Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Ik heb mijn Sonos systeem gewijzigd. Eerst had ik Sonos One speakers, maar nu heb ik Sonos Roam. De One speakers had ik in de Sonos-ruimte “woonkamer”. De Roam heb ik gezet in de ruimte “huiskamer”.Ik heb alles gereset, de Sonos app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.De ruimte “woonkamer” kom ik nu nergens meer tegen, behalve in de geluidsinstellingen van mijn macbook air. Hoe kan ik dat verwijderen?Er schijnt binnen Sonos een mogelijkheid te zijn om een ongebruikte ruimte te verwijderen, maar ik heb hem nog niet gevonden.
Ik heb probleem dat systeem op vol volume gaat ineens met gevolg hartslag 200heel vervelend dit ! Gebeurd voornamelijk bij dochter als ze spotify speeltapp up to datesonos up to datekan iemand mij aangeven hoe dit kan is echt beangstigend bijna
Ik heb in mijn huis 2 Sonos One, met wifi verbonden. Wanneer ik wat wil afspelen (via Sonos app of Spotify) valt de verbinding tussen app en Sonos vaak weg. Als ik de wizard doorloop krijg ik weer verbinding maar het probleem blijft voortduren. Iemand een idee?
Hallo,Ik krijg sinds enige tijd via de Sonos App geen verbinding meer met mijn Sonos play 5 en de Sonos One.Het is wisselend wel of niet verbinden.Dit probleem hebben we zowel op een Iphone telefoon als ook op de Android / Samsung telefoon.De Play 5 heb ik met internet kabel verbonden, de One gaat via Wifi.Is dit een bekend probleem, en weet iemand hoe dit op te lossen.
Is het mogelijk op producten in termijnen te betalen wIl super graag nog 2 fives maar geen geld voor als ik in termijnen kan betalen zou dit wel te betalen zijn
Hi all,Sinds enkele dagen werkt mijn IKEA Symfonisk afstandsbediening in combinatie met mijn Sonos Play One. Ik heb de batterijen al vervangen en de afstandsbediening gereset en opnieuw gekoppeld.Heeft iemand deze problemen ook? Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? De afstandsbediening gebruik ik namelijk voor de muziek in de keuken.
Ik wil in mijn nieuwe huis 2 keer de five in stereo gaan ophangen, klinkt dat heel anders als je ze op een kastje/tv meubel zou zetten? En wat gebeurt er als ik een groep aanmaak om achter in de kamer nog een kleine sonos speaker toe te voegen, blijven de andere 2 in stereo of is het dan een groep met 3 speakers?
Hi All,My Sonos Play:3 speakers do no longer connect via WiFi after updating my router (ASUS RT-AX82U) firmware from version 3.0.0.4.384_9948-gfebffd3 to 3.0.0.4.386_45934-gb23bdac. No change in router settings. If I roll back to the previous version of the firmware everything works again.Some research on the internet suggests I have to disable the Airtime Fairness option. This is disabled in both firmware versions for both 2.4 and 5Ghz, without result. I've also contacted ASUS support, they've been very unhelpful, saying I should disable Airtime Fairness. The latter I already did and mentioned that in the support ticket. When repeating that, they said the problem lies with SONOS.Help! 😀
Ik heb in de woonkamer 4 Sonos producten staan one, five, playbase en sub. Sinds kort (heb deze opzet nu ongeveer 2 jaar) valt vaak de one uit het netwerk en soms de five. Meestal is speaker nog wel zichtbaar in app / netwerk maar speelt geen geluid meer af. Soms speelt speaker geen geluid meer af maar is ook in zijn geheel verdwenen uit netwerk. Stekker ontpluggen en opnieuw inpluggen lijkt dan de enige oplossing te zijn. Bij niet geluid afspelen maar wel in netwerk nog zichtbaar zijn helpt vaak ‘uitvinken’ en waar aanvinken om weer actief te krijgen. Maar wat te doen nu probleem is plots opgetreden. Kan ik iets doen, anders zetten of resetten om dit probleem te op te lossen?
1 van onze boxen - de play 5 - is uit ons systeem verdwenen. Als ik hem probeer opnieuw toe te voegen (ook reeds reset gedaan) dan blokkeert hij op het moment dat hij wil verbinden met het tijdelijk sonos netwerk : boodschap dat hij daarmee niet kan verbinden. Ook al geprobeerd met ethernet kabel - zelfde probleem. Kan iemand helpen?
Ik twee Synfonisk speakers in stereo opstelling (kamer keuken) en een connect op mijn Hifi installatie (kamer woonkamer) via de analoge aansluiting. De installatie loopt alleen niet synchroon, er zit een hoorbare vertraging in de connect. Ik heb de connect zowel via utp als wifi aangesloten, maar hier zit geen verschil in. Is er een manier om e.e.a. toch synchroon te laten lopen?Diagnosenummer is 306067066
Zo geavanceerd. Maar kan weer geen contact maken met mijn account als ik dan nu een ONE SL installeer. En dat terwijl hij wel in mijn system lijst staat op mijn profiel pagina. De app verwijderd en opnieuw geinstalleerd helpt niet, de fabrieksinstelling terug gezet op de ONE SL helpt ook niet.
