Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hoi,Sinds lange tijd ben ik in het bezit van een Sonos Play:1. Altijd heeft deze gewerkt op het wifinetwerk. Sinds kort heb ik het wifinetwerk uitgebreid met 3 TP-Link Deco apparaten. Ook daarna heeft de Sonos altijd nog gewerkt. Het enige was dat ik niet altijd het apparaat in de app kon vinden, omdat ik dan met het verkeerde wifipunt was verbonden. Dat is echter niet het probleem.Afgelopen week heb ik een Sonos ERA100 aangeschaft. Echter wilde dit apparaat niet verbinden met mijn wifinetwerk. Na de router opnieuw te hebben opgestart was het probleem niet verholpen en stopte mijn Play:1 er ook mee. Nu heb ik een hele dag besteedt aan het oplossen van mijn wifiprobleem, maar het mocht niet baten. Ook heb ik al contact gehad met mijn provider, maar ook zij snappen niet wat er aan de hand is.Een bekabelde verbinding van de Play:1 rechtstreeks op mijn router leidt niet tot een verbinding. Bij bekabeling zie ik op de modem wel dat de Sonos wordt 'gezien’ door de router. Zowel de Play:1 als
Hoi, ik heb een nieuwe Sonos set met de Arc Ultra, 2 x 300 en de Sub Gen4. Muziek afspelen zou nog wat beter kunnen in mijn optiek en vandaar de vraag of het zou helpen als ik er nog een five bij kan zetten zodat met muziek de 300, five en sub samenwerken. ?
goedendag Richiee hier,ik heb een vraag over een platenspeler van sonos ik heb de soundbar en de boxen op mooie witte standaard van sonos , maar nu is het gevalik wil een platenspeler van sonos kopen ziet er leuk uit maar heb je daar ook een versterker voor nodigen verkoopt sonos die ook hoop op een reactie dank je wel
Via de Sonos website zie ik dat er wel eens een sonos five refurbished wordt aangeboden. Weet iemand of dit met regelmaat is en zou je refurbished aanraden?
Hallo allemaal,ik had mijn routernaam veranderd en daarna kreeg ik mijn play 5 niet meer aan de praat. Hij doet alleen nog maar bedraad. Op geen enkele manier kan ik alleen via Wifi afspelen. De andere is ooit al een keer vervangen door een wifi defect. diagnosenummer is 172911989
bij het instellen van mijn Sonos 1 ( oud) blijft het lampje groen knipperen
Hallo, Ik ben nieuw hier, dus doe zachtjes met me. Ik heb 2x een speaker era 300 zwart nieuw binnen.Kan ik deze terug sturen voor wit.Of moet ik deze terug sturen en nieuwe bestellen mee
Harder zachter op mijn ERA 100 werkt niet.Als ik op een knop druk, blijft het volume gelijk, en licht het rode lampje op.Ik heb de ERA gereset, maar dit levert geen verandering op.Heeft iemand misschien hetzelfde?
In eerste instantie had ik twee ERA300's die ik kon instellen middels Trueplay. Onlangs een Beam gen2 gekocht en daarbij de beide ERA's gekoppeld als surroundluidsprekers. Nu wil ik de set optimaliseren middels Trueplay maar deze wordt niet meer in de app weergegeven. Ook als ik de ERA's loskoppel wordt deze optie niet benoemd bij de Beam. Het zou toch mogelijk moeten zijn om de set als zodanig middels Trueplay te kunnen verbeteren?Als ik de omschrijving lees staat "ga naar systeem", en onder "geluid" staat Trueplay. Maar bij mij dus niet. Iemand een idee? Groeten,Roy
Radio luisteren via TuneIn of Sonos Radio Play:1 werkt nauwelijks: Af en toe paar flarden muziek.Als het al werkt, dan worden vaak stukken herhaald … Ligt dit ook aan de 'vernieuwde” Sonos App?
Hoi ik heb een vraagje over de Sonos are 300, Kan deze Sonos draadloos gebruikt worden zonder stroomkabels ? Zo ja hoe kan ik dat instellen ?
Hoe kan een JBL platenspeler correct speelbaar aangesloten worden op mijn bestaand sonos netwerk met een playbar en een roam?Lukt het met 1 van deze 2 speakers of is er een andere speaker nodig en een ander hulpmiddel zoals een port of iets anders?
Ik heb een koppeling tussen een Era100 en een Play:1 maar het geluid op de play:1 valt steeds weg. Komt af en toe terug maar vaker geen geluid als wel. Beide devices hebben de laatste updates.Enig idee iemand?
Dag allemaal, sinds enkele weken heb ik een Sonos Arc Ultra in mijn bezit in combinatie met twee Era’s 300. Deze setup is aangesloten op mijn Samsung tv S95C 65 inch. Hiermee hoopte ik Dolby Atmos te kunnen afspelen. maar nu blijkt dat ik in de instellingen van mijn tv de functie Dolby Atmos niet kan aanduiden. Volgende vermelding komt er steeds op: ‘Deze functie is niet beschikbaar’de Arc Ultra is aangesloten op de eArc HDMI poort van de tv met de bijgeleverde HDMI kabel van Sonos. Ik snap niet wat het probleem is. Kan iemand mij uit de nood helpen? Alvast bedankt!
