Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Hi all, we hebben laatst alles in het huis geupgrade naar s2: Sonos one speakers en een beam. Nu heb ik een platenspeler die ik wil afspelen via een sonos connect 1. Kan ik dan de s1 app installeren om de platenspeler af te spelen op de sonos 1 speakers en mijn spotify en tv luisteren via s2 app over dezelfde sonos 1 speakers?
Goedenavond. Kan ik op mijn oude Bose lifestyle T20 een Sonos port aansluiten?En hoe gaat dat dan werken?Ik bedoel regelt de Bose dan het volume als er bijv een Sonos ARC mee aangesloten word.De ARC word aangesloten op de TV met ARC en een HDMI kabel.Kortom gaat dit werken.En hoe zit het dan met bijv de audio formaten zoals Dolby en dergelijke.Gr Hans
ik wil mijn oudere Connect g1 opnieuw gebruiken in een andere ruimte maar krijg het maar niet voor elkaar het apparaat te installeren.stappen die ik tot nu heb ondernomen zijn:1. De oude Sonos S1 app geïnstalleerd,2. Opnieuw Sonos Connect g1 toevoegen, heeft langere tijd niet aan gestaan.3. Vervolgens zoekt de app maar kan geen Sonos apparaat vinden.Het lampje van de Connect is wit en brand zonder te knipperen.Deze stappen verschillende keren uitgevoerd maar zonder succes.Wie kan mij verder helpen?
Bij start afspelen muziek via Port worden de speakers niet actief rode lampje blijft aanwerkte eerder wel.
Situatie bijna identiek aan een eerder topic maar dat is gesloten en bevat geen duidelijke how-to beschrijving. Situatie: aan een bestaande opstelling met 2xOneSL als stereoapparatuur koppelde ik deze week mijn platenspeler met receiver via een Connect gen 2 die ik tweedehands heb aangeschaft. Werkte na 5 minuten na wat gezoek met de aansluitingen. Perfect. Gisteren mijn nieuwe Arc en Sub toegevoegd. Van de OneSL’s heb ik surroundspeakers gemaakt (je moet ze dan eerst als stereopaar verwijderen). Ging ook meteen goed. Wat een geluid!Vervolgens wilde ik een LP opzetten. Dat lukt echter niet meer. Wat ik zie in de S2 app: Surround opstelling zit in kamer “Woonkamer”. De Connect gen 2 staat “eenzaam” in de kamer “Woonkamer 2” waar ik de OneSL’s als stereopaar uit heb verwijderd. Hoe krijg ik het voor elkaar dat de platenspeler hoorbaar is over woonkamer. Heb al heel wat tijd geklikt en gezocht maar krijg het niet gefixt. Terwijl ik dus weet dat het werkt met de OneSL’s als stereopaar.
Ik heb sinds kort een Sonos Amp.Deze is succesvol in het netwerk opgenomen en de muziekservice Qobuz heb ik erop gezet.Ik heb in hetzelfde netwerk een Cocktail Audio X45 zitten. Deze is op mijn PC wel zichtbaar in het netwerk net zoals de Sonos Amp zichtbaar is in het netwerkoverzicht op de PC. Maar in de Sonos App is de Cocktail Audio X45 niet zichtbaar en ik kan op de Sonos Amp ook geen muziek afspelen die op de X45 staat.Weet iemand hoe de X45 gekoppeld kan worden aan de Sonos?Vriendelijke groet, Leo Boekholt
Hallo, is het mogelijk om bekabelde speakers aan te sluiten op een Sonos Port? Ik ben hier niet heel handig in 😅 maar ik twijfel of ik hier een Amp voor nodig heb..?
ik heb gisteren een nieuwe Sonos Amp gekocht. Die blijkt niet de 8 cijferige pincode te hebben die voor gebruik noodzakelijk is. Wat kan ik nu doen?
Hallo.Ik ervaar een probleem met het verbinden van mijn Connect. Het witte lampje blijft knipperen met tussenpozen van een seconde. Ik heb de router en de connect beiden al diverse keren uit en aan gezet en de Connect proberen te resetten. Bij het resetten ging wel het oranje lampje branden, maar daarna alleen maar wederom een knipperend wit lampje.Kan iemand me helpen de Connect aan de praat te krijgen?Vriendelijke groet, Léon
Hi, weet iemand een manier hoe ik twee sonos one’s via mijn Amp over de tv kan krijgen? het lukt nu alleen om ze als surround ( achtergrond ) speakers te krijgen. alvast bedankt!
