Maak een praatje met andere Sonos-bezitters. Wat gebeurt er allemaal in de wereld van muziek en technologie? Wat speelt er?
Meest recente
Hey hoi en hallo iedereen!Na ongeveer al twee weken op het forum te werken, dacht ik: laat ik mezelf ook maar eens even voorstellen. Dus, bij deze…Ik ben Astrid, jullie nieuwe Nederlandstalige moderator op het forum. 🙌Wie ben ik?Geboren en getogen Belg (al zal ik op m'n taal letten in de fora 😉 ) Grote liefhebber van (live)muziek, of dat nu een punk-concert of musical is Eigenaar/butler van één kat, Pippin In m'n vrije tijd vaak bezig met pixel art, illustraties, en het occasionele potje gamen.Aangename kennismaking alvast!
Om niet hopeloos achter te lopen met firmare updates vandaag toch maar besloten om te updaten.Ik had op het engelse forum gelezen dat 16.1 zou blijven werken, dus vooruit dan maar.Het verliep in 1 keer goed, dat was al een opluchting.Maarrrr, 16.1 werkt nu niet meer, helaas.Nou, daar ga je dan dacht ik bij mezelf. Dan de horror-app er maar opzetten.Zo gezegd, zo gedaan. Installatie ging snel, inloggen geen probleem. Alles in 1 keer gevonden. ( had ik hele drama’s over gelezen)En wonder boven wonder werkt de app super snel, zonder problemen. Heb de app diverse keren geforceerd afgesloten en weer opgestart en is binnen enkele seconden on-line.volume werkt direct. Dit op mijn Pixel (7). Ook op de iPad werkt het goed. Daar stond al een week op de app dat ik moest updaten.Ik had alles binnen een klein kwartiertje weer op de ritEind goed al goed zal ik maar zeggen. Hopelijk is de stijgende lijn bij Sonos ingezet.Het enige wat jammer is dat ik nu de radio stations niet meer bij elkaar heb st
Net alle devices voorzien van de nieuwe app. De beste release ever, volgens Sonos! Nu spijt als haren op mijn hoofd. Tal van functionaliteiten zijn niet meer beschikbaar, waaronder het aanvullen van je speellijst. Ook al mijn aangelegde afspeellijst zijn onvindbaar. Terug naar de vorige versie van de app is ook onmogelijk. HELP!!! Als iemand al uitgevonden heeft hoe dit wel mogelijk is, PLEASE let me know!
Waarom telkens die zinloze bericht van Temu (‘Temu Discount Code 40 off…..‘), kan dit niet geblokkeerd worden?
Hoe zou ik mijn sonos producten het beste kunnen verkopen? Sinds de nieuwste update heb ik het nog even geprobeerd maar ik geef het op. Het gaat er definitief uit Het is onmogelijk zonder gedoe en storing nog muziek af te spelen met sonos.Zo jammer dat zo'n mooi product zo verpest wordt door zo'n slechte software/app ontwerp
Ik word de laatste dagen bestookt met reageerders die spreken over een kadobon van Temu op dit platform. Wat te doen?
Bedankt voor de antwoorden en de hulp die ik heb gekregen op mijn vorige Topic’sMaar voor mij eindigt het verhaal hier betreft Sonos en de bijhorende Shit .Alles is in de verkoop gezet want voor mij is het meer dan genoeg geweest , iets op de markt brengen dat niet uitvoerig is getest door zo’n groot bedrijf en met alle miserie die ik hierdoor heb ondervonden is het vertrouwen geschaad .vele telefoontjes naar Sonos waarbij ik wel goed ben geholpen maar met steeds de vermelding dat er een BUG is en vooral met Android .Ik ben nu 2 maanden geleden volledig overgestapt naar Bluesound na dit te hebben kunnen beluisteren bij een kennis met gelijkaardige producten zoals ik van Sonos had.Mijn ervaring hierin is dat Sonos een goed platform is voor iemand die graag muziek beluisterd en streamt maar daarbij niet de hoogste noot verwacht op het gebied van geluidskwaliteit .Iemand die graag een beter spectrum van het geluidsbeeld wil in soortgelijk streaming platform moet wel degelijk voor Bluesou
Overstap van Vintage autio apparatuur naar Sonos, WAT EEN ONTNUCHTERING.Recent op advies audio winkel een test gedaan met Sonos apparatuur.Wat een ontnuchtering.Als je een hekel heb aan jezelf zou ik dit spul adviseren.Uren geprobeerd om überhaupt[pt geluid uit die spullen te krijgen.Ik wil audio apparatuur en van uitstekende kwaliteit.Helaas niets van dat.Alleen maar problemen en dat ligt altijd bij jouw…..Lekker uitontwikkeld mensen.Bij mij gaat het er weer uit..Mvg Ton Kr
Hi allemaal, ervaart iemand anders momenteel ook een storing? Zowel de app als de webapp maken geen verbinding met mijn services. Via sonos-web.web.app heb ik beperkte functionaliteit, maar verder werkt er niets. Hier staan schijnbaar alle lichten op groen: https://status.sonos.com/ ** UPDATE ** Services weer bereikbaar en app laadt in.
