Sonos Move koppelen met welke Sonos soundbar en Samsung TV.

  • 4 August 2022
  • 7 reacties
  • 1374 Bekeken

Of het zo moest zijn…..  Vorige week een Sonos Move aangeschaft wat niet te koppelen bleek met de soundbar. Heeft vanmorgen de soundbar (7 jr oud) het begeven denk. Geeft geen geluid meer.

Welke Sonos soundbar adviseren jullie om aan de Samsung QLed (QE55Q83 T ) te koppelen en waar we dan ook de Move aan kunnen koppelen?

 

Bedankt voor jullie advies


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat wil je precies bereiken met de move? Je kunt alleen een surroundset koppelen aan een soundbar. 
Je kunt de move wel in een aparte “kamer”, zoals Sonos dat noemt, plaatsen, maar dat zal een vertraging opleveren in het tv geluid via de Move. 
Vwb de problemen met de soundbar zou ik toch eens bellen met Sonos. Wellicht heb je door het proberen iets verkeerd ingesteld. 

Reputatie 7

Ik heb zelf een Beam (gen1) bij een 65” TV. Wat mij betreft zou bij een 55” een Beam (nu ligt de gen 2 in de winkel) dus best kunnen. Anders de Arc, maar die is niet goedkoop.

Voor waar het het “koppelen” van de Move aan de soundbar betreft: dit is in principe mogelijk, maar daarbij is het wel de vraag wat je ervan verwacht. De Move kan wel worden “gegroepeerd” met de soundbar maar niet als surroundspeaker dienen. Bij TV-geluid zal de Move bovendien een vertraging in het geluid hebben van 75ms, die Sonos nodig heeft voor het bufferen. Bij muziek uit Sonos bronnen (Spotify bijvoorbeeld) zorgt het systeem ervoor dat het geluid in sync is.

Okay… duidelijk. De Move is dus helemaal niet gemaakt om te kunnen koppelen met speakers. (geluids vertraging bijv) Dank daarvoor.

Dan gaan we dus gewoon kijken naar een andere soundbar en wat u aangeeft bijv de Beam. En vergeten we de Move in dit verhaal.

Kunnen er dan in een later tijdstip bijv nog andere speakers aan bijv de Beam gekoppeld worden om zo een surround te krijgen tzt.

 

Reputatie 7
Badge +3

De move kan altijd meedoen voor muziek. Je koppelt dan 2 Sonos “kamers” met elkaar en die spelen dan samen. 
De vaste speakers van Sonos kunnen gewoon als surround gekoppeld worden aan de soundbar. Je zult er dan altijd wel 2 moeten hebben. 
 

Niet eerst even met Sonos gebeld om te zien wat er met je soundbar aan de hand kan zijn? Kleine moeite toch.

@Erooij  De soundbar is van Samsung. Geen idee hoe lang die dingen mee gaan, deze aangeschaft in 2015. Oh sorry, ik zag dat ik het in mn vraag er niet bij vermeld had dat de soundbar geen Sonos maar Samsung was.

Reputatie 7

Klopt. De Move groeperen met de Sonos soundbar kan, en met muziek werkt dat prima. Alleen met geluid dat van de TV afkomstig is iets minder. Als de Move ver genoeg weg staat van de TV dan merk je dat niet - ik heb zo een One in de keuken staan.

Bij mijn Beam heb ik ook twee One (SL’s) als surrounds en een Sub voor de bas.

Dank jullie wel voor de hulp, we gaan alle mogelijkheden bestuderen :)