Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb een Sonos Play:5 (Gen 2) maar wil graag een stereopaar vormen. Lukt dat met een Sonos Five erbij? Zijn er nadelen?Dank voor de hulp.
Sinds kort wil de linker play speaker niet meer verbinden via Wifi via bekabeling gaat het wel goes, wat kan ik doen om het Wifi probleem met de speaker op te lossen?
Spotify steeds op pauze.Heb het account al opnieuw geladen , app up2date etc.Ook gekeken naar hoeveel bandbreedte het krijgt maar dit lijkt allemaal in orde.Diagnose bevestigings nummer 1054585765
Ik heb een paar sonos one speakers en sinds een paar dagen een tp link deco m 4 router. Als ik de sonos speakers wil verbinden met de router gaat alles goed tot het moment komt maak verbinding met sonos en dat doet hij dus niet. Ik heb alles al geprobeerd ook met n zonder ethernetkabel. Iemand een oplossing? Sonos is onbereikbaar
Ik heb altijd veel plezier gehad van mijn Sonos systeem. 2 x play 5 1x play 1 keuken en 1 Sonos beam. Sinds ongeveer is het ontvangst matig. Ploseling stopt een van de boxen met afspelen. Stoppen alle boxen met afspelen of gaan zomaar naar het volgende nummer. Als ik dan opnieuw wil afspelen doet hij het niet. De volgende dag kan het opeeens weer goed zijn.... Ik heb niets veranderd. WiFi signaal is goed. Ik heb ook het kanaal wel eens veranderd. Dat maakt niet uit. Ik heb ook een Sonos boost.... Wat kan ik doen???Vriendelijke groeten daan
Ook mijn geluid valt steeds een paar seconde weg. Zie dat het vaker voorkomt, maar omdat je een diagnose nummer mee kan sturen een nieuwe topic 44757876Overigens router etc. allemaal al een keer opnieuw opgestart. Andere radiozender is ook niet de oplossing ;-(
Hallo, Ik heb onlangs een paar Sonos speakers bijgekocht. Helaas valt 1 speaker (onderdeel van een stereopaar) vaker per dag even weg. Ik heb de speaker al op een andere plek gezet en geruild met andere speakers. Ook heb ik nu een andere speaker met de speaker verbonden als stereopaar. Helaas lost dit het niet op. Ook op de nieuwe plek en met het nieuwe stereopaar blijven de problemen zich voordoen. De speakers die verbonden zijn staan nog geen meter uit elkaar. Het diagnosenummer is 1247152617. Ik ben benieuwd of iemand hiermee kan helpen.Alvast bedankt voor de moeite. Met vriendelijke groet, Onno
Beste. Ik overweeg om te installeren in SONOS-boxen hier op kantoor. Momenteel staan er klassieke FM-radios, maar ik wil 1 uniform geluid over de ganse plateau van 300m². Vandaar vroeg ik mij af of SONOS hier een antwoord op biedt? En zijn we dan steeds gebonden aan een tablet of kunnen we gewoon de radio aanleggen vanaf de PC of iPhone, want nu leggen we de radio aan met de AAN-knop op het toestel, zonder dat een bijkomend toestel aan te pas komt… Uitkijkend naar jullie antwoord.
