Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
ik heb een sonos play 5 s1 sinds 2015 en sinds een maand krijgen we dagelijks haperingen tijdens het afspelen. ik heb het internetkanaal van proximus al verschillende keren gewijzigd en toch blijft het optreden terwijl mijn andere aparaten op wifi perfect verder blijven werken. Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Ik ben Telenet klant, heb een draadloze modem router en access point, en toch valt mijn Sonos radiokanaal (MNM) steeds weg, mijn twee Sonos One en Sonos One SL zijn draadloos via wifi verbonden, heb nu ook 1 sonos met kabel verbonden, maar de muziek versnelt duidelijk hoorbaar en valt dan weg - wie kan me een oplossing voorstellen? Alvast bedankt.
Simpele vraag: kan de nieuwe IKEA Symfonisk lamp/speaker in een stereo pair met een oude Symfonisk lamp/speaker?
Ik heb een Playbar en 2 play 1 speakers. Van de week werkte in een keer het Sonos systeem niet meer.De Sonos S1 App gaf aan dat ik een update moest uitvoeren. Hij update hem dan naar de Sonos S2. Daarmee is het probleem niet opgelost. In de Sonos S2 app krijg ik de melding dat zowel de playbar als de play 1 niet compatible zijn. Ik heb ze allemaal al een keer van de stroom gehad. ik heb de router en modem al van de stroom gehad maar het werkt nog steeds niet. Wat moet/kan ik doen?
Ik heb mijn 2 One zojuist geinstalleerd. Nu ik radio luister gaat het volume af en toe langzaam zachter en na paar seconden weer naar normale volume. Gebeurt bij verschillende apps en zenders.Iemand een idee hoe dit op te lossen?Ik heb een diagnose gemaakt: 1238212259
Mijn Sonos S5 maakt geen verbinding meer met wifi.Bekabeld werkt alles wel netjes ?Hoe los ik dit op ik heb alles al geprobeerd.
Hallo, wij hebben een raar gevalletje met onze Sonos Play 1 speakers.Wij gebruiken 2 Play 1’s in ons kantoor. Van de twee is er één via een UTP kabel in ons netwerk aangesloten, de andere maakt verbinding via de WiFi. Wij maken allen gebruik van de standaard radio stations (Tuneln) via de Sonos App. Er zijn geen andere muziek apps (Spotify, Deezer of iets dergelijk) aan ons Sonos systeem. So far, so good. Nu gebeurd het regelmatig dat het systeem, spontaan, “Dokter Bernhard” van Bonny Sinclair begint te spelen. En passant word ook het geluids volume dan sterk verhoogd. Als ik dan de Sonos app open geeft die weer dat het nummer afgespeeld word vanuit een ‘spotify lijst welke gratis aangeboden word’Wij bedienen met 3 verschillende mobiele telefoons de app. We hebben deze dus om beurten verwijderd om te kijken bij wie die play-list of het commando dan wel vandaan kwam. Zonder succes. Dr.Bernhard kwam nog steeds keihard door de bocht. Ten einde raad, hebben we het hele systeem overal verwi
Ik heb vrij veel Sonos devices in huis verzameld over de jaren. Slaapkamer Sonos One Is via het vaste net verbonden. De rest via Wifi. Ik maak voor Wifi gebruik van de KPN Experia 10 box. Er zit een switch in mijn bedrade netwerk. Die zit achter de KPN router. Diagnose: 924330312. Vooral ‘s nachts valt tegenwoordig de volledige group uit elkaar. Overdag ook wel haperingen op voor zover ik heb vast kunnen stellen vooral op de Move die in de keuken staat.Woonkamer is uitgerust met Beam, Sub, 2 x Sonos Play:3. Er zitten ook 2 Ikea boxen in 2 slaapkamers in mijn systeem. 1 Sonos One in de badkamer en 1 Sonos One in de slaapkamer. Op de slaapkamer en badkamer is Alexa actief.Ik heb gemerkt dat als ik niet 1 Sonos via het bekabelde net verbind het systeem instabiel wordt.