Android en IOS. Ik ben in bezit van beide. Bij gebruik van de laatste Sonos app op beide platforms zijn er nog steeds een aantal gebruikers verschillen ter nadele van Android. Over het algemeen werkt bij mij de IOS versie goed en heb ik de beschikking over de door mij gebruikte faciliteiten die de app mij biedt.Bij Android is dit helaas anders. Hier loopt de app nog steeds achter en zijn (ontbreken) er nog steeds uiterlijke en functionele verschillen ten opzichte van de IOS versie.Moest bij mijn bestaand stereopaar (2x Era 100 en Sub Mini) eerst de Sub loskoppelen voordat de (korte) trueplay functie zichtbaar werd in de Android app. Na het gebruik van trueplay en het weer aankoppelen van de Sub bleef de trueplay optie zichtbaar (gelukkig). Ik snap dat de uitgebreide trueplay functie alleen beschikbaar is in de IOS versie. Ik begrijp niet waarom de Sonos soundbars (die ook beschikken over een microfoon), niet met de trueplay functie in Android gebruikt kunnen worden. Nog steeds ontbreek
Misschien ligt het aan mij of al mijn Sonos apparatuur????? Enige tijd geleden zijn er updates geweest meerdere keren Sonos hulp gehad via de chat en daarmee alles weer normaal aan de praat gekregen.Kon nu weer niet groepen maken…….krijg dan wederom melding over netwerk. Via de eerdere hulp begrepen dat er dan een update gedaan moet worden.Daarmee begonnen, op de soundbar na alle producten moeten doen. Ook heel raar dat er een Move tussen stond die ik niet heb? De sub updaten was een dingetje, handmatig code ingevoerd maar niet werken. Toen nog een keertje een en ander geupdate…...kost ff tijd en frustratie. Na veel zuchten en steunen………….werkt het weer.Ik erger mij nu al met de gedachte dat dit hele gedoe bij een opvolgende update misschien weer moet? Wilde eigenlijk in de woonkamer van 3.1 naar 5.1, uitbreiden met nieuwe type maar durf dat nu niet aan.Iemand anders ook deze ervaringen?
Ik krijg dus een mailtje, wat op het oog lijkt op een mail van Sonos. Echter is deze niet verstuurd vanuit @sonos.com of iets dergelijks, maar vanuit sonos@express.medallia.com. Dit vind ik heel vreemd, ik kan ook nergens op de site van Sonos vinden dat dit een firma is die ze gebruiken voor klanttevredenheid onderzoeken. Kan iemand bevestigen of dit spam is of niet?
Ik las in De Standaard dat nav de aanhoudende problemen met de app Sonos op aangekochte speakers in 2024 een jaar extra garantie geeft. Ik verwachtte hierover een mail, zeker omdat ik mijn Beam2 rechtstreeks bij Sonos heb gekocht, maar voorlopig nog niets gekregen. Er stond in het artikel dat dit voor Europa dus inhoudt dat het 3 ipv 2 jaar wordt. Iemand al meer info daarover gekregen?
Ik heb een nieuwe router en nu werkt niets meer. De app was al echt minder.Weet iemand waar ik alles kan inleveren.
Waar ik mij zorgen over maak is dat het updaten van Apps voor bedrijven kostbaar is, terwijl ze het geld daarvoor moeten verdienen met de verkoop van producten. Als de verkoop tegen valt (bijvoorbeeld omdat de app slecht is), dan lopen wij het risico dat er ook geen geld meer is voor een werkende app.Ik stel daarom voor dat je de download van de app moet registreren bij aankoop van een product en dat daarmee 5 jaar lang updates zijn betaald. 5 jaar na je aankoop moet je betalen voor updates, zolang jouw product daarmee wordt ondersteund (daarna heeft updaten geen zin meer).Zo kan Sonos ook voor oudere systemen toch (betaalde) apps in de lucht houden.Ik heb zo'n 4 mille geïnvesteerd in Sonos en hoop daar toch vele jaren van te kunnen genieten!
Mijn favoriete playlist met een driehonderd-tal liedjes is niet meer afspeelbaar van de ene dag op de andere, enkel het logo is nog zichtbaar. Kan dit te maken hebben met updates?