Ik heb een Sonos boost er tussen geplaatst om een eigen Sonos netwerk te creëren. Toch zie ik vaak (paar keer per week) n de Sonos App niet alle speakers idie wij hebben staan. Soms wordt er opeens weer 1 zichtbaar en soms ook niet. Ook komt het voor dat opeens 1 van de speakers stopt en dan ook niet meer zichtbaar is. Hoe kan dit? En hoe kan ik dit structureel oplossen?
bij mij hapert de connect, al van alles geprobeerd, maar niets helpt, diagnose nr1506173607
Beste heren/dames van het forum, Ik heb sinds kort een nieuwe router en probeer nu twee Sonos Connect over te zetten. Voorheen ging dit super eenvoudig, maar sinds nu niet meer… Ik heb de volgende taken gedaan:de Sonos Connect in een factory reset gezet; gewacht tot het groene lampje brandt; vervolgens nieuwe installatie gedaan via de S2 app; dan krijg ik de foutmelding dat mijn telefoon de Sonos niet kan verbinden via Wifi Sonos; desondanks dat mijn telefoon in de buurt is; dit is op beidde Sonos Connects het geval. Vervolgens bedraad aangesloten. Dan ziet de app Sonos s2 de sonos niet, maar de App S1 wel...maar die verwijst mij naar de S2 app. Wie kan mij helpen!
Ik heb diverse topics gelezen, maar kom er niet uit. Ik heb mijn router - wifisteunpunt van Ziggo vervangen door router - 3 deco wifizenders (mesh). De primaire deco zit bekabeld aan de router, net als de Sonos Connect (ook dus bekabeld). Inmiddels de 4 Play1 boxen in 2 paren op het nieuwe draadloze netwerk draaien. MAAR, ik wil een SOnosnetwerk via de Connect. Alleen krijg ik de connect bekabeld NIET aan de gang in de app. Ik heb op de bekabelde hoofd pc het sonos-programma geinstalleerd, en dan zie ik daar de Connect WEL. Ik kan in de app geen nieuwe groep aanmaken.WAT heb ik fout gedaan? De Connect ook draadloos op wifi werkt niet echt…teveel uitval!Pf toch maar weer terug naar de oude wifi-situatie en de Deco’s er uit.HELP!!!
Ik heb in de kamer en tuin op de Sonos S2 2 one en een symphony deze in een Sonos netwerk.In de garage via de S1 app heb ik een connect.Kan deze ook in dat bedraad netwerk?
Mijn set bestaat uit 1x SONOS AMP aangesloten op passieve speakers voor buiten. In mijn leefruimte heb ik 2x SONOS ONE speakers (links & rechts van de TV). Graag had ik nu de SONOS AMP via ARC geconnecteerd met mijn TV via HDMI en het geluid van de TV laten afspelen op de SONOS ONE. Dit lukt allemaal maar dan gaan de speakers buiten ook aan wat niet de bedoeling is. Ook het volume via de TV afstandsbediening kan enkel maar geregeld worden op de buitenspeakers, niet de ONE. Zou hier een oplossing voor bestaan?
