Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Ik heb twee gepairde Play 5 speakers (oud systeem) die met een netwerkkabel verbonden zijn met de router.Dat heb ik gedaan omdat ik voortdurend storingen had met de draadloze optie.Sinds ik de speakers bedraad gebruik, werkt alles prima.Verder heb ik een Sonos Boost.Ik vraag mij af of de Boost nu niet weg kan.En zo ja, hoe moet ik mijn Play 5 speakers dan instellen?
Hallo,Ik heb 4 bedrade B&W am1 speakers aangesloten op een sonos amp die ik enkel gebruik om muziek af te spelen dus geen aansluiting op tv. Ik heb aan actieve subwoofer B&W asw610 aangesloten maar die maakt eigenlijk alleen maar een zoemend geluid zelfs als er geen muziek speelt. Ik heb de crossover van de sub zelf en in de app van sonos op 80 gezet en beide verbonden via de sub uitgang op de sonos amp enerzijds en de lijningangen (rood, witte kabel) op de sub anderzijds.Ik las ergens dat een sub van een ander merk dan sonos niet werkt bij een sonos amp als daar 4 speakers zijn op aangesloten. Klopt dat ? Zo niet wat doe ik verkeerd ?MvgGregory
Ik had nog een email adres van Sonos die onderstaande mail had gestuurd,maar de mail kwam terug (mail adres niet meer in gebruik).Ik denk dat ik het niet hoef te vertalen en hoop dat iemand mij kan helpen, want ik ben ten einde raad en dat ben ik niet gauw: I've spent almost the entire weekend on getting my sonos system ging again.Saturday morning I had some kind of Wifi/internet network breakdown, resulting in almost all my systems jumping in fail mode, including my Sonos system.After I got router and access points up and running again, I have spent 1,5 days on trying to fix the Sonos system, without success. I tried all tips and tricks shared on the community, including resetting devices we ith and without using ethernet cables to get speakers on baord again. Some worked, others not. I have a 5.1 system with an Arc, 2 play 3's and a sub.Furthermore, I have a playbar, 4 play 's and a roam.I have tried to install the Boost many times in different ways.I'm disappointed and frustrated.I'
Goedemiddag, Ik ervaar problemen met Tuneplay. Ik heb een Arc, Sub en een Ceiling set in mijn woonkamer en wanneer Tuneplay gebruik met enkel de Arc en de Sub werkt het goed maar zodra ik de Ceiling set in de app bij de Arc en de Sub voeg en dan Tuneplay wil gebruiken geeft hij aan “speaker niet gevonden”. De ceiling set werkt wel gewoon afzonderlijk van de Arc en Sub. Iemand een idee wat hier mis gaat?
hoihoiIk ben op een doos vinyl platen gestoten met het opruimen van men kelder.Graag wil ik ze nog eens afspelen. Lukt dit met een sonos play 1 en een One sl?Wat heb ik buiten een platendraaier met ingebouwde versterker nog nodig? Keep it simple please :-)bedankt alvast
Kun je op een Sonos port meerdere apparaten aansluiten?
Beste forumleden, In mijn opstelling heb ik één Connect die ik alleen gebruik als koppeling van platenspeler naar het systeem. Eénrichtingsverkeer dus. Dat werkt prima.Nu lukt het mij niet deze Connect te verwijderen uit ‘Kamers’. Omdat ook anderen muziek afspelen wordt deze ‘Kamer’ weleens tevergeefs geselecteerd als afspeelunit.Hoe kan ik deze connect duiden alleen als bron? Ik ben benieuwd, Rob
Mijn tv ontvanger zit met een 3.5 mm aangesloten op de lijningang van mijn Sonos Connect, en deze geeft vervolgens het geluid op twee play 1 speakers. Dit werkt al jaren feilloos, maar daar kwam vanavond plots een eind aan.zou iemand mij kunnen verklaren wat er aan de hand kan zijn, en mij misschien op weg kunnen helpen om een opnieuw te installeren?
Dit onderwerp komt regelmatig voor, maar de oplossingen werken bij mij niet. Ik heb een Beam, 2x play 1 en de play 5. Op deze laatste wil ik mijn draaitafel aansluiten met de ARC-Y kabel zoals op de sonsos site besproken. Ik krijg echter een erg zacht geluid. Instellingen gecheckt, opnieuw geïnstalleerd, niets werkt. De draaitafel heeft geen voorversterker, maar zou ook niet nodig zijn icm de play 5. Iemand ideeën. Zit al een aantal uren hiermee in mijn maag.
