Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik zie vanuit Spotiy (op Mac, iOS en Android) mn Play 1 boxen niet meer.
Hi,Ik ben verhuisd en probeer Sonos weer werkend te krijgen. Ik heb een Beam, een Sub, 2 One’s en een Move. Mijn Beam, Sub en Move werken naar behoren en kunnen draadloos op wifi met elkaar communiceren. Bij het toevoegen van de 2 One’s loopt het spaak. Ik kan de One’s wel vinden maar in het installatie proces kunnen ze geen verbinding maken met WiFi. Ik krijg een foutmelding dat de wifi niet juist is terwijl de andere Sonos hier wel op aangesloten zit.Het lukt me wel om de One’s via bekabeling aan de router toe te voegen. Bij het uitschakelen, het verwijderen van de ethernet kabel en na het verplaatsen zonder de ethernet kabel te gebruiken worden de One’s niet meer gevonden. (De optie draadloze installatie kan ik nergens vinden in de app)In de oude situatie had ik mijn Beam standaard via een ethernetkabel aangesloten alleen kan dat in de nieuwe situatie niet meer. Any tips? Oldenhof
Dag experts,Mogelijk kan iemand mij verder helpen. Ik heb een platenspeler met voorversterker via de Line in aangesloten op een Sonos Five. Deze Five is bekabeld. In deze setup werkt het goed. Inmiddels heb een een tweede Five in stereo gekoppeld via WiFi. Als ik nu de platenspeler gebruik krijg ik alleen geluid op de eerste bekabelde Five. Ik wil graag mijn platen stereo beluisteren natuurlijk. Moet de nieuwe Five ook bekabeld zijn? Of is er een andere oplossing? Alvast bedankt!Gerland
Beste forum leden, Ik wil graag jullie hulp inschakelen. Sinds 5 maanden heb ik op verschillende plekken in ons huis de Ikea symfonisk speakers staan, maar deze geven sinds een maand of drie niets anders dan problemen. Speakers verdwijnen uit de sonos app (soms 1 soms allemaal, bepaalde kamers hebben maar 1 luidspreker en een ? Als het om een paar gaat verbinding wordt verbroken tijdens afspelen, volume is niet t bedienen muziek is niet te stoppen etc etc) situatie:oppervlakte beneden verdeeld over drie kamers (woonkamer 1, woonkamer 2, werk/studie kamer) is 180m2ik maak gebruik van een mesh WiFi netwerk met 4 punten om de totale oppervlakte van het huis goed te kunnen voorzien van WiFi. woonkamer 1 heeft 4x symfonisk die telkens verdwijnenwoonkamer 2 heeft 2x symfonisk deze zijn op moment van schrijven volledig onvindbaar ook na een reset maar wel zichtbaar in de lijst met niet gekoppelde spelers. werk/studie kamer 2x symfonisk (ook dan weer wel gekoppeld dan weer niet) verschillende
Beste allen, Een paar weken geleden ben ik overgestapt van KPN naar Ziggo. Ik heb bij ziggo de TP Link Deco M4 apparaten ontvangen en heb er momenteel 2 in gebruik. Via de Sonos app heb ik de apparaten verbonden met het nieuwe wifi netwerk van Ziggo en kan ik via de Sonos app gewoon alles afspelen wat ik wel, zowel radio als Spotify. Helaas blijft Sonos onzichtbaar in de Spotify app. Mijn apparaten zijn momenteel de Sonos Beam, One en One SL. De twee One speakers staan ingesteld als stereopaar als toevoeging op de beam, de sonos app ziet het nu als 1 output. Kunnen jullie helpen? Alvast bedankt!
Ik verlies af en toe mijn verbinding. Dan ba verloop van tijd doet hij het weer wel. Dit is hrt nr wat ik kreeg na het verzenden van mijn diagnostische gegevens271862235
Mijn Sonos play doet het niet meer geen connectie serienummer 5C;AA;FD;F1;AB;D6;C HET SYSTEEM HERKENT DEZE NIET MEER
Mij sonos valt steeds weg Als ik de radio luisterd dat is best irritant Ik heb een diagnose gedaan 253787502Ik heb de playbar,one en de moveIk hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Sinds enige tijd heb ik een probleem met mijn play 5 set met sub. Na het wisselen van een internet dienst (radio naar podcast of deezer/spotify) valt de play 5 set uit. Het systeem is niet meer te benaderen en ook niet meer terug te vinden in het (wifi) netwerk. De enige remedie is stekker in/uit de play 5. Een onwerkbare situatie.Een Play One in een andere ruimte op hetzelfde netwerk heeft dit probleem niet. Er moet dus iets fout zijn met de Play 5 set.Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand een oplossing?
Hallo iedereen,al heel de week problemen met de symfonisk. Allereerst begon het met haperend geluid. Daarop een Sonos boost aangeschaft. Echter springt de symfonisk elke keer van Wm 0 naar Wm 1. De symfonisk staat in de keuken en boost in de woonkamer. al meerdere keren contact opgenomen met klantenservice, maar blijf deze problemen houden. Denk er zelfs over om de box en boost weer te verkopen en over te stappen op een ander merk. wie weet wat te doen?
Afgelopen weken steeds vaker problemen met het afspelen van Spotify op mijn Sonos speakers. Nummers slaan over, er kan geen verbinding meer gemaakt worden of soms wordt er niets meer geladen.Wat ik heb getest:Spotify zelf functioneert wel op telefoon/computer op hetzelfde netwerk. Soundcloud op Sonos functioneert ook goed. Sonos kanalen verandert, 1, 6 en 11 - geen oplossing tot nu toe. Sonos is up to date. Systeem:2x One (bedraad) 1x Play: 5 (andere kamer, draadloos) Controller/App is nog de S1 versie, vanwege de oudere Play: 5 speaker.Nog tips/trucks om te proberen?
