Ik heb het kunnen oplossen!
Deze thread biedt de oplossing: https://en.community.sonos.com/controllers-and-music-services-229131/switching-all-s1-devices-cr200-included-to-sonos-net-from-wi-fi-after-bridge-failure-6902480
De volgorde van uitzetten en weer aanzetten is de oplossing. Aanzetten in de volgorde (met ruime tijd pauze tussen de stappen):
- Router
- Speaker bedraad aangesloten op router
- Overige speakers
- CR200 (door batterij terug te plaatsen)
- Instructies op CR200 volgen (in mijn geval mute en + tegelijk ingedrukt op mijn Playbar) et voila!
Ik gebruikte nog een Boost voor de CR200. Eerder deze sequence met de Boost geprobeerd (in stap 2). Nu heb ik de Boost uit het netwerk gehaald (power off) en een netwerkkabel op een speaker aangesloten. Nadat alles weer werkte, de Boost weer aangesloten en de netwerkkabel uit de speaker verwijderd. Ik meen dat een bedraad apparaat altijd nodig is, maar weet dat niet zeker. Ik laat het voor nu zo maar even.
De app werkt natuurlijk ook, maar het is heel fijn om deze erbij te hebben. Het afraden van het gebruik door Sonos omdat er problemen zijn begrijp ik niet. Ik gebruik de CR200 al ruim tien jaar en heb nog nooit een probleem ervaren. Als ik de informatie lees zou dat niet moeten kunnen. Kan ik niet verklaren.