Vorige week donderdag een one Sl opgestuurd naar sonos wegens een defect. Na telefonisch contact hadden ze me beloofd een nieuwe op te sturen! Maandag heb ik een track & trace gekregen van DHL + een mail van SONOS dat ze de zending hebben verzonden. nu contact gehad met DHL en die zeggen dat SONOS nog niets verzonden heeft.daarna contact opgenomen met SONOS en daar krijg ik ook geen duidelijk antwoord van?… wat moet ik doen want ik zit nu wel zonder speaker en ik verlies stilaan de hoop…
Na verhuis met bestaande netwerk werkten de play 1 en play 5 zonder probleem maar sedert kort veranderd van provider en ik kan niets meer connecteren. Ik heb reeds de help argumenten uitgeprobeerd maar ik kan in instellingen “vergeet het netwerk” gewoon niet vinden. Naast de mobiele app heb ik ook de controller 11.2.3.op MacBook maar daar wordt gewoon verwezen naar de faq van sonos en geraak ik geen stap verder. Kan er iemand mij hiermee verder helpen. Datgene wat voordien perfect werkte kan ik toch onmogelijk vernieuwen omdat er niet meer kan geconnecteerd worden…..HELP
IK heb de Arc ultra voor de Samsung tv staan. De bovenkant van de Arc zit voor de onderrandvan de tv. Is het dan toch de bedoeling dat de tv 10 cm hoger wordt geplaatst. Ik lees daarverschillende stukjes over. Kan iemand daar iets meer over zeggen?
Hallo,Zijn er meer problemen met haperingen bij het luisteren naar NPO Radio 2?Ik heb dit probleem zowel met Sonos Radio als met myTuner Radio.Bij het luisteren naar Radio Veronica of Tidal geen problemen, dus geen problemen met verbinding.Mvg, Jos
Sinds 2016 heb ik een Playbar, 2x Play:1 en en Sub (gen1 denk ik). Nog altijd wel irritaties met het systeem. Ik wil het systeem inruilen voor een Arc Ultra 2024, 2x Era 100 en Sub 4. Ben ik dan van alle problemen af? Of gaan de irritaties gewoon door?
Na een modemwissel zonder aanpassing aan het wifi netwerk (zelfde SSID en wachtwoord) kan ik helaas geen enkele speaker meer koppelen, zowel via wifi als bekabeld rechtstreeks verbonden met het modem en zowel in de Android app als op een PC. Inmiddels alles al geprobeerd n.a.v. alle problemen en klachten die mijn mede-Sonossers ervaren hebben, maar inmiddels het punt bereikt dat 'neem contact op met Sonos’ de enige overgebleven optie lijkt te zijn. Ook dit hebben veel mensen al doorlopen.Concreet mijn vraag: Wie heeft dit daadwerkelijk gedaan en hoe heeft dat tot de oplossing geleid?Wie-o-wie, ik hoop dat jullie kunnen helpen, alvast bedankt!Geteste apparatuur voor dit probleem: Sub, Playbar, Sonos One, Sonos:1. Foutcode 1000, 1106
Goedemorgen heb een sonos play 3 gekocht via marktplaats alles gecontroleerd bij de eigenaar thuis en alles werkte. Nu kan ik deze niet koppelen aan mijn huidige sonos apparaten. Heb alle instructies van sonos maar helaas niets. wie kan me Helpen? met dank
Ik heb mijn Arc aan mijn dochter overgedaan en nu wil ik hem op mijn app verwijderen.Hoe krijg dat voor elkaar?
Ik heb thuis een sonos systeem met 1 play 5, play one en connect. Nu wil ik een nieuwe sonos one sl in de schuur 50 meter verderop installeren. De verbinding vanuit het huis naar de schuur is een straalverbinding welke in de schuur op het zelfde netwerk via een accespoint wifi ontvangt. Als ik de controller open kan ik vanuit de schuur exact hetzelfde doen en zien als in huis, dus ook de speakers in het woonhuis bedienen ect. Alle functie werken.In mijn vorige woning had ik een play 5 in de schuur, de schuur was met het netwerk verbonden via 2 lichtnetstekkers, dat werkte ook prima. Nu wil ik een speaker, de sonos sl komt zo nieuw uit de doos, in de nieuwe schuur ook activeren met het enige verschil dat het geen lichtnet maar een straalverbinding betreft.De installatie verloopt aan het begin prima, vinden in het netwerk, geluidsignaal afspelen, hij wordt gedetecteerd en dan na de melding “sonos one sl wordt toegevoegd aan je systeem”(dit duurt erg lang, m.i. langer dan een normale ins
Goedendag, op mijn werk zijn er een aantal play one speakers geïnstalleerd door een extern bedrijf. Dit bedrijf is inmiddels niet meer in beeld. Hoe kunnen we nu achterhalen wat het inlog en wachtwoord is. We kunnen nu niets aanpassen.
Hiiiik wil graag beide speakers kopen maar, kan ik een Era 300 en een five koppelen en samen muziek laten spelen?of moeten het 2 Era 300’s of 2 fives zijn?alsook hoeveel speakers kan ik maximaal koppelen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.