Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hallo,Het geluid van mijn Sonos Play 5 valt regelmatig plots uit. Ik moet Spotify dan opnieuw koppelen aan mijn Sonos speaker. Wat kunnen jullie hieraan doen want het is erg vervelend. Ik heb de meest voorkomende problemen al doorlopen. Groet Anne
Goede,ik ben in het bezit van een five in de huiskamer, ik wilde een five erbij kopen maar dat word te veel aan grote speakers, volgens mij vrouw. Is het mogelijk om 2 kleine speaker te koppelen in de keuken en in de vensterbank.gr
Hallo Community,Ik las een bericht over dit onderwerp, maar het was van 2 jaar dus ik kon niet reageren of een verdere vraag stellen.Ik besloot om de Huawei 4G+ mobiele wifi te proberen - voor thuis en op reis. Ik heb mijn Sonos-configuratie uitgeprobeerd en geprobeerd of deze verbinding zou maken. Het deed het niet. Ik heb 2 play 1 en een Sonos connect. Om verbinding te maken met wifi, wilde ik dat ik het proces begon door een ethernetkabel op de router aan te sluiten. Wat deze niet heeft.Tips over hoe ik mijn sonos kan verbinden met dit wifi-netwerk?erg bedanktMeg
Ik heb een draaiend Sonos systeem (1x One, 1x Play:1 en 1 x Play:3), ik voeg daar nu nog aan toe 1x Play:1 en 2x Play:3. De speakers draaien los van elkaar prima, echter als ik er een groep van maak draaien ze niet gezamenlijk. Wat doe ik niet goed? Zitten op zelfde WIFI netwerk..
Heb een nieuwe 2x Sonos one sl en five geïnstalleerd maar zijn niet zichtbaar in de app.
Al best een tijd vallen mijn SONOS speakers regelmatig even uit. Ik gebruik er vaak 4 of 5 tegelijk (die max 5 meter uit elkaar staan, in een open ruimte) en het valt me op dat de rest wel gewoon verder speelt. Het is niet steeds dezelfde die uitvalt.Ik heb een Play:5 rechtstreeks op mijn Ziggo router aangesloten en ook een Boost in huis. Het speelt bij zowel mijn Play:1 als de One en de Move. Iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Hallo, mijn naam is Arjos en sinds vandaag hoor ik bij de Sonos club. Wat heb ik een hoop enthousiaste verhalen gehoord over het gebruiksgemak. Kind kan de was doen…. Mij lukt t niet. Snik. Ik heb 2 Fives, in de woonkamer. Gekocht met de intentie om ze als duo in stereo te gebruiken. Beide speakers zitten aan de wifi. Ik kan via Product toevoegen de 2de niet toevoegen. Ik kan ook niet via Stereo paar maken, de 2de speaker koppelen. Als ik verbonden ben met 1 speaker, wordt de andere niet gevonden. Heb nu keer of 5 de Sonos app verwijderd, overnieuw begonnen, stroom van speaker(s) gehaald… met de linker of juist de rechterbox verbonden, maar per saldo mijn doel niet bereikt. Wat doe ik verkeerd? Alvast hartelijk dank voor t meedenken!
Hallo,Eindelijk is het zover… mijn eerste Sonos. Ik kocht gisteren een Sonos One SL en wou die vandaag even in alle rust gaan beluisteren. Ik installeerde de nieuwe Sonos App, plugde de One SL in het stopcontact.. deze werd herkend en verbonden met de APP. Vervolgens wou de Sonos verbinding maken met mijn WIFI-netwerk. En daar hield het op. Het juiste wachtwoord gebruikt, 2,4Ghz… Niets mocht baten..Later eens aangesloten met een ethernet-kabel en dan verbond hij meteen… maar vervolgens weer wifi proberen contacten en opnieuw hetzelfde probleem.De router staat ook gemixt ingesteld (BNG)..Wie o wie
Ik heb al veel meldingen gezien over de Sonos Play 5 die niets meer doen en nu is mijn Play 5 blijkbaar hetzelfde overkomen. Mijn Sonos Play 5 doet sinds gisteravond niets meer - branden geen lampjes - natuurlijk stroomkabel gecontroleerd. Wat kan ik doen?