Hallo, ik heb net m'n Pro ject T1 Phono SB met Sonos Five binnen. Nu kreeg ik weinig geluid eruit, maar na ff zoeken hier zag ik dat ik de voorversterker op Line Out moet zetten, nu kan ik deze knop alleen op Phone Out zetten en in het midden maar niet verder naar Line Out. Is dit een bekend probleem of is dit echt een technisch mankement wat door de leverancier verholpen moet worden. Alvast bedankt voor de reactiesJeroen
Hallo!Waarschijnlijk kom ik als een enorme leek over, maar ik weet er ook niet heel veel van. Ik heb een aantal fijne Sonos speakers in huis (via Wifi). Hierover speel ik vooral Spotify af. Daarnaast heb ik nog een stereoset voor de cd-speler en hier heb ik een platenspeler op aangesloten (met voorversterker).Nou wil ik graag dat de cd-speler en en de platenspeler ook het geluid afspelen op de Sonos speakers, zodat ik de speakers die bij de stereoset horen niet meer nodig heb. Maar, is dat mogelijk? Ik heb wat ingelezen over de Port en de Amp.De platenspeler kan ik dan aansluiten op de lijningang. Maar waar sluit ik de stereo set dan op aan? De stereo set zelf heeft geen lijnuitgang, maar alleen een lijningang. De speakers zijn aangesloten via luidsprekerkabels.Weet iemand van jullie misschien of wat ik wil mogelijk is met de bestaande stereoset? Of kan ik dan beter een een losse cd-speler aanschaffen? En heb ik dan de Port of de Amp nodig?In alle opties wil ik de speakers van de stere
Ik heb een platenspeler via een port gekoppeld aan een sonos base. Om de haverklap kan de app op mijn iphone de base niet vinden. Wat een drama zeg. Is hier een oplossing voor of is het gewoon een instabiel geheel?
Is het mogelijk om een Sonos Connect en een Connect Amp in één netwerk te configureren en apart te besturen? Het gaat om een S1 situatie. De bedoeling om twee speakersets (1 actief en 1 passief) apart (niet tegelijk) aan te sturen.
Ik heb twee Sonos One boxen. Als ik de Sonos Amp met een HDMI-kabel op mijn tv aansluit, krijg ik dan het geluid over die Sonos One boxen? En kan ik eventueel de Roam als derde box gebruiken?
I would like to build two In Ceiling speakers into my concrete ceiling. Creating the 210mm holes isn’t an issue, however I wouldn’t be able to turn the clamps behind the ceiling like in a wooden ceiling because all I got is a straight hole.How is the mounting typically solved in concrete ceilings? is there a mounting bracket available for this? Other solutions/suggestions?
Hi!Since I spend 3 hours waiting for a Sonos employee to answer my chat request and it went unanswered, I figured I’d ask the community for help!I have an (old school) receiver with connected tape deck, cd player and record player, but no speakers. I would like to play records and tapes and direct the sound to the Play One set that I have. I’ve looked at the Amp, Connect and Port but none of them seem to do what I want, or I’m just confused by their feature descriptions. Since I cannot physically connect a line-out to the speakers I need to somehow put them in a group with a another Sonos device. Does anyone have experience with such a setup?Thanks!Hans
Deze week heeft mijn Sonos bridge het begeven. Deze bridge voorzag (vroeger) de draadloze verbinding naar twee Connect:Amp devices die, zoals weergegeven worden op jullie website (na login > mijn Systeem) enkel compatibel zijn met S1.Op basis van wat ik heb kunnen lezen op jullie website (https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL) heb ik ter vervanging van mijn bridge dus een boost gekocht. Boost is met netwerkkabel aangesloten aan de router en heeft na scan van mijn network een een ip adres ontvangen.Gezien mijn Connect:Amp dus enkel compatibel zijn met S1, gebruik ik de S1 app om de boost terug in de lucht te krijgen en om zo de wireless connectie op te zetten met de connect:AmpBij gebruik van S1 wordt aangegeven dat er een sonos product gevonden is (wat goed is)vervolgens heb ik al alle stappen geprobeerd… nieuw sonos systeem installeren, met bestaand verbinden… telkens tevergeefs..Als er gevraagd wordt om de infinity knop in te drukken van de boost, krijg ik via d
I got a number of Sonos and have had many problems to find out a pretty big shortcoming of Sonos.In one room I have an Arc, Sub and other 2 speakers and then in the garden hut I have another speaker. All speaker are connected via WiFi except the ARC. I have tried in all possible ways to let the speker in the garden work: moving routers etc, and nothing worked. Eventually, I unplugged the Arc Ethernet cable and everything worked. The problem is the following:Sonos automatically uses their protocol if one device is connected to Ethernet and that device, in my case the Arc functions as a “Sonos router”. Once I installed the speker in the garden, I had a lot of problems but eventually it connected, but had no idea it was via the “Sonos network protocol” which I bilieve it is called Boost The speker was completely unusable: 50% worked and then 50% not and I did not understand why. IF the Sonos protocol would be working properly, could have easily detected that and switch to Standard Mode us
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.