Ik heb tweedehands een Sonos Connect AMP gekocht. Ik wil daarmee via mijn telefoon muziek van Spotify streamen naar dit apparaat waarop ik 2 luidsprekers heb aangesloten met luidsprekerkabels.Ik heb luidsprekers aangesloten en de Sonos Connect AMP aangezet en een wit led lampje begint te knipperen. Ook heb ik de Sonos app geïnstalleerd.Bij installatie krijg ik op de app de melding “Selecteer je product” en als ik daarop druk dan gaat mijn app zoeken naar dit product ( Sonos Connect AMP) maar kan hij hem niet vinden.Kan iemand mij vertellel wat ik fout doe en hoe ik deze wel kan verbinden met de app ?
Ik heb me suf gezocht maar kan het niet vinden. Elke keer is er een variatie, icm BEAM of 2de AMP etcMijn vraag met specificaties:Werkt de subwoofer van een ander merk dan SONOS met de AMP in de volgende opstelling:Sonos AMP met 3rd party front speakers SONOS ikea surroundspeakers & geactiveerd aansluiting via TV eARC Op dit moment geeft sonos 5.1 weer bij afspelen Aansluiten alternatieve subwoofer via LFEIk lees veel over een extra AMP voor de achterspeakers (niet mijn geval) of dat een sub wel werkt (maar niet in surround opstelling)In het kort wil ik TV kijken met “surround ondersteunende films” waarbij de amp voorgeluid geeft, de surround speakers surround geluid (dit werkt allemaal top) maar dan met een subwoofer van een andere fabrikant (die dus werkt in surround en niet alleen in stereo).Ik lees ook dat SONOS een update heeft uitgebracht die te maken heeft met de AMP en het wel/niet werken van een 3rd party subwoofer. Informatie van 2/3 jaar geleden hoeft dus niet nu te ge
Mijn Sonos systeem bevat de volgende componenten:soundbar (bedraad internet) stereopaar play3, gebruik ik icm met de soundbar en de tv (wifi) stereopaar play1 in de keuken (wifi) enkele play3 die op verschillende plekken in en om huis gebruikt wordt (wifi)In de winter gebruik ik geen WiFi versterkers en dan functioneert mijn Sonos systeem perfect en vallen er nooit speakers uit. Het internet / wifi binnenshuis is erg sterk. Om in de zomer ook buiten goede WiFi te hebben, plaats ik WiFi versterkers. Ik heb dan binnen en buiten prima WiFi, maar binnen vallen dan telkens sonos speakers uit, of stereo paren vallen uiteen. Ik moet ze dan opnieuw aanmelden en koppelen, wat even goed gaat, maar al vrij snel doet het probleem zich opnieuw voor. Mijn vraag is of een Boost bovenstaande problemen verhelpt. Ik zou dan een Boost midden tussen de verschillende speakers willen plaatsen en deze via WiFi, dus niet bedraad willen aansluiten. Als een Boost niet helpt, wat is dan een goede oplossing voor
Hallo,Ik verving een oude SONOS AMP door een nieuwe via het upgrade tegoed. Ik kan de AMP perfect installeren maar kan hem bijvoorbeeld daags nadien niet meer terugvinden op mijn SONOS systeem. Ik heb al een keer voorgehad dat hij wegviel terwijl ik er naar aan het luisteren was. Dit probleem doet zich ondertussen al 2 weken voor. Ik verplaatste het toestel reeds zonder dat dit probleem opgelost geraakte.De enige manier om hem terug te starten is hem herinstalleren. Ik vermoed dat er een productiefout zit in mijn toestel. Er is zeker geen netwerkprobleem want in de naastliggende kamer waar ik 2 SONOS 5 luidsprekers heb staan blijft alles perfect werken.
