Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Hoi!Ik ben sinds een aantal maanden in het bezit van een Arc. Deze is gekoppeld aan 2 One SL voor surround.in eerste instantie heb ik de Arc via de Arc aansluiting aangesloten op mijn Samsung tv. Na een tijdje gooide de tv het geluid van de Arc er uit. Spotify werkt wel. Ik heb al geprobeerd de Arc los te Koppelen, zelfs met stekker er uit.. ik heb alle kabels van de tv al losgekoppeld om de HDMI poorten te resetten.. allerlei updates geprobeerd, maar niets hielp langdurig. Af en toe kwam het geluid terug, maar viel het ook weer weg. Daarna maar geprobeerd via het optische verloopstukje aan te sluiten. Ook dit gaat na verloop van tijd mis. De tv geeft aan dat hij geen geluidsbox herkent. Heeft iemand een idee wat ik hier nog aan kan doen? tot nu toe baal ik namelijk gigantisch van de aankoop, omdat mijn vorige systeem van Harman Kardon(wel minder mooi geluid) jaren zonder problemen heeft gewerkt…maar toch kan ik denken… ligt dit nu aan de Arc of aan de tv?😅 alvast bedankt voor reacti
Goedemiddag, na vanmorgen de trotse eigenaar van 2x een era 100 viel mij vandaag op dat na het koppelen ze een aantal keer in de app niet te vinden zijn wat is dit? Ze hebben een vast ip adres en zitten vast gepint aan een accespoint die er naast zit bijna (2M)
Hoeveel vierkante meters kan sub mini aan bv 35 vierkante meters kan dat”…groet rene
Ik ben op zoek naar een kabel voor de Sonos one met een platte stekker ipv de bijgeleverde stekker. Iemand voorstel? De bedoeling is dat deze dan vrij plat op het stopcontact zit.
Goedemorgen. Ik had al een Play5 en recent een Era100 gekocht. Met de nieuwe app (verplicht) wordt de Play 5 niet herkent en dus kan ik ook de Era 100 niet toevoegen. Van alles al geprobeerd maar lukt niet. Iemand een suggestie?
Hi! Sinds kort ben ik verhuisd en ben ik overgestapt van ziggo maar Odido. Nu probeer ik mijn Sonos systeem weer te installeren maar de speakers werken niet mee. Ik krijg steeds de melding: er doet zich een probleem voor met het verbinden van je Beam met <nieuwe netwerk>. Met onderstaande toelichting Ik heb 5Ghz al uitgezet in modem-instelling Mijn router staat al ingesteld op 802.11/b/g/nik heb voor de rest gewoon een standaard Odido instelling. Waarmee ik er vanuit ga dat ik WPA2 heb. Wie helpt mij uit de brand :)?
In “slaapkamer” heb ik 1x een Sonos one staan. Nu wil.ik deze weghalen en dan daarvoor een Era 300 plaatsen. Ik kan echt niet vinden hoe ik dit het beste kan doen.Hulp is welkom!
Goedemorgen,Ik heb recent een Arc, 2 Era speaker, subwoofer en een Move aangeschaft. Ik heb in de app 2 groepen gedefinieerd: "Move”en “Woonkamer”, beiden op hetzelfde WIFI netwerk. Tot op heden geen problemen en alles werkt zoals ik wil, echter.. : sinds vandaag is de hele groep Woonkamer niet meer in de app te vinden, als ik Sonos radio wil spelen dan gebeurd dat alleen op de Move die boven staat, ik kan hier dus niet de woonkamer selecteren. Ik kan nog wel gewoon de Arc aansturen via Alexa en dan spotify of Tunin afspelen. Tv afspelen kan ook nog gewoon. Heel irritant dit, temeer er nergens iets is verandert of ge-update in mijn netwerk. Iemand een idee, ik heb mijn Wifi netwerk al opnieuw opgestart maar dat lost niets op.
Wij hebben een nieuwe modem en router, dus ik wilde onze Sonos apparaten verbinden met het nieuwe netwerk. Alle stappen gaan goed, tot ik het wachtwoord van de Wifi heb ingevuld, en ik een foutmelding krijg. Ik heb de beveiliging al aangepast naar WPA2, omdat ik zag dat WPA3 (wat onze nieuwe router automatisch had) niet wordt ondersteund door mijn apparaten. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Ik heb een Play:1, Play:3 en One. Wie helpt ons verder?
Is het mogelijk om die stemmen eruit te halen? Bij Radio a Gogo hoor je elke drie nummers zowat iemand zeggen waar ik naar luister. Totaal overbodig en dat is niet waarom ik geabonneerd ben hierop. Verder een en al lof over de stations. Ik heb de hele nacht een van de stations aan staan en dan gaat het echt irriteren ik hoop dat hier iets aan veranderd kan worden.
Ik heb een Sonos play.5 eerste generatie. Ik zou deze speaker graag aan mijn platenspeler willen koppelen. De platen speler heeft een ingebouwd voor versterker. En ik heb er een RCA kabel naar een Jack kabel in zitten. Op een random oude speaker krijg ik hiermee gelijk geluid. Maar ik wil hem aan mijn Sonos koppelen maar dit lukt niet. In de Sonos s1 app kan ik zien dat hij de stekker wel detecteert maar ik krijg geen geluid. Ook als ik in de app aanklik lijningang kan hij hem wel vinden maar weer geen geluid. De play.5 is momenteel de enige speaker de ik in de app heb gezet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Ik heb van alles opgezocht maar kom er even niet meer uit.
Kan een draagbare sonos verbinden met mijn sonos Era100 ?
