Vraag

Aanvulling op Beam 2


Sinds 2 weken de beam gen 2. Overweeg om of sub mini aan te schaffen of 2 x era 100.
Voor Netflix, Spotify, You Tube etc is geluid al best okay maar wat meer bioscoop gevoel is wel prettig.
TV kijk ik via glasvezel Caiway en dat is hoofdzakelijk PCM en daarvan is het geluid matig.
Hierbij opgemerkt dat ik een beperkte keuze in providers heb: Caiway, Delta, Solcon.

Iemand tips wat ik t beste kan doen. Eerst de sub en dan verder of eerst bijvoorbeeld de era's?

Bedankt
 


12 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Beginnen met de era’s.

Caiway heeft tegenwoordig ook op de meeste zender DD5.1. 

Reputatie 5
Badge +3

Team subwoofer hier! Maar voor het bioscoop geluid zou ik ook kiezen voor de surround speakers.

Reputatie 7

En even kijken naar de instellingen van je TV en TV-ontvanger, want ik denk niet dat PCM de juiste manier is om surround te krijgen.

Zijn de era 100 duidelijk veel beter dan de one's? Lees er verschillende berichten over en de one's kan ik als showroommodel voor een aardige prijs kopen. TV instellingen ga ik naar kijken. Bedankt allen.

Reputatie 5
Badge +3

Als je ze als surround speakers gaat gebruiken maakt het niet veel uit denk ik, dan kunnen de one's prima. 

Dan ga ik denk ik voor de surround met one's.

Hoe wordt overigens muziek afgespeeld op de surrounds, bijvoorbeeld via sonos radio of Spotify? Is dat dan merkbaar beter dan alleen de Beam en moet daar nog wat apart voor ingesteld worden?

 

 

 

Reputatie 5
Badge +3

Je kunt ze instellen op sfeervol of volledig, zelf heb ik ze op volledige staan.

En dan tevreden over t geluid?

Reputatie 5
Badge +3

Geluid is natuurlijk heel persoonlijk. Maar ik ben heel tevreden over mijn set

Goed te horen. Bedankt 

Reputatie 7

Kleine aanvulling nog:

  • YouTube is stereo, dus dan doen je surrounds niets;
  • als gezegd, kijk ook eens naar je instellingen want je moet Dolby hebben en geen PCM.

Goedemiddag,

Netflix, TV via schotel inmiddels prima geluid en Dolby D.
Kijk ik echter via Delta Glasvezel (sinds vandaag nieuwe provider) dan blijft Dolby D uitgegrijsd.
Zowel bij optisch aangesloten als bij HDMI op de TV en ook optisch direct aangesloten op de Amino van Delta.

Iemand tips?

 

Reageer