Je one-stop-shop voor het bespreken van Google Assistent met Sonos. Hoe voeg je Google Assistant toe aan je Sonos Speaker? Vind hier je antwoorden.
Meest recente
Goedemiddag, Ik heb de laatste dagen veel last van dat google assistant zelf bliept/piep zonder dat er wat gevraagd word. Dit is mateloos irritant als je muziek luister of tv kijk. Want je volume gaat dan ook zacht omdat ze denk dat er wat gezegd word maar het is dood stil. Meer mensen hier last van? En wat is de oplossing. Mvg jeff
Ala ik soms de Google assist op sonos one roep dan krijg ik wel een toon dat hij word geactiveerd maar krijg geen reactie. Alles staat goed in de app. Is bekabeld aangesloten. Dan doet de assist het wel ineens weer.
Hallo, Ik gebruik al enige tijd de Google assistent en irriteer mij mateloos aan de langdradige feedback zoals "goed, ik zet de keuken verlichting uit". Voor mij is het uitvoeren van de commando genoeg bevestiging. Op de telefoon is er een optie om spraakuitvoer op handsfree te zetten maar over de speakers kan ik niets vinden. Heeft iemand voor mij de oplosssing?
Als ik vraag "okay google, speel skyradio af" dan zegt mijn sonos: ”okay, ik speel skyradio af via Tunein" vervolgens zegt hj: " het spijt me, het lijkt als .... nu niet beschikbaar is.Wat doe ik fout?
Ik heb mijn Sonos Symfonisk aangesloten op een Google Nest Mini, dit werkt in principe perfect. Echter, wanneer ik Google oproep tijdens het luisteren van muziek op mijn Sonos wordt het volume niet verlaagd. Zeker wanneer de muziek wat harder staat wil dit nog wel eens voor problemen zorgen. De knop om volume te verlagen tijdens luisteren staat wel aan in de Google Home app. Is dit probleem te verhelpen?
Wanneer je speakers via het scherm van nesthub wil selecteren krijg je enkel je speakers van google te zien.Weet iemand of sonos one ook als slimme speaker van google wordt gezien als je de assistent van google installeert? Als je die dan in groep kan zetten kan dit mogelijk voor een oplossing zorgen.Wil ik de speakers van sonos nu via scherm bedienen kan dit enkel via gsm. Of je moet een tablet aan de muur hebben.
Is er al een google commando om alle boxen in alle ruimte tegelijk harde of zachter te zetten. Ik weet dat het het in de app kan maar ik wil het doen met een google commando.Het lijkt mij dat dit door Sonos te realiseren moet zijn. Op dit moment reageer uitsluitend de speaker welke de opdracht ontvangt.Verder valt mij op dat een google mini beter reageert op google vragen/opdrachten dan de boxen van sonos.Volgens mij is google nog niet volledig geïntegreerd in de sonos boxen.Ik ben benieuw naar de reacties.
Mijn Sonos Arc is gekoppeld aan mijn Google Assistant. Om één of andere reden springt de microfoon automatisch aan en uit zonder enige reden. Het ergste hierbij is dat hij steeds zegt “Microfoon staat aan” en “Microfoon staat uit” en dit tijdens het spelen van een film of luisteren van muziek. Hij doet dit echt redelijk veel toch tijdens 1/3 van de film. Het is met willekeurige intervallen wat het pinpointen van het probleem veel moeilijker maakt. Er is niets dat de knop aanraakt of er zit geen stof op. Een volledige afgestofte Arc heeft het probleem ook. Ook als ik de touch knop volledig uitzet via de app, doet het probleem zich nog voor.Ik heb een gelijkaardige thread gevonden, maar nog niet met een goed antwoord imo:https://en.community.sonos.com/google-assistant-and-sonos-229109/arc-keeps-repeating-mic-is-muted-then-the-mic-is-back-on-6854018?postid=16507829#post16507829
Ik heb een beam en symfonisk in de woonkamer en ook een nest hub. Die laatste omdat hij een scherm heeft, zo praktisch. Als ik via die nest hub probeer om radio te starten op de Sonos set, lukt dat soms niet. Dat maakt dat ik nu dus geen eenvoudige manier heb om radio te starten. Speel … op tunein op woonkamer speel … op woonkamer Radio 538 V sorry, ik kan alleen video’s afspelen op chromecasts SkyRadio Sorry, ik kan de gevraagde content niet vinden V Q-Music V sorry, ik kan alleen video’s afspelen op chromecasts NPO radio 2 V sorry, ik kan alleen video’s afspelen op chromecasts 3FM V v die video melding kan ik nog wel snappen, hij probeert waarschijnlijk YouTube te starten en de beam heeft geen scherm. ik snap alleen niks van die skyradio melding. ik heb tunein zowel in Google gekoppeld als in Sonos. Kan iemand helpen?
