Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Hallo, Ik ben nieuw op het Sonos forum, eigenlijk ben ik een nieuwe Sonos gebruiker. In niet Corona tijden ben ik in mijn vrije tijd dj. Hierbij gebruik ik enkel Pioneer met actieve speakers van qsc. Mijn Home Cinema is een verjaarde Bose. Aangezien ik graag binnen enkele jaren een nieuw huis zou zetten met een mooie en goede multiroom geluid systeem had ik mijn ogen laten vallen op de strakke plafond speakers van Sonos. Omdat ik Sonos niet kende en mijn huidige Bluetooth speaker naar de jachtvelden was, dacht ik een Sonos move aan te kopen. Ik ben fan van het gebruiksgemak van die speaker. Als hij op WiFi zit kan ik hem zelfs via mijn domoticasysteem bedienen. Maar als ik overschakel nadat Bluetooth, lukt dit vrijwel nooit direct 😕 laatst heb ik op de iPhone alles moeten verwijderen vooraleer ik terug kon verbinden met de move… speaker werkt binnen, lampje wit… speaker mee naar buiten, overschakelen naar Bluetooth, lampje blauw en toch kan er geen verbinding gemaakt worden. iPhone he
Of het zo moest zijn….. Vorige week een Sonos Move aangeschaft wat niet te koppelen bleek met de soundbar. Heeft vanmorgen de soundbar (7 jr oud) het begeven denk. Geeft geen geluid meer.Welke Sonos soundbar adviseren jullie om aan de Samsung QLed (QE55Q83 T ) te koppelen en waar we dan ook de Move aan kunnen koppelen? Bedankt voor jullie advies
Hoi, Mijn Roam krijg ik via wifi gekoppeld en geeft mooi geluid. Buitenshuis, op Bluetooth werkt hij niet. Hij koppelt aan mijn telefoon via Bluetooth, het geluid van mn telefoon staat aan, maar er komt geen muziek uit de Roam. Wat moet ik doen?
Hallo, Afgelopen week een nieuwe Sonos Move toegevoegd aan het bestaande Sonos systeem. Soms doet de Move het goed, soms doet de Move het erg slecht. De muziek klinkt dan robotachtig en er zit een duidelijk kraakgeluid in. Het lijkt net alsof er een draadje loszit in de Move, maar dat kan ik haast niet voorstellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.GroetenBart
Afgelopen week de Sonos Move ontvangen. Onze bedoeling was om muziek en programma's welke we via de TV programma's luisteren en kijken met de Move te koppelen zodat we dit buiten kunnen luisteren. We hebben een Samsung QLED Tv met Samsung soundbar. We proberen nu al dagen om de Move te koppelen met de Tv maar ons lukt het niet. De Move is wel verbonden met ons Wifi en met bluetooth met de telefoon dus besturen via de telefoon van muziek gaat wel, maar we willen m aan de TV verbinden. Iemand die ons (in Jip en Janneke-taal graag) kan uitleggen oe we dit moeten doen?? Bedankt alvast, Groeten van Monica en Hans
Ik heb wat problemen met mijn Roam. Als ik de speaker (in standby) op de draadloze oplader zet, laad ie heel langzaam op tot 100%. Maar op een gegeven moment lijkt ie zonder dat er gebruik van gemaakt wordt, toch leeg te lopen. Ik moet hem dan even uit en aanzetten en het opladen begint weer. Is het geen druppel laadsysteem? Is mijn issue een normaal iets?
Ik heb diverse sonos producten waaronder een Move.Ik heb een 2e Move gekocht en deze meegenomen naar mijn vakantieadres.Ik wil hem nu puur gebruiken via bluetooth maar verbinding maken lukt niet.Ik denk persoonlijk omdat een 1e installatie niet is gedaan, hetgeen normaal via wifi gebeurt.Maar ik heb hier dus geen wifi.Hoe kan ik hem nu toch via BT verbonden krijgen?Hij knippert na aanzetten groen.De bt-wifi omschakelknop indrukken zou normaal gesproken de move zichtbaar moeten maken op je andere bt apparaat maar helaas. Alvast dank voor het meedenken.
