Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
ik heb een soort van workaround verzonnen voor zij die geen line in hebben op hun sonos producten maar wel een beam. Ik heb mijn oude blueray aangesloten op mijn tv en daar zit wel een line in op. Wanneer ik mijn platenspeler hierop aansluit kan ik lekker via mijn sonos play alles door het huis laten spelen door ook andere speakers te kiezen maar het beste loopt het wel via de beam moet ik zeggen. Op zolder staat een Ikea sonos en die hapert soms een fractie van een seconde. Ik zet dan het geluid van de woonkamer op 0 en op zolder naar wat ik wil.Enige “nadeel” is dat ik mijn tv aan moet hebben maar met een beetje mazzel kan je het beeld uitzetten en alleen het geluid doorgeven via de HDMI/Optische kabel
Al een tijdje geniet ik van 2 Play 5 units in stereo gepaard. Sinds dit weekend doet 1 van de units niets meer. Geen lampjes en niet zichtbaar in het netwerk. Omwisselen van de units hielp niets. De unit likt helemaal dood 💀. Op dit forum lees ik dat het probleem niet onbekend is. Hoe het beste te handelen? groet Eddy
Hoi,Wij hebben sinds een tijdje een sonos arc en 2 x de one SL als surroundspeakers. Helaas herkent die de 2 one sl's elke dag opnieuw niet. Dan staat er in de app Woonkamer +?+?. Nadat ik onze wifi opnieuw heb opgestart en de stroom van de one sl's eraf heb gehaald en teruggezet doen ze het weer. Maar het lijkt me niet horen dat dat elke dag opnieuw moet? Ik hoor het graag als iemand hier een oplossing voor heeft. Alvast bedankt. Groetjes Lotti
Goedemorgen, aan de onderkant van een Sonos beam beugel kunnen twee schroefjes om de beam vast te zetten. We zijn alleen de schroefjes kwijt…Weet iemand de precieze maat van deze schroefjes zodat we deze opnieuw kunnen aanschaffen? Alvast bedankt!! Groetjes
Wij zijn op vakantie geweest en bij terug komst werkt Sonos niet meer, Athans de app… het geluid werkt gewoon via de tv maar we kunnen het niet meer regelen via de apphij heeft aan dat hij niet kan verbinden, al 2 x opnieuw met draad geïnstalleerd maar hij valt er weer af lijkt het wel… heb zowel de Sonos als Sonos 2 app er op staan en beide lukt niet.ligt het aan de bridge ?
Hallo ik ben me aan het oriënteren om Sonos aan tegaan schaffenmijn idee is!!2x one SLSubBeamis dit een goede keuze?
Wanneer onze zoon op bezoek komt speelt hij op onze symfonisk installaties muziek af vanaf zijn sonos app op zijn mobiele tel en zo ook vandaag. Gaat vervolgens naar huis 10-12km verderop dus buiten bereik van onze wifi en kan alsnog over onze boxen muziek afspelen….ziet ook de verschillende kamers die wij benoemd hebben waar de boxen staan. HOE IS DIT MOGELIJK????
Goedenavond, Sinds kort vallen mijn surround speakers weg. Een One, en een One SL. Het ene moment werken ze wel, en het moment erop niet. Deze werken samen met mijn Beam. ik heb perfecte wifi, en ze hebben het altijd gedaan, tot 2 weken terug. Volledige resets gedaan: Dan werken ze weer een dag. Weet iemand waarom dit is? Zoals gezegd: wifi is perfect, en ze hebben het al 2 jaar perfect gedaan. Ik heb KPN als provider. alvast bedankt voor de hulp!