Hoi iedereen,Ik heb nu 6 sonos one speakers door mijn ruimte heen hangen allemaal verbonden met wifi, nu is daar een beetje storing mee en heeft sonos support mij aangeraden om sonosnet te maken.Hoe gaat dit in zijn werking kan ik dan 1 speaker aan de modem verbinden en de rest op wifi laten of moet ik alle speakers gaan bedraden?
Goedendag,Ik heb een paar speakers in huis hangen die zijn verbonden met ziggo wifi, vanochtend een kleine storing gehad met de modem en die heb ik moeten resetten. Sinds ik hem gerest heb is er een ruis aanwezig op mijn speakers.Ik heb thuis een wifi voor de speakers en een aparte wifi, maar het lijkt erop dat zodra er een verbinding is met de aparte wifi dat die stoort op de sonos speakers.Ik heb voor het gemak een diagnose uitgevoerd en daar is de code van:123461193Als iemand hiernaar kan kijken is mijn dank groot. Groetjes,Melvin
Beste allen, ik vermoed dat mijn sonos one speaker defect is… krijg geen geluid meer uit de speaker, het signalisatielampje licht nog wel wit op en lijkt verbonden te zijn, zie deze ook in de app, doch geen geluid … heb al reset toegepast, snoer van andere one geprobeerd, allemaal zonder resultaat…kan iemand mij helpen aub?
Hallo,Ik was van plan mijn Play1 met ** EDIT: Serienummer verwijderd ** te upgraden maar ik wil er toch van af zien. Hij staat nu echter niet meer bij mijn apparaten maar wel bij de ge-upgrade apparaten.Ik wil deze Play:1 weer terug bij MijnApparaten, kunnen jullie die voor mij in orde maken? Met vriendelijke goet,Frank Huijbreghs** EDIT: Graag geen mailaddressen posten op het forum ivm privacyschending! **
Goedemiddagik heb een beam aangesloten staan en ben erg te reden.ik heb ook een Apple TV.nu is het zo dat als bv op Netflix of Disney films in atmos worden uitgezonden ik geen geluid heb.als ik via de Netflix app van de tv wil kijken heb ik geen geluid als ik hem op 5.1 zet.wat doe ik verkeerd?
Ik wil mijn twee Sonos One (stereo pair) uitbreiden om een voller geluid te krijgen. Kan dit met 1 Sonos Five of doe ik dit beter met een Sonos Sub?
Since last week, my Play 3 keeps blinking white on the led on top and orange on the play/pauze button.This started when I needed to unplug it from the electrity socket.Now, I don’t succeed in readding the Play 3 to my system.I tried a reset (wireless and with UTP cable) but that does not work.The app finds the box but when I try to add it to the system, I end up with an error message = Not Connected
Sinds vandaag geeft mijn Symfonisk geen geluid meer.Fabrieksinstallatie gedaan, app en symfonisk zitten op hetzelfde netwerk en app herkent Symfonisk.Radiostation is in te stellen op app en lijkt te spelen.Pauzeren van stream en weer aanzetten geeft een Intune tune, dan werkt het geluid dus wel, maar daar blijft het dan ook bij.Suggesties?
Sinds dag 1 fervent gebruiker van alle sonos produkten. Op dit moment van diverse spelers de nieuwste versies in huis, play 5 3 x, ones heb ik 6 stuks en moves nog 2. En ik draai op sonos netwerk middels de boost. Nieuwe woning, professioneel aangelegd netwerk met nieuwe krachtige router etc etcal enkele jaren klaag ik met regelmaat bij sonos dat het allemaal erg slecht draait.na te vaak alles eindeloos opnieuw op te starten heb ik dat wel gehad, je krijgt ook alrijd dezelfde riedel van sonos, met uiteindelijk nooit een oplssing.ik weet dat het ook anders kan, jaren lekker genoten van alles maar helaas is er na s2 iets veranderd en niet ten goede.bij die overgang heb ik noodgedwongen alles nieuw gekocht om bij te blijven. Ik mis mijn trouwe oude play 5s nu! met deze nieuwe set werkt het niet!enige dat in de setup is veranderd zijn de sonos produkten en toch geeft sonos niet toe dat daar het probleem zit. Altijd in netwerk of buren of wat dan ook maar daar is dus niets gewijzigd, en ooi
Hallo, ik kocht onlangs een beam 2de gen, sloot die aan op een recente samsung 4g smart tv, via de ARC hdmi.nu heb ik regelmatig voor dat hij overschakelt naar de tv speakers, of gewoon uitvalt.in de instellingen kan ik ook enkel PCM aanduiden en geen dolby digital opties. Compatibel,met dolby atmos staat wel,aangevinkt.wat gaat er verkeerd?
