Vraag hulp en praat over je Sonos Connect, Connect:AMP, Sonos AMP en configuraties met Sonance-architectuur of je eigen luidsprekers en componenten.
Meest recente
Hallo allemaal, Ik ben een redelijke leek op het gebied van geluidsinstallaties, maar heb me de afgelopen dagen wat ingelezen. Ik heb net een nieuw huis gekocht waar een volledig bekabeld Bose systeem aanwezig is. De opstelling bestaat uit het volgende:Woonkamer (doulby surround - 5 boxen + subwoofer) Keuken (4 boxen aan de muur) Kantoor (2 boxen aan de muur) Overkapping (2 boxen aan de muur)Momenteel wordt dit alles aangestuurd middels 4 aparte afstandsbedieningen (om iedere ruimte apart te bedienen). Ik wil graag alles met mijn telefoon kunnen bedienen en gebruik maken van Sonos. Zelf zat ik te denken aan de volgende oplossing:Sonos port aansluiten op het bestaande bose systeem in de woonkamer. Dan kan ik volgens mij met mijn telefoon muziek bedienen in de woonkamer en nog steeds gebruik maken van het doulby surround systeem, want de tv blijft aangesloten op het traditionele bose systeem. Nadeel is volgens mij dat ik nog steeds een aparte bose afstandsbediening moet gebruiker om het
Hallo,Ik heb al een tijdje een AMP, deze werkt prima. Alleen verliest deze regelmatig zijn connectie met WIFI. Dan moet ik deze opnieuw starten en is het terug ok.Iemand een idee van de oorzaak en idee om dit op te lossen?Bedankt,Dimitri
Hallo,Ik bezit een Connect van de eerste generatie en 2 Play-3’s… Wat de play3 betreft kreeg ik een foutmelding 1101 en bij “systeem” zag ik dat de beide Play-3’s in OS : S2 stonden terwijl de Connect in S1 staat.(dat kan ook niet anders, want hij is van de eerste generatie). Daarom gaf ik de twee Play-3 speakers een factory reset om ze te downgraden naar S1. Mijn app (S1) vindt ze nu echter niet meer en toevoegen kan ik evenmin want dan wordt ik gedwongen de app te upgraden naar S2 (wat dan weer niet compatibel is met de Connect). Ben ten einde raad.Misschien is deze situatie voor een aantal mensen herkenbaar en weet iemand een oplossing ?Dank bij voorbaat, Marc VdV
Beste mede sonosgebruiker,Bij een geluidsbron via de lijningang van de amp, en de geluidssterkte van de amp staat op Max, is een vervelende piep hoorbaar. Verlaag ik het volume van de amp dan is ineens de piep verdwenen en het geluid van de geluidsbron weer goed hoorbaar. Zijn er meer mensen die dit ervaren? En wat is er eventueel aan te doen, behalve de volume van de amp niet te hoog in te stellen. groetherbert
Goede avond, Ongeveer een jaar geleden heb ik hier de volgende vraag gesteld : Hallo, ik heb in de woonkamer een Bar, Sub en twee One's (als surround) staan, in de slaapkamer (zelfde verdieping) een Beam en twee Symfonisk (als surround). Een verdieping lager heb ik in de keuken een One staan en in de garage heb ik een Symfonisk staan welke ik ook weleens in de tuin zet.De Bar in de woonkamer is als enige bedraad aangesloten.Alles werkt prima behalve de speaker in de garage….deze vals soms uit en wanneer ik hem naar de tuin verplaats dan word het erger.Als ik de speaker uit de garage haal en wat dichter in huis zet, bijvoorbeeld in de bijkeuken dan doet hij het goed.Ik ben dus bang dat het Sonos netwerk de afstand naar de garage en tuin niet goed bereikt. In de garage heb ik ook een bedraad wifi accespoint maar dat is mijn huisnetwerk en dus niet het Sonos netwerk.Wij hebben betonen muren en vloeren en het huis is nogal fors, de woonkamer en slaapkamer zitten niet op dezelfde verdieping
Goedenavond,Het lukt me niet om geluid te krijgen uit mijn Sonos Connect. Diverse malen geprobeerd te resetten met pauze/play knop + plusknop. Ook gereset met alleen pauze/play knop. Installatie proces verloopt soepel en hij maakt contact met het draadloos netwerk. Vervolgens bij het afspelen geen geluid. Bij uitgangsniveau (instellingen) variabel, vast en doorgeven geprobeerd. Geen effect. Ook geprobeerd bedraad aan te sluiten via UTP en WiFi uitgeschakeld via instellingen in het menu, maar ook dit hielp niet. Ik heb een tweede connect die wel prima werkt. Als beide tegelijk afspelen, dan werken de speakers wel op de tweede connect maar niet op de ander.Zie ik nog iets over het hoofd? Ik heb helaas geen mogelijkheid om via optisch of coaxiaal aan te sluiten.Groeten Patrick.
