Vraag hulp en praat over je Sonos Roam en Sonos Move
Meest recente
Inmiddels een tweede Roam aangeschaft, puur voor de stereo sound optie. Na instellen werkt het perfect.Alleen na het uitzetten en opnieuw inschakelen zijn de instellingen verdwenen. Dat de stereo functie uit is oke.. maar alle Equalizer instellingen zijn ook weg/gereset. beetje omslachtig om steeds weer het koppelproces en instellingen te moeten doorlopen.
Ik heb een connectie issue met de SONOS Roam.Dit apparaat heb ik nog niet zo lang geleden gekocht voor buiten.Als ik de Roam via Wifi verbind, na nog geen minuut valt de muziek altijd weer uit (op de Spotify app zie ik wel dat het nummer doorspeelt, alleen ik hoor geen muziek uit de Roam komen. Dit zie ik ook op de SONOS app dat de Roam wel afspeelt maar geen geluid. Erg vervelend!Wat gaat er mis? Ik hoor het graag
Heb de Roam pas enkele maanden en slechts 3 keer gebruikt. Wilde hem aanzetten maar hij ging niet aan. Dus oplader die in de verpakking meegeleverd was eraan gehangen. Na een uur gebeurde er echter nog steeds niks. Hij heeft het voordien toch normaal gedaan. Wat kan het zijn? adapter model geeft 5.0V / 2000mA. 50/60Hz, 0,5A. Dat zou ok moeten zijn.
Alle stappen doorlopen voor het toevoegen. Als laatste verschijnt: ‘Sonos roam kon niet worden geregistreerd’Hoe kan ik dit oplossen?
Na installatie van de Move verschijnt deze mooi in het Systeem menu. Maar na enige tijd muziek spelen verdwijnt hij uit het systeem menu. Door de Move terug uit/aan te zetten komt hij op de PC-app terug in het systeem menu. Op het mobiele toestel (Android) wordt eerst gemeld dat de Move offline is. Na herstarten van het Android toestel is de move volledig verdwenen uit het systeem menu !!App Data Android:V 14.12-S2 Build 69131120 Sonos-ID 111169969Enkel de play 3 meldt zich nog als gekoppeld product. Wat doe ik verkeerd ?
Hallo, Ik wil mijn Sonos Roam toevoegen aan een bestaand systeem. Dit lukt niet. Alles is ge-update naar S2. Ook als ik de Roam terugzet naar fabrieksinstellingen lukt het niet. Vanuit het bestaande systeem selecteer ik ‘+ Speaker of component toevoegen’. Alle volgende stappen verlopen goed. Echter als de installatie klaar is, is de Roam in een eigen systeem ontstaan, en niet toegevoegd aan het bestaande systeem. Eerder werkte dit prima. Iemand enig idee wat ik zou moeten doen?
Hoe speel ik Sonos Roam via WiFi af. Gaat alleen via Bluetooth. Hoe schakel ik om?Groet, Ard
Goedemorgen, Allereerst ben ik heel blij met mijn Sonos Move, maar het volgende…Soms tijdens het luisteren, stopt mijn muziek en gaat er een random playlist aan… via spotify.. Vanochtend wederom, werd ik opgewekt door een random playlist die op zolder stond te spelen…Ik heb geen alarmen of iets ingesteld en heb mijn wachtwoord al aangepast van spotify… Iemand ook een Sonos met dit soort problemen / een eigen leven?
hallo allemaal ik heb nu al 2 maanden nieuwe wifi, en ik krijg mn Sonos Move met geen mogelijkheid aangesloten. In alle oplossingen die de app aangeeft loop ik vast. Iemand een ander idee?
Sinds kort een Sonos Roam aangeschaft en toegevoegd aan mijn systeem thuis. Het probleem is dat de Sonos Roam vaak stopt met afspelen wanneer verbonden met WiFi netwerk thuis. De Sonos Roam verschijnt dan ook als “offline” in mijn Sonos app. Nochtans branden beide witte lichtjes op de Sonos Roam.Het enige wat helpt is volledig uitschakelen en terug aanzetten.Toch niet echt iets wat ik van Sonos kwaliteit zou verwachten?
Op 27 December jongstleden contact gehad met support nadat het meegeleverde laadstation mijn Sonos Roam 2 niet meer oplaadde en zelfs ontlaadde. Hierop is het laadstation door Sonos vervangen, waarmee ik ook erg blij mee was. Helaas merkte mijn dochter vandaag opnieuw een continu brandend lampje op de Sonos Roam 2. En we zijn in dezelfde situatie belandt. Zoals de vorige keer is resetten onmogelijk vanwege te weinig batterij, dus nu ligt de Roam 2 opnieuw aan de USB-lader. Morgen maar eens bellen met support, maar nu verwacht ik wel vervanging van mijn Sonos Roam 2. Het lijkt me sterk dat een vrij nieuw laadstation al defect is. Ik vertrouw mijn Roam 2 eigenlijk niet meer. En pas aangeschaft op 21 Juni 2024, vorig jaar.
Krijg steeds deze melding. Gebruik Sonos 2 app. Ook op 2.4 GHz zelfde melding. Ben er klaar mee, niks plug & play. Iemand tips?