Hoi allen, Ik heb 2 era 100’s in stereo staan 1 era 100 los, en beam gen 2 en een sub mini.Nu zie ik niet steeds selecteren welke bocxen ik aan wil zetten, maar zou het handig vinden als dit in een profielkeuze kan.Bv profiel TV kijken - Stereo boxen als surround + beam + subMuziek luisteren - Era 100’s in stereo en de sub mini voor extra bassParty mode: alle boxen doen mee als stand alone Nu moet ik elke keer de sub loskoppelen van de Beam, dan aan het stereopaar toevoegen en vice versa als ik tv ga kijken. Om he maar niet te hebben over het loskoppelen van de surround boxen als stereo paar.Is hiet een oplossing voor?
De bass van de Playbar lijkt kapot. maar wat kan ik eraan doen?Kan ik de speakers vervangen?diagnostics report:247074420
Bij het aanzetten van de tv (geen ziggo decorder) komt het geluid niet uit de sonos speakers.Hoe is de situatie: tv (samsung neo qled 4k 65qn93b 2022)gekoppeld aan sonos beam met bijgeleverde hdmi kabel. Vanuit hdmi 3 arc (hdmi) naar de beam (utp bekabeld). Sonos one sl zijn draadloos verbonden. (wifi) Na de stekker uit de beam te halen werkt de opstelling vervolgens weer. Maar naar verloop van tijd als er een paar dagen zijn verstreken lijkt het erop of de tv de sonos beam niet ziet. Na de stekker van de beam eruit te halen en weer erin te steken wordt hij herkent door de tv er werkt het weer. Alle apparaten zijn voorzien van de laatste updates.Wie kan mij uitleggen waarom ik dit een paar keer week moet doen? Maar ik hoor liever wie mij kan helpen om dit probleem voor eens en voor altijd op te lossen.
Even situatie toelichten : Ik woon in een duplex-appartement met heel veel beton. Heb 3 Acces Points geïnstalleerd doorheen het appartement. Op het eerste étage is mijn opstelling : Sonos One (2 stuks) SubWoofer (1 Gen) Connect Amp. Op het gelijkvloers : Play 3 en Play 5 Generatie 1. Gedurende een aantal jaren ondervonden wij heel wat wifi-problemen en weten deze toe aan onze Access Points (Unify) of aan onze telecom-provider. Na een grondigere controle is gebleken dat onze drie toestellen Play 3 en 2* Play 5 de schuldigen zijn van de wifi-onderbrekingen. Is dit probleem voor iemand herkenbaar ?
Heeft iemand zelfde problemen als ik met sonos betreft je flex abonnement upgraden naar andere boxen? Belofen te bellen maar gebeurd niet en mail word ook niet gereageerd. Kan nog niet eens upgraden van sonos one naar era 100.
Ik heb 2 sonos play 5 generation 2 speakers en wil die graag aansluiten op tv zodat geluid via de speakers gaat. Enige aansluiting is jackplug kabel( play 5 naar optical) de kabels heb ik maar het geluid doet het niet. Wel met jack plug naar jack plug via zoggo mediabox maar daar is de vertraging te groot met uitzending. Weet iemand op de play 5 gen2 via de tv kan gaan? En hoe?
Hoi,ik wil een Sonos Port Streamer kopen waar ik mijn eigen (bedrade) boxen in wil pluggen en mijn platenspeler. Maar kan ik mijn Era 100 box dan óók nog koppelen aan die streamer als extra geluidsbox? Of kan dat niet als er ook al bedrade boxen in zijn gestoken?
Ik heb een sonos100 maar wil graag stereo geluid door 2e sonos te kopen.Vraag is kan deze dan snoerloos zonder stekker in stopcontact?
Zoals in de foto te zien is mijn kamer 58,65 m².Nu is het budget beperkt en wilde ik 2 x Era 100 aanschaffen of 1x Era 300. Zou in deze kamer setting 2x Era 100 gaan of is hij daar te klein voor? Ik zou ze in de aangegeven plaatsen opstellen of zelfs wat verder op het eiland. Als de kamer te klein is zou ik voor 1 Era 300 gaan. Wat zou voor een fervent muziekliefhebber die streamt met Apple Music en Spotify en later ook vinyl gebruikt het beste zijn?
Gisteren wilde ik 2 era 300 bestellen met 30% update korting maar ik was toen niet in de gelegenheid om te betalen, nu wilde ik dit vandaag doen en toen zag ik dat er 2 kortingen weg waren van de 3 terwijl ik niks besteld heb.
ik klik op sonos na bladeren wordt in scherm oplossing aangeboden de stappen gevolgd tot stap kies wifi thuiswerknet voor wachtwoord innu de vraag: ik neem aan wachtwoord thuisnet en niet het wachtwoord van sonos.login…effect: koppelen aan thuisnet gebeurd niet. WAT doe ik fout en hoe resetten? ps:alles werkte prima tot wijziging in modem/router van ziggo
We zijn verhuisd en play 3 is geïnstalleerd alleen de playbar lukt niet, hij herkent de optische kabel niet. De playbar werkt wel met spotify maar krijg hem dus niet geconnect met de tv. De optische kabel zit rechtstreeks van mijn tv ingeplugd in de soundbar.Iemand enig idee waar dit ik kan zitten?Alvast bedankt.
Dit onderwerp is ouder en bevat mogelijk niet de meest actuele informatie. Klik hier om een lijst met andere onderwerpen over hetzelfde thema te zien. Sinds kort heb ik 2 boxen (sonos 100 en move2). Op het moment dat we muziek afspelen gaat het geluid soms automatisch alle kanten op. Eerst heel hard, dan wat zachter daarna weer heel hard. Zelf doen we niets. Hoe komt dit? En hoe lossen we dit op? Gr Joep
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.