Hallo iedereen,Sinds een week ben ik in het bezit van 2x de Sonos Roam, allebei voorzien van originele draadloze opladers.Regelmatig laden de Roams niet op.Je ziet dan niet het icoontje met het bliksempje dat aangeeft dat hij oplaad en het percentage neemt ook niet verder toe.Ze hebben hier beiden last van.Ik lees vaak dat het stekkerblokje niet krachtig genoeg is maar ik gebruik voor beiden de originele draadloze oplader met het bijgeleverde stekkerblokje.Wat zou dit kunnen zijn?Mvg,Tim Ferdinandus
Sinds kort een Sonos Roam aangeschaft en toegevoegd aan mijn systeem thuis. Het probleem is dat de Sonos Roam vaak stopt met afspelen wanneer verbonden met WiFi netwerk thuis. De Sonos Roam verschijnt dan ook als “offline” in mijn Sonos app. Nochtans branden beide witte lichtjes op de Sonos Roam.Het enige wat helpt is volledig uitschakelen en terug aanzetten.Toch niet echt iets wat ik van Sonos kwaliteit zou verwachten?
Hoi, ik heb 2 Roams als stereopaar. Ik heb de bespaarfunctie aan staan, dus als ze niet gebruikt worden, dan gaan ze uit. Nu merk ik dat een van de 2 Roams snel leegloopt, terwijl de ander voldoende accu houdt. Ik laad ze allebei op tot 100% en dan is na een weekje de linker Roam helemaal leeg en de rechter Roam nog op 60% (ze worden niet enorm veel gebruikt, dus staan vrijwel de hele week uit). Enig idee wat het kan zijn?
Vorig jaar april een Roam met draadloze oplader gekocht. Twee weken terug bleek dat deze niets meer deed. Geprobeerd op te lader met diverse snoeren en opladers maar nets werkte.Nadat ik de speaker heb omgeruild bij de mediamarkt heb ik hem opgeladen met een losse oplader. Dit was niet bij mij thuis waar hij normaal gesproken is maar op m'n werk. Er ging een lampje branden dus ik had het idee dat het goed was. Uurtje later nar huis gegaan en de speaker thuis op de draadloze charger gezet. Op dat moment geen lampje maar ook geen tijd om te kijken hoe dit kwam. Dag later geprobeerd om hem in te leren maar nu geeft deze speaker ook geen sjoege… Nu weer aan een laadsnoer gelegd maar hij doet weer helemaal niets meer. Als ik het snoer gebruik op mijn telefoon kan ik met accubattery pro zin dat ik laad met 5volt en 889mA maar op de Roam doet ie nog steeds niets, ligt er nu 5 uur aan maar nog steeds niets. Kan een defecte draadloze charger veroorzaken dat de Roam stuk gaat?!?
Sinds een paar weken heb ik problemen mat mijn Sonos Roam. Ik gebruik hem als ik ga vissen maar de laatste 3x valt de speaker na een half uurtje uit met een hoop krasserig geluid. Uitzetten resulteert in het niet meer aan kunnen zetten. De Roam lijkt compleet bevroren, geen enkel knopje brengt hem terug tot leven. Gisteravond kwam de speaker ineens na een uur weer uit zichzelf tot leven en begon spontaan weer af te spelen. Het lijkt er op dat er iets met de software aan de hand is. Iemand die dit probleem herkent?Is de software/firmware opnieuw te installeren?
Hi! Ik krijg de volgende melding in de app na het opnieuw toevoegen van de Sonos One: Je Sonos One is toegevoegd, maar verschijnt mogelijk niet in het tabblad systeem. Haal in dat geval de stekker uit het stopcontact en stop hem er dan weer in om het installeren vanaf het tabblad systeem af te ronden. Dit werkt echter niet en de speaker verschijnt niet in het systeem. De speaker heeft tot vandaag altijd gewerkt in combinatie met een andere Sonos One en Beam.
Ik heb sinds kort de ROAM SL maar wat ik ook doe ik krijg hem niet gekoppeldaan mijn PC of Telefoon. WAT DOE IK FOUT OF IS HET APPARAAT NIET GOED.Hij is wel toegevoegd aan mijn account bij SONOSPlease help me !!!
