Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Onze Sonos one werkt niet meer. Geen functie meer en de lampjes doen het ook niet meer. Stroom gecontroleerd, hier ligt het niet aan.Heeft iemand enig idee of een reset het probleem kan oplossen? Groet Richard
Sinds afgelopen zaterdag deze 2 speakers als surround op mijn Arc + sub. Nu merk ik een soort van ruis als er geen signaal op binnen komt. Tijdens muziek, films en als er geen bron wordt afgepeeld dan is er geen probleem. Beide speakers vertonen dit euvel. Is dat normaal? Kan het komen dat ze te dicht op elkaar staan? Wat kan het zijn?
Sinds enige tijd heb ik steeds problemen met het geluid. Even een schets:Ik heb aangesloten nu, twee play1 in de keuken (stereopaar), alsook 2 in badkamer ook stereopaar, een play1 in slaapkamer, en een connect in living.( heb nog een beam en andere speaker van sonos ook, maar niet aangesloten momenteel )Ohja en heb een boost ook.Audio is steeds ongecomprimeerd ( daar is een reden voor, het geluid gaat ook naar mijn bose speakers in de living en ik wil dat alles synchroon speelt in alle kamers )Dit werkte perfect ( of toch bijna ) tot enige tijd geleden (zonder de BOOST)Dingen die ik probeerde:Als ik de connect aansluit via een netwerkkabel en al de andere zonder netwerkkabel ( geen aansluiting in die kamers) dan werkt er NIKS of af en toe één box en ja ze zitten allemaal in dezelfde GROEP. Als ik NIKS aansluit van netwerkkabel dan werkt het wel maar valt soms het geluid in één of andere kamer, werkt het even niet of speelt bvb enkel de linkerbox in de keuken. Als ik de BOOST erbij haa
Na al flinke hulp via dit forum twijfel ik nog over 1 ding. Waar kan ik het beste de extra one speakers plaatsen? Ik heb ze op de foto met nummer 1,2,3 aangegeven. Het liefst wil ik daar stereo geluid of is 1 speaker daar voldoende? En zouden jullie de subwoofer op de huidige plek laten staan of naar de voorkant verhuizen?Alvast heel erg bedankt!
Bij het aansteken van het licht in de woonkamer beginnen onze Sonos 5 te luid te brommen . Het brommen stopt pas bij het uitzetten van Sonos en niet van bij het uitzetten van het licht.
Hallo,Al een paar dagen probeer ik ‘s morgens de muziek aan te zetten maar krijg ik geen verbinding met de Sonos. Na de router uitgeschakeld te hebben en even te wachten krijg ik dan wel weer verbinding. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Dit probleem doet zich pas deze week voor, terwijl ik daarvoor jaren geen last heb gehad. Maar iedere keer de router uit-aan zetten is volgens mij ook niet de bedoeling. Groet Jacco
Goedenavond,Mijn Sonos One SL geeft geen geluid meer.Je ziet hem wel afspelen in de controller maar je hoort niks.Diagnostische Info: 871133096Sonos One SL: KantoorSerienummer: ** EDIT: Gelieve geen serienummers posten op het forum! **Sonos OS: S2Versie: 14.0 (build 67125050)Hardwareversie: 1.28.2.5-2.1Serie-ID: A200IP-adres: 192.168.0.73WM: 1Dimitri Ketting
Hi, ik heb meerdere issues. Ik heb 3 play 1's en een oude Connect. Het probleem is dat bij de play 1's regelmatig het geluid wegvalt, de sonos niet herkend wordt in het systeem of dat de radio seconden terugspringt. Ik heb ze allemaal bedraad aangesloten dus een slecht signaal kan het niet zijn. Wat te doen, ik word helemaal gek van het probleem. Groet Dion
Wij hebben de Symfonisk boekenplank speakers van IKEA. Daar staan er twee van in de woonkamer. We luisteren hiermee vooral radio via de Sonos app of we luisteren naar Spotify. Nu willen we in de keuken een draadloze speaker want we willen daar geen draden. Wat we vooral doen is in de ochtend één van de speakers van IKEA aanzetten en dan radio luisteren. Maar als je een draadloze speaker erbij neemt kan het dan zo zijn dat deze ook automatisch gekoppeld is.Zoals jullie lezen ben ik echt een absolute leek.
