Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Goedenavond. Ik heb thuis en op kantoor een Sonos systeem welke ik beide wil gebruiken voor Google Assistant. Echter kan ik maar 1 systeem (speaker) koppelen aan Google Home via de Sonos app. Iemand advies hoe ik Google assistant zowel thuis als op kantoor kan gebruiken zonder eerst het ene systeem te hoeven verwijderen?
Goedendag, gister een Sonos one gen 2 met Google assitant gekocht, hoe krijg ik mijn tv aan via de assitant?
Hoe stel ik precies de vraag aan de ass. als ik bijvoorbeeld de playlist ‘discover weekly’ wil afspelen op Sonos? Als ik nl vraag: Hey Google speel Beatles op (naam Sonos apparaat) wordt er wel een mij onbekende playlist afgespeeld. Als ik vraag: Hey Google speel discover weekly op (naam Sonos apparaat) weet de ass niet wat ik bedoel. Ook niet als ik discover weekly op spotify zeg. Werkt dat niet of moet ik de vraag anders stellen?
Hallo, Zijn er mensen die ook problemen hebben met het instellen van de functie "Voice Match onder Google Home. Ik zit uiteraard in het zelfde draadloze netwerk met de Sonos One speler en het apparaat waar de Home app op geïnstalleerd is. Ik ga daarna in de Google home app naar "instellingen - dan het tabblad "Assistent" en dan "Voice Match" dan kies ik voor apparaat toevoegen maar hier vind ie dus geen apparaten...Voor de rest werkt alles prima maar ik wil toch graag de Voice Match activeren omdat we met meerder accounts gebruik maken van de Google Home app en zodoende dus allemaal onze eigen profiel kunnen gebruiken via Google Home. Iemand tips?.......
Beste sonos liefhebbers, Sinds deze week is het mogelijk om je sonos play 1 en playbar/sub te bedienen met Google assistent. Ik heb vandaag een Google assistent aangeschaft maar helaas krijg ik iedere keer de foutmelding dat mijn spotify account, Google assistent account en sonos account niet hetzelfde zijn. Waardoor de muziek dus niet afgespeeld kan worden. Overigens zijn de account allemaal op het zelfde mailadres aangemaakt en actief. Heeft iemand dit ook en hier een oplossing voor gevonden? Of is dit nog een bug omdat dit alles net nieuw is?
Zelf heb een Sonos One en Google mini om via spraak te besturen. Het lukt me echter alleen niet om via spraak mn Sonos te besturen. Via diverse artikelen kom ik niet verder. Weet iemand raad?
Sinds gisteren ontdekte ik dat ik met behulp van de Google Home Mini mijn muziek kan afspelen/bedienen met de Sonos Play 5.(Gen1) Het werkt wonderbaarlijk goed om muziek of radio te starten met bijv. opdracht: Hey Google...Start Sky radio, Start Spotify op Sonos of zet volume harder of zachter. Het lukt nu echter (nog) niet om de Sonos Play 5 als standaard speaker in te stellen in de assistent app. Dus als ik vraag om muziek te starten op Sonos komt antwoord uit de Google Home mini waarna muziek uit de Play 5 komt. Zou het fijner vinden als alle geluid uit de Play 5 komt. Ook als ik Goedemorgen Google zeg. Dan krijg ik weerbericht en nieuws uit de Home mini en niet uit de Play 5. Zie ik een instelling over het hoofd of is dit niet mogelijk?
Hi, ik heb een sonos Beam. Ik wil deze koppelen met google assistent maar krijg telkens de melding dat dit niet beschikbaar is in mijn land. Ik heb ook de google assitant app gedownload maar ergens doe ik iets verkeerd denk ik.
De broadcast functie van google assistent werkt niet, hij geeft een melding dat er geen andere apparaten te vinden zijn. Ik heb google assistent op de ONE, verder heb ik nog een AMP, Playbar, 2 keer play 1 en een play 5.
Volume van sonos assistent is te zacht terwijl volume van de muziek (Spotify) ruim voldoende is. Lijkt wel of de assistent zachter staat ingesteld. Als ik op volume up druk op de sonos one speaker terwijl Google praat dan gaat volume om hoog maar dan wordt het algemene volume verhoogd, als ik daarna muziek opzet dan is de muziek weer te hard. Hoe kan ik enkel volume van de sonos assistent verhogen?
Ik heb 2 X sonos one. Google assistant geïnstalleerd maar ik wil niet dat de ene speaker de andere ook beïnvloed. Ze staan namelijk in verschillende ruimtes. Als er op speaker 1 muziek staat, en ik geef een google opdracht op 2, gaat de muziek ook van 1 veranderen.
Fijn dat de Google Assistant nu werkt op de SONOS installatie. Maar kennelijk werkt deze alleen op 'services' en niet op de eigen muziekbibliotheek. En daar maak ik nou net het meest gebruik van. Gemiste kans lijkt me. Of komt die mogelijkheid nog?