Goedemiddag, Onze sonos play 3 doet helemaal niets meer.Alles gedaan maar is gewoon helemaal doodWat kunnen jullie voor ons betekenen sonos?We hebben ook nog 3 andere sonos speakers en gelukkig daar geen problemen mee.Lees veel klachten dat ze er zo in 1 x mee kunnen stoppen na 6 jaar.Ik hoor het graag, Vriendelijke groet,Huttinga
Goedemorgen. Ik heb een Play 5 van mijn vader meegekregen. Dit is er een van de eerste generatie. Er zou ruis op zitten, dus ze hebben een andere gekocht. Ik dacht dat ik deze nog wel ergens zou kunnen gebruiken. Mijn Sonos apparatuur is echter nieuwer en gebruik ik dus met de S2 app. Deze oude Play5 zou ik via een apart Sonos toch wel met de S1 app moeten kunnen bedienen. Ik heb de S1 app gedownload maar in het beginscherm krijg ik niet eens een menu te zien om met installatie aan de gang te gaan. Enkel de optie om naar de S2 app te gaan, Meer opties en Meer informatie, worden getoond. Met niets kom ik echter tot installatie. Wie kan mij uitleggen hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen? De Play5 weggooien is ook zo wat.... Alvast dank!
Ik heb een play five, nu wil ik er wat bij hebben zit te denken aan nog een play 5 is dat verstandig, of beter 2 One kopen. gr rob
I have a group (playbar, 2x play3 stereo, play1) which works fine. But when i start playing my stand alone Play5 which is not in this group it pauses this group. The play5 is on the second floor(has airplay) and the group is in my living room( all non airplay). i can’t find the reason for this behavior.Wild guess: is it possible that the play5 accidentally got the same operating chamber name as my playbar, and despite renaming it for some reason still has a connection with this group.
Situatie is als volgt. Heb bij de televisie een playbar en een tweetal One SL, samen de groep woonkamer. In de keuken (L-vormig huis) hemelsbreed 5 meter verder staat nog een losse One SL, genaamd (jawel!) keuken. Als ik in de woonkamer zit, zie ik de keuken niet en vice versa. Hangen allemaal aan dezelfde wifi, heb ze allemaal gereset en weer geüpdatet maar groepen zien elkaar niet. Dat is toch raar? Wie weet een oplossing?
Ik heb begrepen dat de Sonos Play1 ook werkt met wifi, zonder Sonos Bridge. Ik heb Bridge en Play1.Ik gebruik de S1app.Graag zou ik, stap voor stap, in eenvoudige, begrijpelijke taal, willen weten hoe ik dit moet doen.
Komt er dit jaar een nieuwe sonos three speaker??? (met up figuring speakers 😁👌)
Goede avond,ik ben in het bezit van een play five waar ik zeer tevreden over ben. Nu wil ik wat advies, kan ik beter een play five erbij kopen of 2 kleine speakers voor een mooi geluid.dan zou ik de PlayStation five in het midden doen en de kleine aan de linker en rechter zijde. is dat mogelijk ?gr rob
Is een Marlux mx 860 een voorversterkte platenspeler die ik op de Play 5 kan aansluiten?Ik ben op zoek naar een voordelige platenspeler om dit eens uit te gaan proberen.
Sonos Play 5 (linker speaker van een stereopaar) werkt niet meer draadloos. Wel via ethernetkabel.Het systeem is gekocht in 2017.Wat zijn de kosten voor reparatie?Met vriendelijke groet,Angelique
Goede avond,had even een vraag, lees veel dat de play5 gen2 niet bedraad werkt, nu heb ik een week de play 5 gen2 in huis. Maar durf de speaker niet bedraad aan te sluiten met het idee dat die het dan niet meer draadloos doet.wat is de meerwaarde bedraad ?
Several of the speakers keep stop streaming. Installed a Boost and switched to Sonos network but only limited improvement. How can I test. Ran the diagnostic tool of Sonos 165913531
Mijn sonos play 5 gen 2 verbindt niet met de WiFi. Het lukt me wel om deze te koppelen rechtstreeks aan de router. Maar zonder kabel kan ik em niet installeren. Iemand een oplossing? Mvg Gijs
Heb net een 3e one binnen en bij aanmelding de verkeerde kamer benoemd in de app. Heb nu geen verbinding met overige systeem. Hoe ontkoppel ik deze om overnieuw te beginnen of kan ik hem ook zo verplaatsen in de app.
Dag, mijn Sonos Play:5 (gen 1) valt sinds kort steeds weg. Ik speel muziek via Spotify.Ook is het systeem al geruime tijd zeer traag. Er zit zelfs een vertraging van een aantal seconden op de analoge poort waar een platenspeler op is aangesloten.Diagnosenummer is 636567455.
Sinds ik na mijn verbouwing de WiFi en Sonos weer heb geïnstalleerd, kan ik nauwelijks gebruik maken van Sonos. Dan volgt bijgevoegde boodschap op de app. Soms lukt het om verbinding te krijgen, 9 van de 10 keer niet. Frustrerend! Graag hoor ik wat er aan de hand kan zijn en hoe ik dit moet oplossen. Hierbij wel belangrijk om te melden: ik ben niet handig qua techniek… overigens lees ik in de reviews van de Sonos app dat dit probleem vaak voorkomt. Ik ben verbaasd dat hier dan niets aan wordt gedaan of over wordt gecommuniceerd.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.