Kan iemand mij vertellen of de elektrische voeding van de oude play 1 op de nieuwe sonos one past? Anders moet ik alle kabels in mijn muren aanpassen.
Bonjour,Je viens d’acheter 2 enceintes Sonos One que j’ai couplé en Stéréo et ajouter à ma sonos Beam.J’ai remarqué que des déconnexions s’effectuent souvent sur celles-ci (perte du WiFi, je pense ?).Je voulais donc soulager mon WiFi et brancher en Ethernet sur mon switch (qui est connecté à mon routeur).Et j’ai un message d’erreur m’indiquant de vérifier que le produit est connecté à votre routeur par un câble Ethernet et le WiFi ne se désactive pas !Savez-vous pourquoi cela ne fonctionne pas ?Faut-il le brancher en direct sur mon routeur ?Merci de vos éclaircissements.Bon Dimanche.
Allen,Sinds wij in ons nieuwbouwhuis wonen heb ik problemen met de verbinding van de Sonos play:1 speaker op de eerste verdieping. Wij hebben het volgende systeem in huis:Wifi d.m.v. TP Link Deco M4. Hoofd deco bekabeld aangesloten op het ziggo modem in de meterkast → Deco in het kantoor → Deco op zolderBegane grond: Boost aangesloten op het ziggo modem in de meterkast → Play:1 in de keuken → Beam bij de TV → Five in de woonkamer.1e verdieping: Play:1. De Play:1 zou ik graag in mijn kantoor willen neerzetten maar dan wordt de speaker of niet gezien of de muziek valt steeds weg. Ruimtelijk gezien zou de speaker boven de Play:1 in de keuken staan. De play:1 in de keuken staat ook het dichts bij de Boost (enkel gescheiden door de muur tussen de keuken en de hal). Het merkwaardige is dat als ik de Play:1 op de overloop op de verdieping neerzet deze wel zichtbaar is in de app. Maar om stabiel muziek af te spelen moet ik eerst muziek aanzetten op 1 van de speakers van de begane grond en dan
Ik overweeg om een nieuwe play one te combineren met mijn oude play 1. En om daar een stereopaar van te maken. Kan dat? En kan dat ook met nieuwe play one sl?Alvast dank, Magiel
Ik heb in de woonkamer een Sonos Boost die in dezelfde ruimte een playbar, een sub en 2 play 3's aanstuurt. Sinds een paar weken valt regelmatig een play 3 uit. Het is steeds dezelfde. Hij zit dan nog wel in het netwerk, het lampje brandt wit en ik kan het volume ermee bedienen en dan speelt hij vervolgens weer mee. Ik heb zo te zien geen updates die ik moet doen. De set heeft het 4 jaar prima gedaan en er is in de woonkamer niets bijzonders verandert. Geen idee wat ik hiermee moet. Kan iemand mij helpen? Marco
Hallo mede Sonos-gebruikers,De afgelopen maanden haperen mijn speakers regelmatig bij het opstarten van Spotify op Sonos. De speakers zijn bij mij thuis verdeeld in groepen:Groep 1: keuken, 2 play 5 + Sub in stereo geschakeldGroep 2: eetkamer, 1 play 1Groep 3: eetkamer 2, 2 play 1 in stereo geschakeldDe boel wordt aangestuurd door een Boost. Als ik muziek via Spotify wil afspelen dan wordt het geluid gedurende circa 20 seconden over een paar speakers afgespeeld. Na zo'n 20 seconden doen alle speakers het. Daarna hapert het niet meer. Behalve als ik weer een andere artiest opzet. Dan begint het opnieuw. Met het afspelen van radio heb ik dit probleem niet.Iemand tips? Fijn en bedankt!
Ik heb een Sonos systeem, 1 sub gen3 6 Sonos one en 2 Sonos five. Ik wil een five en 2 one’s connecten voor in 1 kamer (woonkamer) als ik dit probeer dan kan ik de ones als een stereopaar maken maar als ik de five in de woonkamer wil toevoegen dan maakt Sonos automatisch een woonkamer2 aan en kan dus niet in 1 kamer. Help!!!!! Hoe los ik dit op?!?!?!?