Hallo,Ik zocht een verticale muurbeugel voor de Sonos Five, maar vond dit niet. Ik heb wel een horizontale gevonden, maar dat heb ik niet nodig. Ik heb wel een verticale gevonden, maar dat was nog voor het oude model, is deze ook compatibel voor het nieuwe model? Waarom verkoopt Sonos dit niet meer?Alvast bedankt.Groetjes, Jan Hi there,I was looking for a vertical wallmount for the Sonos Five, but didn’t find it anywhere. I do find the horizontal one, but that’s not what I need. What I also found, was a vertical wallmount for the previous model of the five, is it compatible for the new model? Why does Sonos not sell them anymore?Thank you for your help.Jan
Ik heb al een jaar deze speaker van symfonisk boekenplank nu heb ik een ander modem het lukt me niet om de niewe wifi erop te zetten wat moet ik doen
hallo,een van mijn Sonos One boxen kraakt bij het bekijken van films (box gebruikt als surround speaker links achter). Dit gebeurt als lage bastonen worden afgespeeld (bij spannende momenten in de film).Ik heb al eerder gebeld met jullie helpdesk, paar maanden geleden. Werd niet echt serieus genomen en gevraagd om een factory reset te doen. Dat heeft niet geholpen, het kraken gebeurt nog steeds.Kunnen jullie mij verder helpen / een vervangende box sturen? mvg Remco
Ik kwam vandaag thuis van het sporten, hoorde ik vanuit de auto op de parkeerplaats voor mijn deur. Ik dacht nog, niks voor de buren om het geluid zo hard te zetten. toen ik dichter bij de deur kwam drong het tot me door dat het bij mij vandaan kwam. Toen ik binnenkwam bleek de installatie op maximaal volume te spelen, de installatie staat er nu twee weken dus ik was even bang voor permanente schade aan de sub of play 5's. is er een manier waarop ik dit kan testen? dan vroeg ik me af of iemand hier er ook al eens last van heeft gehad? ik vind dit toch wel zorgelijk, naast het feit dat ik niet wil dat het lijkt alsof er een feest gaande is, wil ik ook niet tot overlast zijn van mijn buren.
Ik heb al maanden last van de Sonos (Play 5) die nummers van spotify tijdelijk stopt of overslaat. Dat was met een Netgear R7000.Ondertussen heb ik een nieuwe router (TP-Link Deco M4) die bedraad is aangesloten op het Ziggo modem (die in bridge staat). De Play5 is bedraad aangesloten op de Deco.Ik heb al verschillende topics hierover gelezen, maar ik zie nog geen goede oplossing. Wat zou ik kunnen doen om dit op te lossen?Diagnostische info: 1850637037
Is het mogelijk om een connect te gebruiken icm de one? De one draait op de s2 app. Maar wilt niet naar de S1 app gaan om daar de one aan toe te voegen wat doe ik vekeerd?
Ik ben van plan om een Sonos speaker aan te schaffen, ik twijfel alleen over welke. De speaker gaat alleen gebruikt worden voor het afspelen van muziek, soms als achtergrond maar het moet ook wel goed luid kunnen. Ik twijfel tussen 2x one of 1x de five. De ruimte waar het in komt te staan is L vorm en de speaker zou komen te staan in de lange kant van de L op de hoge (155cm) kast van de keuken. In de korte kant van de L staat de tv met een aparte surroundgeluid set. Wat is jullie advies? Alvast bedankt.
Sinds een paar dagen maakt mijn Sonos geen verbinding meer. Ook bekabeld niet.Ook het geluid van de tv speelt de Sonos niet meer af.Ik heb de Sonos van het stroom gehaald, router opnieuw aan en uit gezet. Ook dat werkt niet. Ook na een reset werkt de Sonos niet meer.Wat nu?
Beste Wij hebben 4x de sonos ikea symfonisk. Ik heb er 3 aan de praat kunnen krijgen maar de 4de geeft de hele tijd een fout.Ik kan de 4de wel vinden maar maar als ik dan klik op toevoegen dan gaat ie symfonisk zoeken dan kan ik klikken op doorgaan. Er wordt een verbinding gemaakt met je Symfonisk. Dan komt er te staan de verbinding met de Symfonisk boekenplank is verbroken houd je mobiele apparaat dichterbij en controleer of Symfonisk boekenplank aan staat (beide is hier het geval) Hoe kan ik dit oplossen? Groetjes Grootspoor
Beste Lezer,Ik ben in het bezit van 1 Sonos ARC en twee Sonos ONE SL. Deze staan allemaal in onze woonkamer. Met de Sonos ARC hebben wij nooit problemen en is altijd te vinden in de app. Echter de twee Sonos ONE's zijn vaker niet dan wel te vinden in de app. Nu hebben wij de twee Sonos ONE's als stereo paar geïnstalleerd. Met veel moeite is het nu weer gelukt om 1 Sonos ONE te zien in de app, maar nu staat er Huiskamer 1 L+?. De tweede ONE is niet te vinden... Het vreemde is dat als ik nu radio afspeel via de Sonos ONE die wel wordt herkend, dat beide Sonos ONE's muziek afspelen.. Ook als beide Sonos ONE's niet worden herkend in de app en ik druk handmatig op de middelste knop van één van de twee ONE's druk, dan wordt de radio wel gewoon afgespeeld. Hoe kan ik dit oplossen? Ik zie wel dat mijn beide ONE's WIFI verbinding hebben.Mijn Diagnostische info is: 216749565 Mvg,Robin
Sonos valt steeds weg Terwijl de rest (alles op wifi) het wel doet
Ik heb vandaag contact gehad met Sonos Support vanwege een internet probleem. Regelmatig valt bij mij het internet uit. Volgens sonos support zou dit kunnen liggen aan de instellingen op de router. Ik heb een telenet router. Men ging mij een mail sturen met de instellingen voor de router omdat morgen 18/11 de technieker van telenet langs komt om het probleem te bekijken. Ik heb echter geen mail ontvangen. Heeft iemand een beschrijving van hoe een telenet router moet ingesteld worden voor goed gebruik van mijn sonos systeem?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.