Goedemiddag, wij zijn in het bezit van enkele SONOS one en 1 SONOS beam. Zonder aanwijzing heeft de SONOS beam zich van het netwerk losgekoppeld. Het geluid van de televisie werkt wel nog via de Beam.De app stelt zelf wel voor om de Beam te koppelen, loopt alleen fout bij het invoeren van het wachtwoord. Volgende boodschap verschijnt: we konden geen verbinding maken met ‘wifi-netwerk’. Controleer of je het wachtwoord goed hebt ingevoerd of reboot je rooter. Het wachtwoord klopt wel heel zeker! Met kabel lukt het eveneens niet.Wat doen we best om de SONOS Beam toch te kunnen toevoegen?Bedankt!Inge
Van de 5 apparaten zijn er 3 in de app verdwenen. Als ik ontbrekende producten zoeken start worden ze wel getoond maar ik kan ze niet aan de router koppelen. Alle suggesties uitgevoerd: herstarten van apparaten en router haalt niets uit
Beste Sonos GOATS,Ik heb een vraag. Ik wil mijn stereo set vervangen voor een Sonos Arc. Ik heb sinds kort een tv met eARC en maak ook gebruik van een beamer. Nu heb ik ook een aantal HDMI apparaten die ik gebruik waaronder PS4, mediabox KPN, Apple TV en mediaspeler. Nu loopt alles via de interne hub van mijn ONKYO en gaat het prima. Maar hoe ga ik mijn sonos ARC aansturen dat ik ook geluid krijg als ik mijn beamer gebruik zonder dat hiervoor de TV aan moet staan. De ONKYO gaat er uiteindelijk tussen uit en al het geluid moet via de Sonos Arc gaan lopen maar HOE ???? Wat heb ik hier voor nodig ?
Sinds Sonos een nieuwe update heeft heb ik alleen maar gezeik met het systeem.Ik ben er echt helemaal klaar mee. Wat is dit voor een service naar jullie klanten toe zeg.Mijn play 5 moet ik steeds opnieuw instaleren.Sinsds vandaag lukt dat ook niet meer. Wat gaan we hier aan doen?
Beste forum, Een jaar geleden heb ik een Sonos Beam aangeschaft en deze aangesloten op de tv. Dit werkt prima. Voor mijn verjaardag heb ik twee Sonos One boxen gekregen. Deze doen het ook prima, maar ik krijg de boxen niet met de Beam gekoppeld. Ze blijven apart van elkaar werken. Zo kan ik tv kijken met geluid via de Beam en muziek luisteren via Spotify via de One boxen. Ik heb de koppeling meerdere malen geprobeerd. Met extra WiFi kabel, de app meerdere malen verwijderd en weer geïnstalleerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Alvast bedankt voor de gouden tip! Met vriendelijke groeten,Kirsten Siera
Betreffende 4 play 1's , een play 5 , een sonos connect, een sonos beam en twee sonos symfonisk code diagnose = 1953251383 Vroeger nooit zo veel problemen mee gehad
Hallo,Ik had muziek aan staan de gehele morgen al en in een keer stoppen de sub en de 2 one(s) ermee. De playbar ging wel door.via Bluetooth vind hij de boxen en sub ook niet. (om ze weer toe te voegen in de app, daar staan nu 3 vraagtekens). Ze knipperen allen wit. Wat te doen?Mvg,Bas
Hoi. Ik zou graag een simpele CD speler aansluiten op mijn Play 5. Ik heb dat geprobeerd met een portable CD speler, maar het uitgangssignaal was te laag om een acceptabel volume te krijgen. Zou iemand me kunnen adviseren welke simpele spelers geschikt zijn.Bij voorbaat dank Antoon
Dag forum ledenIk heb pas een beam aangeschaft in combinatie met een Samsung 49Q70.Als ik via de TV rechtstreeks naar netflix of yourtube ga dan heb ik Dolby geluid.Maar als ik gewone TV kijk via de digicorder dan is het via stereo geluid en moet ik de beam bijna volle bak zetten om degelijk geluid te hebben.De Beam is aangesloten op de HDMI ARC van de TV.De instellingen van TV en digicorder staan correct.Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?Bedankt
Op de One gaat het wifi signaal niet helemaal uit wanneer dat in de app wel is ingesteld graag een oplossing voor dit probleem mijn vriendin is overgevoelig voor wifi vandaar het helemaal uit willen zetten van de wifi Verder heb ik alles, Suben 2 x 5, aan de kabel en werkt prima.
