Skip to main content

Android en IOS. Ik ben in bezit van beide. Bij gebruik van de laatste Sonos app op beide platforms zijn er nog steeds een aantal gebruikers verschillen ter nadele van Android. Over het algemeen werkt bij mij de IOS versie goed en heb ik de beschikking over de door mij gebruikte faciliteiten die de app mij biedt.

Bij Android is dit helaas anders. Hier loopt de app nog steeds achter en zijn (ontbreken) er nog steeds uiterlijke en functionele verschillen ten opzichte van de IOS versie.

  • Moest bij mijn bestaand stereopaar (2x Era 100 en Sub Mini) eerst de Sub loskoppelen voordat de (korte) trueplay functie zichtbaar werd in de Android app. Na het gebruik van trueplay en het weer aankoppelen van de Sub bleef de trueplay optie zichtbaar (gelukkig). Ik snap dat de uitgebreide trueplay functie alleen beschikbaar is in de IOS versie. Ik begrijp niet waarom de Sonos soundbars (die ook beschikken over een microfoon), niet met de trueplay functie in Android gebruikt kunnen worden.
  • Nog steeds ontbreekt de weergave van de jpg plaatjes van de album hoezen in de Android app vanuit mijn NAS. In de IOS app wel zichtbaar. Zeer irritant dat dit nog steeds niet is opgelost!

Tevreden ben ik ook! Met name over het geluid. Dit en ook de functionaliteiten, wanneer alles goed werkt, hoort voor Sonos een USP te zijn. Jammer dat het zo lang duurt voordat een en ander is opgelost in de app en dat er nog steeds (grote) verschillen zijn tussen de IOS en Android versie.

Geen reactie

Reageer