Ik heb een compleet 5.1 sonos systeem bestaande uit playbar, 2x Play 1 en de sub. Daarnaast nog een play 5 gen.2 welke in een aparte kamer staat opgesteld. Kan ik in dit geval ook gebruikmaken van de Google Assistent of heb ik daar minstens één geschikt apparaat voor nodig? (Beam of One.) Of kan het wel dmv via mijn sonos app op de telefoon spraakcommando's in te geven? Graag hoor ik van jullie!
ik kan google assistent niet op mijn sonos krijgen. Krijg melding dat het in het land niet beschikbaar is. Maar kreeg mail dat je het nu kon gebruiken.....
In de media staat dat Sonos in België beschikt over Alexa en Google assistent. Toch krijg ik altijd de mededeling dat dit niet beschikbaar is in België. Is het nu beschikbaar of niet en hoe kan ik dit activeren?
Installatie gelukt. Echter alleen volume regeling via spraak. Bij de vraag om wat af te spelen geeft hij aan dat de kamer niet bereikbaar is. Hoe kan het dat volume wel te regelen is en muziek afspelen niet. Beide keer is er toch een connectie naar de kamer nodig.
Als ik via instelling naar de spraakservies ga en vervolgens google assistant aan klik, dan krijg ik de foutmelding installieprobleem, controleer je internetverbinding en probeer het later opnieuw. maar mijn internet is verbonden want alles werkt gewoon op het internet. Dus mijn vraag is hoe krijg ik mijn google asst werkend op mijn sonos play one ik hoor graag van U. grt Rob b
Hi, I just recently installed google assistant on my Sonos one speaker. I works just perfectly most of the time. Just now I started playing some music on my speacker via the Sonos app. After that I asked Google to switch to another song. It would say: "Ok, here's a playlist by the Beatles" and then it says right after: "It looks like the bedroom (the room) is not available right now" How do I fix this?
Ik heb net een Sonos One gekocht en tijdens het installeren kom ik er achter dat de spraak besturing niet werkt in het Nederlands. Dit wordt voor de aanschaf nergens vermeld! Is dit binnenkort beschikbaar? Zo niet, dan gaat hij weer mooi retour!
Hallo, ik ben een Newbie hier. Vorige week heb ik een Sonos surround systeem gekocht bestaande uit Playbar, Sub en 2 x One als surround. Nu ben ik wat dingen aan het proberen om de app eigen te maken. De spraakservices heb ik gestart en na verificatie van mijn account kreeg ik de mededeling dat er een installatieprobleem is en er staat: controleer je internetverbinding en probeer het later opnieuw. Uiteraard is met mijn wifi en internet niets aan de hand. Wie weet wat er hier fout gaat?
Volgens verschillende media bronnen zal google home 24 oktober gelanceerd worden in het Nederlands. zie: https://www.rtlz.nl/tech/artikel/4443936/google-home-nederland-speakers-koop-speaker-assistent Betekend dit dat we vanaf dan ook voice contol op de sonos kunnen installeren?
Het zal mij benieuwen wanneer we ooit eens iets tegen de Sonos One kunnen zeggen en wat er dan als antwoord komt. Wat gaat het worden Amazon Alexa of Google Home of kan ik het gewoon beter op Siri houden, die zit immers op mijn Apple telefoon en iPad. Natuurlijk weet ik wel dat het eerst getest moet worden anders krijg je dezelfde ellende als met Sonos en Airplay dat werkt ook niet goed, moet je eerst je goed ingestelde systeem loskoppelen om het te laten werken. En daarna kan je alles weer opnieuw instellen om het geluid weer goed te krijgen als dat ook zo met de toegezegde spraak gaat kan je misschien beter zeggen Sonos houd je kop (voordat er iets verkeerd uitkomt). Alleen is dat natuurlijk wel afwachten en er is ook nergens iets over te vinden en het ding zegt zelfs niet eens "nog even geduld a.u.b." Dit plaats ik maar onder "Leven met Sonos" en dan onder Alles over Sonos al zou het natuurlijk ook op de plek "Welkom" en aankondigingen bijna (aan)gepast geplaatst kunne
Hallo mensen, Met de aankondiging dat Google Assistent ondersteund wordt binnen Nederland (en dat inmiddels uitgerold is), vroeg ik mij af wanneer ik deze ondersteuning op mijn Sonos One kan verwachten? Hoor graag van jullie!
Hallo Sonos people, ik heb vanmiddag een Sonos 1 gekocht en geïnstalleerd en ge-update . Nu heb ik heerlijk muziek zitten luisteren.. maar vraag me ...waarom gaat microfoonlampje niet branden als ik er op tik? Heeft dit te maken omdat dit nog niet in Nederland beschikbaar is?
Heeft iemand enig idee wanneer de Amazon Alexa of Google assistant in Nederland beschikbaar zullen zijn?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.