Hallo,Ik ben al lange tijd in het bezit van een sonos 3 en ben hier super blij mee.Nu heb ik met sinterklaas een Sonos one gekregen :-) He google hahahaIk heb deze vanavond geïnstalleerd en deze is niet in stereo te zetten met mijn 3 kwam ik achter.Nu zijn ze wel gegroepeerd maar ben nog niet echt blij met het geluid :-( Komt dit omdat ze allebei mono uitzenden? en kan ik beter nog een one erbij kopen en dan een set maken met 2x one en 1x 3 of misschien de one retour doen en opzoek gaan naar een tweedehandse 3? Ik kan namelijk goed begrijpen dat er iets ander geluid uit een 3 en een 1 komt en dat het hierdoor ander klinkt.Alle tips en adviezen zijn welkom, want ben nog niet helemaal blij met met toegevoegde one…Ik ben jullie erg dankbaar Mvgivo
Goedenavond, wij hebben een tweetal play 3, en een One.Als wij via Apple TV het geluid streamt via Airplay, staan alle speakers aan, maar het geluid is vreselijk bij film kijken.Hoe kan ik dit oplossen, twijfel is om een Beam te kopen, alleen zeer angstig dat dit niet beter wordt.Ik zie graag een reactie tegemoet. Gr. Marco
Hallo. Ik heb twee Flexson standaards gekocht voor de Play:1. Echter, er zitten geen schroeven bij. Weet iemand hoe ik aan deze schroeven kan komen?Met vriendelijke groeten, Robert Jan.
Mijn play3 is er plotseling mee gestopt. Er staat nog wel stroom op de kabel maar de box doet niks meer helaas. serienummer is 1110-00-0E-58-72-8E-3A-BWat te doen?
Lukt niet om een PLAY 1 verbonden te krijgen. Eerdere PLAY 1 lukte wel, de volgende niet. PLAY wordt wel herkent (MAC Adress) maar met het verbinden gaat het mis. Melding Sonos-product niet gevonden. Des te vervelender, een ander PLAY 1 lukt wel zonder problemen. WIFI is gewoon in bereik, verbinden net Lan kabel werkt ook niet. De vorige keer heb ik alle componenten gedeiinstalleerd en weer geïnstalleerd, maar voel daar nu weinig voor. Wie oh wie kan me verder helpen. Thx Hans,.
Ik krijg sinds een tijdje niet alle speakers meer te horen als ik ze in een groep zet.Ik heb een playbar + twee Play1 speakers voor de tv en verder in het huis een Play1 en twee Play3 speakers.De speakers werken los allemaal, maar als ik ze in een groep zet gaat het mis. De speakers worden allemaal wel herkend in de groep en de app geeft aan dat ze werken, maar ik hoor niet alle speakers.De 3 speakers in de rest van het huis zijn samen wel te horen, maar de tv-set (Playbar en 2 Play1) niet of ik hoor de TV-set met maximaal 1 van de andere speakers in het huis.Heeft iemand een oplossing?Ik gebruik verder de Sonos2-app en heb die op mijn mobiel en op de pc geinstalleerd.
Hoi ik heb een play 5 sinds kort in de veranda hangen. Nu klinkt hij veel minder mooi dan toen ik hem teste.Ik vermoed dat dit met kou en vocht te maken heeft.Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben bang dat het toch slecht voor de box is. Ondanks dat hij tegen vocht kan. Ik heb ook een jbl extreme daar hangen die klinkt zelfs opgeblazen. Als ik hem een paar dagen binnen heb gelegd klinkt hij weer beter. Graag hoor ik van jullie groeten Benjamin
Beste,afgelopen vrijdag is de kpn monteur geweest om nieuwe modem te installeren. De box 12.nu wil ik mijn playbar connecten maar dit blijkt onmogelijk. Elke keer bij t invoegen van het wachtwoord. “Klopt t wachtwoord niet ( ja t js goede wachtwoord ). Zo gauw ik de playbar aansluit op de ethernet kabel gaat de Sonos binnen 5 minuten aan! Kon gebeld, kunnen niks raars vinden in t systeem.. vandaar mijn vraag aan jullie’ graag verneem ik, mvg, stan
