Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Al een aantal jaren een paar Sonos Play3 in gebruik en in de keuken een van Ikea. Vanaf de iphone werkt alles prima. Vanaf een app van derden op de Mac kan ik ook de woonkamer speakers aansturen, maar de Sonos app zelf doet niks. Bij opstarten zegt de app dat hij het systeem niet kan vinden. De app van derden en de iphone dus wel duidelijk. Ik heb de S2 controller geïnstalleerd op een Mac en die werkte eerder gewoon. Er is niets veranderd wat betreft wifi of iets dergelijks. Heb alleen de S2 controller op de Mac een tijdje niet gebruikt. Heb de S2 controller opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. Kom niet verder dan de melding zoals hierboven. Er wordt verder geen hulp geboden anders dan een link waar ik niet verder mee kom. Wie kan mij helpen?
Zonder aanleiding doen mijn twee play 1 speakers het niet meer. Ik zie in de app wel mijn playbar met 2x?? Alles al geprobeerd incl reset. Ik kan wel de Play 1 verbinden met de router maar app blijft aangeven dat ze de play1 niet ziet
Ik heb net een nieuwe LG TV en deze bevat zowel Airplay II als bluetooth. Een JBL speaker kan ik met Bluetooth verbinden. Maar ik zou het geluid graag willen verbeteren met 2 Ikea Symfonisk speakers en deze in een stereo opstelling plaatsen.Ik las dat het aansluiten op een TV niet bedraad kan en verder alleen via een soundbar Beam of Arc maar die wil ik niet. Gaat dat wel via Airplay II ?
Sinds kort blijven van mijn 2 Sonos One de lampjes wit knipperen. Hij maakt dus geen verbinding, terwijl mijn andere Sonos apparaten geen problemen ondervinden. Ik heb al geprobeerd ze terug naar fabrieksinstellingen te zetten en weer terug aan het systeem te koppelen, maar het probleem herhaalt zich daarna weer. Hoe is dit op te lossen?
Ik ben nieuw in de Sonos wereld, maar ben warm gelopen door de Symfonisk van IKEA,het hele systeem van wifi speakers spreekt mij behoorlijk aan, maar ben daardoor wel met een vraag blijven zitten:ik heb een bestaande geluidsinstallatie die uitgefaseerd kan worden (we gebruiken alleen onze muziek op de NAS, Internetradio en Spotify).We gebruiken geen platenspeler of dvd-speler.Nu ben ik het volgende van plan:TV (nieuw, mét ARC) koppelen aan een Sonos-Beam) binnen de app een aparte kamer “Woonkamer” aanmaken.Hier later nog twee Symfonisken aan toevoegen als satelietjes.Ziet de TV satelietjes dan ook , of moet er toch nog ergens een Connect tussen?En zo ja, waar? De geluidsinstallatie werkt toch al amper meer, die moet eigenlijk de deur uit.Ik hoop dat jullie mijn “relaas” kunnen volgen.
Ik heb naast de playbar ook 2 play 1 boxen en een sub.de laatste drie zijn in de app niet zichtbaar iN het systeem en dus doen ze niets.heb ze al meerdere malen toegevoegd en krijg dan de mededeling dat ik de stekker er uit moet trekken en weer er in moet doen om ze toe te voegen maar dat werkt niet.heeft altijd zonder problemen gefunctioneerd. Wat nu?
Wij willen op twee verdiepingen een draadloze Sonos box installeren die met elkaar in verbinden staan zonder snoer. Kan iemand mij vertellen welke boxen wij dan moeten aanschaffen?
Ik heb (onder andere) een beam en 2 one sl's. Deze heb ik als surroundset gebruikt, echter is mijn modem vervangen en sindsdien lukt het me niet met geen mogelijkheid meer om de SL's via Wifi toe te voegen aan de surround van de beam. Ik heb volgens mij alles geprobeerd.De iprange aangepast, zodat alle producten een nieuw en dus uniek ipadres krijgen Alle sonosproducten uitgetrokken en een voor een aangemeld. Alle producten gereset en opnieuw aangemeld Gezorgd dat ze allemaal in hetzelfde wifi netwerk zittenAlle producten zijn zichtbaar in de S2 app, maar als ik de SL's wil toevoegen als surroundspeaker dan krijg ik de volgende melding:“Er deed zich een probleem voor bij het toevoegen van je surroundspeakers. Controleer de netwerkverbinding en zorg dat je producten aanstaan”Sporadisch lukt het om één van de twee SL's toe te voegen, maar nooit beiden. Meestal staat er in de app: “Beam +? +?” Sluit ik één van de Sl's aan via Ethernet, dan werkt het direct. Echter is dat geen optie.Heeft
Mijn Sonos One heeft altijd gewerkt met zowel de modem in NL als de modem(Livebox) hier in FR. Nu heb ik een nieuwe 4G router in FR gekocht, HUAWEI B535-232, waarmee ik op geen enkele manier de SONOS One aan de praat krijg. Resetten, zowel de modem als de Sonos helpt niet. Tijdens de installatieprocedure blijft de app zeggen dat hij de Sonos niet kan vinden. Ik heb de instellingen van de Livebox en die van de Huawei met elkaar vergeleken maar ik zie geen verschillen die de oorzaak van het probleem zouden kunnen zijn. Heeft iemand ervaring met deze Huawei of anderszins een tip? Alvast dank.