Na maanden dikke ellende met de app heb ik nu eindelijk weer een goed werkend systeem. het is te idioot voor woorden dat de hele wereld deze app vervloekt terwijl ze een goed werkende app achter de hand hadden. Alleen downgraden was tot voor kort onmogelijk, na een dag klooien en het negeren van diverse foutmeldingen is dit UPGRADEN me gelukt. Het is een verademing dat al mijn systemen weer vlekkeloos en direct luisteren. God zij dank nog weinig hardware gekocht die niet S1 compatibel is. Ik ga ook zeker geen nieuwe Sonos hardware aanschaffen!!!! Ik ga me nu rustig beramen wat de beste vervanging voor mijn hele Sonos systeem kan zijn. @ Sonos ik ben echt klaar met jullie na de zoveelste blunder!!
Ben een gebruiker van het eerste uur.Maar wat een verschrikkelijk slechte app is deze laatste.wil met een Playbar van TV weer terug naar muziek luisteren wordt het gehele scherm niet geladen ‘ services niet actief “ Het is gewoon te triest voor worden wat een incompetente update is dit.gebruiksgemak is nul !ga vooral zo door. Dan is het zo over !ga serieus kijken naar een ander platform.Sonos stond voor gebruiksgemak en altijd werken.Helaas
Ik gooi de knuppel in het hoederhok; wat is een goed alternatief voor Sonos. Ik ben er nu na, wat is het, vier maanden alleen maar gekloot he-le-maal klaar mee. Het werkt gewoon niet meer! Initiele opstart is traaaaag, geen tracks kunnen toevoegen aan de wachtrij, volumeregeling werkt niet of traaaaaag. App opnieuw opstarten kun je beter helemaal niet aan beginnen want dan ben je ineens volledig “blind” en kun je niks meer. Nee, Sonos heeft afgedaan. Tijd voor iets anders, gooi tips op me!
In tegenstelling tot de problemen bij velen, hebben wij op de 1 of andere manier nergens last van. Behalve dat onze SONOS playlists niet meer benaderbaar zijn of wellicht weg zijn. Verder nergens last van. Bizar, de andere verhalen te lezen. Oke we gebruikten de timer niet, en hebben geen locale/nas opslag. We hebben sinds 2 jaar : 2 separate set-ups:Voor (stereo) muziek : AMP met KEF speakers, en in de andere ruimtes keuken, slaapkamers o.a. 3x Move, 3 x ONE.Voor TV Dolby Atmos : ARC + 2 Ones ( + binnenkort 2 x ERA 300 )Bij de Stereo kunnen we probleemloos bij een feestje, de ARC + de 2 Ones erin a seconde bij plussen en omgekeerd idem ook. En nu afkloppen, dat wij geen issues krijgen.Fingers crossed dat er voor de problemen er snel heel een oplossing is voor de gebruikers, en voor de aandeelhouders en dus de toekomst van SONOS.
Vandaag mijn Move, playbar, Sub en 2x One terug gezet van S2 naar S1 en de nieuwe app van Sonos verwijderd.Na maanden van allerlei problemen met de nieuwe app, het geluid en wel en niet afspelen is het systeem weer helemaal top.geen problemen meer en alles weer bruikbaar. Zelfs het geluid is beter.
Sonos kan geen content meer laden
We hebben een paar berichten gezien waarin mensen praten over firmwareversies en op verschillende plaatsen zijn binnen de laatste paar updates. Hoewel dit niet nieuw is voor de recente Sonos-app-update, zijn er steeds meer gesprekken over en ik dacht dat ik zou proberen wat context te geven aan wat we zien.Een ding dat misschien niet algemeen bekend is, is dat door Auto-Updates in de app store uit te schakelen, dit alleen het updaten van je controller-app aanpakt en niet noodzakelijkerwijs de firmware van de spelers. Dit betekent dat terwijl je misschien je controller blokkeert van updaten, de luidsprekers nog steeds hun firmware kunnen updaten als iemand anders het systeem bijwerkt vanaf hun controller. Verschillende mensen belanden op verschillende delen van de updatepijplijn en hoewel alle problemen er anders uitzien, kunnen ze meestal worden herleid tot deze mismatch. Je kunt je luidsprekerfirmware controleren door naar te gaan: Instellingen (Tandwiel in de rechterbovenhoek) > B
Sonos na upgrade, waardeloos
Net als je denkt: langzamerhand gaat het beter met de S2 app van Sonos, gaat het goed mis! Ik kreeg de melding op mijn tablet dat er een bug zit in de app en mij werd gevraagd de cache te legen. Aldus gedaan en daarna is Sonos helemaal niet meer op te starten. Maar ik dacht gelukkig kan ik Sonos nog opstarten via mijn telefoon, maar helaas. Hetzelfde herhaalde zich. En dus de Sonos app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Kreeg direkt de melding dat er een bug zit in de app en dat ik geduld moet hebben totdat de ontwikkelaar de bug oplost. Maar dat geduld begint langzaam op te raken. Ik besef dat bovenstaand geen vraag is maar een ervaring. Met vriendelijke groet van een langzamerhand moedeloos wordende Jan Theo.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.