Beste,Sinds kort ben ik in het bezit van een Sonos ARC. Deze heb ik in de woonkamer gekoppeld aan de one en een One SL. Ik wil nu graag de spraakbesturing via de One speaker doen ipv via de ARC. Hoe kan ik dit instellen? met vr gr Andre
Ruim een week opgemerkt dat ik via google assistent mijn volume niet normaal kan regelen.Vroeger indien ik zei: he google volume 3 dat het geluid voldoende was voor mij. Nu moet ik volume 30 roepen om dezelfde norm te hebben.Via iphone of ipad kan ik het volume normaal regelen. De one is met de one sl gekoppeld.Dank bij voorbaat,JM
Hey! Ik heb sinds een tijdje twee Sonos One’s in mijn woonkamer (niet als stereopaar). Op beide speakers heb ik Google Assistent ingesteld. Sinds vandaag reageren opeens allebei de speakers als ik Google Assistent aanroep, terwijl dit eerst gewoon één van de twee was. Wanneer ik nu bijvoorbeeld vraag wat het laatste nieuws is, wordt dit op allebei de speakers tegelijk afgespeeld (niet synchroon), terwijl dit eerder automatisch alleen op de dichtstbijzijnde speaker werd afgespeeld. Dit is heel erg vervelend. Weet iemand hier misschien een oplossing voor? Ik heb al een paar keer de Google Assistent van het systeem verwijderd en opnieuw ingesteld, en ook de speakers van de stroom gehaald en opnieuw opgestart. Dit heeft allemaal niet gewerkt.
Wij hebben sinds enkele weken een Sonos Beam gekocht. Het installeren van de Google Assistent leverde vanaf het begin al veel problemen op (veel moeite met de Sonos zien vanuit Google Assistent). Het staat wel gekoppeld alleen krijgen wij enkel de melding " er is een fout opgetreden, probeer het over een paar seconden opnieuw". Opnieuw installeren en koppelen werkt niet (en tijdens opnieuw installeren weer heel veel moeite om de koppeling te laten werken aangezien ze elkaar weer niet zagen). Ons netwerk werkt gewoon goed en wij hebben alles geregeld met een Android telefoon.Heeft iemand tips en ideeën voor ons om dit op te lossen? Alvast bedankt! Gr. Sander
Hoi, Sinds een dikke maand de Soundbar vervangen door de Arc. Deze staat in een surround-opstelling en hierop is Google Assistent (GA) geactiveerd. Met de Soundbar werkte dit zonder problemen. Hierbij werd de microfoon van de One gebruikt. Echter sinds installatie van de Arc wordt de microfoon van de Arc gebruikt.Sindsdien is de ervaring met GA ronduit slecht. Hij reageert slechter op "hey/okay google". Als die wel reageert dan wordt er niet gereageerd op commando's, tenzij er geschreeuwd wordt. Als GA het wel verstaat dan begrijpt GA het niet.Ik heb al GA al opnieuw toegevoegd, etc. Maar dat mocht niet baten. Tevens heb ik in andere kamers nog Sonos One waarbij ik geen problemen ondervindt. Het lijkt mij dat de microfoon van de Arc gewoon slecht is, wat natuurlijk jammer is voor zo'n duur product.Echter zou het mooi zijn om de microfoon van de One weer te gebruiken binnen de surround-opstelling, aangezien dit prima werkte. Is dit mogelijk?
Als ik het volume van de Beam hoger/lager zet, gaat het volume van de google assistent stem ook mee. Is het mogelijk om het volume van de stem op een standaard volume in te stellen?
Het lukt mij niet om via Google assistent Spotify te laten afspelen op onze beam. In de sonos app werkt de Spotify perfect. Maar als ik vraag, hey google speel .... Af op Spotify , zegt de beam dat er geen Spotify link is gemaakt . Maar als ik kijk in de Google assistent app zelf staat er dat het wel gelinkt is.. Voorlopig weet ik niet wat ik nog meer kan doen ...
Ik heb een SONOS One. De app geïnstalleerd, Google Assistant geïnstalleerd. Ik kan vragen voor radio zenders en dat gaat perfect, maar mijn opgeslagen muziek (op mijn Samsung telefoon) op Spotify kan ik niet overzetten naar SONOS. Wat moet ik nu doen en ook dat de Google assistant op mijn commando deze muziek speelt?