Graag wil ik opdagen van S1 naar de S2 sonos app maar dit lukt steeds niet. eerst kwam het probleem doordat ik een oude Connect heb, nu heb ik een Connect gen 2 aangesloten en voor de rest allemaal producten die met de S2 app zouden moeten kunnen werken maar nog steeds krijg ik een foutmelding dat er producten niet compatibel zijn met sonos S2 en ik de S1 app moet openen. Kan iemand mij helpen? het liefst wil ik gewoon normaal updaten zonder een heel nieuw netwerk op te starten want dit lijkt me niet de bedoeling ivm dat sonos toch easy en gebruiksvriendelijk zou moeten zijn..
Toch nog even een vraag inzake het aansluiten van de port op een versterker. Ik begrijp dat je via de output van de port muziek via een versterker naar je stereoboxen kunt sturen. Mijn vraag is de volgende: als mijn CD speler en/of platenspeler als input op de versterker zijn aangesloten is het dan ook mogelijk die terug naar de port te sturen? Moet de versterker dan op de RCA input van de port worden aangesloten of zijn er andere opties.
Hoi allemaal, graag zou ik een AMP aanschaffen zodat ik mijn platenspeler kan gebruiken. Maar daarnaast wil ik ook mijn Beam En 2 Play 1’s (surround) aansluiten op dezelfde AMP. Is dit mogelijk? Het geluid van de platenspeler wordt dan op deze boxen afgespeeld, maar deze boxen worden dus ook gebruikt als surround voor als ik TV kijk. ik hoor het graag! groeten
Beste,Ik heb zonet een Boost aangesloten en hoop dat het uitvallen van de verbinding nu voorbij is. Dit heb ik nog niet kunnen testen vanwege tijdsgebrek maar wat ik wel afvraag is zitten allen speakers wel op deze boost?! dat kan je checken in de info of alles op WM0 staat. Dit is het geval! Maar ik dacht dus dat dan allen sonos speakers vanzelf uit mijn wifi netwerk zouden verdwijnen!?Dit is niet het geval! Ik heb een ASUS RT-AC66U-B1 AImesh netwerk en ik zie nog alle SONOS speakers hier tussen staan met allen een eigen IP adres. Klopt dit? of moet ik het gehele systeem opnieuw aanmelden? dus alle speakers hard resetten en opnieuw aan de boost hangen via de app?! Dit is wel een aardig klusje met 12 speakers dus vandaar mijn vraag voordat ik hier aan ga beginnen Alvast bedankt! Martijn
Had bridge bedraad aan nieuwe Ziggo router maar ziet het systeem niet. Daarna met Boost geprobeerd en dan geeft app opnieuw aan ‘er kan geen verbinding worden gemaakt met het Sonos product’. Als ik de connect of connect amp aansluit op de router ziet de app alle Sonos producten wél maar dat wil ik juist niet vanwege hun positie in huis. Wat is het probleem hier?Is dit op te lossen?Dank je voor de reactie.
Ik heb in mijn systeem, wat ik compleet en als 1 wil houden, een connect en een connect-amp, gen I, die zijn nodig maar niet naar de S2-app te zetten. Waar kan ik deze apparaten mee vervangen zodat mijn Sonos gewoon mooi doorgaat op de S2-app.