Vandaag modem 12 van kpn geïnstalleerd. Ik krijg met geen mogelijkheid de draadloze verbinding opgang. Verbinding met netwerk mislukt. Het is nu gelukt om de play 5 rechtstreeks met de router te verbinden, maar dat schiet ook niet op. Zijn er instellingen die ik moet aanpassen?
Ik heb een playbar en twee play 1’s. In een andere ruimte heb ik een play one. Deze valt regelmatig na 1 uur spelen uit. na een minuut of 5 wordt hij weer zichtbaar en kan ik hem weer verbinden. Ik heb alles aangesloten op ziggo wifi.
Beste, ik heb een Playbar, twee one SL, Play 1 en Play 5. Op een of andere manier vallen de Play 1 en Play 5 geregeld weg. Uiteraard alles al geprobeerd maar geen verschil ( aan en uit, opnieuw koppelen, app reseten). Momenteel zet ik mijn telefoon aan en uit en dan zijn ze er weet maar dat is geen doen natuurlijk. WiFi is meer dan optimaal geregeld (super WiFi KPN). Alvast dank!
Ik bezit totaal 3x de play 1 speaker, 2 daarvan staan als stereopaar ingesteld maar 1 daarvan maakt sinds kort een brommend geluid bij de lage tonen. Heb de speaker al een keer opnieuw geinstalleerd en opnieuw trueplay toegepast, helaas zonder resultaat. Wat te doen?
PLay 3 geeft geen enkel teken van muzikaal leven van de ene op de andere noot
Ons Sonos systeem stopt vanzelf, geeft app ook aan, enige oplossing is daarna weer op Play (starten) te drukken.Gebruik vnl 2x Play:1 en heb sinds kort een Sonos Boost systeem gekoppeld aan mijn TP-Link M9+ Mesh netwerk om eigen Sonos netwerk te creeren. Apparaten staan ook allemaal op WM:0 en SonosNet Kanaal actief op vrijwel vrij kanaal. Enig idee wat hier mis gaat?
HeyIk heb sonos sub en twee fives welke bewust niet als stereo paar staan opgesteld. Is het mogelijk de sub ook aan beide fives te koppelen? Nu staat deze aan 1 gekoppeld.
Nieuwe installatie van een 2 x Play 5 plus Bridge (alles Sonos 1): rechter speaker is geïnstalleerd en wordt wel herkend in de app maar geeft geen geluid. Wat kan ik daar aan doen?
Ik overweeg de aanschaf van twee extra Sonos One’s en dan heb ik vier maal een Sonos One. Ik wil er twee voor me en twee achter me neerzetten. Omdat de twee achter me dichterbij staan, wil ik deze qua volume zachter zetten ten opzichte van de twee voor me.Is er een manier zodat ik met 1 regelaar het volume van de vier luidsprekers kan aanpassen zonder dat het verschil in volume tussen voor en achter wordt gewijzigd?Ik weet dat ik twee luidsprekers als stereo paar kan koppelen. Is het ook mogelijk om vier speakers te koppelen op een dergelijke manier? Of is dan twee stereo paren te maken de mogelijke optie?PS Ik bedoel dan niet vier luidsprekers toevoegen aan een kamer.
Als ik probeer verbinding te maken met het wifi netwerk krijg is steeds de boodschap in de ap:Er is een probleem opgetreden. De app heeft het verzoek om een apparaat te kiezen geannuleerd.Verbinden met ethernet kabel werkt wel.SymfoniskSmartphone: one+ 5t
Wij hebben een Play-1 in de werkkamer en in de eetkamer. Deze opereren -in principe- nooit in een groep. Telkens wanneer de Play-1 in de eetkamer wordt aangezet, vormt hij automatisch de Play-1 in de werkkamer een groep. Dit is niet de bedoeling; hoe kunnen we dit voorkomen?
Tijdens het installeren van de One SL blijft de email verificatie maar terug komenEmail adres wordt netjes geverifieerd, klik je die melding vervolgens weg, dan claimt de App dat er nog het een en ander geconfigureerd moet worden, klik je daar op dan begint de email verificatie weer. Kan de installation dus niet voltooien.
Dag allen, Ik heb in ons huis overal Sonos voorzien. Nu zijn ze geïnstalleerd en kan ik maar 2 boxen per kamer toevoegen. in de woonkamer hangen er 4 Sonos Play onze boxen en ik kan deze niet in 1 kamer krijgen. Laat staan samen tuneln. In de eetkamer hangen er 2 Sonos Play one boxen en 1 Play 5. Hier heb ik hetzelfde probleem. In de keuken hangt een playbar en 1 Sonos Play one. Ook deze kan ik niet samen zetten. Hier moet ik volgens de app 2 Play one boxen toevoegen. Wij hebben ook een grote toonzaal waar ik 6 Play one boxen wil hangen, echter heeft het niet veel zin als ik ze telkens in separate kamers moet zetten. Kan iemand mij hierbij helpen?
Bij het installeren op de app heb ik alleen de keuze voor een bestaand systeem, terwijl ik helemaal niet eerder iets heb geinstalleerd van Sonos. Ik zie dus geen menu voor nieuwe instellingen en verbinden met wifi. Wat nu?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.