Onlangs beam gen2 + 2x One Sl aangeschaft en aangesloten. Had al een Play1 + Play 5. Vorig weekend ineens last van wegvallen van Spotify en radio via Sonos app. Geluid viel steeds weg. Netwerk (Ziggo via TP link) geoptimaliseerd. Toen viel ineens alles weg op de Play1 na. Beam en One’s + Play 1 doen het weer (al valt surroundset regelmatig weg in netwerk) maar de Play5 krijg ik met geen mogelijkheid meer gekoppeld. Terug gezet op fabrieksinstellingen, kwam ie heel even in app maar binnen paar minuten weer weg. Aan ethernetkabel gedaan. Ook geen resultaat. Net weer reset gedaan, groen lampje brand maar komt niet op in de app helaas.
Ik heb 2 boxen in de keuken en een arc met 2 boxen in de woonkamer. Is er een mogelijkheid deze allemaal in een keer te laten spelen? Ik moet nu telkens nadat ik de arc heb aangezet in de woonkamer (Arc met 2 boxen) ook de keuken handmatig toevoegen. Ik heb al bij groepen gekeken maar daar moet je minstens 3 kamers voor hebben? Iemand die een oplossing weet?
Hi, Ik heb een Sonos box overgekocht van iemand, tweedehands. Het was nogal een vaag figuur waardoor ik niet zou willen dat mijn adres terug te vinden is zodra ik de stekker in het stopcontact doe. Ik weet dat de box nog niet gereset is, dus ben bang dat de vorige eigenaar mijn gegevens direct ontvangt. Ik heb hier namelijk een topic over gelezen dat de vorige gebruiker een melding ontvangt. Klopt dit? En zo ja, hoe voorkom ik dit. Daarnaast, hoe kan ik deze dan op de juiste manier resetten of moet ik dat op een ander adres doen voordat ik hem thuis aan zet?
Beste,Ruim 1 maand in het bezit van een Sonos Gen 3. Deze maakt een zacht krakend geluid wanneer de tv/film/muziek op pauze word gezet. Zodra ik de tv uitzet hoor je niks meer. Gelukkig hoor ik het niet tijdens de muziek door het geluid heen. Ik zag in een andere topic, dat er nog een gebruiker of wellicht meer last van hier hebben. Voor zoveel geld mag dat uiteraard niet.Wat is er aan de hand en hoe op te lossen?Bvd.
Sonos 5 gen 2 connect niet meer. Fabrieksreset gedaan. Groene lampje knippert maar play 5 wordt niet gevonden.op router aangesloten met kabel. Wordt herkend en installeert (na update) doch play 5 is niet zichtbaar in dashboard.aanwijzingen gevolgd doch nog steeds geen Connect
ik heb sinds tijdje een krakend geluid in mijn 2 play 5 gen1 speakers. 1 Play5 kraakt/ruist harder dan de andere. de 3 Play1 speakers hebben er geen last van. met name bij rustige muziek is het bij 1 Play5 erg hinderlijk. reset van Play5 speakers helpt niet. De 2 Play5 speakers van plaats geruild dan blijft ergste kraak in de zelfde speaker zitten. Met de muziek op pauze zit het zelfde kraakje er nog heel zachtjes in maar hoort het enkel met oor bij speaker.Ook door van een draadloos naar een bekabeld systeem switchen helpt niet.
De Sonos Five heb ik op de koptelefooningang van mijn versterker Pioneer HM76D aangesloten (volgens advies van verkoper)>Bij draaien CD komt er geen geluid.I?emand ervaring mee
Hi, Acc. to my account at the Sonos sharepoint I have only one speaker, but want to add more. Can you advise how to do this?
Hai! Als ik een speaker vraag om te stoppen met afspelen, krijg ik regelmatig de melding: “er is een onbekende melding opgetreden voor de woonkamer”.Ik kan niet echt ontdekken waar het fout gaat, maar wellicht weten jullie meer! Alvast bedankt!
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.