Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Goedemorgen, Ik heb de Sonos move besteld, nu werkt de Sonos app normaal niet wanneer er via WIFI geen verbinding is met een systeem. Hoe zit dat met de move en verbinding via bluertooth/airplay? Stream je dan rechtstreeks van bijv Spotify, of werkt de sonos app dan wel?
Hallo,Vanmorgen begint onze Sonos Move plots om 8u10 te spelen (radio). Het alarm was ingesteld om 7u30.Sinds kort speelde als alarm meestal het Sonos signaal ipv radio (maar wel op tijd). Wat kan er aan de hand zijn? Ik heb een diagnose verzonden (1896043792).Alvast bedankt,Paul
Ik heb een vraagje over de Sonos Roam. Ik ben tevreden met de speakers ( stereo paar ) alleen heb ik het idee dat er steeds wat veranderd na een update kwa geluidsweergave. Wat mij opvalt is dat nu op lagere volumes ( 35/40 %) het geluid veel zachter en minder vol en rond klinkt waardoor je hem iets harder zet, en met andere nummers een te groot volume verschil gaat krijgen en het nummer niet tot zijn recht komt op lagere volumes. Er was meer details te horen in de muziek en klonk meer vol/rond en diep heldere hoge tonen met ook wat warmte. Heeft de versie van Spotify er iets mee te maken ? Ik stream alleen via WiFi/ AirPlay geen Bluetooth. Nu moet ik zeggen dat het op andere Sonos producten ook voorkomt, veranderingen in het geluidsbeeld, maar dan valt het minder op omdat de speakers groter zijn denk ik.
Hi, I have an issue with the Roam. It fails to show up under products when it’s turned on. Only when I turn it off it shows as “Offline” in the app. It also fails to get into Bluetooth connection mode. It’s pretty worthless now. I wanted to use it while moving houses. This issue started after I didn’t use it for a couple of weeks. I have had no luck with it at all actually. Bluetooth connection always takes a super long. Kind regards,Jeffrey
Sinds ik van WiFi ben veranderd kan ik de Sonos move niet meer vinden in de Sonos app. De rest van het systeem werkt wel gewoon. Ik heb hem geprobeerd te resetten, maar er blijft een oranje lampje branden. Wat kan ik hieraan doen?
Ik krijg de 2 Roams niet meer op mijn systeem, playknop en aanknop al ingedrukt om te resetten maar er bekeurd helemaal niets!!Dit is al de derde poging, kan hier niet zo goed tegen, (heb ook de one,s uit oude huis meegenomen en krijg deze ook niet aan de praat….. maar moet die volgens mij resetten met een kabel op de router maar dat is latere zorg)waarom moet dit allemaal zo moeilijk?
Door de omschakeling van WiFi 2.4 naar 5 werkte sonossysteem niet meer. Nu 2.4 terug actief is werkt de soundbar en sonos1 maar niet de move.Al talrijke keren proberen te resetten maar tevergeefs. Hij lijkt wel geconnecteerd met WiFi, wit vast lichtje dat oranje knippert als hij opgezet wordt. Maar in het systeem wordt hij niet zichtbaar en kan ik hem niet connectoren. Move werkt wel op de Bluetooth.Hoe geraakt de move terug in het systeem?
t lukt me niet de roam en de one tegelijk t zelfde te laten afspelen. weet iemand hoe dat moet?? bvd
Kan ik mijn Sonos Move altijd op de oplader laten staan of is dat slecht? En kan ik hem dan het beste uitzetten door een kort drukje op de knop of helemaal uitzetten of gewoon aan laten staan ?Ik heb al verschillende dingen hierover gelezen maar ook verschillende meningen.
