Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Wij hebben in ns nieuwe huis 3x de ONE, 3x de SL, Sub, Playbar en de Boost.. ik krijg regelmatig geen verbinding met het systeem of hij geeft aan de er producten in een ruimte niet geconfigureerd zijn.. daarnaast krijg ik het Sub, SL en Playbar gedeelte niet aan de samsung tv gekoppeld. Help
Hallo,Ik heb al wat jaartjes een 5.1 home cinema set op een Onkyo receiver.Nu heb ik een port aangeschaft en via de tulip kabels aangesloten op de receiver. De bass van de muziek zorgt er echter voor dat er een knettert geluid bij elke bas uit de speakers komt. Dit is wel bij een bepaald volume. Bij een lager volume komt dit niet voor. Bij een bepaalde grens (of bass) treed dit probleem op. Komt dit vaker voor of is er iets mis met mijn port of set op? Is er manier hoe ik dit voorkomen? Online heb ik nog niet iemand gevonden met dit probleem.
Afgelopen woensdag is er hier een stroomstoring geweest. Een helikopter van de landmacht raakte een paar kabels van het stroomnetwerk 😉. Om 00.30 is de stroom storing hersteld. Fijn maar alleen mijn zonebridge BR100 geeft geen teken van leven meer. Ik verwacht dat de oplader een opdoffer heeft gekregen van het opstarten van het stroomnetwerk. Kan dit en zo ja hoe nu verder.
Mijn Connect blijft langzaam wit knipperen. Ook bij een fabrieksreset knippert hij alleen langzaam wit. en wat is langzaam: 7 sec wit aan en dan 9 seconde uit.
Ik heb een probleem en misschien kan iemand mij helpen. Ik ben zo dom geweest om gewoon de update te doen naar S2 zonder na te denken (Ik hou wel van plug&play dus updates doe ik op dezelfde manier). Nu kan ik alleen mijn bridge niet meer verwijderen.ik heb een Beam, een play 1 en 2x een play 3 in mijn systeem. Deze apparaten zijn nu te bedienen met de S2 app. Zodra ik echter de bridge verwijder, die niet meer compatibel is, stoppen alle apparaten ermee. De bridge werkt via de S1 app, maar de speakers via de S2 app.Als ik nu de bridge wil verwijderen via het menu in de S1 app, dan kan ik deze optie aanvinken en dan zegt de app: Er moet eerst een update plaatsvinden. Vervolgens komt de S1 app in een oneindige updateloop, want het updaten wil soms wel en soms niet. In beide gevallen moet ik weer eerst updaten als ik de bridge wil verwijderen. Samengevat:Ik zit dus nu met speakers via de S2 app die ermee stoppen zodra de bridge, die alleen via S1 werkt, verwijderd wordt. De bridge kan
Beste,dit heb ik reeds geprobeerd maar ik krijg er geen geluid uit. Waarschijnlijk werkt dit enkel met een ARC HDMI en deze zit niet op een CD/DVD speler. Deze speler zouden we enkel voor CD’s gebruiken. Ik weet dat dit niet de bedoeling is van Sonos, maar het zou handig zijn.We hebben ook een Beam en Sub, maar deze staan op een andere plaats.De Tulp inputs zijn reeds in gebruik door een TV.mvg,
Kan het volgende ingesteld worden?Zou de amp bij het inschakelen altijd dezelfde bron kunnen afspelen (vb internetradio)?Als er ‘s avonds gebruik gemaakt werd van de line-in, stelt zich het probleem. ‘s morgens zou ik graag de radio afspelen zonder eerst de app via mijn gsm te openen. Dus gewoon door de amp aan te leggen.De amp schakelt altijd de laatst gekozen bron.
Ik beschik over een sonos port die de bestaande versterkte stop speakers voorziet van audio.Graag wil ik zoals uitgelegd door enkele electro zaken deze sonos sub koppelen aan port.Hoe gebeurt ? Nu krijg ik de melding dat de sonos sub nergens toegewezen is en dat lukt ook niet. Ook wil ik via deze port een muziek computer koppelen die deze muziek naar de bestaande versterkte topspeakers stuurt en tevens het laag door streamt naar de sonos sub G3 .