Sinds een aantal weken heb ik een Sonos One voor in de woonkamer en een Sonos One SL voor in de slaapkamer gekocht. Het installeren hiervan verliep niet bepaald soepel, maar dit is inmiddels gelukt. Helaas als ik muziek wil afspelen; haperen nummers of switcht de Sonos zomaar naar een ander nummer. Vaak al nadat het nummer pas net is begonnen. De Sonos One stond tot voor kort echt naast de router, inmiddels staat hij aan het andere eind van de woonkamer; maar beiden hetzelfde effect. En dus ook met de Sonos in de slaapkamer gebeurd hetzelfde… Ik heb zojuist een diagnose verzonden. Ik hoor graag hoe dit op te lossen is…
Dag allen,ik bezit een setup met 2 stereo setups (op het gelijkvloers) en 1 apart op het 1e verdiep. Tevens in het buitenhuis zijn er 2 aparte aanwezig. Een boost is geïnstalleerd om alles te verbinden via SonosNet.Voor onze wifi hebben we 2 spots (waarvan 1 over power connector gaat) van Linksys.Bij het gebruik vallen ze constant uit, zelfs een stereopaar dat vaak uitvalt. In de support matrix (poort 1400) tonen ze bijna allemaal altijd groen, maar de stabiliteit is ondermaats.De kanalen hebben we al opgesplitst tussen de 2 wifi spots (1 & 6) en het SonosNet (11). Hebben jullie nog enkele tips voor deze (wanhopige) gebruiker? Met vriendelijke groeten,Manu
Ik ben net verhuisd en als ik mijn Sonos one in het stopcontact stop kan de app hem niet meer vinden. Heb mijn Sonos vaker verplaats en op andere wifi’s geinstaleerd maar op een of andere manier vind hij hem hier niet meer.Verder heb ik alle stappen die op het forum staan al geporbeerd en werkt verder niks. Het rare is dat op de app, mijn account, systeem en services & voices zijn vervaagd en er dus niet op kan klikken.Zou iemand mijn hiermee kunnen helpen?
Bij het afspelen van Spotify via Sonos valt muziek regelmatig heel even weg(ca. 20 seconden).Ik heb hier een Sonos Amp(bekabeld) staan. Een Sonos One(draadloos) die er vrij kort bij in de buurt staat valt nooit weg.Diagnostische informatie - nummer 143574851(aangemaakt kort nadat muziek weg viel)Hopelijk kunnen jullie helpen
De laatste tijd hebben wij vaak last dat de onze twee play:1 speakers in de keuken stoppen met afspelen en soms nummers overslaan. De diagnose is: 11221050 Verder krijgen wij vaak de foutcode 1001 of 1002 als we bepaalde nummers aan de wachtrij willen toevoegen. Het aparte is dat de sonos soms heel lang goed werkt en daarna een tijdje vaak uitvalt. Daarnaast hebben wij de onze sonos beam aangesloten op het net, waardoor hij een Sonosnet creëert Kan iemand mij helpen met deze problemen.
Tijdens het instellen van de One SL als stereo in de Android app komt het test geluid wel,maar krijg via de vraag welke luidspreker Links/Rechts aanklikken, geen luidspreker te zienom te kiezen. Moet dus stoppen!
Ik probeer onze Play One in de Badkamer te configureren. Het geluid dat er uit komt is raar en klinkt niet goed. Als ik het met trueplay probeer te configureren blijf ik de melding krijgen dat er te veel achtergrondgeluid is, maar dit is er zeker niet. Het is muis stil voordat de (lawaaierige en irritante) testgeluiden afspelen.Het galmt natuurlijk wat in de badkamer maar daarom moet het geconfigureerd worden. Met de playbar in de woonkamer ging het configureren met trueplay wel goed, dus zou niet aan telefoon moeten liggen. Is mijn speaker misschien kapot op een of andere manier? Wat kan ik doen om het te fixen? Dank alvast!
ik kan geen verbinding maken met sonos terwijl mijn wifi perfect werkt, heb alle stappen al doorlopen. Wat moet ik doen. Als oplossing moet ik 'systeem' aanzetten, maar dat gaat niet. Alleen instellingen kan ik aanklikken
Ik heb drie stuks play 5 luidsprekers en een sub in de woonkamer. Ik vraag me af op het kwaad kan deze luidsprekers in de avond van spanning te halen en in de ochtend de spanning weer in te schakelen (via met afstandsbediening te schakelen wcd's. Dit zorgt namelijk voor minder standby energie verbruik.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.