Ik heb een vraag i.v.m spotify afspelen met voice control. Ik heb sinds gisteren een Sonos One (Black) gekocht en geïnstalleerd. Ik heb op alle manieren geprobeerd om te door te zeggen: ‘Speel (liedje)’ het te laten afspelen maar dat werkt op geen enkele manier. Als ik het met google assistant doe (in het Nederlands) en ik zeg: ‘Speel (liedje) dan zegt ze wel het juiste namelijk: Ik speel (liedje) af. Maar dan speelt ze een ander liedje af. Hetzelfde geldt voor Alexa, als ik zeg: ‘Speel (liedje)’ dan speelt ze telkens de Radio af met die naam op Spotify. Ik vermeld er even bij dat ik geen Spotify premium heb.
Beste,sinds 2 weken heb ik een Sonos One Gen2 gekocht. We kochten deze voor in de badkamer omdat we hem dan met onze stem kunnen bedienen en we geen smartphone bij hebben op die plaats. Alles staat correct ingesteld, reeds lange tijd met de Sonos support bezig geweest aan de telefoon met als finaal antwoord: mijnheer, de speaker reageert normaal van Sonos kant uit, het is Google die het niet begrijpt. En daar stopt het…. ik begrijp dat Sonos het op Google steekt, maar als je een speaker verkoopt met op de doos de belofte van “voice control” dan moet die wel werken. De “bedieningslijst - stemcommando’s” heb ik van de site van Sonos afgeprint en me er letterlijk mee bezig gehouden alle opdrachten heel klaar en duidelijk voor te lezen met de Sonos support erbij aan de telefoon… Ze hoorden zelf dat de One er geen bal van verstaat…dit zal een retour worden helaas. Reeds 10 jaar zeer tevreden van verschillende Sonos producten, maar in mijn geval werkt de stembediening van de One langs geen k
Hallo,mij Sonos beam herkent met Google assistent niet meer,als ik vraag Q-Music,en spotify hapert voortdurend.eerste weken werkte alles perfect.
Ik heb sinds kort een Sonos arc. Via google assistant neemt de Arc de besturing van de tv over. Aan, uit en volume werken prima. Kan de Arc icm GA ook de kanaalkeuze overnemen. Ik kijk TV via KPN. De TV is een LG 55Nano836. Zoja, welke opdracht moet ik de GA geven. Als het via KPN niet kan is het dan wel mogelijk via de App van KPN, KPNITV, dit te regelen?
toen ik Sonos aanschafte, kreeg ik daar een profabbo van Deezer bij. Deze dienst beviel me zo goed, dat ik gewoon een abbo heb genomen. Maar nu kan ik geen muziek afspelen , omdat ik Deezer gebruik ? Beetje krom he ? Enig idee hoe ik dat op kan lossn ?
Hallo, Ik had graag in de Google Home app een speakersgroep gemaakt.Maar de SONOS beam verschijnt niet in de keuzemogelijkheid om toe te voegen aan de speakersgroep.Wat doe ik verkeerd? Of is dit niet mogelijk? En kan dit dat via een andere manier?Alvast bedankt voor meer info. Groeten Bart
Hallo, klopt het dat de google assistant op de arc slechter werkt dan een gewone google home. ik heb nl een irobot stofzuiger gekoppeld, maar als ik een commando geef aan de arc om te stofzuigen, zegt ze “ik kan hierbij niet helpen”maar als ik het zelfde commando aan een google home op 1 hoog geef dan werkt het wel. ik merk vaker dat hij commandos niet begrijpt, maar de google home wel. Ik ben geneigd om weer over te stappen naar een vertrouwde google home.Ook reageert hij best wel veel op woorden die op de tv worden uitgesproken, best wel lastig want dan gaat het volume ook omlaag voor 5 seconden.
Vooropgesteld: ik weet dat er een aantal features zijn die (nog) niet op Sonos werken, zoals routines, voice match en dergelijke. Ik ervaar echter regelmatig dat ik ook bij "gewone” vragen van Sonos te horen krijg “ik kan hier nog niet bij helpen” of iets in die trant, terwijl mijn Google Home daar gewoon antwoord op kan geven. Voorbeeld: Gisteren vroeg ik mijn Sonos One in de keuken hoe lang aardappelen moeten koken. “Ik weet niet hoe ik hierbij kan helpen” Toen ik uit nieuwsgierigheid die vraag even later exact in dezelfde bewoording aan een Google Home Mini stelde, kreeg ik “Op de website unox.nl zeggen ze: "Zet ze half onder water en kook 15-20 minuten enz. enz.” In de Google activiteitshistorie is te zien dat zowel de Sonos One als de Google Home de vraag exact hetzelfde verstaan, enkel de respons is anders. Verwijderen en opnieuw aanmelden van de GA service heeft geen effect. De Ones en Beam elders in huis vertonen dezelfde "domheid”. Ik gebruik maar één taal: Nederlands. Switc
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.