Hallo, Mijn Sonos 1, Sonos 5 en Sonos Roam. De 1 en 5 werken prima maar de Roam totaal niet. Iedere keer moet ik resetten, terwijl in de app de Roam wel aanstaat. Roam staat binnen 4 meter van WiFi punt en op 4 meter van de 1 en op 4 meter van de 5. Ik vind echt waardeloos. Spijt van min aankoop.Heeft iemand een oplossing?Gr.Pieter
We trouwen binnenkort op een buitenlocatie en denken eraan om muziek te af te spelen via een Sonos Move. Daarna kunnen we de Sonos Move integreren in ons systeem thuis (of voor in de tuin etc.). Maar een vrij cruciale vraag: kan je een externe microfoon aansluiten op een Sonos Move voor het lezen van teksten tijdens de ceremonie? Bedankt voor het antwoord!
Voor het geven van presentaties zou ik de Sonos move willen gebruiken.Deze dien ik dus de koppelen met liefst een bluetooth microfoon.Kan dit en hoe doen we dit? of kan dit via een sonos five systeem via de app van sonos?
Hoi,Ik heb ondertussen de Roam al eventjes in mijn bezit, maar ik moet toch vaststellen dat de unit niet 100% goed werkt. Het is namelijk al een aantal keer voorgevallen dat hij gewoon geen muziek wil afspelen.Deze ochtend net hetzelfde.Streaming radio gestart op een Play 3 unit, vervolgens de roam-speaker en ook nog een setup van de woonkamer (beam + 2x Play One) toegevoegd.Alle speakers spelen muziek, behalve de roam.In de app geeft hij wel weer dat hij muziek afspeelt, volume staat op 30%, en voor alle speakers bewegen de geluidsblokjes in de app.De roam uit de groep halen en terug toevoegen haalt niets uit.alles stoppen, group uiteen halen, en vervolgens eerst de radio stream starten naar de roam geeft ook geen geluik.=> Speaker volledig uit-geschakeld, en terug opgestart. en dan gaf hij wel geluid… Het kan toch niet de bedoeling zijn als de roam continue in het stopcontact steekt dat ik frequent de unit volledig moet uit-en terug inschakelen? Tot nu toe altijd tevreden geweest
Mijn Sonos Roam moet ik elk half uur weer uit zetten omdat hij steeds opnieuw vanzelf aan gaat. Elke ochtend is hij dus leeg.Dit is het nr vd diagnose gegevens die verzonden zijn door de App. 437686065
Beste Sonos kenners,Mijn zoon die op zolder slaapt krijgt binnenkort een Move. Omdat wij zelf beneden onze eigen Sonos speakers hebben staan (drie maal one, move, playbase en sub) en ik niet de fout wil maken om ‘s ochtends per ongeluk muziek in zijn kamer aan te zetten, zou ik het liefst zijn speaker niet zien in mijn netwerk. Mijn zoon gebruikt overigens wel gewoon beneden ook de speakers dus hij moet ze wel allemaal kunnen zien en bedienen. Wat kan ik het beste doen?
Met de “AirPlay” functie staat deze speaker mooi naast een Apple Mini of Mac. Het geluid is voortreffelijk, helaas dien je steeds weer naar de speaker selectie te gaan zodra het geluidsignaal ook maar een halve minuut stopt. Volgens de Sonos app blijft de speaker op play staan alsook de knop van de instellingen geluid maar toch dien je minstens één van de twee aan te klikken om terug geluid te hebben. Erg vervelend,iemand een oplossing hiervoor?
Mijn Roam doet niets meer. Kan niet resetten, oranje lampje blijft branden, reageert op geen enkel knopje meer en kan ze ook niet herinstalleren via de app. Wat te doen? Kan ik een terugbetaling krijgen? Ik heb hem nog maar van begin december, nog geen 2 mnd dus 😑
Ik heb al een tijdje de Roam. Deze is via wifi verbonden met mijn netwerk en als ik de Roam wilde gebruiken dan kon ik hem heel simpel via de app toevoegen aan een bestaande groep en dan speelde hij gewoon de muziek af. Dit werkte tot voorheen altijd perfect. Maar sinds een dag maakt de Roam wel verbinding met de groep maar speelt max 1 seconde muziek van de groep af en daarna stopt die er mee. Volgens de app is de Roam wel verbonden met de groep maar er komt geen geluid uit de Roam.Als ik de Roam uit de groep haal en er gewoon muziek op afspeel dan werkt het wel gewoon.
