesten zorgen voor het probleem. En zeker niet met de vinger naar iemand anders wijzen, tenzij we er echt niets aan konden doen. Sonos luidsprekers functioneren in een levendige omgeving, wifi apparatuur hoort daar nu eenmaal bij, en daar zou u, gezien de prijs van uw producten, toch zeker rekening mee moeten kunnen houden. Graag dus een oplossing voor het stereopaar dat altijd uitvalt, minstens één keer per sessie dat ik het opzet. Ik weet zeker dat dit, met een beetje goede wil, moet luk
Sinds vandaag kan ik niets meer afspelen zonder dat het geluid kraakt en weg valt. Dit is niet te doen kan iemand me uitleggen waarom alles nu kraakt en het niet meer aan te horen is ??
Ik heb 2 one’s in de keuken en een five in de logeerkamer. Ik merk op dat het volume ( schuifbalk)van de five merkelijk hoger moet zetten als de one’s om het zelfde geluidsniveau te halen. Is dit normaal?
Na update geen radio meer op play1
Een reeds meer gestelde vraag, echter ik kom er niet uit. ik heb een sonos play bar en twee sonos play1.sinds korte valt de zender steeds weg, soms enige seconden en dan weer minuten, vervolgens komt die automatisch weer terug.dat is vreemd, en heb al van alles geprobeer, waaronder sonos opnieuw installeren.wie heeft een oplossing
De afgelopen weken wordt de verbinding met spotify steeds verbroken. Ik het het netwerk kanaal al aangepast en de mijn playbase met de router bedraad gekoppeld maar steeds als ik de speakers onbedraad heb valt de verbinding weg diagnose code: 1343793546wat kan ik nog doen
Hallo, ik heb SONOS 1 met twee speakers PLAY 5 gen 1. Bij ontbrekend product zoeken moet ik de APP bijwerken, maar kom dan automatisch in SONOS 2 app en dat wil ik dus net niet !Wat is hier een oplossing voor ?
Ben verhuisd en van Ziggo naar KPN gegaan. Krijg mijn paar jaar oude sonos1 boxen niet aangesloten. Heb al van alles geprobeerd maar hij vindt ze niet. Heb al een par x 1 boc met een ethernetkabel direct op het modem aangesloten maar niets werkt. Ook terig zetten naar fabrieks instellingen niet. Nu zegt hij dat er een update moet komen maar ik heb geen idee hoe ik dat zou kunnen doen. Ik loop echt vast. Kan iemand mij helpen. De helpdesk van Sonos is niet bereikbaar.
Help! Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen! Wij hebben diverse Philips Hue lampen met de bridge ingesteld, dit werkt goed. Ik heb nu ook de google assistent en de google home ingesteld, hier heb ik zowel de Philips Hue lampen als de Sonos in geconfigureerd. Het gekke wil nu dat als ik bijvoorbeeld Hey Google, speel deze muziek af. Dan speelt hij deze netjes af. Als ik zeg Hey Google, zet de lampen in de woonkamer aan. Dan zegt hij dat de lampen niet ingesteld zijn. Het ALLERgekste is dat als ik de Google Assistent open heb op mijn telefoon en hij hoort dit commando wél de lampen aangaan… Rara hoe kan dat? Ik heb ook al overal met hetzelfde mailadres ingelogd en dergelijke. Wij snappen er echt niets van, kan iemand ons helpen? Alvast hartelijk bedankt!
Tweede Play:5 waarvan de wifi-kaart het opeens begeeft. Via ethernet verloopt alles normaal. Lijkt toch een zwak punt van dit type. Diagnose doorgestuurd: 1853340525 Bedankt om me te laten weten wat ik moet doen.
Daarnet is onze stroom even weggevallen, en nu werkt Sonos niet meer. lamp gaat niet meer aan.**Edit: Serienummer verwijderd **Andere Play 1 aan deze stekker gehangen die werkt. waar ka ik hem per reparatie aanbieden dit is toch gek dat dit gebeurt. Gr john
hoi ,ik heb een sonos playbar sub +LS+RS ik wil graag mijn sonos one daarin laten meespelen zodat ik elders in huis dezelfde muziek kan afspelen .nu is mijn vraag kan dat wel of niet als dat wel kan begrijp ik niet hoe want tot nu toe lukt me dat niet.alvast dankHans
Beste Leden Ik wil vragen hoe ik de bediening boven op de Sonos Play 1 aan kan zetten daar zit ook de volume toets ik hoor het graag .John
De play:5 wordt wel nog herkend via de app, maar er komt geen meer geluid uit… Bij het aansluiten van koptelefoon hoor je de muziek wel. Resetten helpt niet.
Ik heb twee Symfonisk Wifi-boekenplankspeakers gekocht, maar ervaar vaak problemen met het afspelen van nummers (via Spotify). Vaak worden nummers afgebroken en soms krijg ik een foutmelding dat geselecteerde items niet afgespeeld kunnen worden wegens verkeerde codering. Diagnose: 534167607
Vannacht werd ik wakker van nog al vreemde geluiden op een deel van mijn Sonos installatie.Toen ik de Sonos app opende zag ik dat er via airplay op mijn installatie wordt afgespeeld.Op zich dat is al vreemd, omdat iedereen sliep. Maar nog vreemder is dat niemand bij ons in huis een Apple product heeft. Dit moet dus van buiten afkomen.Heeft iemand ook al eens een dergelijke ervaring gehad? Weet iemand wat dit kan zijn? En hoe te voorkomen?
Ik heb onlangs spotify opgezegd, als ik nu mijn sonos systeem aanzet en radio wel spelen, krijg ik regelmatig reclame van spotify tussen, alhoewel die afstaat.Ik speel nu muziek van sonos via mijn router en langs tv, waar ik soundbar play 3 woofer heb op tv kamer, en 2 luidsprekers one met naam keuken vermeld. deze 2 luidsprekers vallen regelmatig uit tijden de muziek van de radio.Ik heb al alles geprobeerd, stroom afzetten, router afzetten, alles terug opstarten, en het probleem blijft hetzelfde.Wat moet ik nu doen om dit probleem op te lossen.mvg Paul Verleye
Is het mogelijk een play5. (Oud model) aan te sluiten op S2. (Dus met nieuwe ones etc)
In een deel van de woonkamer geniet ik van een Five die binnenkort uitgebreid wordt met een tweede Five voor stereo opstelling. In het tv-deel van de kamer staat een surround opstelling (Playbase + 2 One’s + Sub). Mijn vraag . . . . is het ‘well done’ om de Five’s in stereomode te laten ‘ondersteunen’ door de surround voor de toegevoegde waarde van de Sub?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.