Ik heb van iemand een Sonos Boost overgenomen die niet gebruikt is. De handleiding erbij gepakt en aangesloten. Bij het plaatsen van de voeding gebeurde er niks. Het lampje op de boost gaat niet aan en op mijn router zie ik de netwerkpoort ook niet opbranden. Dus dit lijkt op een defect. Gelukkig heb ik wel het aankoopbewijs erbij gekregen, die is van september 2021. Dus dit valt mijn inziens dan nog binnen de garantie, ondanks dat ik het product niet zelf nieuw gekocht heb. Klopt mijn aanname en waar kan ik dit bij Sonos aanmelden?
Hallo,Ik ben in het bezit van 1 play5, 2x play1 en een connect.. Nu wil ik mijn oude draaitafel zonder voorversterker afspelen via mijn sonos installatie.volgens velen zou ik een voorversterker tussen de draaitafel en de connect moeten aansluiten en dan zou dit mogelijk moeten zijn. Dit heb ik geprobeerd en ja, ik kan de draaitafel gebruiken maar ik moet het volume van de sonos installatie op max zetten wil ik een aanvaardbaar geluid produceren met het gevolg dat wanneer ik het afspelen van de draaitafel verwissel met het streamen via bv. spotify het geluid natuurlijk loeihard is en ik snel het volume moet terug zetten op een aanvaardbaar niveau. Weet iemand hier een oplossing voor.
MIjn lampje van de Sonos connect gen 1 brandt niet meer , terwijl de ethernet lampjes aan de achterkant wel branden. Ik kan ook geen verbinding meer krijgen.ik heb al meerder malen de stekker eruit gehaald.Kan iemand mij helpen wat ik moet doen
Hallo, mijn Sonos Connect is uitgevallen en het lampje brandt niet meer. Resetten lukt niet, alleen de lampjes achterop branden. Is er nog hoop? (Ik gebruik hem om mijn platenspeler aan mijn Sonos-systeem te koppelen) hoor het graag. Hein
Sinds enkele weken blijf ik het alarm krijgen als ik NPO2 als wekker heb ingesteld. Herhaaldelijk opnieuw ingesteld, via tune in maar ook anders. Gekke is dat ik s avonds ook via Spotify een playlist speel in de slaapkamer, ingesteld op alarm, en deze heeft geen problemen. Het is op dezelfde plekken in huis, jaren goed gegaan en 1 sonos station staat naast m’n router dus aan de verbinding kan het niet liggen. Als ik zie hoe vaak deze vraag terug komt, moet het een sonos probleem zijn en ik ben dringend op zoek naar een oplossing. Nogmaals, het ging jaren goed!
Ik hgeb een Soundbar en Port aangesloten op het netwerk (bedraad). Soundbar werkt wel maar de Port krijg ik met geen mogelijklheid aangersloten (gebruik ik om mijn draaitafel en geluidsinstalatie aan te sturen)
Ik heb een Sonos Connect AMP en soundbar, hierop zijn mijn ingebouwde Artsound speakers aangesloten. Ik wens nu een platenspeler aanschaffen en deze draadloos laten afspelen op mijn ingebouwde speakers. Draadloos aangezien de platenspeler op een afstand zal geplaatst worden….Kan dit?
Beste Lezer, Ik bezit een Sony hifi set LSA Ilink met daarop aan gesloten Keff luidsprekers. Het systeem is van 1999. Sinds deze week ondersteund Ziggo de analoge radio niet meer. Via de port probeer ik digitale radio te krijgen, maar krijg geen geluid. Enkel de mevrouw van Ziggo die zegt dat ze het analoge signaal niet meet ondersteunen. Ik heb de port via analoog in en out aangesloten, maar het lijkt erop dat het systeem dit via de receveir niet leest. Wat doe ik fout?
Ik wil mijn Sonos Port instellen op Dual mono maar ik heb de optie niet in de instellingen. Wanneer ik bij mijn Sonos Amp kijk dan staat de mogelijkheid er wel bij. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?Aangezien ik ook nog een aantal oudere Sonos componenten heb gebruik ik de S1 app.
muziek valt weg op sonos en sonos box valt regelmatig weg in multiroomdiagnostische nummer 363144324
Ik wil de platenspeler van Sonos aankopen maar weet niet zo goed welke van de 2, de project t1 of de project debut carbon. Wat denken jullie?
Hoe weet ik of de conect al een keer gebruikt is voor de upgrade ik heb deze overgenomen.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.