Google Assistent: na aankoop ONE - doet 5% van de tijd wat hij moet

  • 11 December 2020
  • 6 reacties
  • 490 Bekeken

Beste,

sinds 2 weken heb ik een Sonos One Gen2 gekocht. We kochten deze voor in de badkamer omdat we hem dan met onze stem kunnen bedienen en we geen smartphone bij hebben op die plaats. Alles staat correct ingesteld, reeds lange tijd met de Sonos support bezig geweest aan de telefoon met als finaal antwoord: mijnheer, de speaker reageert normaal van Sonos kant uit, het is Google die het niet begrijpt. En daar stopt het…. ik begrijp dat Sonos het op Google steekt, maar als je een speaker verkoopt met op de doos de belofte van “voice control” dan moet die wel werken. De “bedieningslijst - stemcommando’s” heb ik van de site van Sonos afgeprint en me er letterlijk mee bezig gehouden alle opdrachten heel klaar en duidelijk voor te lezen met de Sonos support erbij aan de telefoon… Ze hoorden zelf dat de One er geen bal van verstaat…dit zal een retour worden helaas. Reeds 10 jaar zeer tevreden van verschillende Sonos producten, maar in mijn geval werkt de stembediening van de One langs geen kanten. Ps: de Google assistent werd verschillende keer verwijderd, zowel in de Sonos app als in mijn Google account zelf zoals gevraagd door de support. Niets helpt. Iemand nog tips?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7

Jammer, dat je deze beslissing hebt moeten nemen. Het gekke is, bij mij werkt de One (gen 1) in de badkamer net zo goed als elders. Misschien toch de echo in de badkamer of storing door een ruisende afzuiging? Zou GA elders in huis wel goed werken?

Jammer, dat je deze beslissing hebt moeten nemen. Het gekke is, bij mij werkt de One (gen 1) in de badkamer net zo goed als elders. Misschien toch de echo in de badkamer of storing door een ruisende afzuiging? Zou GA elders in huis wel goed werken?

Ik lees hier overal dat de One Gen1 veel beter werkt met de Google Assitent dan de Gen2. Ik vind het zo klote dat het niet werkt want wil hem eigenlijk niet terug sturen :-(

Net de google assistant gekoppeld met mijn baas zijn Sonos Play 1 in het bedrijf... en effectief... daar werkt het toch wel opzeker!!! 

Reputatie 7

Play 1 of One? De Play 1 heeft geen microfoon, dus zou je via een Nest Mini werken?

Play 1 of One? De Play 1 heeft geen microfoon, dus zou je via een Nest Mini werken?

Sorry, de ONE maar dan de FIRST GEN. Werkt merkbaar beter samen met Google dan de Second Gen

Na nogmaals UREN aan de telefoon met support en geen oplossing gevonden heb ik hem retour gezonden. Heb om alles uit te sluiten ondertussen op 2 andere plaatsen (bij vrienden thuis) een One van een kennis getest (dus niet de mijne) en hetzelfde probleem, verstaat bijna niets (soms wel - soms niet). Wel één constante in het verhaal: we hebben alle drie Telenet. Volgens de support zou het daaraan kunnen liggen… nu ja, half België heeft Telenet… dan is België geen goede markt voor Sonos mijn inziens.

De dag erna stonden er 2 Google Nest speakers waarvan de audiokwaliteit wat minder is maar voor op de kleine plaatsen waar ze staan meer dan voldoende is (Sonos One: 200+ euro, 2 stuks Google Nest: 149 euro samen). Stopcontact ingestoken, toegevoegd in de app en die assistent kan je letterlijk alles aan vragen! Ongelofelijk hoe ver Google daarmee staat! Routines zijn zalig. In principe zou je hetzelfde moeten kunnen vragen aan de One omdat het dezelfde service is. Wel vergeet het, ik denk dat Google iets achterhoud voor zichzelf… multiroom audio is eveneens 100% sync en je kan er ook een stereopaar (L+R) van maken. Je kan er ook mee bellen over Google DUO (perfect geluid op meters afstand!) Je kan er ook mee “Broadcasten” - Hey Google Broadcast “KOMEN ETEN”… de kids krijgen dan deze boodschap op hun Google Nest speaker. Opgepast Sonos: Google komt eraan voor een extreem scherpe prijs!! Als de mondelinge reclame haar werk gaat doen zal Sonos klappen krijgen. Naar het schijnt kan de Oude Google Home Max behoorlijk mee met de Five...ik voorspel dat ze binnen vrij korte termijn een Sonos killer op de markt gaan brengen nu ze samenwerken met Nest. En naast het audio verhaal bedienen ze “duizend+ smart toestellen”. PS: ze bedienen zelfs mijn 2 oude first Gen Play 5’s die in de keuken staan. Gewoon “op keuken” erna zeggen...ik ben fan!

Tot slot: Sonos: if it’s on the box, it should work, even if the problem is Telenet, the customer doesn't care the reason.

mvg,

Pascal