Hi, ik probeer een 2e sub toe te voegen aan mijn stereo opstelling.2x One2c Sub gen3Het wil niet lukken, begin er ook aan te twijfelen of dit kan…
Ineens doet alleen mijn beam het nog en zijn mijn beide Sonos One aan het knipperen. Ze zijn ook verdwenen in mijn 'huiskamer' en ik kan ze niet meer toevoegen, want de app vindt ze niet meer... Heeft iemand de oplossing?
Dag allen, Graag wil ik me de soundbar sonos arc aankopen. Enkele vraagjes als leek ter verduidelijking:1. Het verschil tussen aansluiting ARC en eARC op de tv is enkel het kwaliteitsverschil (omdat eARC de signalen sneller kan doorsturen)? dus met gewone ARC ook nog steeds dolby atmos mogelijk, enkel het geluid zal minder verfijnd zijn? De adaptor HDfury arcana is de oplossing om ARC om te zetten naar eARC?2. Als ik het goed begrijp is Dolby atmos louter een geluidsformaat... dus de soundbar geeft enkel dolby atmos weer op voorwaarde dat de dvd, blu ray, netflix... dolby atmos als geluidsformaat ondersteund. Juist? Dwz dat de soundbar op zich met verschillend gerichte speakers geen vrijgeleide is voor dolby atmos? Maar dan wel een surroundeffect creëert door de speakers die zowel frontaal, zijdelings en naar boven gericht zijn?3. Op welk niveau wordt het geluid dan uitgedragen als ik bv een oude dvd afspeel die dolby atmos niet ondersteund? Met andere woorden: op welke manier draagt d
Hi guys! Ik heb hier een setup van 3 sonos one’s. 1 bekabeld, de andere twee via wifi. nu blijft sonos de verbinding verbreken, of heeft moeite met verbinding maken. soms speelt 1 speaker, soms 2, soms 3. maar verre van stabiel is het allemaal niet. hoe kan ik dit oplossen? alvast bedankt voor de reactie! groetjes, Arie
Ik heb al vele topics gelezen en daar actie op ondernomen maar start en nu toch maar zelf een. Ik heb al jaren meerdere Sonos boxen, in het begin aangesloten met een bridge. Dat heeft jaren prima gewerkt. Toen dat niet meer zo goed werkte heb ik een Boost aangeschaft wat jn eerste instantie ook prima werkt. Maar ik heb al heel lang last van boxen die af en toe uitvallen of muziek die uitvalt. Muziek van mijn NAS is best stabiel maar laat het ook weleens afweten, Spotify is een drama. Sinds enige tijd heb ik voor verbetering van mijn wifi netwerk 3 stuks TP Link Deco M5 aangesloten en mijn wifi is prima. Vergaderingen via Teams lopen soepel 😁. De hoofd Deco staat als router ingesteld en de wifi van mijn KPN modem is uitgezet, het modem kan niet als bridge ingesteld worden. Alle boxen lopen via Sonosnet, dus via de Boost, herkenbaar via WM: 0. De boost is middels de ethernetkabel aangesloten op de hoofd Deco. Alles wat met tv te maken heeft is aangesloten op het KPN modem. Ik heb bewus
Ik heb net diagnose gegevens opgestuurd met nr. 2001281130. Ik hoor graag wat er mis is. Syptomen:Speakers vallen uit groep Volume reageert zeer traag. Haperen van muziek Next song reageert soms niet Etc..Het probleem ontstond nadat KPN mij van ADSL op Glasvezel had omgezet. Alle IP adressen veranderden van 192.168.1.xxx naar 192.168.2.xxx en het modem heeft een reset gehad.