Ik heb afgelopen zaterdag een Move gekocht.Koppelen aan de WiFi lukte maar daarna moest er gelijk een update worden uitgevoerd.Dat lukte de hele tijd niet. Mijn telefoon zit op hetzelfde netwerk als de Move. De Move is niet zichtbaar in de nieuwe app, maar was gisteren bij iemand die bij mij was wel zichtbaar in de oude App. Weet hier niet zo goed raad mee
Incognito22 Novice 1 reactie 8 minuten geleden De eerste Roam die ik had gekregen als kerstcadeau 2021 sloeg na een half jaar op hol, er kwam een soort van alarm geluid uit en was niet uit te zetten of zo, zo erg dat de hele wijk het heeft gehoord….die was niet meer te redden en heb deze terug gestuurd en heb een nieuwe gekregen! Die deed het prima, totdat we een weekje met vakantie gingen en terug kwamen afgelopen april (2024). Roam was uitgegaan, alle lampjes waren uit, terwijl hij toch op de draadloze lader stond, dus probeerde ik hem aan te zetten, dat lukte niet. Toen met usb op geladen, het oranje lampje ging branden en bleef branden maar aankrijgen: Ho maar…..ook deze Sonos roam zal wel overleden zijn. Alles geprobeerd om hem aan te krijgen, maar lukt niet! Dat zijn twee Sonos Roam in 2,5 jaar tijd! Omdat ik al een vervangend apparaat heb gehad, is de garantie ook niet meer van toepassing 😞! Ik dacht echt met Sonos een goed product in huis te hebben, helaas is de waarheid a
Mijn Roam disconnecteert constant, in app blijft muziek doorspelen maar geen geluid. Ik wil dus support, en enige manier om support te bereiken is bellen naar het gratis nummer 0800 64 444, maar dit nummer geeft melding dat het niet bestaat!!!
Hallo, ik heb sinds gisteren een Sonos Roam, Het is meteen ook de eerste Sonos die ik heb. Tijdens het installeren van de Sonos in de app herkent de app de Sonos Roam. ook de connectie met geluid signaal gaat goed. Vervolgens gaat Sonos Roam verbinding maken met mijn Ziggo router (connectbox) en dit lukt niet. Het lijkt ook wel of het connecten wordt onderbroken (groene knipper lichtje wordt ook weer wit). Uiteindelijk zegt de app dat het apparaat is toegevoegd en dat ik kan personaliseren. De app geeft dan aan dat Sonos Roam onbenut is en niet geregistreerd. Ik moet dan weer verbinding maken met de router. Maar dit blijft het niet doen… App stelt dan weer voor dat ik de Sonos Roam reset en weer verbinding ga maken.. maar dan weer werkt niet… Alle acces points in huis staan uit en ik heb de router gereset…. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen..?
Beste mede Sonos gebruikers, Sinds kort heb ik een Sonos Move in mijn bezit, in principe ben ik zeer tevreden over het product alleen ben ik echter op 1 probleem gestuit. toen ik de speaker installeerde en ik hem had verbonden via WiFi was ik zeer content met het geluid, echter omdat ik de speaker ook gebruik in de kleedkamer van mijn voetbalteam kwam ik er achter dat het maximale volume op Bluetooth aanzienlijk zachter is dan het maximale volume wanneer ik met WiFi verbonden ben. Zijn er meerdere mensen wie dit probleem ook hebben ervaren en is hier een oplossing voor?alvast bedankt voor de moeite Groet Bas
Sonos Roam doet niets meer. Aan de oplader brand het rode lampje onder maar meer niets.andere oplader geprobeerd en gereset maar geen geluid. Ook niet zichtbaar in systeem. Iemand die iets dezelfde ervaring heeft of een antwoord?
Mijn sonos roams doe ik uit en gaan plots weer aan. Ze staan op mijn slaapkamer en geven dan veel licht. De instructie voeding onder instellingen klopt niet die ik hier las. Wat moet ik doen om de roams niet ineens aan te laten gaan?
Zojuist mijn Roam uit z’n miserabele leventje verlost; alleen maar problemen met dit prutsapparaat.Weet iemand hoe ik het uit de apparatenlijst kan verwijderen?
Hallo,Mijn Sonos Roam heet “Sonos Roam NOS 743E” in bluetooth, ik wil dit veranderen maar het lukt mij tot nu toe alleen de Kamer naam te veranderen en de systeemnaam. Maar daardoor veranderd hij niet wanneer ik hem zoek met bluetooth. Hartelijke groet,Evelien
Mag ik de Move (2) continu op de oplader laten staan? Of is dat niet goed (of zelfs gevaarlijk)?
Vorig jaar 2 stuks Roam gekocht bij Mediamarkt Apeldoorn. Leuke en fijn klinkende speakers. Met name de mogelijkheid om er een stereo paar van te maken was bij mij een reden van aankoop.Helaas ben ik niet meer zo blij na 1 jaar.Ze sterven namelijk een langzame dood. Ondanks het gebruik van Sonos wireless charging accessoire laden ze niet meer op.1e exemplaar heb ik geretourneerd omdat er echt geen leven meer in zat. In de winkel omgeruild voor een nieuwe. Deze nieuwe begaf helaas het al binnen een week.Teruggebracht en mijn geld terug gekregen. Geen zin meer om er nog eentje te halen want ook het exemplaar wat het nog wél doet vertoond inmiddels de zelfde kuren.Slecht product? Ik denk het wel. Jammer Sonos, ik was juist fan maar ik lees over de hele wereld het zelfde verhaal. Slechte accu techniek.Saillant detail: winkelprijs was geen 179 meer maar 182. Amper 2 weken later lagen ze in het schap voor 160 euro.
Sonos roam geluid af en toe uit en een seconde later terug geluid. Dit blijft duren tot ik Sonos uitzet en terug aanzet. Daarna probleem weer voor een paar dagen opgelost. Sonos Roam werkt Wifi.
Gisteren app geïnstalleerd en muziek geluisterd en vandaag maakt de app geen contact meer met de speaker. Wat kan dat zijn? Heb de router gereset en hij staat op netstroom.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.