Vraag hulp en praat over je Sonos Era, Sonos One, One SL, Play:1, Play:3, Play:5, Sonos Five en IKEA Symfonisk.
Meest recente
Sinds nieuwste update krijg ik een melding op beide Android toestellen dat er een update is, update starten en dan de melding ‘er deed zich een probleem voor bij het controleren op updates’! Probeer het opnieuw. Kan proberen wat ik wil maar dit blijft zich herhalen. Wie weet hier een oplossing voor. Ook de oplossing die Sonos aandraagt helpt niet en support is hoe dan ook niet te bereiken
Waardeloos dat ik het alarm niet meer kan instellen met de nieuwe app!!!! koop je over de duizenden aan materiaal krijg je dit😡
Play 1 updaten blijft uren duren
Had op 23 okt 2023 gemeld dat de Sonos Play 3 regelmatig wegvalt, d.w.z. onderbrekingen van geluid. Ik had toen een oplossing door de Play 3 een full reset te geven met UTP kabel aangesloten op modem.Dit heeft het probleem tijdelijk opgelost. Diezelfde Play 3 moet nu zo’n 2 maal per week van het net en terug opgestart worden. Netwerkproblemen geloof ik niet meer. Op dezelfde AP staan 2 Sonos Play 1 en die blijven feilloos werken. Dit is ten andere ook het geval voor de Play 3 na restart. Krijg de Play 3 niet goed. Vervelend is dat die in de slaapkamer staat. Reset is uit mijn bed dus. Plezierig is anders.Graag oplossing.Groeten
Ik heb op lijn terras twee Bose speakers (destijds waren er nog geen outdoor bij Sonos) verbonden met amplifier en boost. Maar toch valllen de speakers regelmatig uit. Soms paar sec soms ook paar minuten. De rest blijft spelen (indoors. 5 sets van twee en vier roams ) alleen outdoors valt uit.
Goedemorgen, Mijn Victrola Eastwood (bluetooth) zou ik graag koppelen aan mijn Sonos One SL en/of Beam, is dat mogelijk en hoe kan ik dat instellen?Dank alvast.Groet, Chris
Goedemiddag,Ik heb zondag de Era 300 gekocht nu had ik in de rechter speaker een tikje/kraakje ik heb de speaker net geruild in de winkel maar deze box heeft hetzelfde probleem om de paar minuten een tikje is dit een software fout?
Beste,Op de site van sonos zie ik twee verschillende type muurbeugels voor era 100. De originele van Sonos en van het merk Sanus. Zit we kwaliteitsverschil in de twee muurbeugels? De Sanus heeft meer mogelijkheden met betrekking tot het kantelen en de prijs is voordeliger. het is voor in mijn overkapping; wat adviseren jullie mij?
Na lange tijd mijn Sonos One weer eens uit de kast gehaald. App geïnstalleerd, reset gedaan op de Sonos One om een schone installatie te doen. Nu geeft de app aan dat er een update gedaan moet worden. Dit gaat tot ongeveer 75% en dan stopt het. Lampje op de One knippert eerst groen bij de update, maar wordt rood na een tijd. Volgens mij gaat hij gewoon op standby, uit dus. Update duurt dan ook heel lang, terwijl de app aangeeft dat het enkele minuten duurt (eerste keer zeker een uur met rust gelaten, maar nadat er volgens mij niets meer gebeurde de app uitgezet en opnieuw geprobeerd).Als ik weer update geeft ie eerst foutcode 1011, daarna begint het updaten wel als je het nog een keer probeert, maar blijft het hangen op ongeveer 75%. Geprobeerd om de One via utp aan te sluiten, maar dan geeft de app aan dat de utp kabel niet aangesloten mag zijn voor deze update.Iemand enig idee hoe ik deze One weer werkend krijg?
Mijn Sonos One, in de keuken, die ik bijna niet heb gebruikt is na de update gebricked. Lampje van de power brandt niet meer, niet meer mee te verbinden. Een dag voor de update van App werkte die nog. Iemand anders hier ook ervaring mee?
