Beantwoord

Sonos valt steeds uit.

  • 3 January 2021
  • 28 reacties
  • 20505 Bekeken

Probleem: 

Een of meer van mijn Sonosen vallen steeds uit. De andere speakers spelen dan Spotify door maar een of meer speakers vallen uit en doen na ongeveer 10-20 secondden weer mee. So

De ellende is begonnen na de “upgrade” naar S2. Daarvoor met de ouderwetse bridge nooit problemen gehad.  Ben  ondertussen redelijk ten einde raad en weet geen oplossingen meer. 

 

Situatie: 

Ik heb 2x Sonos One en 3xSymfonisk. In een redelijk klein huis met houten vloeren. De speakers staan per stuk maximaal 4 meter uit elkaar.  1 Sonos Symfonisk is bekabeld aangesloten. 

Wat ik geprobeerd heb (o.a.)

  • Sonos Net, op alle drie de kanalen geprobeerd. geen oplossing. 
  • Extra speaker bijgeplaatst voor betere mesh dekking, geen oplossing. 
  • Firmwares uiteraard up to date.
  • Andere Sonos speaker bekabeld aangesloten, geen oplossing
  • Draadloos aangesloten speakers, allen op fixed IP adres, geen oplossing
  • Extra Accespoint (Asus T68U) aangelegd voor betere wifi dekking, geen oplossing

Diagnosecode

  • 1592008565

Laatste uitval een diagnose verzonden.  De sonos-ONE eindigend op Mac adres :01:28 viel herhaald uit en kwam weer terug, in sync met de andere speakers die wel gewoon doorspeelden.

Wat kan ik nog doen? 

  • Heeft het aanschaffen van een Sonos boost zin?
  • Heeft het bedraad aansluiten van extra speakers zin? (beetje tegen het idee van de sonos speakers in maar goed ik ben ondertussen dermate ten einde raad dat ik terug naar bedrade speakers door het hele huis wil..)
  • Wat zijn mogelijke vervolgstappen in de analyse?
icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 24 January 2021, 08:27

Bekijk origineel

28 Reacties

thanks maar wel even een teleurstelling.. :disappointed_relieved: Just great… Dus iedereen met een ziggo Connect Box in Nederland krijgt te horen. Nee Incompatible.. . Ik heb twee itens uit die lijst in mijn netwerk. https://support.sonos.com/s/article/41?language=en_US

Incompatible network hardware

Below is a list of networking equipment that is incompatible with Sonos. These have been tested and confirmed as incompatible with no known resolution or workaround.

 

Netgear DGN2000 / FS526T / FVS336G / GS108v1 / GS108v2 / WGT624
Ziggo ConnectBox

 

“You can resolve the situation quite simply, by wiring the entire Sonos system via a single port on the router“ Fantastisch.. of ik even alle speakers wil bekabelen in mijn huis..

Ik ga even ergens een plekje zoeken om te huilen denk ik.

Reputatie 6
Badge +3

 

.. of ik even alle speakers wil bekabelen in mijn huis..

 

Dat wordt niet bedoeld hiermee. Er wordt juist bedoeld om (slechts) 1 Sonos speaker of nog beter….een Sonos Boost aan die ene ethernet poort te hangen waardoor SonosNet (WM:0) aangemaakt wordt over alle speakers.

 

En….ik heb jaren met Sonos op een ConnectBox gewerkt. Nooit problemen gehad met Sonos.

Uiteindelijk een Sonos Boost aangeschaft en die als enige in het netwerk bekabeld aangesloten. Netjes in het midden. Afstand van de boost tot alle Sonos speakers is  ongeveer 1 meter voor de meest dichtbije en 9 meter het meest veraf. Houten vloer ertussen in het slechtste geval en anders vrij zicht op de boost. 

 

Helaas vandaag -weer- uitval van speakers. Om hopeloos van te worden :sob:

Een ticket aanmaken kan nu ff niet, je kan alleen tijdens kantooruren chatten.... 

Dus nog maar even verder geprobeerd  nu op een ander netwerk kanaal

De netwerk matrix als tip gelezen in een ander topic. http://xxx.xxx.xxx.xxx:1400/support/review

En deze met veel tips over hoe Sonos uiteindelijk met veel gedoe aan de praat te krijgen. https://freetime.mikeconnelly.com/archives/6050 pfff.. Plug and play is alleen van toepassing als het in 1 keer werkt. Daarna kan je de techniek in gaan duiken.. 

 

 

Reageer