Hallo!
Waarschijnlijk kom ik als een enorme leek over, maar ik weet er ook niet heel veel van. Ik heb een aantal fijne Sonos speakers in huis (via Wifi). Hierover speel ik vooral Spotify af. Daarnaast heb ik nog een stereoset voor de cd-speler en hier heb ik een platenspeler op aangesloten (met voorversterker).
Nou wil ik graag dat de cd-speler en en de platenspeler ook het geluid afspelen op de Sonos speakers, zodat ik de speakers die bij de stereoset horen niet meer nodig heb. Maar, is dat mogelijk? Ik heb wat ingelezen over de Port en de Amp.
De platenspeler kan ik dan aansluiten op de lijningang. Maar waar sluit ik de stereo set dan op aan? De stereo set zelf heeft geen lijnuitgang, maar alleen een lijningang. De speakers zijn aangesloten via luidsprekerkabels.
Weet iemand van jullie misschien of wat ik wil mogelijk is met de bestaande stereoset? Of kan ik dan beter een een losse cd-speler aanschaffen? En heb ik dan de Port of de Amp nodig?
In alle opties wil ik de speakers van de stereoset die niet meer gebruiken, die wil ik loskoppelen.
Een heleboel vragen. Alvast bedankt voor het meedenken!
Groet,
Vincent