Hoi ,Sinds enkele weken heb ik een Sonos Roam. Ik ben op zich tevreden met het speakertje, maar heb een probleem dat de Roam sinds vandaag niet meer zichtbaar is in de app.Heb inmiddels al allerlei stappen doorlopen.de Roam gereset, met verschillende netwerken proberen te verbinden, zelfs mijn router herstart.niks werkt. De Roam blijft onzichtbaar. Ik kan ook niet meer controleren of deze met de wifi verbonden is, want ik zie de roam niet meerHeeft iemand hetzelfde probleem gehad en een oplossing hiervoor gevonden? *aanvullingRoam wil nu ook niet meer met wifi verbinden (die melding krijg ik: er gaat iets fout bij het verbinden met …...).Echter, ik heb niets aangepast of wat dan ook.aanvulling 2koppelen met bluetooth werkt ook niet. dat blauwe lampje wat je zou moeten krijgen om met blue tooth te koppelen krijg ik niet (braaf de stapjes gevolgd zoals beschreven op Sonos site).
Hallo,Sinds 2 dagen wil mijn Sonos Roam niet meer met mijn WiFi netwerk verbinden. Heb de Roam nu een maand. Deed het prima tot 2 dagen geleden. Toen was de Roam verdwenen uit de app. En sindsdien kan de ap de Roam niet meer vinden. Roam al een keer gereset. Bij het opnieuw installeren, krijg ik steeds de melding dat er zich een probleem voordoet bij het verbinden met het Wifi netwerk. Maar daar is niets aan veranderd.Heb inmiddels diverse ‘tips en tricks’ geprobeerd die her en der op Forum en site Sonos staan. Maar zit nu met een box die niet meer werkt (ook niet via BlueTooth omdat de box geen verbinding meer maakt met de app).Iemand nog een goede tip?
Hallo, sinds kort heb ik ons systeem uitgebreid met een Move met als thuisbasis de slaapkamer. Omdat ik van een donkere slaapkamer hou het indicatielampje vanzelfsprekend uitgezet. Maar het lampje voor de microfoon kan niet uit. Althans, hij kan natuurlijk wel uit maar dan werkt Voice-control niet meer. Is het écht niet mogelijk alleen het indicatielampje uit te zetten? Ik heb hem nu afgeplakt, maar dat vind ik ook weer zo’n houtje touwtje oplossing….😬
Ik ben al een tijd in het bezit van de Roam.Ging eigenlijk steeds prima met het afspelen van mijn eigen afspeellijsten via airplay.Sinds een korte tijd stottert het ontzettend erg. Eigenlijk hoor ik nagenoeg geen muziek meer.Het vreemde is dat als ik mijn afspeellijst benader via de Sonos app het wel goed gaat. Rechtstreeks vanaf Spotify en of Apple music wil het gewoon niet meer. Heb al een reset gedaan en de Roam opnieuw aangemeld.Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Gr. Doser.
Ik heb Bluetooth verbinding maar geen geluid, ondanks dat spotify iets afspeelt. Dit probleem blijft terugkomen en is erg irritant. Graag een permanente oplossing -via service aan telefoon kom ik niet verder.
Ik heb sinds een paar weken een Roam. Nu doet hij het redelijk goed binnen het WiFi-netwerk, maar zodra ik buiten mij WiFi ben krijg/hou ik geen verbinding. Hoe kan ik dit verhelpen?
Beste mede Sonos gebruikers, Sinds kort heb ik een Sonos Move in mijn bezit, in principe ben ik zeer tevreden over het product alleen ben ik echter op 1 probleem gestuit. toen ik de speaker installeerde en ik hem had verbonden via WiFi was ik zeer content met het geluid, echter omdat ik de speaker ook gebruik in de kleedkamer van mijn voetbalteam kwam ik er achter dat het maximale volume op Bluetooth aanzienlijk zachter is dan het maximale volume wanneer ik met WiFi verbonden ben. Zijn er meerdere mensen wie dit probleem ook hebben ervaren en is hier een oplossing voor?alvast bedankt voor de moeite Groet Bas
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.