Ik heb een sonos connect en 3 clusters play.Ik heb ook in het plafond 4 ingebouwde boxen.Ik zou graag de boxen en de 3 clusters samen kunnen aansluiten.Hoe kan in dat doen?
sinds gisterenavond werkt de line-in op mijn nieuwe Amp niet meeris amper 5 dagen oud-fabrieksinstellingen terug gezet-opnieuw geïnstalleerd-geen input van voorversterkte platenspeler (eveneens 5 dagen oud): geprobeerd met andere kabels en input van Iphone-alles zonder resultaatHoe kan ik dit oplossen?
Ik heb nog een Bridge in mijn systeem staan als component, maar niet meer in bezit.Hoe kan ik die verwijderen uit mijn lijstje van systeem.
Na verhuis terug proberen connect amp te installeren maar dat lukt niet. Zowel op de Android app als de IOS app wordt de connect amp gevonden maar zegt de toepassing na het doorlopen van de installatie procedure dat het mogelijk is dat de connect amp niet wordt gevonden in de systeem tab en dat als dat het geval is de stroomkabel moet even moet losgekoppeld worden. De connect amp verschijnt daarna echter nog steeds niet. Het probleem heeft waarschijnlijk te maken met de netwerk setup. Ik gebruik een deltarouter voor het internet en op de bovenste verdieping van mijn huis heb ik een UNIFY AP PRO gehangen met netwerkkabel verbonden met deze router. Het probleem doet zich voor als ik de connect amp probeer te installeren op een netwerk uitgezonden door de AP. Installeer ik op het draadloze netwerk van de router zelf dan zie ik de connect amp correct verschijnen maar van zodra ik hem verhuis (en dus connecteer op de AP (die als extender opereert)) verdwijnt hij weer.Iemand een idee hoe
Ik heb een receiver waarop DAB+, een cd-speler en een platenspeler doorgegeven worden naar passieve speakers. Kan ik hiertussen via de line out van de receiver een Sonos Amp aansluiten? Ik wil graag draadloze speakers toevoegen maar weet niet of ik de Amp (versterker) probleemloos op mijn receiver (natuurlijk ook versterker) kan aansluiten. Ik heb begrepen dat een port niet werkt omdat er dan delay kan ontstaan tussen de passieve speakers die aan mijn receiver hangen en de draadloze speakers. Alvast bedankt!
Goedendag, ik heb een Onkyo R-N855 receiver. Ik wil hier graag een multiroom systeem van maken. Ik heb eerst geprobeerd om hier via flareconnect (fireconnect) een onkyo mcp-302 speaker op aan te sluiten. Dit werkte wel, alleen het geluid dat uit de speaker kwam haperde, dus absoluut geen luisterplezier.Mijn vraag: als ik nu een Sonos Port aansluit op de RCA line-out van de receiver, kan ik hier dan sonos speakers op aansluiten? Ontstaat er dan geen delay ontstaat?Alvast bedankt voor de reacties,Vriendelijke groet Paul Smet
Hoi,Ik heb mijn WiFi netwerk veranderd waardoor ik ook mijn Sonos netwerk moest aanpassen aan he nieuwe netwerk.Alle PLAY-ers zijn aangesloten op het nieuwe netwerk maar ik zie mijn BOOST niet staan tussen mijn apparaten.Weet iemand hoe ik in de S2 mijn BOOST kan vinden en checken of die goed is aangesloten? Thanks.
Als ik een Sonos Port of Connect via een netwerkkabel verbind aan mijn modem, heb ik dan meteen een bekabeld Sonos systeem, en dus geen Boost meer nodig?
Ik heb een platenspeler met preamp besteld (pro-ject T1 Phono SB) en daar een ZP90 via MP bij aangeschaft. Deze komt bij mijn dochter op de kamer te staan, samen met een bestaande Play1. Ik zie echter dat een Play5 gen1 via MP vanaf zo’n 175,- te koop is. Wat is jullie advies: 1:ZP90 icm Play1 of 2:ZP90 en Play1 verkopen en daar een play5 gen1 voor in de plaats kopen? Die Play5 gen1 dan gebruiken via stereo mini naar RCA-Y. Bedankt!