Heb de nieuwe app gedownload voor zowel android (telefoon) als ios (Ipad) maar de app herkent mijn systeem niet
Ik heb 2 sets van 2 sonos one met sub. als ik spotify afspeel hapert het de laatste tijd heel erg. Soms valt 1 van de speakers weg, dit wisselt per speaker. bij afspelen van beide sets tegelijk loopt de 1 soms achter of werkt helemaal niet. Reageert dan ook niet meer op commando’s zoals bijvoorbeeld uitzetten of harder zachter. het is nu zo erg dat ik spotify niet meer gebruik, dit zou een reden zijn om van Sonos af te stappen. radio werkt alles prima, het treed op bij starten via sonos en spotify app zelf. ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. verbonden via wifi met Aruba io AP22 achter een POE switch van aruba IO met een fritzboxrouter op Odido glas
Na maanden miserie even de tijd genomen om het op te lossen.Bijna dagelijks zijn meerdere boxen “niet verbonden”. Het kan opgelost met de play 3 van de keuken eens uit het stopcontact te halen. Daarnaast is er bijna dagelijks sonossignaal bij alarm i.p.v. muziek …Ik installeerde net de play3 van de keuken opnieuw …. Er komt nu muziek uit maar dit deed ik niet de app omdat ik helaas keuken niet meer in de app zie … Ik vind het ook vreemd na reset in herinstallatie de radio gewoon speelt … HELP! Kben het beu.
Ik ben nog nieuw in de sonos wereld maar heb een vraagje voor ze volledig aan koop. ik zou 2 era 100 willen gebruiken voor mijn computer aan te sluiten. Bij voorkeur in stereo kan dit ? En hoe doe ik dat dan best ? of pak ik beter een ray hier voor die ik dan optisch verbind ? de rest van de set dat ik wil kopen is een ray voor aan de tv en dan een mini Sub die is dan wissel tussen computer en tv setup alvast bedankt
In de oude S2 app kun je individuele speakers in een groep op mute zetten.wanneer je op de volume regelaar tikt verschijnen individuele regelaars voor alle speakers in de groep, samen met symbolen voor klank regelaars en een mute symbool. Op die manier kun je dan een speaker uitzetten (mute) zonder hem uit de groep te halen.Ik kan deze functie niet vinden in de nieuwe app , is die er niet meer ?
Sinds gister de S2 app nu kan ik niet meer schakelen tussen radio of tv de app roept steeds er is iets misgegaan. Kom niet meer bij alarm instellingen. Kan geen radio 538 afspelen etc.iemand een idee. Bij Sonos Radio toestemming verlenen werkt ook niet.iemand een begrijpbare oplossing? Gebruik de Playbar gr Marco
hallo is het mogelijk om een sonos arc en een sonos lamp op hetzelfde netwerk te splitsen. ik heb beneden de arc en me dochter boven een sonos lamp. ik wil dat ze met haar eigen account alleen haar lamp op de app heeft . dat lukt me niet. nu staat ze bij mij op de app. en met de nieuwsbrief update staat haar lamp steeds als eerste. dus als ik radio aan zet gaat hij boven aan
Ik moest de move naar de fabrieksinstellingen zetten omdat de alarmen niet meer zichtbaar waren in de app De standaard handleiding werkte niet daarom de uitgebreide hier 1. Verwijder Move van het oplaadstation of USB-C lader. 2. Houd de aan/uit-knop 30 seconden ingedrukt. 3. Wacht 5 seconden nadat je de Move hebt uitgeschakeld. 4. Plaats de Move in de juiste richting op het oplaadstation. Zodra dat is gebeurd, volg je de exacte stappen die ik hieronder heb gegeven om de fabrieksinstellingen van Move te herstellen Hier zijn de stappen: 1. Haal je Move-product uit de oplaadbasis.2. Houd de aan/uit-knop aan de achterkant van je Move of Move 2 minimaal vijf seconden ingedrukt om deze uit te schakelen. Je hoort een bel en het statuslampje gaat uit.3. Schakel je Move-product weer in door op de aan/uit-knop aan de achterkant te drukken of door het op de oplaadbasis te plaatsen.4. Terwijl het is ingeschakeld, houd je de knop Verbinden ingedrukt terwijl Move is ingeschakeld.5. Blijf de knop in
Goedemiddag, Het lukt mij niet om de Beam en 2 x one te koppelen.De boxen hebben wel apart gespeeld dus ze doen het maar zodra ik de beam er bij zet dan koppelt er maar 1 box.Heb alle hulp tips doorlopen router opnieuw opgestart.Iemand van jullie dit probleem ook gehad of een tip.Inmiddels 2 dagen bezig.Bvd Andre
Krijg dagelijks dat Sonos geen verbinding kan maken. Ik schakel WiFi en Sonos uit en start ze opnieuw op, dan werkt alles weer goed, gedurende enkele uren. Na een paar uur inactiviteit komt dezelfde foutmelding weer. Opnieuw uit- en inschakelen werkt weer. Na paar uur inactiviteit zelfde probleem terug. Wat kan ik doen? Ik heb Sonos bridge en kleine speaker en de brede dikke speaker onder de TV. Controller versie S1, update naar S2 kan niet omdat speakers dan niet meer ondersteund worden. Controller update naar meest recente software gedaan, maar ook dat verandert niets, probleem blijft. Het ontstond ook plotseling spontaan: de WiFi is al jaren dezelfde, geen recente updates. Graag jullie suggesties?