Hi, krijg sinds gister de melding dat alle kamers niet meer compatibel zijn met de s1 app, waaronder ook de boost. Enige wat nog werkt met s1 is de keuken waar een connect:amp staat. Tot gister gebruikte ik gewoon de s1 voor alle kamers. Iemand suggesties hoe alles weer via s1 te bedienen?Alvast dank
Ik heb een redelijk specifieke setup in gedachten over welke geluidsbronnen in waar in mijn nieuwe huis wil afspelen. De geluidsbronnen en hun fysieke locaties zijn nogal divers en ik kom er niet helemaal uit wat ik nodig heb en waar (five, port, amp).De doelstelling is om vooralsnog enkel wifi speakers te gebruiken zonder audiokabels. Overal in het huis is een krachtig wifi signaal aanwezig en stopcontacten in overvloed. Ik heb in de gevoegde plattegrond de audiobronnen en wifi speakers zo goed mogelijk ingetekend.Het betreft 3 verschillende zones (A, B en C).Zone B: In deze ruimte staat fysiek opgesteld een (inmiddels) bijna vintage Yamaha AX-892 hifi-versterker waarop is aangesloten een platenspeler, cd-speler en een bandrecorder.Het geluid van de verschillende audiobronnen wil ik (via de versterker) kunnen afspelen gelijktijdig op de speakers in alle zones (A, B en C), maar ook met de mogelijkheid om een separate zone te kiezen. Voorheen had ik de Yamaha versterker aangesloten op
Diagnose 1333292276Overweeg de boel te verkopen, want sonos werkt al weken niet goed en valt uit. Ook op plekken waar lijn telefoon een hoge wifi laat zien zegt Sonos dat er geen verbinding gemaakt kan worden.Ik word er gek van!
Ik heb mijn PC geluidskaart aangesloten op een sonos connect. En als speakers bij mijn PC twee Play:1's. Maar als ik van y\Youtube of een andere bron in de PC afspeel dan hapert het geluid. Zet ik de compressie aan dan is het geluid vrij hopeloos vertraagd.
Beste,Mijn port werkt niet meer. Lichtje brand ook niet. Lijkt alsof hij totaal stuk is.
Heeft iemand al eens “bi-Amping” geprobeerd door 2 amps te gebruiken en ze dan in dezelfde groep te zetten. Qua signaal zou het dan synchroon moeten lopen. hierbij 1 amp voor de mid en hoog en 1 amp voor de bas. ( dus niet een voor links en 1 voor rechts)
Kan ik met mijn CD speler aangesloten op een Sonos Port ingang de muziek streamen naar mijn Sonos speakers zonder verdere aansluitingen. Zodoende kan ik mijn oudere installatie afbouwen.
Ik heb mijn netwerk uitgebreid, bekabeld, met accesspoint en router achter in de tuin. Dit is buiten bereik van de eerder aangesloten bridge en speaker. Hier heb ik goede wifi en volledig internet toegang. Ik probeer een bridge aan te sluiten, echter die knippert alleen wit en groen en de app kan hem niet vinden. Reset, fabrieksinstelling enz. allemaal gedaan, zonder succes.
Sonos Amp maakt geen HMDI verbinding met Phillips 55oled903/12
Beste, ik heb een aantal sonos producten deels netwerk deel via de wifi…sinds enige tijd hapert een connectbox ..sterker nog hij geeft heel af en toe kortstondig geluid….als ik heb harder of zachter doe (op de twee witte knoppen) reageert hij soms..diagnostische info is verzondenHet bevestigingsnummer is: 956526442…het euvel is begonnen op het moment dat ik een nieuwe router van ziggo heb gekregenik hoor graag van U voor een oplossing..vriendelijke groet,Frans van Belkum[removed]
Hallo . Is er iemand die weet of het mogelijk is om twee speakers in stereo aan te sturen met twee amp,s . Dus 1 amp voor de linker speaker en 1 voor de rechter. En dan de speakers gebrugt aan te sluiten . De linker amp de + van het linker kanaal en de - van het rechter kanaal en bij de rechter amp de + van het rechter kanaal en de - van het linker kanaal . Zou dat kunnen . Zou dat meer vermogen opleveren . En is dat in stereo te koppelen . Graag hoor ik van iemand of dit mogelijk is .
Boxen in woonkamer lopen niet synchroon en ook niet incombinatie met de keuken.
Mijn Sonos systeem gaat via WiFi. Ik wil een boost aanschaffen. Kan ik deze zo inpluggen en verandert dan alles automatisch naar het Boost netwerk of dien ik alles opnieuw in te stellen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.