Ik ben al enige jaren gebruiker van een connect – Sonos OS: S1Connect is bedraag aan mijn netwerk verbonden.Gebruik versie 11.2.4. Verleden week een 2e hands CR200 gekocht.Ik krijg hem alleen niet verbonden met mijn Sonos systeem. Proces start dat ik een taal moet kiezen en daarna het scherm:Welcome To SonosFOR NEW SYSTEMS, please set up your players with another Sonos controller first, then add this CR220. To add this CR200 to a system that already set up, press next Bij vraag 1: FOR NEW SYSTEMS; Geen idee wat dan te doen.Bij vraag 2: Er wordt aangegeven dat ik de 2 knopjes op de connect moet indrukken .Na verloop van tijd stopt het knipperen maar er wordt niets verbonden. Ik lees dat er meerdere meldingen over zijn maar lees niet de oplossing.Wat doe ik niet goed?
Hallo, Ik heb gisteren een upgrade gedaan van een bridge naar een boost. Dit is allemaal vlot verlopen, update geïnstalleerd, S2 controller geïnstalleerd (op mobiel en tablet) en werkte tot vanochtend goed. Nu stopt de radio om de haverklap en moeten we het radiostation iedere keer opnieuw starten. Wat kan dit zijn? Ik heb een Sonos Playbar en Sub (Gen2). Diagnose nummer: 179035450. Alvast bedankt,Peter
Ik probeer mij sub te verbinden met de amp maar ik krijg steeds de boodschap dat de installatie mislukt is.De sub is erna wel zichtbaar in de kamer van de amp, maar er komt geen geluid uit. Ik kan de sub wel zonder probleem aan mijn Sonos beam verbinden. iemand tips hoe dit op te lossen?
Hallo experts ik heb het volgende probleem.Ik heb een teac platenspeler incl voorversterker en bluetooth. Deze wil ik aansluiten op mijn stereo opstelling play 5 gen 2.Het functioneert wel, hoorbaar stereo, maar het geluid is vervormd, stemmen vallen bijna weg, het geluid vervormd.Op beide ingangen hetzelfde resultaat, zowel bekabeld als met logitech bluetooth zender.Het vreemde is dat de platenspeler perfect functioneert op mijn sonos move via bluetooth??Iemand een idee of is de platenspeler niet goed, de instellingen staan wel goed,op voorversterkingGroet Arjen
Hallo,De Bridge van mijn Sonos-set geeft geen teken van leven meer. Het lampje brandt ook niet meer. Graag zou ik deze laten repareren of vervangen door een Boost, indien noodzakelijk.Wat kan ik het beste doen?
We hebben net 4 in wall speakers geconnecteerd met een sonos Amp. Dit verliep perfect. Is het nu mogelijk om een sonos sub of een andere subwoofer aan te sluiten waardoor muziek/tv blijft spelen door de 4 speakers + de sub?Grts Reinhart
I’m a happy user of Port and AMP latest generation.now my question: what is the bitrate and wordlength of the DAC in my Port?i’m looking for the answer in the internet but coudn’t find it thanks in advanceMartin
Goedemiddag,In het verleden hadden wij een Sonos Boost op ons systeem en na de verhuizing kregen wij de boost en de speakers niet meer gekoppeld. Met de installatie van de boost verdwenen de speakers continue uit de app.Dus hebben wij onlangs een nieuwe boost aangeschaft en deze geinstalleerd. Alleen krijgen wij nu niet alle speakers op het netwerk van de boost. van de ca 10 speakers in huis staan er nu maar 3-4 speakers op WM:0. De rest blijft “ hardnekkig” op WM: 1 staan.inmiddels al van alles geprobeerd, ook de tips die we hier hebben gevonden zoals stekkers erin en eruit, boost reset maar niets lijkt te werken.Wat wellicht de oorzaak kan zijn is dat de boost op een switch wordt ingeprikt (die rechtstreeks naar de KPN modem gaat) en de speakers verbinding maken met een wifi netwerk wat door onze accesspoints wordt aangemaakt. Iemand nog tips?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.