Beantwoord

Sonos One verbindem met TV

  • 6 May 2023
  • 6 reacties
  • 1895 Bekeken

Hallo allemaal, ik heb naast mijn TV twee Sonos Ones staan. Bestaat er een mogelijkheid om deze te verbinden met mijn Smart TV (Philips Ambilight), zonder dat er een soundbar (beam, arc, etc.) via HDMI of optische audioconnectie aan te pas komt?

icon

Beste antwoord door Ronald22 6 May 2023, 17:11

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Nee dit is niet mogelijk. 

Reputatie 2
Badge +1

Lijkt me niet. Hoe zou je die willen “aansluiten’?

Badge

Dit is mogelijk door het geluid van de TV via Airplay naar je Sonos One’s te sturen. Dit heb ook een tijd lang gehad totdat ik een Sonos Beam onder de tv heb aangeschaft. Voorwaarde is wel dat je TV Airplay ondersteund. Zo niet, dan heb je een Apple TV kastje nodig om dit te kunnen doen.

Reputatie 7
Badge +3

@Nkwant 

Is de Airplay welke door tv’s wordt ondersteund niet alleen het ontvangen van signalen?

Badge

@Nkwant

Is de Airplay welke door tv’s wordt ondersteund niet alleen het ontvangen van signalen?

Airplay kan in 2 richtingen. Van tv naar airplay apparaat kan want dat heb ik ook gehad.

Reputatie 7
Badge +3

Vreemd, dat zou dan betekenen dat Apple-techniek gebruikt kan worden zonder dat je appleproducten in huis hebt. Of moet je dat dan toch aansturen via een iPhone of iPad? Want dat zou dan de voorwaarde zijn.

Bij gebruik van een Apple-tv gaat het natuurlijk ook alleen maar op onder bepaalde voorwaarden. Je moet dan alles kunnen bedienen via de Apple-tv, ook al datgene wat je normaal op de tv kijkt. Je zult dan dus bijvoorbeeld een app van de provider op de apple-tv moeten hebben staan. 

Reageer