Hey allemaal, Probeer sinds vandaag mijn Sonos Play:3 om te zetten naar de wifi voor me hele huis.Heb een wifiversterkers (Deco) opgezet, welke een aparte internet openen. Hieraan probeer ik al me smart apparaten te koppelen, zodat ik het huis smart kan maken. De sonos zat nog op de router dus probeerde deze om te zetten naar het Deco netwerk.Alleen nu wanneer ik hem probeer te connecten geeft deze telkens onderstaand aan op het moment van verbinden: "Deze Play:3 maakt deel uit van een ander Sonos-systeem. Je moet hem resetten voor je hem kunt toevoegen aan dit systeem."Ondertussen heb ik onderstaand geprobeerd:1. Ondertussen 5 keer gereset, door de hard reset stappen te volgen. Totdat het lichtje oranje en wit knippert en uiteindelijk groen. Resultaat: zelfde fout message 2. Heb hem geprobeerd om hem weer op de oude router te zetten. Zonder hem te resetten en met hem resetten. Resultaat: zelfde fout message3. Met een internet kabel connecten. Hij geeft dan in de app aan dat die hem ge
Heb vandaag de arc ontvangen waarmee ik mijn playbar wil vervangen. Maar na diverse pogingen krijg ik het geluid van de tv niet via de sonos arc middels de hdmi arc aansluiting. Ik heb bij de geluidsinstellingen op mijn tv de Anynet+ - HDMI-CEC aan staan.Verder werkt de sonos arc wel met radio en middels airplay maar als ik via de app van sonos de tv installatie doe blijft hij aangeven dat de ARC modus niet is verbonden. Het heeft bij de eerste keer aansluiten wel even gewerkt maar toen ik alles uit had gezet en weer aan was alles dus voorbij .Het geluid blijft via de eigen boxen van de tv gaan. Wat doe ik hier verkeerd????
Hoi allemaal, De titel beschrijft het probleem al een beetje, maar hieronder in stappen wat de issue is:Spotify speelt muziek via Spotify Connect, die aan mijn Sonos Beam + Sonos One gekoppeld is Ik pauzeer Spotify, selecteer de output naar de Macbook i.p.v. de Sonos boxen Ik doe mijn TV aan, de Beam gaat zoals gewenst automatisch aan met TV geluid Mijn Sonos One begint vervolgens weer de gepauzeerde Spotify te spelen ….ik moet Spotify wederom pauzeren om de muziek uit te doen terwijl ik TV kijk Iemand een idee? Dit is trouwens vrij recent, volgens mij na de laatste systeem-update.
Linker Sonos valt weg. Steeds avond werkt alles en dan in de ochtend knippert links weer dat er geen connectie is.
Na de vervanging van de Wi-Fi accesspoints is logischerwijs ook de Wi-Fi gewijzigd. Nu lukt het helaas niet meer om met de installatie te verbinden. De Sonos S1 app herkend de apparatuur wel overigens. Zelfs na het resetten van de individuele apparaten lukt het afronden van de installatie helaas niet, bij het doorlopen van het installatieproces kan ik met mijn iPhone wel verbinding maken met het tijdelijke Sonos Wi-Fi signaal maar de installatie stopt daar omdat er vervolgens de melding komt dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Heeft iemand hier tips of een oplossing voor?2x Play:31x Playbar1x Sub1x Connect
Setup Beam_Sub_One_Oneéén One plots ‘verdwenen’ en niet terug in mijn ‘huiskamer’ te krijgen.Reset van deze One gedaan en opnieuw verbonden (OK, gelukt)Toevoegen aan surround lukt dan weer niet, steeds een foutmelding.
In een bericht van 3 jaar geleden van sonos zie ik staan dat de indicatie lamp van de microfoon uit gezet kan worden. Echter kan ik dit nergens vinden. Heeft iemand enig idee waar dit kan?
Ik heb een systeem met een play:3 en een play:5. De 5 valt regelmatig weg en komt dan iets later weer terug. De play:3 is via wifi aangesloten en de play:5 via lan. Het bevestigingsnummer van de diagnose is 814076916Graag hoor ik wat ik kan doen om dit vervelende probleem op te lossen.
Ik heb op de zaak 2 stuks PLAY 1. Deze zijn in het verleden in een groep geplaatst. Dat moet zo blijven. Ik gebruik de wekkerstand om ze ‘s morgens te laten starten en einde dag te stoppen. Het volume is bij beide anders. We willen echter een sonos zachter in stellen, maar dat lijkt niet te gaan. Als ik volume aanpas start ie de volgende morgen weer met oude (hoge) volume. WAT TE DOEN?
Ik ben sinds een week een Sonos Arc samen met een Sub en 2 One SLs als surround set. Het werkt allemaal perfect, behalve het op mute zetten van het geluid. Als ik op mute druk in de Sonos app of op de afstandsbediening van TV of Ziggo box dan wordt het geluid gedempt, maar schakelt het vanzelf weer aan na ongeveer 5 seconden. Is dit normaal of een instelling die gewijzigd kan worden?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.