Vraag

Bluetooth Move

  • 28 July 2022
  • 3 reacties
  • 62 Bekeken

Ik heb diverse sonos producten waaronder een Move.

Ik heb een 2e Move gekocht en deze meegenomen naar mijn vakantieadres.

Ik wil hem nu puur gebruiken via bluetooth maar verbinding maken lukt niet.

Ik denk persoonlijk omdat een 1e installatie niet is gedaan, hetgeen normaal via wifi gebeurt.

Maar ik heb hier dus geen wifi.

Hoe kan ik hem nu toch via BT verbonden krijgen?

Hij knippert na aanzetten groen.

De bt-wifi omschakelknop indrukken zou normaal gesproken de move zichtbaar moeten maken op je andere bt apparaat maar helaas.

 

Alvast dank voor het meedenken.


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Het is dus precies wat je aangeeft. Je zult eerst de initiële setup via WiFi gedaan moeten hebben alvorens je hem via Bluetooth kunt gebruiken. 

Dank voor de reactie.

 

Wel erg vreemd; je koopt een speaker geschikt voor bluetooth, maar kunt hem niet gebruiken als je geen wifi hebt.

M.i. een fout in de software.

 

Jammer, maar ik kan hem dus niet gebruiken hier.

Tenzij.....als ik mijn telefoon als hotspot instel.…

Ga ik straks een proberen

Reputatie 7

Je kunt de Move en de Roam als bluetooth-speakers zien. Voor Sonos lijken ze echter meer wifi-speakers te zijn met een bluetooth-mogelijkheid - wifi-speakers die ook nog eens deel kunnen uitmaken van een multiroom systeem. In zoverre zou er dus geen fout in de software zijn, maar een bewuste (wellicht noodzakelijke) keuze.

Je hotspot-idee zou kunnen werken. Je moet dan echter wel nog een tweede telefoon hebben om het systeem te bedienen. Het handigste is om, indien mogelijk, de hotspot te voorzien van je wifi SSID en wachtwoord dat je ook thuis gebruikt.