Hallo allemaal,
Ik ben een redelijke leek op het gebied van geluidsinstallaties, maar heb me de afgelopen dagen wat ingelezen. Ik heb net een nieuw huis gekocht waar een volledig bekabeld Bose systeem aanwezig is. De opstelling bestaat uit het volgende:
- Woonkamer (doulby surround - 5 boxen + subwoofer)
- Keuken (4 boxen aan de muur)
- Kantoor (2 boxen aan de muur)
- Overkapping (2 boxen aan de muur)
Momenteel wordt dit alles aangestuurd middels 4 aparte afstandsbedieningen (om iedere ruimte apart te bedienen). Ik wil graag alles met mijn telefoon kunnen bedienen en gebruik maken van Sonos. Zelf zat ik te denken aan de volgende oplossing:
- Sonos port aansluiten op het bestaande bose systeem in de woonkamer. Dan kan ik volgens mij met mijn telefoon muziek bedienen in de woonkamer en nog steeds gebruik maken van het doulby surround systeem, want de tv blijft aangesloten op het traditionele bose systeem. Nadeel is volgens mij dat ik nog steeds een aparte bose afstandsbediening moet gebruiker om het bose systeem handmatig van tv naar aux om te zetten of andersom.
- 3 x Sonos amp om de andere drie ruimtes apart te kunnen bedienen. Met deze drie vervang ik de oude bose versterkers.
Mijn vraag is of dit een opstelling is die jullie ook zouden adviseren? Verder de vraag of het mogelijk is 1 Sonos port te combineren met 3 Sonos amps?
Alvast enorm bedankt voor jullie reacties! Wordt heel erg gewaardeerd 😁.