Dit topic is natuurlijk al vaker voorbijgekomen hier maar ik blijf toch nog met wat vragen zitten..Ik heb op dit moment een Beam waar 2 Play:1’s aan gekoppeld zitten gedefinieerd als surround speakers. Echter, ik zou eigenlijk ook de surroundboxen, de Play:1’s, als stereo paar willen gebruiken zonder de Beam. Je kunt natuurlijk de surround boxen weer definieren als stereo paar maar het is een heel gedoe om dit weer in te moeten stellen als je even naar muziek wil luisteren. Sowieso knap waardeloos dat dit niet kan. Maak het gewoon mogelijk dat speakers zich in meerdere kamers kunnen bevinden en zich gedragen als surround of stereo-paar afhankelijk welke kamer actief is. Zal wel te simpel zijn..Vraag 1: Heb ik dit probleem ook met bijvoorbeeld de lijn-ingang van de Era 100? En dan met name met het afspelen van elpee’s via een platenspeler die via de lijn-ingang van de Era 100 gekoppeld is. (zag net dat de lijningang van de Era 100 wordt uitgeschakeld zodra de set als surround set ingest
Ik heb een Play:3 op zolder staan. Deze is sinds kort bedraad aangesloten. Ik heb erg veel verbindingsproblemen nu met mijn 2 Five speakers in de woonkamer, en vandaag heb ik na urenlang troubleshooten gezien dat deze speakers niet op mijn goede WiFi netwerk zitten, maar een wireless verbinding hebben met de speaker op zolder. Ik wil dat helemaal niet, mijn WiFi in de woonkamer is uitstekend. Toen heb ik geprobeerd op de Play:3 op zolder de WiFi uit te schakelen (deze is immers bedraad aangesloten). Maar dit gaat niet, ik weet niet waarom. Hoe los ik dit nou op? Hoe forceer ik de Five speakers in mijn woonkamer om op de WiFi te blijven, en niet te connecten aan de speaker op zolder?
Wat voor vermogen gebruikt Sonos als het de hele dag aan slaat, dus muziek speelt.
Hoi, Mijn Sonos Playbay geeft een constante piep. Ook wanneer er geen muziek of ander geluid wordt afgespeeld. De piep stopt pas wanneer de stekker uit het stopcontact gehaald wordt. De piep is er gekomen nadat de Sonos 1,5 maand uit heeft gestaan. Heeft iemand een idee hoe en of dit op te lossen is?Met vriendelijke groet, Matija
Beste Sonos (community), Is het mogelijk om het laagste geluidsniveau van de Sonos spelers aan te passen (met een eventueel volgende software update)? Daarmee bedoel ik zowel met de Play 3, als mijn onlangs aangeschafte Play 1 (voor de slaapkamer) is zelfs het laagste geluidsniveau eigenlijk net één tikkie te hard. Ik heb hier al meerder mensen over gehoord, zeker voor het studeren als achtergrond muziek of op de slaapkamer voor bedtime music staan de speakers (op de meest minimale stand, zowel Play 3, als Play 1 die toch al voor kleinere kamers ontworpen is) iets te luid. Graag jou feedback als consument hierop (Like indien mee eens) en vanuit Sonos zijn natuurlijk ook alle reacties / feedback hierover welkom. Greets Thomas
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.