Hallo,Onze symfonisk boxen werken prima, maar het geluid is wat dof en niet sprankelend.Ik kan echter geen settings vinden voor bass en treble.Zie ik iets over het hoofd?
Hallo, ik heb een Sonos Beam (WiFi aangesloten) en 2x een Sonos One SL (ook WiFi aangesloten). De beide One’s staan sinds 2 weken als een vraagteken gekoppeld in mijn systeem in de app. Er komt alleen geluid uit de Beam. Het witte lichtje brandt wel gewoon bij de One’s. Ik heb de router al gereset en dan doet alles het gewoon weer, maar de volgende dag werken ze weer niet en verschijnen de vraagtekens in de app in het systeem. Tevens heb ik zowel de Beam als de One’s gereset (meerdere malen zelfs en ook met reset van de router), echter helpt dit niet of tijdelijk. Aangezien de One’s wel (tijdelijk) geluid geven na reset van de router, vermoed ik niet dat er een defect in zit. Wie heeft dit probleem ook en belangrijker, wie heeft de oplossing? Klopt het dat er een bug kan zitten in de laatste update van Sonos (heb dit in een ander forum gelezen, maar staat nergens breed uitgemeten..)?
Hallo,Doordat ik steeds meer apparaten krijg op mijn WIFI netwerk, wil ik de internet aansluiting van mijn TV wijzigen van WIFI naar vast internet, middels eenethernet kabel. Aan mijn TV is een Sonos Beam gekoppeld, maar ik heb begrepen dat beide apparaten op hetzelfde WIFI netwerk moeten zijn aangesloten. Mijn TV zit dus straks niet meer op een WIFI, maar bedraad. Wat heeft dit voor gevolgen voor de verbinding tussen Beam en TV?
Play:5 (gen 1) werkt niet meer, gaat niet meer aan.Stekker etc gewisseld maar niets helpt.Serienummer: (-Edit Serienummer verwijderd) Wat kan ik hieraan doen of hoe los ik dit op? NB: Ik heb sinds jaar en dag problemen met Sonos bekabeld. Het hele enternet valt steeds weg.Ik heb hierover een paar jaar terug langdurig contact gehad met Sonos.Op advies nieuwe switchen gekocht .met IMGP snooping en spanning tree control.Dat alles was/bleek geen oplossing. Ook KPN werd er bij betrokken maar konden niets doen.Heb op het punt gestaan alles te dumpen en een ander systeem/merk aan te schaffen.Uiteindelijk (nog) niet gedaan daar van de 11 speakers (op 1 na dus) en een Sonos Amp via wifi nu wel werkt.Mogelijk is deze speaker hier de oorzaak van geweest, die nu dus defect is. Wanneer ik deze aansloot begon de ellende opnieuw. Probleem was toen dat niet te achterhalen welke van de 11 eigenlijk het probleem veroorzaakte.Ik hoop dus dat deze het prbleem veroorzaakte.Inmiddels zit ik dus wel met een
Ondanks diverse pogingen krijg ik mijn Play:5 niet eer aangesloten op ons systeem. Wel met netwerkkabel maar niet via wifi. Lampje brand inmiddels rood als ik op de play button druk.
Ik heb een Sonos play5 en een Sonos One die ik als groep wil koppelen maar niet stereo omdat ze in andere ruimtes staan. Hoe doe ik dat?
Ik heb op het forum gezocht maar kan helaas geen antwoord vinden. Is er verschil in de kracht of het bereik tussen een Play:1 of een One (SL) speaker die een connectie maakt in het Sonosnet netwerk?Oftewel heeft het zin de al wat oudere Play:1 te vervangen voor een One (SL) om de Sonosnet connectie sterker te maken?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.