Ik wil 2 fives, 1 sub en 1 one tegelijk gebruiken in de woonkamer (het is een grote ruimte). Ik heb de twee fives als stereopaar geïnstalleerd. De rechter five is gekoppeld aan de sub.De linker five doet het niet. Bij het installeren leek alles wel goed te gaan. Hoe zorg ik dat hij het wel doet? De one heeft sonos zelf in ‘woonkamer 3’ gezet. Hoe zorg ik dat hij in ‘woonkamer’ wordt toegevoegd.
Ben in het bezit van een Sonos Beam en een Samsung QLED TV(2021) in het begin geen vuiltje aan de lucht, sindsdien een paar keer bij het aanzetten van mijn TV, komt geluid uit mijn Beam, dan niet, dan wel, dan niet, dan wel……..als ik niets doet dan blijft hij gewoon doorgaan. Bij het drukken op geluidsinstellingen op een of ander manier komt het geluid volledig terug, toch is dit niet de bedoeling van zo`n dure apparaat, toch?
Beste community leden, SONOS medewerkers (?), Ik heb in huis een WiFi netwerk “A” actief, waarop ook mijn SONOS draait. Nu heb ik sindskort WiFi Boosters in huis gezet ivm o.a. meer thuiswerk, welke de naam netwerk “A - Boosted” genoemd heb. Om niet te hoeven wisselen naar “A” om mijn SONOS te kunnen bedienen, wil ik graag SONOS overzetten naar “A - Boosted”.Mijn SONOS lijkt up2date (versie 13.3.2, update geeft aan “bijgewerkt”), telefoon is bijgewerkt (iOS 15.0.2). Ook komt het netwerk “A - Boosted” voor in mijn SONOS controller op de iPhone onder Netwerken. Het koppelen van de apparaten (SUB, PlayBar, 2* Play 3) naar het nieuwe netwerk lukt niet. Heb al diverse malen de stappen doorlopen van de probleem oplosser. Heeft een van jullie de gouden tip hierin? Dank jeHein
Ook hier sinds een week veel ellende met de verbinding maken met de sub en speakers one. Telkens start ik de router van KPN opnieuw op en dan werkt het even. Tot je ziet dat de verbinding weer weg is. :-(Nooit problemen gehad met Sonos. Altijd heel blij mee...maar dit is nogal frustrerend. Heb je zo'n mooie set staan...werkt het niet! Wanneer heeft KPN dit probleem opgelost? Wordt dat ook hier gecommuniceerd?
Goede avond,Ik heb een beam met 2x one in surround opstelling. Zonder aanwijsbare reden begint er tijdens het tv kijken (via kastje canaldigitaal, YouTube of Netflix) een zoomtoon. Geluid is wel hoorbaar maar wordt overstemd door zoem/brom. Heel vervelend. Overschakelen naar radio en er is geen probleem. Terug naar tv en de zoem/brom is er weer. Aangesloten via hdmi kabel. Deze even eruit en weer terug geeft geen oplossing. Tv in en uitschakelen dan ook niet.
Hi! Sinds een ruime week is er een probleem met de verbinding van KPN en Sonos. Hierdoor vallen de speakers soms weg en werkt spraakbediening niet (goed). Na veel contact met Sonos (heel goed en netjes geholpen en geïnformeerd) blijkt dit dus te komen door een probleem bij de router van KPN die een update zou hebben gehad. Dus nu ligt Sonos tijdelijk bekabeld bij ons afwachtende tot KPN iets gaat veranderen. Ik vroeg me af: is er al meer bekend over de oplossing van dit probleem? :)
Mijn 2 Sonos one speakers waren altijd gegroepeerd. Plotseling was dat niet meer.als ik naar instellingen systeem ga zie ik dat groeperen licht grijs is. Als ik hier naar toe ga krijg ik de melding: de functie is beschikbaar op systemen met drie of meer kamers.wat is er gebeurd?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.