Skip to main content

Na verhuis terug proberen connect amp te installeren maar dat lukt niet.  Zowel op de Android app als de IOS app wordt de connect amp gevonden maar zegt de toepassing na het doorlopen van de installatie procedure dat het mogelijk is dat de connect amp niet wordt gevonden in de systeem tab en dat als dat het geval is de stroomkabel moet even moet losgekoppeld worden.  De connect amp verschijnt daarna echter nog steeds niet. 

Het probleem heeft waarschijnlijk te maken met de netwerk setup.  Ik gebruik een deltarouter voor het internet en op de bovenste verdieping van mijn huis heb ik een UNIFY AP PRO gehangen met netwerkkabel verbonden met deze router. Het probleem doet zich voor als ik de connect amp probeer te installeren op een netwerk uitgezonden door de AP.  Installeer ik op het draadloze netwerk van de router zelf dan zie ik de connect amp correct verschijnen maar van zodra ik hem verhuis (en dus connecteer op de AP (die als extender opereert)) verdwijnt hij weer.

Iemand een idee hoe ik hier uitgeraak?

Sonos werkt niet fijn met meerdere wifipunten of extenders. Sonos is een vorm van broadcasting; je kunt beter voor de bekabelde oplossing kiezen, al dan niet met een Boost.

Jammer genoeg is dat geen optie

Reageer