Beste,Het witte lampje blijft knipperen en maakt geen contact met het netwerk. Heb WiFi al meerdere keren opnieuw opgestart, de Sonos van netstroom verwijderd en alle andere tips van internet geprobeerd. Een reset lukt ook niet, het lampje blijft wit knipperen. Wat nu?
Er komt geen geluid uit mijn roam, wel te zien in mijn app verbonden met de one , kan die zelfs aan en uit doen met de roam maar geen muziek te krijgen uit roam , alles al geprobeerd
Het lijkt er op dat ik zo dom ben geweest om een Sonos Roam te kopen. Hij stuurt mij namelijk naar de S2 app die ik niet kan gebruiken! Hoe dit op te lossen?Het kan toch niet zo zijn dat bij het kopen een klein nieuw speakertje je oude systemen onbruikbaar worden. bij voorbaat dank,Guido
Krijg steeds deze melding. Gebruik Sonos 2 app. Ook op 2.4 GHz zelfde melding. Ben er klaar mee, niks plug & play. Iemand tips?
Ik heb een sonoro platinum BT platenspeler. Ik had het voor elkaar om hem op de roam aan te sluiten en vervolgens te streamen naar de sonos one speakers.op de één of andere manier stopte de verbinding ermee en krijg ik de platenspeler niet meer op de roam aangesloten.ook niet na resetten van de Bluetooth functie op beide apparaten. Heeft iemand nog een idee hoe ik het weer werkend krijg?
Beste,Sinds kort heb ik problemen met het groeperen van mijn Roam met mijn andere speakers. Ik kan ze groeperen in de app maar er komt geluid uit slecht één van de twee en dus niet meer uit beide. Heb beide al gereset naar de fabrieksinstellingen maar dit hielp niet. Iemand suggesties of weet waar het probleem zich kan bevinden? Het is enkel de Roam die een probleem vormt, alle andere speakers kan ik nog steeds onderling groeperen met elkaar.Alvast bedankt!
Hoi, ik heb al een Five in de woonkamer en een One SL in de badkamer. Ik zou nu een Roam in de slaapkamer willen laten meespelen en deze af en toe mee buiten nemen. Heeft er iemand een idee wat er met de batterij gebeurt indien de Roam permanent op de lader staat?
Hi, mijn Sonos Move gekocht in 2020 blijft vastlopen. Ik moet de powerknop dan 20 seconden inhouden om uit te schakelen.ook als jij niet in gebruik is en op de lader staat loopt hij vast.. Heb hem terug gezet naar fabrieksinstellingen maar ook dit heeft niet geholpen aangezien die nu al vastloopt bij het doen van de update. Toen ik hem net had waren er ook al problemen, toen liep die vast tijdens het afspelen van muziek (alsof een cd overslaat bij het afspelen van de bass).Iemand een idee wat dit is en hoe dit op te lossen is? Of heb ik gewoon een slechte Move ontvangen...
ik heb een roam gekocht op schiphol , maar ik kan deze niet op Bluetooth gebruiken omdat ik deze moet registreren, nou heb ik wifi maar voor mijn roam is het een gesloten netwerk en kan ik deze niet toevoegen ? hoe kan ik dit oplossen wel wifi maar een gesloten netwerk waar ik de ssid codes niet van weet
Roam stopte spontaan met muziek en gaf continu een hard tikkend geluid dat niet uit te schakelen was . Geen idee wat hier de oorzaak van is. Gebeurde spontaan. Werkt nu wel alleen uitschakelen is een probleem
Sonos Roam, Ik heb de Sonos Roam net binnen, bezit al meerdere Sonos apparaten en wilde via de app mijn Roam toevoegen aan mijn andere speakers. Maar op de een of andere manier ziet de app de Sonos Roam niet. De Roam is nu wel via bluetooth verbonden en ik kan wel Spotify afspelen, maar ondanks dat Sonos App nu wel ziet dat er een Roam bijgekomen is, kan ik geen muziek via de Sonos app afspelen, want de optie is “greyed out” Enig idee wat ik fout doe. Het lichtje op de Sonos wordt ook niet groen maar blijft wit. Alvast bedankt! Gr. Gijs
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.