Hallo, wij hebben een raar gevalletje met onze Sonos Play 1 speakers.
Wij gebruiken 2 Play 1’s in ons kantoor. Van de twee is er één via een UTP kabel in ons netwerk aangesloten, de andere maakt verbinding via de WiFi. Wij maken allen gebruik van de standaard radio stations (Tuneln) via de Sonos App. Er zijn geen andere muziek apps (Spotify, Deezer of iets dergelijk) aan ons Sonos systeem. So far, so good.
Nu gebeurd het regelmatig dat het systeem, spontaan, “Dokter Bernhard” van Bonny Sinclair begint te spelen. En passant word ook het geluids volume dan sterk verhoogd. Als ik dan de Sonos app open geeft die weer dat het nummer afgespeeld word vanuit een ‘spotify lijst welke gratis aangeboden word’
Wij bedienen met 3 verschillende mobiele telefoons de app. We hebben deze dus om beurten verwijderd om te kijken bij wie die play-list of het commando dan wel vandaan kwam. Zonder succes. Dr.Bernhard kwam nog steeds keihard door de bocht. Ten einde raad, hebben we het hele systeem overal verwijderd en compleet overnieuw geïnstalleerd en op een ander email adres geregistreerd. Helaas, weer liet de dokter ons niet met rust.
Ik ben nu toch wel een beetje door mijn truukjes heen om dit proberen op te lossen. Hebben jullie soms nog suggesties wat ik nog meer zou kunnen proberen ?